دکوراسیون آرایشگاه مردانه – 4 نکته کلیدی درباره دیزاین آرایشگاه

امروزه کسب و کار های مختلف به فکر تغییر در دکوراسیون داخلی محیط خود افتاده اند. زیرا آنها دیگر دریافته اند که دیزاین محیط کار، علاوه بر تاثیری که بر خودشان می گذارد و رابطه مستقیم با روحیه کاریشان دارد، تاثیر غیر قابل انکاری بر مشتری ها و مراجعه کنندگان آنها دارد.

در واقع امروزه دکوراسیون داخلی یکی از لوازم برند سازی برای کسب و کار‌ها به شمار می‌رود و تصویری که از محیط کار شما در ذهن مخاطب باقی می ماند رابطه ای مستقیم با میزان اعتبار شما در ذهن او دارد.

در واقع دکور یک محیط تا حد زیادی مشخص کننده کلاس کاری یک کسب و کار است، حال اگر آن کسب و کار ظاهرش همیشه جلوی چشم مشتری باشد (مانند آرایشگاه مردانه)، اهمیت این موضوع دو چندان می شود.

ما در این مقاله قصد داریم به چند ویژگی مهم و کلیدی در خصوص دکوراسیون آرایشگاه مردانه اشاره کنیم تا اگر شما عزیزان قصد راه اندازی یک آرایشگاه مردانه (سلمانی) را داشتید، بتوانید از این نکات نهایت استفاده را ببرید.

کیفیت کار همراه با دکور مناسب

بهتر است برای درک این موضوع خودتان را به جای مشتری بگذارید:
فرض کنید در خیابان در حال قدم زدن هستید؛ از میان فروشگاه ها و مغازه های مختلف چشمتان به یک آرایشگاه مردانه می افتد. از خودتان بپرسید : آن محل باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در ذهن شما بماند که اگر بعدا قصد اصلاح کردن سر یا صورت خود را داشتید به آن مراجعه کنید؟

واقعیت این است که اگر مغازه تان ظاهر جذابی نداشته باشد، خیلی از مشتری ها همان دفعه اول، با دیدن ظاهر مغازه شما از بیرون ، از مراجعه کردن به شما خودداری می کنند. زیرا دیزاین نامناسب مغازه شما ناخودآگاه تاثیر بدی روی برندینگ شما در ذهن آنها دارد و نمی توانند به شما اعتماد کنند، به خصوص اگر از قشر جوان تر باشند.
به این ترتیب اگر شما در آرایشگری مهارت خوبی داشته باشید و کیفیت کارتان نیز مثال زدنی باشد، بازهم به خاطر ظاهر نامناسب محیط کارتان خیلی از مشتری ها را از دست می دهید.

طراحی دکور آرایشگاه مردانه

بهتر است مدرن به نظر برسید

کسی منکر این نیست که دکوراسیون های سنتی در بسیاری از موارد هنوز جذاب اند و بسیار کارآمد، اما هر محیط کسب و کاری شاخصه های مربوط به خودش را دارد و نمی شود هر نوع دکوراسیونی را در هر جایی پیاده کرد. مثلا دکور های سنتی در بعضی رستوران ها بسیار زیبا و دلنشین هستند و باعث تجربه لذت بخشی برای مشتری می شوند، اما توصیه ما در مورد آرایشگاه این است که به سمت مدرنیته حرکت کنید و دکوراسیون آرایشگاه مردانه خود را مدرن انتخاب کنید.

حقیقتا بیشتر مراجعه کنندگان به آرایشگاه های مردانه شامل قشر جوان یا میانسال جامعه هستند. بنابراین بهتر است محیطی فراهم کنید تا آنها در آن احساس خوبی داشته باشند. برای این منظور پیشنهاد ما این است که سبک های مدرن استفاده کنید تا بتوانید با قشر جوان ارتباط برقرار کنید.

دکوراسیون مینیمال و هر آنچه که باید درباره مینیمالیسم بدانید

در ادامه ما قصد داریم نکاتی که باعث مدرن به نظر رسیدن مغازه شما می شود را یادآوری کنیم :

دیوار آرایشگاه

دیوار یک گزینه پرکاربرد برای جلوه دادن به محیط است. برای به کار گیری آن در دکوراسیون آرایشگاه مردانه ، می توانید طرح های گرافیکی کلاسیک و مدرن یا عکس های مربوط به کارتان را به دیوار بچسبانید و از آن برای بهبود برند شغلتان استفاده کنید.

طرح ها و تصاویر گرفیکی

یکی از راه های استفاده از دیوار، چسباندن طرح های گرفیکی روی آن است که می توانید به وسیله آن جلوه و روح مناسبی به محیط کارتان بدهید.

یک اشتباه رایج

از چسباندن پوستر های از مد افتاده و تکراری شخصیت های معروف به دیوار مغازه تان جدا خودداری کنید. این پوستر ها نه تنها حس خوبی به مشتری شما نمی دهد بلکه ممکن است احساس عدم اطمینان را در او نسبت به شما به وجود آورد.  به جای آن می توانید از طرح های گرافیکی در اندازه ها و ابعاد مختلف استفاده کنید، یا می توانید از تصاویر مناسب مدرن درون قاب عکس های مدرن متناسب با رنگ دیوار استفاده کنید.
دقت داشته باشید، استفاده از تصاویر و قاب هایی که رنگشان متناسب با رنگ دیوار است، جلوه بصری بهتری ایجاد می کند.
به طور مثال مانند تصاویر زیر می توانید از عکس ها و قاب های تیره بر روی دیوار های با رنگ تیره و از تصاویر و قاب های سفید و روشن بر روی دیوار های با رنگ روشن استفاده کنید.

دکور دیوار آرایشگاه

تزئین دیوار آرایشگاه

دکوراسیون آرایشگاه مردانه

با این کار جلوه بسیار خوبی به محل کسب و کارتان می دهید، علاوه بر اینکه کار هم صنفان خود را نیز تکرار نکرده اید.

شلف و قفسه دیواری

می توانید از دیوار به عنوان محلی برای نگهداری وسایل کار خود استفاده کنید ضمن اینکه با اینکار می توانید جلوه خوبی هم به محیط بدهید. به طور مثال می توانید از تصاویر زیر الگو بگیرید.

طراحی داخلی سالن آرایش

دیزاین آرایشگاه مردانه

نقش میز کار در دیزاین آرایشگاه مردانه

میزکار آرایشگاه نباید پر از وسایل شلخته یا مو و کثیفی باشد، چون باعث ایجاد آلودگی تصویری در چشم مخاطب می شود و به دیزاین آرایشگاه مردانه آسیب می رساند.  اما نکته قابل تامل این است که مراقب باشید میزکارتان زیاد از حد خلوت نباشد و مشتری بفهمد که وارد یک آرایشگاه شده است. همیشه وسایلی را به طور منظم روی میزکارتان بگذارید که در جلوی چشم مشتری باشد، با این کار شما حرفه ای بودنتان را به رخ مشتری می کشید.

نکات مهم دکوراسیون آرایشگاه

آرایشگاه مردانه

در شکل زیر تلفیق میز کار و قفسه دیواری را مشاهده می کنید :

میز کار آرایشگاه

نورپردازی

سعی کنید در نورپردازی محیط آرایشگاه زیاده روی نکنید.برای ایجاد نور مناسب در دیزاین آرایشگاه مردانه می توانید از چراغ های LED در محیط یا دور آینه استفاده کنید.  برای شکیل تر کردن فضا هم می توانید از چراغ آویز های مدرن و شبه کلاسیک که به تازگی رواج یافته اند استفاده کنید تا فضای دلنشینی به مشتری هایتان هدیه دهید.

نور پدازی آرایشگاه

صندلی انتظار

مهم است که برای مشتری های در حال انتظار نیز فضای خوبی را تئبیه کنید. پیشنهاد می کنیم اگر فضای مغازه تان بزرگ است، از مبلمان راحتی استفاده کنید. در انتخاب رنگ مبلمان مراقب باشید که رنگ مبلمان مغایر با تم رنگی محیط نباشد و به دکوراسیون آرایشگاه مردانه لطمه ای وارد نکند.

50 عکس اتاق خواب دخترانه شیک

در ضمن می توانید با گذاشتن علامت wifi رایگان در محیط یا چسباندن آن به دیوار با یک تیر دو نشان بزنید. اول اینکه تجربه خوبی برای افراد در حال انتظار با ایجاد یک سرگرمی به جای بگذارید، دوم هم اینکه که با آن نشانه دیزاین آرایشگاه مردانه را جذاب تر می کنید و در نتیجه افراد بیشتری را به سمت مغازه تان بکشانید.

صندلی انتظار آرایشگاه

حرف آخر

در نهایت باید بگوییم که انتخاب دکوراسیون داخلی یک محیط کار مثل آرایشگاه مردانه، تا حدی تحت تاثیر سلیقه شخصی شماست، اما با جرات می گوییم که شما با رعایت کردن نکاتی که در بالا اشاره کردیم می توانید تا حد زیادی دکوراسیون آرایشگاه مردانه خود را بهینه کنید و بهترین استفاده را از فضای کارتان ببرید.

امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم کمک کوچکی به شما برای انتخاب بهترین دیزاین آریشگاه مردانه کرده باشیم.


4 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x