7 نکته مهم برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک که باید بدانید!

نداشتن آشپزخانه‌ای با ابعاد بزرگ و دلباز به معنای محدود بودن ایده‌های دکوراسیون نیست. اگر آشپزخانه شما نیز نقلی است، اصلا نگران نباشید. به‌راحتی می‌توانید با ایده‌های کاربردی، دکوراسیون قلب خانه خود را دگرگون کنید. برای این کار باید به دو نکته استایل و کاربرد فضا در آشپزخانه دقت داشته باشد. با در نظر داشتن این دو نکته هنگام اجرای دکوراسیون آشپزخانه کوچک، به‌جای کوچک بودن فضا، خاص و شیک بودن آن به‌نظر می‌رسد. باتوجه‌به محدودیت متراژ، انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و کابینت، پوشش کف، سبک دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی و چیدمان کابینت‌ها، نقش بسیار مهمی در حس‌وحال فضا و کاربری بهینه آشپزخانه دارند. در این مقاله، هر یک از این عوامل تاثیرگذار را بررسی کردیم تا محیطی دلپذیر و جذاب در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

1. رنگ دیوارها؛ فاکتوری پراهمیت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها در دکوراسیون آشپزخانه کوچک، باعث بزرگ‌تر و دلباز دیده شدن فضا می‌شود. به‌طورکلی، رنگ‌های روشن مانند سفید، آبی آسمانی، قهوه‌ای روشن و طوسی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. با این حال در برخی مواقع، افراد دوست دارند تا به جای آشپزخانه‌ای دلباز، حس خاص بودن را در فضا ایجاد کنند. برای ایجاد حس خاص بودن در خانه‌های نقلی و با متراژ کم، از تاثیر رنگ دیوار‌های آشپزخانه غافل نشوید. در این مواقع، استفاده از کاغذ دیواری برای آشپزخانه و رنگ‌هایی مانند زرد، قرمز و سبز تیره، محیطی خاص پدید می‌آورند.

دکوراسیون

2. نوع پوشش کف آشپزخانه کوچک؛ ایجاد فضایی یکپارچه

پوشش کف باید با اجزا دیگر همخوانی داشته باشد تا فضایی یکپارچه و جذاب ایجاد شود. متریال‌هایی با رنگ روشن و ترجیحا کم پترن به‌عنوان پوشش کف آشپزخانه، فضا را دلباز نشان می‌دهد. در صورت استفاده از کفپوش‌های تیره با پترن ریز و شلوغ، بهتر است دیوارها و کابینت‌ها را رنگی روشن و مکمل کف انتخاب کنید تا فضا دلگیر به‌نظر نرسد. در انتخاب نوع پوشش کف، جنس، کیفیت، میزان لکه‌پذیری و قیمت کفپوش از مواردی هستند که باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

3. توجه به رنگ کابینت‌ها؛ رنگ‌ها بازتابنده نور در آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت‌ها، به‌خصوص اگر آشپزخانه اوپن یا باز باشد، تاثیر بسیاری در دکوراسیون خواهد داشت. استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید، بژ، خاکستری روشن و کرم در کابینت‌ها، آشپزخانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. این رنگ‌ها به‌طور طبیعی نور را پراکنده کرده و بازتاب نور را بیشتر می‌کنند. اگر برای کف از متریال رنگ تیره استفاده کرده‌اید، رنگ کابینت‌ها را روشن انتخاب کنید تا تعادل در فضا ایجاد شود.

از سوی دیگر، برای ایجاد تفاوت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، می‌توانید از کنتراست رنگی بین کابینت‌ها و دیوارها استفاده کنید. برای مثال، اگر دیوارها را با کاغذ دیواری سفید پوشانده‌اید از کابینت‌هایی با رنگ تیره‌تر مانند سبز تیره استفاده کنید؛ در این صورت تفاوت و جذابیت بیشتری ایجاد شود.

4. سبک دکوراسیون؛ اهمیت چیدمان آشپزخانه کوچک و مدرن

در طراحی آشپزخانه‌های کوچک، سبک‌های ساده با جزییات کم، مانند سبک مدرن و مینیمالیست بسیار مناسب هستند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، سبک ساده و مینیمال به معنی خالی بودن فضا نیست؛ بلکه در این سبک از تجملات، طرح‌های شلوغ با کنتراست بالا و خطوط پر پیچ و خم در طراحی پرهیز می‌شود. استفاده از کابینت‌ با خطوط ساده، وسایل آشپزخانه کوچک و مبلمان کم‌حجم، امکان استفاده بهینه از فضا را فراهم می‌کند و ظاهری مدرن و شیک در آشپزخانه کوچک ایجاد خواهد کرد.

5. نورپردازی صحیح آشپزخانه کوچک؛ بهترین راه برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا

نورپردازی صحیح، آشپزخانه کوچک را به‌طور معجزه‌آسایی بزرگ‌تر نشان می‌دهد. نور طبیعی، پنجره‌های بزرگ و نورپردازی زیر کابینت‌ها در آشپزخانه حس مثبتی را ایجاد می‌کنند. همچنین، استفاده از نورهای مصنوعی آفتابی یا طبیعی نیز تاثیر مثبتی در حس‌وحال آشپزخانه خواهد گذاشت. برای این کار می‌توان از تکنیک نصب دیمرها، نورپردازی مستقیم روی نقاط کار و نورپردازی در اطراف کابینت‌ها استفاده کرد.

6. چیدمان کابینت‌ها (u L)؛ دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی

چیدمان صحیح کابینت‌ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، برای استفاده بهینه از فضا اهمیت ویژه‌ای دارد. دو الگوی معمول برای آشپزخانه‌های کوچک، الگوی U و الگوی L است. در الگوی U، کابینت‌ها به اشکالی مثل حرف U در دور سطح کار قرار می‌گیرند که فضای بیشتری را برای استفاده کاربر فراهم می‌کند. در پلان L آشپزخانه، دو دیوار برای نصب کابینت‌ها انتخاب می‌شوند.

در این پلان، کابینتی که در انتهای پلان L قرار می‌گیرد، معمولا به از نوع سوپرمارکتی یا ایستاده خواهد بود. هر دو الگو برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند و بسته‌به شرایط فضایی و نیازها می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

دکوراسیون

7. کابینت‌های ایستاده؛ امکان استفاده از فضای بیشتر

کابینت‌هایی که تا سقف طراحی شده‌اند، امکان استفاده از فضای خالی بالای کابینت‌ها را فراهم می‌کنند. کشوها و قفسه‌ها در طراحی آشپزخانه به وسایل بزرگ و کوچکی که کمتر استفاده می‌شوند، نظم خواهند داد. در نتیجه آشپزخانه کوچک شما مرتب و منظم می‌شود.

در کل، فضاهای کوچک با کمی بی‌نظمی، به هم ریخته و شلوغ به‌نظر می‌رسند. برای جلوگیری از این اتفاق، در طراحی آشپزخانه کوچک، تعداد کابینت‌ها را افزایش دهید و وسایل بدون کاربرد را حذف کنید.

استفاده از کاغذ دیواری‌های فروشگاه لینوم فلکس برای ایجاد فضای خاص در آشپزخانه کوچک

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، معمولا چیدمان کابینت‌ها فقط براساس یک پلن امکان‌پذیر است و فضای کافی برای تغییر چیدمان کابینت‌ها وجود ندارد. از این‌رو، برای انتخاب چیدمان گزینه‌ای نخواهیم داشت. برای اینکه طراحی آشپزخانه کوچک کاربردی و خاص شود، بیشتر از هر بخش دیگری می‌توانیم روی پوشش کف و رنگ دیوارها حساب باز کنیم. انتخاب کاغذ دیواری برای آشپزخانه، گزینه‌ای شیک و خاص بوده که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

برای انتخاب کاغذ دیواری آشپزخانه، نکاتی مانند قابل شست‌وشو و مقاومت در برابر لکه بسیار حائز اهمیت است. برای خرید بهترین کاغذ دیواری‌ها به شما لینوم فلکس را به‌عنوان یک فروشگاه معتبر و حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. لینوم فلکس با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت دکوراسیون، با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبین، بهترین محصولات را در اختیارتان قرار می‌دهد. محصولات لینوم فلکس را می‌توانید در وبسایت این مجموعه مشاهده و خریداری کنید. اگر برای خرید متریال نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان لینوم فلکس از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت (linumflex.com) پاسخگوی شما هستند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x