لیزر موهای زائد چه مزایایی دارد؟ چگونه انجام می‌شود؟

از بین بردن موهای زائد وقت گیر و در بسیاری از موارد خسته کننده است. روش‌های قدیمی از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، اصلاح و موچین راه کارهایی موثر هستند اما فقط به صورت موقت موها را از بین میبرند.

لیزر موهای زائد روشی موثر، کارآمد و طولانی مدت برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. لیزر را میتوان برای هر قسمتی از بدن که موهای زائد دارد انجام داد.

این روش به طور کامل موها را از بین نمیبرد اما باعث کاهش 50 تا 95 درصدی موها میشود و موهای جدیدی که رشد میکنند ظریف تر خواهند بود. در ادامه به پنج مزیت لیزر موهای زائد اشاره میکنیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد موثرترین و مطمئن ترین راه برای از بین بردن موهای زائد است.  همانطور که از نام آن پیداست لیزری با طراحی ویژه برای از بین بردن موهای زائد است که با آسیب رساندن به فولیکول ها و جلوگیری از رشد موهای بیشتر استفاده میشود. لیزر درمانی باید تحت نظر متخصص زیبایی با تجربه انجام شود.

لیزر انرژی تولید میکند که به دلیل رنگ متضاد فولیکول مو در مقایسه با پوست اطراف قادر است آنها را هدف قرار دهد. پالس های لیزر به فولیکول ها حمله میکنند و به آنها آسیب میرسانند و از توانایی آنها برای تولید موهای جدید جلوگیری میکنند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد مورد نیاز به رنگ و ضخامت موها، تاثیرات هورمونی و ناحیه بدن بستگی دارد. میانگین تعداد جلسات لازم برای از بین بردن اکثر موهای زائد پنج جلسه است و فاصله بین هر جلسه با جلسه بعدی باید چهار هفته باشد.

برخلاف اصلاح یا اپیلاسیون در خانه احتمال تحریک در محل درمان بسیار کم است و استفاده از لیزر به جلوگیری از رشد موهای زائد کمک میکند.

امروزه دستگاه‌های بسیاری برای لیزر موهای زائد ساخته شده‌اند که بهترین و معروف‌ترین آنها لیزر الکساندریت است. این دستگاه میتواند تقریبا در همه نواحی بدن موثر باشد از جمله:

  • زیر بغل
  • پشت
  • قفسه سینه
  • صورت
  • پاها
  • گردن
  • شانه ها

مزایای لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به دلایل مختلف میتواند مزایای زیادی داشته باشد. در ادامه به ده مورد از بهترین آنها اشاره میکنیم:

جلسات درمانی کوتاه

جلسات لیزر موهای زائد بسیار سریعتر از آن چیزی است که انتظار دارید. حدود 20 دقیقه برای لیزر زیر بغل یا ناحیه بیکینی و فقط حدود یک ساعت برای نواحی مانند بازوها و پاها طول میکشد.

در دراز مدت یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

لیزر موهای زائد نیاز به استفاده از تیغ، کرم موبر، جلسات اپیلاسیون و غیره را از بین میبرد. هزینه لیزر موهای زائد کاهش یافته درحالی هزینه اپیلاسیون افزایش یافته است. لیزر موهای زائد از نظر مالی به صرفه تر است، زمان کمتری میبرد و در مجموع نتیجه طولانی تری به شما میدهد.

از بین بردن موهای زیر پوستی

شما میتوانید با لیزر از رشد موهای زائد جلوگیری کنید. این روش بهترین راه حل برای خلاص شدن از شر موهای آزار دهنده است. لیزر موهای زائد هم برای افرادی که پوست حساسی دارند و پس از اپیلاسیون دچار سوزش پوست میشوند گزینه بسیار خوبی است.

صرفه جویی در زمان

به تمام مواقعی فکر کنید که مجبور شده اید ده یا پانزده دقیقه اضافی را برای اصلاح در حمام بگذرانید و بعد از حمام متوجه شوید که برخی موها همچنان هستند و باید برای اصلاح آنها دوباره برگردید. با لیزر موهای زائد دیگر نیازی به صرف زمان برای اصلاح یا اپیلاسیون مو ندارید. بدون دردسر اصلاح یا اپیلاسیون پوستی تمیز خواهید داشت.

کمترین عوارض جانبی

با پیشرفت هایی که در درمان های لیزری صورت گرفته است این روش ها کم درد تر و موثرتر شده اند بنابراین شدت و تعداد عوارض جانبی کاهش میابد. شایع ترین عارضه جانبی ادم فولیکولی است: قرمزی در فولیکول که 24 تا 84 ساعت طول میکشد.

نتایج طولانی مدت

نتایج طولانی مدت لیزر موهای زائد

اکثر افراد با لیزر موهای زائد نتایج دائمی و ماندگاری را تجربه میکنند. در برخی موارد ممکن است چند ماه یا چند سال بعد نیاز به درمان ترمیمی داشته باشید اما این یکی از بهترین راه حل های دراز مدت موجود است.

حداقل شاهد کاهش دائمی رشد مو خواهید بود که با گذشت زمان حفظ آن آسان تر میشود. از آنجایی که این روش یک راه حل بلند مدت است از لحاظ هزینه به صرفه تر است چون نیازی به وکس های ماهیانه ندارید.

به خاطر داشته باشید که با وجود اینکه لیزر موهای زائد روی تمام رنگ های پوست نتیجه بخش است اما در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بیشترین تاثیر را دارد. افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند ممکن است در ناحیه درمان دچار هایپرپیگمانتاسیون موقت پوست شوند.

جلسه لیزر موهای زائد چگونه است؟

در طول جلسه لیزر به شما یک محافظ چشم داده میشود. تجهیزات لیزر برای هر بیمار تنظیم میشود. همچنین ممکن است از ژل سرد یا دستگاه خنک کننده برای محافظت از نواحی بیرونی پوست استفاده شود.

در طول درمان لیزر پالس های نور به ناحیه تحت درمان ارسال میشود و ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. این ناراحتی شبیه به سوزن گرم است. اولین درمان نسبت به درمان های بعدی ناراحتی بیشتری ایجاد میکند.

طول درمان بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است اما میتواند از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. پس از اتمام درمان ممکن است برای تسکین هر گونه درد به شما لوسیون، کرم ضد التهاب یا کیسه یخ داده شود.

نتایج بعد از چند وقت قابل مشاهده است؟

پس از هر درمان متوالی شاهد پیشرفت نتایج خواهید بود. به طور کلی در اولین مرحله موها نازک میشوند. شما بعد از یک یا دو جلسه میتوانید این نتیجه را مشاهده کنید. هنگامی که فولیکول ها به طور موثر ضعیف شدند ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا فولیکول های موی تحت درمان به طور کامل ریزش کنند. موها فورا نمیریزند و در این دوره به نظر میرسد که موها در حال رشد هستند.

نتایج ممکن است به عواملی مانند ضخامت و تراکم مو بستگی داشته باشد. لیزر موهای زائد اغلب در به تاخیر انداختن رشد مو برای ماه ها یا سال ها موثر است اما همیشه منجر به حذف دائمی موها نمیشود.

پس از اولین جلسه درمان حجم موها 10 تا 25 درصد کمتر میشود. اکثر افراد به 2 تا 6 جلسه درمانی نیاز دارند. پس از اتمام درمان اکثر افراد برای چندین ماه یا حتی سال ها هیچ مویی را روی پوست خود مشاهده نمیکنند. وقتی موهای دوباره رشد کنند تعداد آنها بسیار کمتر شده و رنگشان روشن تر می‌شود.

منبع: https://liyaclinic.com

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x