هزینه خدمات پزشکی در لندن چقدر است؟

مهاجران پس از آنکه چالش‌های مربوط به اقامت در کشور مقصد را پشت سر گذاشتند و وارد خاک کشور جدید شدند با مسائل دیگری روبرو می‌شوند که مستقیماً بر نحوه زندگی آنان تاثیر می‌گذارد. به عنوان نمونه برای فردی که به کشور انگلستان  واقع در سواحل شمال غربی اروپا مهاجرت کرده است، آگاهی درباره بیمه درمانی و هزینه‌های مربوط به خدمات پزشکی قابل اهمیت است. لندن پایتخت کشور انگلستان، به عنوان انتخاب نهایی بسیاری از ایرانیان مورد توجه زیادی قرار دارد. هزینه خدمات پزشکی این شهر موضوع بحث ما است.

مهاجرت به کشور انگلستان

تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، پناهندگی و تولد فرزند از روش‌های مهاجرت به انگلستان است که هر فرد با توجه به شرایط خود گزینه مناسب را انتخاب می‌کند. تمکن مالی لازم، آشنایی یا تسلط به زبان انگلیسی و تخصص و مهارت در برخی موارد برای مشاغل، از شرایط تمامی راه‌های مهاجرت به این کشور است. کیفیت بالای زندگی و سیستم آموزشی عالی، شرایط شغلی مناسب، فرهنگ غنی و حمایت دولت از آیتم‌هایی هستند که فرد را علاقه‌مند به اخذ اقامت این کشور می‌کند. مهاجرت به انگلیس فرآیند چند مرحله‌ای دارد که در ادامه به عناوین آن می‌پردازیم:

  • انتخاب نوع مهاجرت
  • دریافت پذیرش یا دعوتنامه
  • ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز
  • درخواست ویزا و مراجعه به سفارت

متقاضی مهاجرت به کشور انگلستان پس از انجام تمامی مراحل باید صبور باشد و منتظر پاسخ سفارت بماند.

مهاجرت به کشور انگلستان

خدمات رفاهی در انگلستان

دانستن این موضوع که کشور انگلستان یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید خالی از لطف نیست. البته این موضوع با توجه به کیفیت بسیار بالای زندگی و نرخ پایین تورم در این کشور منطقی به نظر می‌رسد. قیمت اجاره یا خرید خانه، هزینه مواد غذایی و خوراکی، هزینه‌های مربوط به لباس و حمل و نقل از فاکتورهایی است که مهاجران باید بتوانند آنها را مرتفع کنند. با توجه به رشد اقتصادی این کشور در صورت داشتن یک شغل مناسب، هموار کردن هزینه‌های متعارف در انگلیس کار سختی نیست. خدمات درمانی در این کشور که شامل بیماری‌های سرپایی مانند سرماخوردگی، انواع مراقبت‌های پزشکی، دندانپزشکی، خدمات دارویی، چشم‌پزشکی، مراقبت‌های ویژه، ویزیت متخصص برای چکاپ سالانه و بستری شدن در بیمارستان‌ها است، به نسبت خرج‌های کلی زندگی خیلی بالا نیست به خصوص برای کسانی که از طریق ویزای تحصیلی جذب این کشور شده‌اند.

خدمات درمانی لندن و انگلستان

خدمات درمانی ملی انگلستان برای شهروندان این کشور و افرادی که مالیات پرداخت می‌کنند و به طور کلی ملیت انگلیس را دارند، قابل استفاده است. بیمارانی که از بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند، نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای درمان ندارند و در برخی از موارد نیز به صورت رایگان درمان می‌شوند. در لندن پایتخت انگلستان سیستم خدمات درمانی به این گونه عمل می‌کند که با کسر مستقیم مالیات از شهروندان، هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند. افرادی که مهاجرت به انگلیس را از طریق اخذ ویزای تحصیلی که مخصوص دانشجویان مهاجر است، به دست آورده‌اند شانس بیشتری برای استفاده از این بیمه دارند. کسانی که اقامت دائم انگلیس را دریافت کرده‌اند و تابعیت این کشور را گرفته‌اند نیز می‌توانند از خدمات رایگان درمانی استفاده کنند اما آن دسته از مهاجرانی که دارای اقامت دائم نیستند در صورت تمایل می‌توانند خود را بیمه سلامت کنند تا از خدمات اورژانسی و درمانی به صورت رایگان بهره برند.

هزینه خدمات پزشکی در لندن چقدر است؟

خدمات درمانی در لندن مانند دیگر شهرهای بزرگ انگلستان، تحت سیستمی به نام خدمات بهداشت ملی (NHS) فعالیت می‌کند. این سیستم از طریق پشتیبانی مراقبت‌های اولیه، مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها، انواع خدمات پزشکی را به جامعه ارائه می‌دهد. پزشک مربوط به خانواده مهمترین عضو این ساختار است و همیشه اقدامات لازم برای پیشگیری از درمان طولانی‌مدت را انجام می‌دهد. در صورت نیاز، بیماران به مراکز تخصصی و بیمارستان ارجاع داده می‌شوند. برای خدمات دندانپزشکی و دارویی باید هزینه صرف شود اما درمان‌های بیمارستانی تحت NHS هزینه‌ای ندارد. دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه‌های انگلیس می‌توانند پس از مشورت با دانشگاه خود برای استفاده از سیستم بهداشت و درمان در این کشور ثبت نام به عمل آورند. مشاوره‌های پزشکی برای این دانشجویان رایگان در نظر گرفته می‌شود و خدمات اورژانسی و درمان‌های روانپزشکی نیز این جزو خدمات این سیستم محسوب می‌شود. هر دانشجو برای استفاده از این امکانات، سالانه مبلغی با واحد پوند پرداخت می‌کند. مهاجرانی که با روش‌های دیگری به این کشور وارد شده‌اند با صرف هزینه می‌توانند بیمه سلامت شوند که بیشتر برای چکاپ‌های معمول کاربرد دارد.

نکات مربوط به خدمات پزشکی در انگلیس

در بحث هزینه خدمات پزشکی در لندن 2 نکته قابل تامل است. نکته اول اینکه مهاجرانی که برای تحصیل در رشته پزشکی به این کشور مهاجرت می‌کنند از آینده شغلی بسیار خوبی برخوردار هستند. و نکته مهم بعدی اینکه افراد زیادی هر ساله از قسمت‌های مختلف جهان صرف درمان، به انگلیس سفر می‌کنند. این افراد با کسب ویزای درمان انگلیس می‌توانند خدمات پزشکی و درمانی مورد نظر را با این نوع ویزا با حداقل هزینه انجام دهند. این ویزا، اقامت کوتاه مدت ۶ تا ۱۱ ماه را برای بیماران خارجی صادر می‌کند. بیمار با داشتن این نوع پذیرش می‌تواند به طور کامل در انگلستان اقامت گزیند یا چندین بار سفر رفت و برگشتی داشته باشد به شرط آنکه ویزای او اعتبار داشته باشد. در مورد ویزاهای درمانی یک‌بار ورود فرد تا پایان دوره درمان حق خروج از کشور را نخواهد داشت. متقاضیان با داشتن شرایط عمومی سفر به این کشور می‌توانند معیارهای درمان مورد‌ نظر خود به همراه نامه پزشک مربوطه به سفارت این کشور ارائه دهند. مدارک مورد‌‌ نظر برای این نوع ویزا همان اسناد کلی مهاجرت است که نامه پزشک متخصص و گردش مالی برای تمکن مالی فرد نیز به آن ضمیمه می‌شود.

مهاجرت به کشور انگلیس با موسسه رویال مهاجرت

هزینه‌های درمانی هر کشور یکی از فراز و نشیب‌های بعد از مسیر طولانی مهاجرت است. موسسه مهاجرتی توسعه‌گران مهرآباد با نام تجاری رویال مهاجرت با ارائه مشاوره‌های کارشناسی قابل اجرا، اخذ اقامت برای متقاضیان را تسهیل می‌کند. با مراجعه به سایت این مجموعه می‌توانید از مشاوره رایگان و نظرات ارزشمند وکلای حقوقی آن بهره‌مند شوید زیرا قطعا وجود یک عامل مسلط به تمام مسیر که برای هر مشکل راه‌حل مناسب ارائه دهد، ضروری است.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x