پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی پوست نوعی خدمات زیبایی بوده که توسط متخصص این حوزه انجام می شود. برای توضیح  انواع روش های پاکسازی پوست باید گفت که این روش برای برداشتن سلول های مرده و آلودگی ها روی پوست بسیار کارآمد می باشد.

با این کار به ایجاد شادابی و طراوت در پوست کمک کرده و سلامت پوست شما را تضمین می کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با  انواع روش های پاکسازی پوست، دلایل و میزان اهمیت پاکسازی پوست آشنا کنیم. با مرکز پاکسازی پوست مایا همراه باشید:

پاکسازی صورت چیست؟

همان طور که در ابتدای این مطلب به آن پرداختیم، پاکسازی به برداشتن سلول های مرده ای که بروی پوست تجمع دارند، کمک می کند.همچنین لایه سطحی پوست و نیز چربی ها و ذراتی که به دلیل آلودگی هوا بر روی پوست هستند، پاکسازی می کند. اما چرا پاکسازی صورت به افراد توصیه می شود؟ در ادامه به این مبحث خواهیم پرداخت.

چرا پاکسازی صورت توصیه می شود؟

غدد چربی موجود در پوست مسئول ترشح چربی بوده و خروج آن از مجاری سطحی صورت می گیرد. این ترشح منجر به رطوبت در سطح پوست شده و ذرات آلوده و سلول های مرده را درون خود حل می کند. لازم به ذکر است کخه گرد  و غبار و آلودگی موجود در هوا با چربی روی پوست ترکیب شده و به مسدود شدن مجرای خروجی چربی ها می انجامد. نتیجه ی این عملکرد منجر به تیرگی و کدر شدن پوست و از دست رفتن طراوت آن می شود.

در این صورت لازم است تا با  انواع روش های پاکسازی پوست به طور عمیق، لایه برداری شده تا منافذ بسته پوست مجدد باز شوند.

اهمیت پاکسازی پوست

همانطور که می دانید، از عوامل مهم در سلامت پوست، انجام پاکسازی اصولی می باشد. یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از پوست، شناخت نوع آن بوده تا بتوان مناسب ترین محصولات مراقبتی را مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان با داشتن برنامه روزانه جهت مراقبت از پوست به حفظ سلامت کلی پوست و شادابی آن کمک شایانی نمود. پاکسازی پوست مراحلی دارد که در ادامه با مراحل مختلف آن اشنا خواهید شد.

مراحل پاکسازی صورت

به طور کلی پاکسازی پوست به سه دسته تقسیم می شود که به آن ها به طور مفصل می پردازیم.

پاکسازی پوست در خانه

شما می توانید در خانه پوست خود را پاکسازی کرده و نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید. پاکسازی صورت درخانه به صورت زیر می باشد:

پاک کردن و شستن صورت

تمیز نمودن صورت توسط لوسیون مناسب پوست

ماساژ صورت

بخور دادن صورت

از بین بردن جوش های سرسیاه و سرسفید توسط وسایل مخصوص

استفاده از ماسک صورت

استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست

پاکسازی صورت در آرایشگاه ها

پاکسازی صورت در آرایشگاه ها

در آرایشگاه ها نیز پاکسازی صورت با چندین مرحله انجام می شود که این موارد عبارت انداز:

  • بخور، ماساژ و استفاده از لایه بردار های شیمیایی
  • استفاده از اسکراب ها برای برداشتن سلول های مرده پوست
  • پاکسازی صورت به وسیله شوینده های مختلف و لایه بردار ها
  • استفاده از کرم و لوسیون ها برای آبرسانی پوست

قابل ذکر است که پاکسازی صورت در آرایشگاه ها نمی تواند موجب پاکسازی عمیق پوست شده و ممکن است عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. عوارض پاکسازی در آرایشگاه ها می تواند التهاب پوست، زخم و انتقال هرگونه عفونت شود.

پاکسازی پوست در کلینیک های معتبر

در کلینیک های تخصصی به دلیل حضور متخصص و افراد آموزش دیده در این حوزه، موجب شده تا این کار به صورت اصولی انجام شود و کمترین آسیبی به پوست شما وارد نشود. پاکسازی صورت در کلینیک ها شامل چندین مرحله بوده که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

  • استفاده از اسکراب یا گوماژ متناسب با نوع پوست
  • استفاده از بخور سرد و گرم متناسب با نوع پوست
  • استفاده از دزن که نوعی جریان اکتریکی بوده و منجر به لایه برداری پوست می شود.
  • استفاده از هیدورمی یا گالوانیک برای آبرسانی و تغذیه رسانی به پوست
  • استفاده از هایفریکوئنسی جهت ضد عفونی نمودن و بسته شدن منافذ مضر پوست
  • استفاده از ماسک مغذی برای کلاژن سازی و جوانسازی صورت
  • ماساژ صورت جهت ایجاد آرامش و افزایش جریان خون در صورت

انواع روش های پاکسازی پوست توسط دستگاه

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، روش های پاکسازی صورت توسط دستگاه نیز وجود دارد که به شادابی و پاکسازی هرچه سریع تر پوست می انجامد. از دستگاه هایی که برای پاکسازی پوست مناسب هستند می توان موارد زیر را نام برد.

نور LED

این دستگاه یک روش غیر تهاجمی بوده که با طول موج های مختلف، نور را برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می دهد. این دستگاه رنگ های مختلفی از خود ساطع کرده که هر کدام از آن مزیت هایی داشته و برای هر نوع پوستی بسیار مناسب است.

لیزر

لیزر درمانی یک روش تهاجمی بوده که از مهم ترین آن لیزر فرکشنال می باشد. در این روش لایه های خارجی پوست از بین رفته و شرایط را برای  تولید مجدد لایه به وجود می آید.

میکرونیلدینگ

با این روش، زخم های کنترل شده ای از طریق سوزاندن پوست به وجود می آید. این امر منجر به تولید کلاژن و بهبود صدمات پوستی و جای جوش می شود.

هیدرافیشیال

این روش برای از بین بردن جوش های سر سیاه، سر سفیده و افتادگی پوست موثر بوده و سلول های مرده  و لایه بیرونی پوست را تمیز می کند. این دستگاه با مکش زیاد، هر گونه آلودگی و کثیفی را از روی پوست شما می زداید.

دستگاه فرکانس بالا

این دستگاه فرکانس رادیویی روی پوست ایجاد کرده و برای اکسیژن رسانی بسیار مفید است. این روش بدون درد بوده و برای انواع پوست ها بخصوص پوست های حساس بسیار مفید است.

سخن آخر

در این مقاله شما را با  انواع روش های پاکسازی پوست و اهمیت آن ها آشنا کردیم. پوست یکی از مهم ترین بخش های بدن و موثر در زیبایی صورت می باشد. شما می توانید در مدت زمان های تعیین شده اقدام به پاکسازی صورت کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم این کا را در مراکز تخصصی پوست تحت نظر متخصص این حوزه انجام داده تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

منبع: https://mayaskincare.ir/skin-cleaning/

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x