تفاوت عطر فیک و اصل

بزرگ‌ترین چالش هنگام خرید عطر و ادکلن، این است که عطر موردنظرتان اصل بوده و فیک و تقلبی نباشد؛ زیرا خرید عطر فیک، هم از نظر مالی به شما زیان می‌رساند و هم می‌تواند سلامتیتان را به‌خطر بیندازد.

در‌واقع اختلاف قیمت بسیار بالا و فاحش یک مغازه یا دست‌فروش، نشانه انصاف فروشنده نیست؛ بلکه در بسیاری از مواقع نشانه تقلبی بودن محصول است.

ما در این مقاله راه­‌های شناسایی تفاوت عطر فیک و اصل را آموزش می‌دهیم و به شما در چالش خرید محصول اصلی و اورجینال کمک می‌کنیم تا فریب افراد سودجو را نخورید. فقط 3 دقیقه مطالعه این مطلب کافی است تا در تشخیص عطر اورجینال حرفه‌ای شوید.

تشخیص ادکلن اصل از فیک با توجه به بسته‌بندی جعبه؛ اولین گام برای خرید محصول اورجینال

اولین گام برای اینکه در چالش بزرگ خرید عطر اصل شکست نخورید، این است که از یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر و باسابقه‌ای عطر بخرید تا از اصل بودن ادکلن خود مطمئن باشید. علاوه‌بر‌این، با وجود همه تلاش‌هایی که تولیدکنندگان عطر­های تقلبی انجام می‌­دهند تا عطر فیک خود را شبیه به نمونه اصل آن بسازند، تفاوت‌­هایی بین عطر اصلی و تقلبی وجود دارد که شما را از اصالت یا تقلبی بودن عطر آگاه می‌­کند. یک تفاوت عطر فیک و اصل، بسته‌بندی بی‌کیفیت جعبه محصولات تقلبی است.

برای تشخیص عطر اصل از فیک ابتدا باید به سلفونی که دور جعبه محصول پیچیده شده است، توجه کنید. سلفون‌کشی محصولات اصلی بسیار دقیق، مرتب و عاری از هر عیب و ایراد است.

این سلفون باید ضخیم، محکم و  منطبق با باکس محصول باشد. اما سلفون‌کشی محصولات فیک، اغلب چین‌خورده است، اندازه متفاوتی نسبت به جعبه عطر دارد و در انتهای جعبه عطر روی‌هم افتادگی فاحشی (معمولاً بیشتر از 5 میلی‌­متر) دیده می‌شود؛ بنابراین اگر با یک عطر با سلفون ناهموار و نامتناسب روبرو شدید، شک نداشته باشید که محصول فیک و تقلبی است.

توجه به طراحی و کیفیت مقوای جعبه؛ مهم‌ترین تفاوت عطر فیک و اصل

شرکت‌­های تولیدکننده عطر و ادکلن برای جعبه عطر خود از مقواهای باکیفیت و ضخیم استفاده می‌­کنند تا از هرگونه آسیب احتمالی به شیشه عطر جلوگیری کنند. رنگ این مقواها سفید بوده و طراحی داخلی مقوا به‌گونه‌ای است که بتواند شیشه عطر را کاملا در جای خود ثابت نگه دارد. اما در عطرهای فیک از مقواهای بی­‌کیفیت استفاده می‌­کنند که بسیار نازک‌اند، معمولا رنگشان مایل به خاکستری است و طراحی داخلی دقیق محصولات اصلی را ندارد. عطرهای تقلبی درون این جعبه­‌ها ثابت نیستند و لق می‌­زنند.

تشخیص عطر اصل از روی بارکد و نوشته‌های روی جعبه

اگر قصد خرید عطر زنانه اصل را دارید، توجه به برچسب­‌ها و نوشته­‌های روی جعبه ادکلن می­‌تواند برای تشخیص اصالت محصول کمک کند. نوشته‌­های روی محصولات اصلی خوانا هستند و روی جعبه محصول حک شده‌اند.

این نوشته­‌ها اطلاعات دقیقی در مورد عطر می‌­دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی شرکت تولیدکننده، صحت این اطلاعات را پیگیری کنید. اگر نوشته­‌های روی جعبه خوانا نباشد یا اطلاعات درج شده روی جعبه با اطلاعاتی که شرکت تولیدکننده محصول درباره آن در سایت خود منتشر کرده است مطابقت نداشته باشد، محصول مورد نظر یک کالای تقلبی و بی‌­کیفیت است.

تشخیص عطر اصل از عطر فیک

طراحی شیشه عطر؛ یکی دیگر از تفاوت‌های عطر فیک و اصل

برخی سودجویان و تولیدکننده‌های عطر­های فیک و تقلبی معمولا از طراحی‌­هایی برای شیشه و بسته‌بندی عطر فیک خود استفاده می­‌کنند که در نگاه اول بسیار شبیه به عطر­های اصلی است.

اما اگر در مورد طراحی شیشه عطر اصلی مطلع باشید، با کمی دقت و بررسی می­‌توانید موارد اختلاف بسیاری را پیدا کنید؛ بنابراین پیش از خرید عطر مورد نظر خود، درصورتی‌که قبلاً از آن عطر استفاده نکرده‌اید، به سایت شرکت تولیدی آن مراجعه کنید؛ شکل و طراحی شیشه ادکلن اصل را ببینید و آن را با محصول رو‌به‌روی خود مقایسه کنید.

تفاوت رنگ عطر فیک و اصل؛‌ با بررسی رنگ می‌توان اصالت محصول را تشخیص داد

یکی از راه‌­های شناسایی عطر اصل از تقلبی تفاوت در رنگ این محصولات است. تصور کنید که قصد خرید اینترنتی عطر و ادکلن شیرین زنانه را دارید. فروشگاه اینترنتی از محصول خود عکسی در اختیار شما قرار می‌­دهد.

اگر رنگ عطر موردنظر تند و چشمگیر بود، باید به اصالت محصول شک کنید؛ زیرا شرکت‌های معروف عطرسازی از رنگ فراوانی برای تولید عطر استفاده نمی‌کنند و عطر­های اصلی بسیار کم‌رنگ هستند؛ بنابراین یکی تفاوت عطر فیک و اصل، رنگ شیمیایی، تند و چشمگیر ادکلن‌های تقلبی است.

تفاوت رنگ عطر اصل و فیک

روش تشخیص ادکلن اصل از فیک از روی درپوش شیشه عطر

درپوش شیشه عطر­های فیک نامتقارن است؛ درصورتی‌که در عطر­های اصلی به‌دلیل دقت بالایی که در طراحی شیشه و بسته‌بندی محصول انجام می­‌گیرد، هیچ تضادی در تقارن دیده نمی‌شود و همه چیز دقیق و منظم است.

تفاوت عطر فیک و اصل؛ به کد روی شیشه یا جعبه عطر توجه کنید

در عطر­های اصلی بج کدی وجود دارد که در ته شیشه عطر واقع شده است؛ اما در عطر­های تقلبی یا بج کد وجود ندارد یا در جایی دیگر دیده می‌شود. تفاوت میان بج کد روی شیشه و بج کد روی جعبه یکی از نشانه‌های تقلبی بودن محصول محسوب می‌شود. یکی دیگر از موضوعاتی که برای شناسایی عطر فیک از اصل وجود دارد، این است که شماره سریال‌ها در عطرهای اصل در ته شیشه حک یا چاپ شده‌اند؛ بنابراین اگر ته شیشه محصولی شماره سریال را نیافتید، مطمئن باشید که آن عطر یک ادکلن فیک و تقلبی است.

کیفیت ساخت شیشه؛ تفاوت دیگر عطر فیک و اصل

شرکت­‌های عطرسازی معروف دنیا برای اینکه توانایی رقابت با رقبای خود در عرصه عطر و ادکلن را داشته باشند، از بهترین مواد اولیه برای بسته‌بندی و شیشه محصول خود استفاده می‌­کنند؛ بنابراین برای خرید عطر توجه ویژه‌ای به شیشه آن داشته باشید.

اگر با یک شیشه ادکلن بدون کیفیت، نا‌صاف و ناموزون مواجه شدید، یا درون شیشه حباب و روی شیشه برآمدگی­‌های کوچکی دیدید، مطمئن باشید که عطر فیک و تقلبی است. حتی گاهی تولیدکننده‌های ادکلن تقلبی از پلاستیک به‌جای شیشه استفاده می‌­کنند که در این مواقع تشخیص عطر اصل از فیک بسیار راحت‌­تر است.

کیفیت ساخت شیشه

تست رایحه عطر؛ آخرین راه تشخیص اصل بودن عطر

مرحله آخر برای شناسایی عطر اصلی از محصول فیک، بررسی رایحه عطر است. برای این کار مقداری از ادکلن را روی پوست خود اسپری کنید. به رایحه عطر در طول روز دقت کنید؛ اگر رایحه رفته‌رفته و در طول روز کم‌رنگ شد، عطر اصل است؛ اما اگر ظرف مدت کوتاهی به یک باره اثری از بوی آن نبود، عطر فیک و تقلبی خواهد بود؛ زیرا ماندگاری بالای عطر یکی از نشانه­‌های محصولات اصلی است که عطرهای فیک و تقلبی از آن بی‌بهره هستند.

خرید عطر و ادکلن‌های اورجینال با ماندگاری بالا از مجموعه معتبر بودیسه شاپ

در این مقاله تفاوت­‌های عطر فیک و تقلبی را توضیح دادیم و شما را راهنمایی‌ کردیم که چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهید. با‌این‌وجود، تشخیص اصالت عطر کار راحتی نخواهد بود؛ بنابراین در نظر داشته باشید که خرید از یک فروشگاه معتبر می‌تواند ضمانت بالایی برای خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال به شما بدهد.

فروشگاه اینترنتی بودیسه شاپ یکی از فروشگاه‌­های معتبر در زمینه فروش انواع عطرهای اصیل و با‌کیفیت است. شما می‌­توانید با ورود به سایت این مجموعه به نشانی boodise.shop، با خیالی راحت محصول اورجینال مورد نظر خود را  از این فروشگاه خریداری کنید و از یک خرید خوب و مطمئن لذت ببرید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x