انواع لیفت پیشانی: روش های جراحی و غیر جراحی

لیفت پیشانی که به آن لیفت ابرو نیز گفته می شود، فرایندی برای سفت کردن پوست آویزان پیشانی و بالا بردن ابروها است. با لیفت پیشانی می توان چین و چروک پیشانی و خطوط بین ابروها (خط اخم) را نیز هموارتر کرد.

در ادامه روش‌های مختلف لیفت پیشانی و نحوه انجام هرکدام را برای شما بیان میکنیم تا با دید بازتری این روش را برای داشتن ظاهری زیباتر انجام دهید.

افراد مناسب برای لیفت پیشانی

«لیفت پیشانی معمولاً در سنین 40 تا 60 سالگی و برای کاهش علائم مشهود پیری انجام می‌شود. با این حال این درمان می‌تواند برای افراد با هر سنی، که به دلیل استرس یا فعالیت عضلات شیار یا خط اخم دارند، مناسب باشد. »

روش‌های لیفت پیشانی

انجام لیفت پیشانی با استفاده از جراحی و روش‌های غیرجراحی ممکن است؛ در اینجا به بعضی از روش‌های استفاده شده برای لیفت پیشانی اشاره شده است.

لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس

لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس به رفع چروک و خطوط بین ابروها و خطوط افقی روی پیشانی کمک می کند. این چین و چروک و خطوط به دلیل حالت چهره و حرکت عضلات بخش بالایی صورت ایجاد می شود. لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس و لیفت ابرو در بالا بردن ابروها موثر هستند.

برای دستیابی به اثرگذاری بیشتر و نتایج بهتر میتوان از بوتاکس برای لیفت صورت نیز استفاده نمود، به اینصورت که علاوه بر تزریق بوتاکس به پیشانی، آن را برای نواحی دیگر صورت مانند خط خنده، لیفت گونه ها و… نیز به کار برد.

دو گروه عضلانی روبروی هم، مسئول تعیین وضعیت پوست پیشانی و ابروها هستند. یک گروه عضلانی مسئول پایین کشیدن پوست صورت است و دیگری به بالا بردن ابروها کمک می کند. تزریق بوتاکس به عضلات مسئول بالا کشیدن ابروها اجازه می دهد تا کارشان را بدون مخالفت انجام دهند. نتیجه این موضوع، لیفت جزئی پیشانی و دستیابی به نتایج طبیعی است.

لیفت پیشانی با نخ

لیفت پیشانی با نخ علاوه بر لیفت پوست، اثر جوانسازی نیز به همراه می آورد. نخ ها وارد زیر پوست می شوند و اثر آن در لیفت پوست به سرعت دیده می شود. با لیفت پیشانی با نخ، فاصله بین چشم و ابرو بیشتر می شود و کلاژن سازی ناشی از آن به افزایش حجم و سفتی پوست منجر می شود؛ پوستتان در طول زمان به ظاهر جوان تری دست پیدا می کند.

در طول فرایند از شما خواسته می شود که به پشت بخوابید و سرتان را بالا بگیرید. جراح زیبایی، نقاطی که به درمان نیاز دارند را علامت می زند. نخ ها با استفاده از سوزن نسبتا کلفت یا یک کانولای تیز در لایه های پوستی اطراف پیشانی و چشمان وارد می شود.

نخ ها بعد از ورود به زیر پوست و گیر کردن به آن به کمک خارهای تعبیه شده روی نخ، کشیده می شود و سفت شدن و لیفت ابرو را ایجاد می کند. سپس کانولا یا سوزن به همراه نخ اضافی از زیر پوست بیرون کشیده می شود.

نخ‌های لیفت مزایای بسیاری دارند و علاوه‌بر لیفت پیشانی میتوان به لیفت و جوانسازی کل صورت با نخ پرداخت برای مثل میتوان با نخ‌های گونه یا حتی بینی را لیفت کرد.

لیفت پیشانی با نخ در کنار تمام مزایایی که دارد مانند دیگر روش‌های زیبایی دارای عوارض جانبی نیز می‌باشد، بنابراین قبل از انجام این روش با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

تزریق چربی

پیوند چربی گزینه دیگری برا لیفت پیشانی است. در این فرایند، چربی گرفته شده از نقاط دیگر بدن به نقاطی که برای بهبود زیبایی به حجم بیشتری نیاز داشته باشند، تزریق می شود. سلولهای بنیادی سلولهای چربی، ماندگاری بالا و اثرگذاری این روش را تضمین می کند.

جراحی لیفت پیشانی

جراحی لیفت پیشانی

لیفت پیشانی با جراحی به فرایند اصلاح افتادگی پوست پیشانی، ابروها و پلک ها گفته می شود. با این روش همچنین می توان چین و چروک پیشانی و خطوط بین ابروها را نیز کاهش داد. در لیفت پیشانی با جراحی، تغییراتی در پوست و عضلات داده می شود تا نشانه های پیری مثل افتادگی ابروها و پلک، خطوط افقی پیشانی و خط اخم برطرف شود.

لیفت پیشانی با جراحی ممکن است همزمان با لیفت صورت، جراحی افتادگی پلک یا جراحی زیبایی بینی انجام شود. این جراحی را همچنین می توان در مطب جراح، مراکز درمانی سرپایی و یا در بیمارستان ها انجام داد. این روش معمولا به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدی انجام می شود.

در طول جراحی، بیدار خواهید بود اما استفاده از بیحسی موضعی باعث می شود که دردی را حس نکنید. داروهایی (مثل داروی آرامبخش) ممکن است برای ارام تر شدن بیمار به او تزریق شود. در این فرایند احتمالا کمی کشیدگی در پوست پیشانی و احتمالا کمی درد را حس خواهید کرد.

تفاوت های بین جراحی و روش های غیرجراحی لیفت پیشانی چیست؟

اگرچه روشهای غیرجراحی لیفت پیشانی، سریع، ساده و نسبتا کم تهاجمی است اما نتایج آن دائمی نیست. یعنی برای دستیابی و حفظ نتایج بهینه به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت.

خبر خوب آنست که این نگهداری های بیشتر نیز ساده و سریع هستند، بنابراین در نهایت و در صورت تمایل می توان از انجام جراحی خودداری کرد. با استفاده از روشهای غیرجراحی دیگر نباید نگران جای زخم باشید. مطالعات نشان داده که احتمال بروز مشکل در مراحل مختلف لیفت ابرو به روش غیرجراحی بسیار اندک است.

البته این را هم باید گفت که استفاده از لیفت ابرو به روش غیرجراحی برای افراد سالمندی که نشانه های پیری صورتشان جدی باشد، شاید گزینه بهینه ای نباشد. برای دستیابی به نتایج مطلوب در رفع چین و چروک عمیق و خطوط شدیدتر، به لیفت پیشانی با جراحی نیاز دارد و با توجه به موقتی بودن روش‌های غیرجراحی، گزینه مناسب تری برای جوانترها به شمار می رود.

کدام روش لیفت پیشانی برای شما مناسب است؟

کدام روش لیفت پیشانی برای شما مناسب است ؟

اکثر افراد در انتخاب روش لیفت پیشانی، تا جای ممکن به سراغ روشهای غیرجراحی می روند. از دلایل احتمالی این انتخاب می توان برنامه شلوغ زندگی، کاهش حداکثری دوره ریکاوری و بازگشت هر چه سریعتر به ادامه کار و زندگی از دلایل احتمالی این موضوع است.

برای ترتیب دادن جلسه مشاوره اولیه با پزشکتان تماس بگیرید تا درباره بهترین روش غیرجراحی لیفت پیشانی، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا حالت چهره ام بعد از لیفت صورت با روش غیرجراحی بهم میخورد؟

اگر لیفت صورت با روش غیرجراحی به درستی انجام شود، قصدی بر فلج کردن عضلات صورتتان ندارد و حرکات و حالت قسمت بالایی صورتتان را از دست نخواهید داد. اگر بوتاکس به درستی تزریق شود، باعث کاهش چین و چروک و لیفت پیشانی می شود و در عین حال جلوی حرکات و حالات طبیعی صورت را نمی‌گیرد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x