علائم عفونت پس از کشیدن دندان چیست؟ + مشاوره دندانپزشکی و روش پیشگیری

ممکن است برای کشیدن دندان نگران باشید و احساس کنید که حتما پس از کشیدن دندان‌های خودتان دچار عفونت می‌شوید؛ اما باید بدانید که احتمال بروز عفونت پس از کشیدن دندان بسیار کم است. به خصوص اگر به یک پزشک خبره و کلینیک خوب در این زمینه مراجعه کنید.

همچنین، شما باید از تمام دستورالعمل‌هایی که پزشک در اختیار شما گذاشته است، کمک بگیرید و از احتمال عفونت کاهش دهید.

در این مقاله قصد داریم در مورد علائم عفونت پس از کشیدن دندان و نحوه جلوگیری از این مشکل و درمان دندانپزشکی، صحبت کنیم.

نحوه به وجود آمدن عفونت در لثه پس از کشیدن دندان

کشیدن دندان، یک روش استاندارد در پزشکی است که برای خارج کردن دندان‌های به شدت پوسیده و غیر قابل ترمیم و دندان‌های شکسته، انجام می‌شود. با کشیدن دندان، یک سوراخ در لثه ایجاد می‌شود که خون در این سوراخ لخته می‌شود. تشکیل شدن لخته در این سوراخ باعث جلوگیری از ورود هر عنصر خارجی به لثه شده و از عفونت لثه جلوگیری می‌کند.

اما گاهی ممکن است که عفونت پس از کشیدن دندان رخ بدهد. در این زمان، باکتری‌ها به سوراخی که قبلا دندان در آن جا قرار داشت، وارد می‌شوند و حتی ممکن است به سمت خون حرکت کنند.

شایع ترین علت عفونت پس از کشیدن دندان چیست؟

اگرچه احتمال بروز عفونت پس از کشیدن دندان بسیار کم است؛ اما غیر ممکن نیست که پس از کشیدن دندان، این مشکل را تجربه کنید. یکی از عوارض احتمالی پس از کشیدن دندان، عفونت دندان است که طبق توضیحات داده شده در اثر ورود باکتری‌ها به فضای داخل لثه به وجود می‌آید.

دلایل زیادی می‌توانند باعث ایجاد عفونت در لثه پس از کشیدن دندان شوند که مهم ترین آن‌ها، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. افرادی که عادت به کشیدن سیگار دارند، اگر بلافاصله پس از کشیدن دندان، سیگار بکشند، احتمالا با مشکل عفونت دندان مواجه می‌شوند.

البته فقط سیگار نیست که می‌تواند احتمال بروز علائم عفونت پس از کشیدن دندان را افزایش دهد. هر نوع دخانیاتی که مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند احتمال لخته شدن خون در زمان کشیدن دندان را کاهش دهد.

شایع ترین علت عفونت پس از کشیدن دندان

علائم عفونت پس از کشیدن دندان

زمانی که دندان شما توسط یک دندانپزشک کشیده می‌شود، احتمالا تا 48 ساعت، قرمزی و تورم را در ناحیه مورد نظر تجربه خواهید کرد که این موضوع کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. حتی کمی‌خونریزی در ناحیه‌ای که دندان کشیده شده است، طبیعی خواهد بود. البته خونریزی پس از کشیدن دندان، معمولا پس از 8 ساعت متوقف خواهد شد.

علائم مختلفی وجود دارند که نشان می‌دهند احتمالا دچار عفونت پس از کشیدن دندان شده‌اید. بهتر است که شما در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، فورا به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل لثه شما بررسی شود. گاهی با خوردن چند عدد آنتی بیوتیک، مشکل برطرف خواهد شد.

  • به جای اینکه درد ناشی از کشیدن بهتر شود، روز به روز بدتر و شدیدتر خواهد شد.
  • خونریزی در دندان بیش از 24 ساعت ادامه دارد.
  • اگر تب دارید، احتمال بروز عفونت در لثه شما افزایش پیدا کرده است.
  • احساس خستگی و کاهش اشتها، از جمله علائم دیگر عفونت لثه محسوب می‌شوند.
  • احساس می‌کنید بوی نامطبوع و بدی در دهان شما وجود دارد.
  • در داخل لثه و یا منطقه‌ای که دندان کشیده شده است، ترشحات زیادی مشاهده می‌کنید.
  • تورم در لثه‌های شما ایجاد شده است که پس از گذشت 48 ساعت، محو نشده است.

علائم عفونت بعد از کشیده شدن دندان

چگونه بعد از کشیدن دندان از شر عفونت خلاص شویم؟

برای رهایی از عفونت پس از کشیدن دندان، باید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. اول از همه اینکه دندانپزشک باید تشخیص دهد که دندان شما عفونت کرده است یا خیر. برای این کار نیز دندانپزشک به طور دقیق یک معاینه انجام می‌دهد تا متوجه شود چه مشکلی در دندان‌ها وجود دارد. در صورتی که لثه شما دچار عفونت شده باشد، می‌توان با مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک، مشکل را برطرف کرد.

نوع آنتی بیوتیک تجویز شده و نوع درمان عفونت لثه پس از کشیدن دندان، به میزان عفونت بستگی دارد. ممکن است جراح دندانپزشک، ابتدا ناحیه عفونی شده را تخلیه و تمیز کند، سپس آنتی بیوتیک‌های مورد نیاز را تجویز کند. بنابراین، سعی کنید که با پزشک در ارتباط باشید و بر اساس نظر او درمان خود را انجام دهید.

مشاوره دندانپزشکی برای کشیدن دندان

عفونت پس از کشیدن دندان، یک اتفاق محتمل است که البته در صورت رعایت افراد، بسیار نادر خواهد بود. شما می‌توانید با خوردن آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک، استفاده از دهانشویه مناسب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، از عفونت لثه جلوگیری کنید. با این حال اگر هر یک از علائم عفونت پس از کشیدن دندان را مشاهده کردید، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا مداخلات درمانی صورت گیرد.

اگر امکان مراجعه حضوری در اولین فرصت را ندارید از مشاوره آنلاین دندانپزشکی استفاده کنید. پلتفرم‌های آنلاین ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی این دغدغه بیماران را از بین برده‌اند. البته سطح ارائه خدمات در این پلتفرم‌ها بسیار متفاوت است. در اغلب پلتفرم‌های مشاوره پزشکی‌‌، همراهی با بیمار محدود به ارائه مشاوره است و پلتفرم تعهدی در ازای درمان‌های ارائه‌شده به بیمار ندارد.

شبکه دندانپزشکی میخک به آدرس https://mikhakdental.com/  با برخورداری از بهترین دندانپزشکان برای رفع این نیاز در کنار شماست. برای رفع این نیاز شبکه تخصصی میخک محصول مشاوره دندانپزشکی آنلاین را به صورت رایگان ارائه کرده است تا بیماران بدون هیچ دغدغه‌ای نسبت به پرسیدن سوالات خود در هر ساعت شبانه‌روز اقدام کنند، طرح درمان خود را به صورت آنلاین دریافت کنند، در صورت تمایل به آغاز درمان به صورت آنلاین نوبت ویزیت خود را در نزدیکترین مرکز طرف قرارداد میخک انتخاب کنند و در زمان مقرر درمان خود را آغاز کنند.

علاوه بر همه این موارد از پشتیبانی میخک پس از انجام درمان و یادآوری دوره‌های مراجعه به پزشک استفاده کنند.

مزایای استفاده از شبکه تخصصی میخک

  1. دریافت مشاوره آنلاین در هر مکان و هر ساعت شبانه روز و به صورت رایگان در لینک https://mikhakdental.com/online-consultation/
  2. دریافت طرح درمان دندانپزشکی شامل درمان‌های لازم، زمان موردنیاز و ریز هزینه‌ها
  3. دریافت نوبت ویزیت به صورت آنلاین در نزدیکترین مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد میخک
  4. امکان پرداخت هزینه‌ها به صورت اقساطی
سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x