بهترین پروتئین تراپی مو در خانه + روش تهیه 5 ماسک مو

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از لوازم برقی آرایشی حرارتی، رژیم غذایی و دروهای شیمیایی، همگی می‌توانند روی موهای شما تاثیر منفی بگذارند. به حداقل رساندن موارد محیطی که رطوبت طبیعی مو را از بین می‌بردند و به ساختار پروتئینی آن آسیب می‌رسانند، ضروری و کمک کننده است.

واقعیت این است که موهای ضعیف، آسیب دیده یا ناسالم، به راحتی می‌شکنند و برای ترمیم خود، به پروتئین نیاز دارند. استفاده از پروتئین تراپی به طور منظم، موها را قوی، سالم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد و به بازسازی ساختار کلی مو نیز کمک زیادی می‌کنند.

در این مطلب از مجله ایده آل مگ، به روش تهیه 5 ماسک مو که خیلی راحت در خانه قابل تهیه هستند، می‌پردازیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید موهای خود را به بهترین شیوه، تغذیه و بازسازی کنید؛ پس پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

موهای سر، از زنجیره‌های پروتئینی، مانند اسید‌های آمینه و کراتین ساخته شده‌اند. عوامل زیادی مانند گرد و غبار، مواد شیمیایی، آب و هوای نامناسب و موارد دیگری وجود دارند که می‌توانند به موهای شما آسیب زده و آن‌ها را از پروتئین‌های ضروری محروم کنند.

با استفاده از پروتئین تراپی، می‌توانید مو‌های آسیب دیده خود را آبرسانی و دوباره احیا کنید. همچنین پروتئین تراپی مو در خانه، یک روش آسان و مقرون‌به‌صرفه، برای افزایش دوام و ماندگاری موها است.

اگر ریزش مو و مو‌های شکننده‌ای دارید، می‌توانید از مواد طبیعی مانند آووکادو، ماست، تخم مرغ، نارگیل و… که سرشار از پروتئین هستند، به عنوان یک روش پروتئین تراپی مو در خانه استفاده کنید.

مزایای پروتئین تراپی مو

مو از یک پروتئین فیبری به نام کراتین ساخته شده است که این عنصر ضروری، شکل، بافت و رشد مو را تایین می‌کند. بنابراین مو برای زیبایی و دوام خود به پروتئین نیاز دارد. خوشبختانه ساختار سلولی متخلخل مو، جذب فوق‌العاده بالایی دارد و می‌تواند پروتئین‌های موجود در ماسک و شامپوها را جذب کند.

پروتئین تراپی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای درمان موهای آسیب دیده است. مصرف روزانه پروتئین کافی، می‌تواند موهای شما را سالم و بادوام نگه دارد؛ با این حال، امروزه نداشتن رژیم غذایی سالم، استفاده بیش از حد از مواد شیمیای و ابزار‌های حرارتی مو، اغلب منجر به از دست دادن پروتئین‌های مو می‌شوند.

ترمیم موهای آسیب دیده

اگر مدت زمان زیادی در معرض گرد و غبار و آلاینده‌های شیمیایی هستید، بهتر است پروتئین درمانی موهای خود را شروع کنید.

پروتئین تراپی مو، سر شار از مواد مغذی، مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم و اسید‌های آمینه هستند، که به بافت مو کمک می‌کنند تا رطوبت خود را حفظ کند. همچنین هر دوی آن‌ها از پوست و موی سر به خوبی جذب شده و باعث استحکام، درخشش، تقویت فولیکول‌ها و رشد بیشتر مو می‌شوند.

اسید‌های آمینه به‌عنوان یک لایه محافظ، بین لایه کوتیکول (بیرونی‌ترین قسمت فیبر مو) و آلاینده‌ها عمل کرده و از آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کنند.

پروتئین تراپی مو

تقویت تار‌های مو

سطح پایین پروتئین مو، می‌تواند به فولیکول‌ها (تولید کننده مو) آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود. اگر موهای آسیب دیده دارید حتما از درمان پروتئین مو استفاده کنید.

پروتئین تراپی موها، به باز‌گرداندن پروتئین از دست رفته کمک کرده، موهای آسیب دیده را ترمیم، و شکاف‌ موجود در کتیکول‌ها را درمان می‌کند.

افزودن درخشش و رطوبت

پروتئین‌ها علاوه بر کمک به رشد و استحکام موها، باعث درخشش و ضخیم‌تر شدن تار مو می‌شوند. پروتئین، کوتیکول مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود تار‌های مو یکدست و محکم‌تر شوند. همچنین با کاهش مو خوره و شکستگی مو، موهای شما سالم و زیباتر دیده می‌شود.

جلوگیری از شکستن مو و موخوره

یکی از دلایل اصلی شکستن مو، کاهش خاصیت ارتجاعی مو است. موی فاقد پروتئن، اغلب با خم شدن بیش از حد می‌شکند، که با درمان‌های پروتئینی، خاصیت ارتجاعی آن دوباره شکل می‌گیرد. همچنین استفاده از درمان پروتئینی مو، استحکام و انعطاف مو را بهبود می‌بخشد و این امر به کاهش شکستگی مو و موخوره کمک می‌کند.

پروتئین تراپی، رطوبت و آبرسانی لازم را برای موها فراهم می‌کند که باعث این موضوع باعث می‌شود، وز و خشکی آن را ازبین ببرد. بنابراین اگر موی شما دچار خشکی، شکنندگی و موخوره شده، بهتر است یک پروتئین درمانی مناسب، انتخاب کنید.

گره های مو را باز می‌کند

برخی از موها بدون هیچ دلیل گره می‌خورند. مهم نیست شما در طول روز چند بار موهای خود را شانه کردید، چون دوباره گره خواهند خورد. پروتئین درمانی مو، حاوی مواد صاف کننده است که به موهای شما کمک می‌کند تا هیدراته‌تر و صاف‌تر بمانند.

چگونه تشخیص دهیم مو به چه نوع پروتئینی تراپی نیاز دارد؟

داشتن موهای وز و خشک همیشه نشان دهنده کمبود پروتئین نیست. اگر با خشکی و وز بودن موهای خود مشکل دارید ابتدا از یک شامپو و نرم کننده مناسب موی خود استفاده کنید تا موهایتان را آبرسانی و تغذیه کند. اگر با استفاده از شامپو‌ و نرم کننده‌های مو، هنوز خشکی مو داشتید، شما نیاز به پروتئین تراپی دارید.

علائم کمبود پروتئین در مو

پروتئینه کردن مو با پر کردن کوتیکول‌های مو و درمان شکاف‌های موجود در مو، ساقه مو را ترمیم می‌کند؛ اما چگونه می‌توان فهمید که موهای شما نیاز به کراتینه دارد یا خیر؟ در این بخش از مقاله، ما پنج علت اصلی را که احتمالا در صورت کمبود پروتئین در موهای شما رخ می‌دهد توضیح می‌دهیم.

1. موهای شما بسیار خشک و وز است

به دو دلیل ممکن است دچار خشکی مو شوید؛ یا رژیم غذایی ناسالم دارید و موهای شما پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند، یا ساقه‌ی مو آسیب دیده و پروتئین نمی‌تواند از طریق ساقه مو جذب شود.

در این حالت، پروتئین تراپی مو در خانه یا سالن‌های مجهز، برای شما مناسب است. پروتئین تراپی مناسب، موهای شما را به خوبی تقویت و ترمیم می‌کند.

2. موهای شما متخلخل است

با لمس یک تار مو، می‌توانید میزان تخلخل موی خود را تست کنید. موی متخلخل سطح صاف و یکدستی ندارد، که با لمس کردن آن مشخص است. موخوره و تخلخل مو به دلیل آسیب دیدن کوتیکول مو است که با استفاده از شامپوی مناسب و پروتئین تراپی، درمان می‌شود.

3. موهای شکننده‌ای دارید

میزان طبیعی ریزش مو در روز، 100 تار است. با این‌ حال اگر موهای شما زیاد می‌شکند( از ریشه بیرون نمی‌آید) و مو خوره دارید احتمال زیاد با کمبود پروتئین مواجه شده‌اید. پروتئین تراپی می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

4. موهای خود را رنگ کرده‌اید

وقتی موهای خود را با مواد شیمیایی رنگ می‌کنید، پیوند‌های مو تغییر می‌کند و PH مو افزایش می‌یابد که باعث کاهش پروتئین و آسیب کوتیکول مو می‌شود.

5. داشتن موهای چسبناک و کدر

اگر احساس می‌کنید اغلب، مو‌های شما حالت چسبندگی و خیسی دارد، یعنی موهای شما پروتئین متعادلی ندارد. برای داشتن موهایی سالم و درخشان، باید در حد تعادل پروتئین و آبرسانی شوند. وقتی موهای شما بیش از حد آبرسانی می‌شود؛ بافت آن تغییر می‌کند و موی شما به شکل توده‌های چسبناک تغییر شکل می‌دهند.

موهای صاف و سالم با پروتئین تراپی مو در خانه
موهای صاف و سالم با پروتئین تراپی مو در خانه

ارزیابی نیاز‌های پروتئینی مو

پروتئین درمانی، برای انواع مو‌ها مناسب است ولی افرادی که دارای موهای آسیب دیده، خشک و وز هستند بهتر است سریع‌تر پروتئین تراپی را شروع کنند.

تعیین درمان پروتئینی مناسب

سه فرمول اصلی در پروتئین تراپی وجود دارد.

1. درمان‌های عمیق طولانی مدت مانند کراتینه کردن موها.

2. درمان‌هایی که در حمام، هنگام شستشوی موها انجام می‌شود.

3. نرم‌کننده‌هایی که بعد از شامپو استفاده می‌شوند.

برای نتیجه گرفتن از محصولات، باید بهترین فرمول را برای موی خود انتخاب کنید. موادی مناسب است که دارای پروتئین و کلاژن، یا دارای روغن‌های طبیعی و مصنوعی، مانند سیلیکون یا روغن آرگان باشد. این مواد، خاصیت نرم کنندگی دارند که به موهای شما درخشش و لطافت می‌بخشند.

روش پروتئین تراپی مو در خانه

موها از پروتئین تشکیل شده است و زمانی که مو با کمبود پروتئین رو‌به‌رو شود، موهای ما شکننده، خشک، کم پشت و آسیب پذیر می‌شوند؛ بنابراین منطقی است که به‌طور مرتب، موهای خود را با مواد طبیعی سرشار از پروتئین، تغذیه کنید.

در این بخش از مقاله، پنج روش پروتئین تراپی مو در خانه آورده شده است تا موهای خود را زنده کنید.

تقویت مو با ماسک‌های خانگی
تقویت مو با ماسک‌های خانگی

1. ماسک مو تخم مرغ و ماست

تخم مرغ، سرشار از پروتئین است که مو‌های شما را صاف و براق می‌کند و باعث افزایش رشد مو می‌شود. ماست سرشار از پروبیوتیک است و می‌تواند ساقه مو را خیلی خوب تقویت کند. ترکیب این دو مواد، موهای شما را نرم و ابریشمی می‌کند.

مواد مورد نیاز

  • یک عدد تخم مرغ
  • دو قاشق غذا خوری ماست

روش تهیه 

  • یک عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذا خوری ماست، در ظرف می‌ریزیم و با همزن مخلوط می‌کنیم تا خمیر یک‌دستی ایجاد شود.
    توجه کنید اگر موهای شما چرب است از سفیده تخم مرغ و اگر مو‌های شما خشک است، از زرده تخم مرغ استفاده کنید. اگر موهای معمولی دارید می‌توانید از یک تخم مرغ کامل استفاده کنید.
  • ماسک خانگی به‌دست‌آمده را به پوست و موهای سر خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی آن بماند.
  • سپس موهای خود را با آب ولرم آبکشی کنید.
  • موهایتان را با شامپو بشویید و در صورت نیاز، از نرم کننده مو استفاده کنید. از این ماسک موی طبیعی می‌توانید حداکثر دوبار در هفته استفاده کنید.

2. ماسک مو نارگیل

شیره نارگیل به خودی خود پروتئین زیادی ندارد، درواقع پروتئین طبیعی مو‌های شما را بازیابی می‌کند. شیره نارگیل سرشار از اسید‌های چرب و ویتامین‌های E، C و B است که می‌تواند فولیکول‌های آسیب دیده مو را تقویت کند.

این درمان خانگی با شیره نارگیل، بسیار تاثیر‌گذار است؛ زیرا به عمق فولیکول‌های شما نفوذ می‌کند و آن‌ها را از ریشه تغذیه می‌کند تا رشد و بافت مو را بهبود ببخشد.

مواد مورد نیاز

  • نارگیل
  • آب داغ
  • مخلوط کن

روش تهیه

  • چند تکه نارگیل خرد شده را در مخلوط کن بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید.
  • دو تا سه دقیقه خوب مخلوط کنید سپس خمیر به‌دست‌آمده را صاف کنید تا شیره نارگیل کاملا از آن جدا شود.
  • درحالی که ماسک خانگی موی شما هنوز گرم استف آن را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید، سپس به آرامی دستان خود را به ساقه مو و در نهایت به نوک موهای خود بکشید.
  • موهای خود را با یک کلاه حمام یا حوله بپوشانید و اجازه دهید 45 دقیقه روی سر شما بماند تا تاثیر آن به حداکثر برسد.

ماسک موی روغن بادام

روغن بادام از قدیمی‌ترین و قابل اعتماد‌ترین ماده زیبایی است که در گذشته نیز بسیار کاربرد داشته است. روغن بادام سرشار از امگا 3، پروتئین و ویتامین E است که برای سلامت موهای شما مفید است؛ زیرا پوست را آبرسانی می‌کند، باعث رشد مو می‌شود و همچنین رشد سلولی مو را تقویت می‌کند.

استفاده ار روغن بادام به تنهایی یا ترکیب آن با ویتامین E، بسیار برای پروتئینه کردن مو مناسب است.

روغن بادام برای مو
روغن بادام برای مو

مواد مورد نیاز

  • روغن بادام
  • ویتامین E

روش تهیه

  • سه قاشق غذا‌خوری روغن بادام را با ویتامین E مخلوط کنید.
  • سپس روی پوست سر ماساژ دهید تا جریان خون تقویت شود. این امر باعث درخشندگی موهای شما می‌شود.
  • بهتر است از ریشه مو تا نوک موهای خود را به این روغن آغشته کنید.
  • اجازه دهید به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند و بعد با یک شامپوی مناسب بشویید.

4. ماسک عسل و ماست

ماست که سرشار از پروتئین است، از طریق ساقه مو حرکت می‌کند و کوتیکول‌های فرسوده را ازبین می‌برد، همچنین موخوره و شکستگی مو را کاهش می‌دهد.

عسل نیز خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی زیادی دارد و زمانی که با ماست ترکیب شود، پوست و موی سر را از هرگونه آلودگی و شوره پاک می‌کند؛ درنتیجه به فولیکول‌های مو اجازه تنفس می‌دهد و در‌عین‌حال، موها را نرم و آبرسانی می‌کند.

مواد مورد نیاز

  • عسل
  • ماست

روش تهیه

  • سه قاشق چایی خوری عسل را با نصف فنجان ماست مخلوط می‌کنید.
  • این ماسک مو را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی آن بماند.
  • سپس موهای خود را با آب گرم و شامپوی مناسب بشویید.

می‌توانید این ماسک موی خانگی را دوبار در هفته استفاده کنید تا موهایتان به‌طور طبیعی براق و درخشنده شود.

ماسک موی آووکادو
ماسک موی آووکادو

ماسک موز و آووکادو

آووکادو از معدود میوه‌‌هایی است که پروتئین بالایی دارد و می‌تواند مشکلات پوست و مو را تا حد زیادی برطرف کند. همچنین آووکادو سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان است که می‌تواند موی شما را هیدراته کرده و باعث درخشندگی موهای شما شود.

موز سرشار از اسید‌های آمینه است که پروتئین‌های طبیعی مو را تقویت می‌کند و هنگام ترکیب با آووکادو، موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم و تقویت می‌کند؛ حتی می‌تواند شما را از شر شوره سر راحت کند.

مواد مورد نیاز

  • یک عدد آووکادو
  • یک عدد موز رسیده
  • روغن زیتون

روش تهیه

  • موز و آووکادو را تکه تکه کنید، سه قاشق غذا‌خوری روغن زیتون به آن‌ها اضافه کرده و داخل مخلوط کن بریزید.
  • آن‌ها را در درجه کم باهم مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست و با قوام به‌دست آید.
  • این ماسک موی خانگی را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید.
  • اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست و موهای سرتان بماند و سپس با آب بشورید.

از این روش پروتئین تراپی مو در خانه، می‌توانید یکبار در هفته استفاده کنید.

استفاده از محصولات تجاری  پروتئین تراپی

شاید پیدا کردن بهترین محصولات تجاری پروتئینی و مراقبتی برای مو دشوار باشد. در ادامه به معرفی پنج محصول پروتئینی می‌پردازیم که در فضای مجازی بهترین باز‌خورد را داشته‌اند.

Hi-Pro-Pac درمان پروتئینی شدید

یک محصول عالی برای موهای آسیب دیده
یک محصول عالی برای موهای آسیب دیده
  • حاوی کلاژن است که مانع از موخوره می‌شود و مو را تقویت می‌کند.
  • دارای اسید‌های آمینه مشتق شده از گندم است.
  • برای موهای نازک و وز بسیار مفید است.

Elizavecca CER 100 پروتئین تراپی با پوششی از کلاژن

پروتئین تراپی مو با cer 100
پروتئین تراپی مو با cer 100

ماسک Elizavecca CER 100 یک گزینه سریع و کاربردی برای مراقبت مو در خانه است. این ماسک یک ترمیم کننده غنی از کلاژن، برای موهای آسیب دیده است. تنها با دوبار شستشو با ماسک و شامپوی این محصول می‌توانید موهای آسیب دیده خود را درمان کنید.

سرم پروتئین کراتین لاکسلیس مو

سرم پروتئینی مو
سرم پروتئینی مو

این سرم توانایی آبرسانی، حالت دهنده، مرطوب کننده و تغذیه موهای شما را دارد. این محصول دارای 20 اسید آمینه است که شوره‌های سر را ازبین می‌برد، مو را آبرسانی، تقویت و از ریزش مو جلو‌گیری می‌کند. همچنین دارای ویژگی‌های ضد‌قارچی و ضد‌باکتری است که طرفداران زیادی دارد.

سرم مراقبت از مو با پروتئین کراتین KERAFUTURE

سرم مراقبت از مو
سرم مراقبت از مو

این سرم مراقبت از مو، به‌عنوان یک محافظ حرارتی عمل می‌کند. این محصول حاوی پروتئین گندوم است که برای درمان موخوره و کاهش ریزش مو مناسب است. این سرم مراقبت از مو دارای رایحه گل رز بوده که بسیار بوی خوبی دارد.

درمان ماسک مو Ouai

پروتئین تراپی مو

ترکیبات این محصول شامل روغن زیتون، ویتامین E ،A و ترکیبی از روغن‌ها و کراتین هیدرولیزه است. این محصول قابلیت آبرسانی بالایی دارد و برای موهای خشک و مجعد مناسب است.

مراقبت و نگهداری پس از پروتئین تراپی مو در خانه

پس از گذشت سه روز از پروتئین تراپی خود، روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل، به موهای خود بمالید. اسید‌های چرب موجود در این روغن‌ها باعث می‌شود تا موها رطوبت خود را حفظ کنند.

  • سه روز بعد از پروتئین تراپی موهای خود، روی بالشت‌های ساتن یا ابریشمی بخوابید.
  • هنگام شستن موها، حتما از آب ولرم و شانه‌های چوبی با دندانه پهن، برای باز کردن گره موها استفاده کنید.
  • بهتر است از شامپو و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که فاقد سولفات هستند.
  • از بستن موها و پیچ‌و‌تاب دادن آن‌ها خودداری کنید، چون ممکن است پیوند کراتین مختل شود.

عوارض جانبی رایج درمان های پروتئینی

زیاده‌روی در درمان‌های پروتئینی مو می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و عوارض دیگری ایجاد کند. اگرچه درمان‌های پروتئینی برای تغذیه مو استفاده می‌شود؛ اما استفاده‌های مکرر از کراتینه یا پروتئین تراپی، می‌تواند موها را آسیب‌پذیر کند.

استفاده بیش از حد از درمان‌های پروتئینی ممکن است شما را با مشکلاتی مانند چرب شدن مو، شکسته شدن مو، حالت تهوع، سر درد و حتی ریزش مو رو‌به‌رو کند.

برخی از پروتئین تراپی‌ های مو، در دمای بالا انجام می‌شود که می‌تواند به بافت مو آسیب بزنند. اگر از مواد با کیفیت و روش‌های اصولی استفاده نشود، بعد ازچند بار شستشو متوجه می‌شوید که موهای‌تان کدر و ضعیف به نظر می‌رسند.

استفاده از مواد شیمیایی زیاد باعث ضعیف شدن ریشه‌های مو و نازک شدن آن‌ها می‌شود. همچنین برخی افراد واکنش‌های آلرژیک شدیدی پیدا می‌کنند که خارش پوست و اگزما، شایع‌ترین آن‌ها هستند.

مراقبت‌های پس از کراتینه مو
مراقبت‌های پس از کراتینه مو

مراقبت‌های بعدی برای تغذیه و محافظت از مو

1. حداقل تا 48 ساعت بعد از پروتئین تراپی نباید موهای خود را بشویید.

2. 10 روز بعد از پروتئین تراپی مو صبر کنید، سپس موهای خود را رنگ یا دکلره کنید.

3. از شانه‌های چوبی برای شانه کردن موها استفاده کنید.

4. از روبالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید تا اصطکاک کمتری با موها ایجاد کند، و فرم و حالت موها حفظ ‌شود.

5. ورزش‌های سنگین و طولانی انجام ندهید، زیرا کف سر عرق می‌کند. به این دلیل که عرق، حاوی سدیم است، نیاز به شستشو پیدا می‌کند. با شستن مکرر موها، پروتئین‌های موجود در مو دچار آسیب می‌شود.

روتین های توصیه شده پس از پروتئین درمانی

  • در حمام، هنگام شستن موها از شامپو‌ و نرم کننده حاوی کراتین یا کلاژن استفاده کنید. شامپو‌های دارای سولفات و سدیم، برای مو مناسب نیست.
  • با حوصله و آرام موهای خود را بشویید. ابتدا شامپو را به کف دستان خود بمالید تا اندکی کف کند، سپس کف سر را به آرامی با شامپو ماساژ دهید؛ سپس ساقه‌های مو را در دست بگیرید و از بالا به پایین آرام بشویید.
  • دو بار در هفته موهای خود را با درجه متوسط سشوار، خشک کنید تا پروتئین‌های روی ساقه مو فعال شوند.
  • از بستن موها با کش و کلیپس خودداری کنید. زمانی که تازه پروتئین تراپی انجام داده‌اید، موهای شما به هر شکلی بسته شوند، حالت می‌گیرند.
  • از سرم‌های پروتئینی مو استفاده کنید تا طول درمان پروتئنی شما زیاد شود.
  • پس از حمام از ماسک موی مناسب یا رغن آرگان استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا پروتئین تراپی مو می‌تواند به پوست سر من آسیب برساند؟

بله اکثر پروتئین درمانی‌ها در سالن آرایشی انجام می‌شود و مواد استفاده شده دارای درصدی از مواد شیمیایی است. مطمئن شوید تا حد امکان مواد به پوست سر شما تماس پیدا نکند. پروتئین تراپی مو در خانه که با مواد طبیعی انجام می‌شود، تماس آن با پوست سر مشکلی ندارد.

چند وقت یکبار می‌توان مو را پروتئین تراپی کرد؟

پروتئین تراپی برای موهای طبیعی با آسیب خفیف، می‌تواند هر 4 تا 6 هفته یک‌بار انجام شود؛ اما برای موهای مجعد، هر 2 تا 3 هفته یک‌بار، مناسب است. استفاده بیشتر، به با آسیب و ریزش مو همراه خواهد بود.

چه خوراکی‌ هایی پروتئین مو را افزایش می دهند؟

گوشت سفید یا قرمز، سویا، عدس، بادام و آووکادو.

4.3 | (6)
منبع purplle.com stylecraze.com wikihow.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x