اسکات ادکینز (یوری بویکا) ؛ پشت پرده زندگی + فیلم ها

اگر به فیلم‌های رزمی و اکشن علاقه داشته باشید، حتما با شخصیت یوری بویکا در سری فیلم‎‌های پرطرفدار شکست ناپذیر آشنا هستید. یوری بویکا به دلیل بازی فوق‌العاده اسکات ادکینز بر سر زبان‌ها افتاده است. اسکات چنان نقش این ضدقهرمان را ایفا می‌کند که حتی کسانی که طرفدار پروپا قرص اکشن و هنرهای رزمی نیستند هم مشتاق دیدن این فیلم‌ها می‌شوند.

البته اسکات ادکینز در فیلم‌های اکشن زیادی بازی کرده است. بیشتر این فیلم‌ها جزو آثار ماندگار سینمای اکشن محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. ایده آل مگ زندگی‌نامه این بازیگر رزمی‌کار را به همراه فهرستی از بهترین فیلم‌های او آماده کرده است. با ما همراه باشید.

زندگینامه؛ از جودو تا بازیگری

اسکات ادوارد ادکینز زاده 17 ژوئن 1976 در بیرمنگام انگلستان است. قد او 1.78 متر و وزنش 80 کیلوگرم است. اسکات یک برادر بزرگتر از خودش به اسم کریگ دارد که رزمی‌کار است. او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است؛ یک دختر به اسم کارمل و یک پسر به اسم جاشوا.

زمانی که اسکات 10 ساله بود، همراه با پدر و برادرش به باشگاه جودو رفت و به هنرهای رزمی علاقه‌مند شد. سپس در سن 13 سالگی در رشته تکواندو نیز آموزش‌ دید. او در ادامه فعالیت‌های ورزشی خود در رشته‌های ساندا، کیوکوشین، موی‌تای، نینجوتسو، ژیمناستیک و پارکور نیز تجربه کسب کرد. او در طول سال‌ها فعالیت ورزشی توانست کمربند مشکی جودو و تکواندو را دریافت کند.

اسکات ادکینز علاوه بر هنرهای رزمی، علاقه زیادی به فیلم‌های اکشن داشت. برای همین در 21 سالگی تصمیم گرفت وارد دانشگاه هنرهای دراماتیک انگلیس شود؛ اما به دلیل مشکلات مالی که داشت، خیلی زود از دانشگاه انصراف داد.

ادکینز بعد از تحصیل ناموفق در دانشگاه هنر به هنگ‌کنگ، سرزمین فیلم‌های اکشن و رزمی رفت تا شانسش را در آنجا امتحان کند. او در هنگ‌کنگ در فیلمی به اسم چالش شدید بازی کرد، به دلیل مهارت زیاد او در هنرهای رزمی، انجمن بدلکاران هنگ‌کنگ او را پذیرفت و توانست به عنوان بدلکار و بازیگر در برخی فیلم‌های جکی چان، یوئن وو پینگ و سامو هونگ بازی کند.

سپس زمانی که به زادگاهش برگشت، ادکینز توانست نقش‌هایی کوچک در برخی فیلم‌ها از جمله سریال پزشکان، ایست اندرز و شهری مرکزی بگیرد. او در سال 2003 به عنوان نقش اصلی در فیلم نیروهای ویژه بازی کرد و به این ترتیب، دوران حرفه‌ای‌اش به عنوان بازیگر شروع شد و تا سال 2006 در فیلم‌های مختلفی چون مدالیون، رها شده، پیت مبارز و پلنگ صورتی بازی کرد.

زندگینامه یوری بویکا

موفقیت اصلی ادکینز در سال 2006 با فیلم شکست ناپذیر به دست آمد. او در این فیلم نقش یک مبارز شرور روسی به اسم یوری بویکا را بازی می‌کند. بازی فوق‌العاده اسکات و همچنین مهارت بی‌نظیر او در هنرهای رزمی باعث شد تا این نقش در ذهن مخاطب بماند و شهرتی بین‌المللی برایش به ارمغان بیاورد. حالا همه طرفداران فیلم‌های اکشن، او را به اسم یوری بویکا می‌شناسند.

بعد از این فیلم، اسکات ادکینز در فیلم‌های موفق متعددی کنار بازیگرانی چون ژان کلود ون دام در چوپان، رایان رینولدز در خاستگاه مردان ایکس: ولورین، کلان لاتز در افسانه هرکول و کیانو ریوز در جان ویک: بخش 4 بازی کرد.

نام اسکات ادکینز هم اکنون در کنار بازیگران موفق سینمای اکشن آورده می‌شود. او تمام تلاشش را می‌کند تا نقش‌های ماندگاری را بیافریند. خودش در این‌باره می‌گوید: «من تلاش زیادی می‌کنم تا مهارت‌هایم را بر اساس پروژه‌ها بالا ببرم. طوری کار می‌کنم که انگار آخرین فیلمم است و سعی می‌کنم هرچقدر توانایی دارم را به کار گیرم؛ چرا که اگر این کار را نکنم، شخص دیگری جای من را می‌گیرد».

ادکینز همچنین پادکستی به اسم The Art of Action را اجرا کرده که در آن با دیگر ستاره‌های اکشن درباره رویکرد آنها نسبت به طراحی زد و خوردها در فیلم‌های رزمی صحبت می‌کند.

معرفی بهترین فیلمهای اسکات ادکینز

اسکات ادکینز در بیش از پنجاه فیلم اکشن و رزمی بازی کرده است. در ادامه برخی از بهترین این فیلم‌ها را معرفی خواهیم کرد.

اسکات ادکینز جان ویک 4

1. جان ویک: بخش 4 (John Wick: Chapter 4)

تاریخ اکران: سال 2023

کارگردان: چاد استاهلسکی

امتیاز IMDB: نمره 7.8 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، کیانو ریوز، دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن

جان ویک مجموعه فیلم‌های اکشن با نقش آفرینی کیانو ریوز است. جان ویک یک قاتل سابقه‌دار است که قصد گرفتن انتقام را دارد. در سری جدید این مجموعه، جان ویک با «های تیبل» در می‌افتد و در این میان با کیلا، رئیس «ژرمن تیبل» (اسکات ادکینز) روبرو می‌شود و با او هم مبارزه می‌کند.

اسکات ادکینز2. دکتر استرنج (Doctor Strange)

تاریخ اکران: سال 2016

کارگردان: اسکات دریکسون

امتیاز IMDB: نمره 7.5 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، بندیکت کامبربج، چیویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، مایکل استولبارگ

دکتر استرنج یک فیلم ابرقهرمانی از دنیای مارول است. دکتر استرنج داستان پزشکی موفق به همین نام است که بعد از یک تصادف، قادر به استفاده از دست‌هایش نیست. او در جستجوهایش به دنبال یک نیروی معجزه‌آساست که بتواند دست‌هایش را خوب کند اما با چیزهایی آشنا می‌شود که او را وارد دنیای دیگری می‌کند. اسکات ادکینز به عنوان یکی از پیروان کائسیلیوس، نقشی فرعی در این فیلم دارد.

اسکات ادکینز

3. شکست ناپذیر 3: رستگاری (Undisputed III: Redemption)

تاریخ اکران: سال 2010

کارگردان: آیزاک فلورنتین

امتیاز IMDB: نمره 7.3 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، مایکل شانون جنکینز، مارک ایوانبر، هریستو شوبوف

در این فیلم اسکات ادکینز بار دیگر در نقش یوری بویکا ظاهر شده است. بویکا در مورد یک تورنمنت می‌شنود که زندانیان در آن شرکت می‌کنند و نفر برتر آزادی پیش از موعد به دست می‌آورد. او با وجود مصدومیت زانو به عنوان نماینده روسیه در این تورنمنت که در گرجستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و برای آزادی‌اش می‌جنگد. این فیلم از دو فیلم قبلی آن موفق‌تر عمل کرده و فروش خوبی در باکس آفیس داشت.

یوری بویکا

4. شکست ناپذیر 2: آخرین پایمرد (Undisputed II: Last Man Standing)

تاریخ اکران: سال 2006

کارگردان: آیزاک فلورنتین

امتیاز IMDB: نمره 7 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، مایکل جای وایت، بن کراس، مارک ایوانیر

جرج چمبرز (مایکل جای وایت) که سابقا قهرمان بوکس بوده، برای کار به روسیه می‌رود اما آنجا به زندان می‌افتد و یک سری بازی‌های زیرزمینی را کشف می‌کند که مسوولان زندان ترتیب می‌دهند. ستاره بلامنازع این مسابقات هم کسی نیست جز یوری بویکا (اسکات ادکینز). جرج و بویکا با هم دوست می‌شوند و برای خروج از زندان مبارزه می‌کنند.

اسکات ادکینز ایپ من 4

5. ایپ من 4: نهایی (Ip Man 4: The Finale)

تاریخ اکران: سال 2019

کارگردان: ویلسون ییب

امتیاز IMDB: نمره 7 از 10

بازیگران: دانی ین، اسکات ادکینز، وانس وو، کنت چنگ، نگو کا نین

ایپ من 4 محصولی از سینمای هنگ‌کنگ است که در ادامه سری‌های قبلی این مجموعه ساخته شده است. داستان فیلم در سال 1964 و دوران زندگی بروس لی روایت می‌شود. ایپ من بعد از ابتلا به سرطان گلو به آمریکا می‌رود تا برای پسرش یک مدرسه پیدا کند. در همین حال، بروس لی با تاسیس یک مدرسه هنرهای رزمی باعث ناراحتی اساتید چینی شده چون به هنرجوهای غیرچینی هم آموزش می‌دهد. اسکات ادکینز در نقش بارتون گدس، یک نظامی فاسد و نژادپرست و همچنین متخصص کاراته بازی می‌کند که که با ایپ من مبارزه می‌کند.

اسکات ادکینز

6. بویکا: شکستناپذیر (Boyka: Undisputed)

تاریخ اکران: سال 2016

کارگردان: تادور چیکانوف

امتیاز IMDB: نمره 6.9 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، مارتین فورد، آلاون آبوتبول، والنتین گانف

بویکا: شکست‌ناپذیر یا شکست‌ناپذیر 4، قسمت آخر مجموعه فیلم‌های شکست ناپذیر است که اسکات ادکینز در آن در نقش یوری بویکا حضور دارد. داستان فیلم مربوط به چند ماه بعد از ماجراهای قسمت سوم است. بویکا یکی از حریفان خود را در رینگ می‌کشد و این باعث می‌شود تا دچار بحران شود و سپس به جستجوی همسر حریفش می‌رود تا از او دلجویی کند.

آیزاک فلورنتین که کارگردانی قسمت‌های قبلی را برعهده داشت به دلیل بیماری همسرش نتوانست این کار را ادامه دهد. هرچند این فیلم برنده جایزه بهترین مبارز شد و جایزه بازیگر مرد اکشن جکی چان را برای اسکات ادکینز به ارمغان آورد، اما در رتبه بندی IMDB پایین‌تر از دیگر قسمت‌ها قرار گرفته است.

اسکات ادکینز

7. انتقام‌جو (Avengement)

تاریخ اکران: سال 2019

کارگردان: جسی وی. جانسون

امتیاز IMDB: نمره 6.6 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، کریک فایربراس، توماس ترگوس، نیک موران، کیرستون وارینگ

این ششمین فیلمی است که اسکات ادکینز با جسی وی. جانسون همکاری کرده است. این فیلم نیز در ژانر اکشن و جنایی تولید شده است. کین برجس (اسکات ادکینز) یک مجرم زندانی است، زمانی که خبر فوت مادرش را می‌شنود، فرار کرده و به یک بار می‌رود. او تمامی افراد حاضر در بار را گروگان می‌گیرد.

اسکات ادکینز

8. مرد حادثه‌آفرین (Accident Man)

تاریخ اکران: سال 2018

کارگردان: جسی وی. جانسون

امتیاز IMDB: نمره 6.2 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، ری استیونسون، دیوید ییمر، ری پارک، مایکل جای وایت، اشلی گرین

اسکات ادکینز در نقش مایک فالون یک قاتل اجاره‌ای ظاهر می‌شود که قربانیان خود را به شکلی می‌کشد که تصادف به نظر برسد. او یک روز متوجه می‌شود عشق سابقش کشته شده و سعی می‌کند حقیقت را بیابد.

اسکات ادکینز در فیلم مرد حادثه آفرین

9. مرد حادثه‌آفرین: تعطیلات آدمکش (Accident Man: Hitman’s Holiday)

تاریخ اکران: سال 2022

کارگردان: جورج کیربی

امتیاز IMDB: نمره 5.9 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، ری استیونسون، یری بنسون، سارا چانگ

مرد حادثه آفرین 2 با نقش آفرینی اسکات ادکینز در نقش مایک فالون، ادامه‌ای اکشن و کمدی بر سری قبلی فیلم است. در این قسمت مایک فالون به عنوان یک قاتل اجاره‌ای به جزیره مالت رفته تا از پسر یک رییس مافیا مواظبت کند. اسکات ادکینز خود تهیه کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است.

scott adkins

10. شرخر (The Debt Collector)

تاریخ اکران: سال 2018

کارگردان: جسی وی. جانسون

امتیاز IMDB: نمره 5.9 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، لوئیس ماندیلور، تونی تاد، میکیل باری، ولادیمیر کولیچ، رابرت راسلر

شرخر فیلمی در ژانر اکشن کمدی است. اسکات ادکینز در فیلم نقش یک مرد فرانسوی صاحب یک باشگاه ورشکسته را ایفا می‌کند. او به دلیل بدهی‌های مالی خود مجبور می‌شود به عنوان شرخر برای عده‌ای خلافکار کار کند.

15 تا از ترسناک ‌ترین فیلم ‌های جهان +تریلر : آماده جیغ زدن شوید

scott adkins ninja11. نینجا (Ninja)

تاریخ اکران: سال 2009

کارگردان: آیزاک فلورنتین

امتیاز IMDB: نمره 5.5 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، ایهارا تسویوشی، میکا هیجی، تاد ینسن، توگو ایگاوا

نینجا یکی دیگر از فیلم‌های اکشن اسکات ادکینز است که در نقش اصلی آن یعنی کیسی بومن ظاهر شده است. کیسی یک مرد آمریکایی است که برای یادگیری فنون نینجاها به ژاپن می‌رود. استعداد فوق‌العاده او باعث محبوبیتش در نزد استاد و دخترش می‌شود؛ اما این محبوبیت، حسادت یکی از همکلاسی‌هایش را برمی‌انگیزد.

scott adkins movies

12. حذف کننده‌ها (Eliminators)

تاریخ اکران: سال 2016

کارگردان: جیمز نان

امتیاز IMDB: نمره 5.6 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، وید برت، جیمز کازمو، مهمت فردا

توماس مکنزی (اسکات ادکینز) یک مامور سابق فدرال آمریکاست که در حال محافظت از چند شاهد است. در این زمان همسر او بر اثر انفجار خودرو کشته می‌شود و خطرناک‌ترین قاتل اروپا به دنبال او می‌افتد.

اسکات ادکینز ژان کلود ون دام

13. چوپان: گشت مرزی (The Shepherd: Border Patrol)

تاریخ اکران: سال 2008

کارگردان: آیزاک فلورنتین

امتیاز IMDB: نمره 5.5 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، ژان کلود ون دام، ناتالی جی راب، بیانکا بری، استیون لرد

چوپان: گشت مرزی، ماجرای مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از مکزیک به آمریکاست. سردسته قاچاقچیان بنجامین مایرز (استیون لرد) با همکاری دست راستش، کارپ (اسکات ادکینز) مهاجران را به جلیقه‌هایی مجهز کرده‌اند که در صورت تماس با آنها منفجر می‌شوند.

اسکات ادکینز14. گرگ مبارز (Wolf Warrior)

تاریخ اکران: سال 2015

کارگردان: وو جینگ

امتیاز IMDB: نمره 5.3 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، وو جینگ، یو نان، کوین لی

زمانی که سردسته قاچاقچیان به نام وو جی به دست یک مامور پلیس چین کشته می‌شود، برادر بزرگتر او که در فیلیپین باند مواد مخدر دارد، تام کات (اسکات ادکینز) را که در گذشته جزء نیروی دریایی آمریکا بوده استخدام می‌کند تا قاتل برادرش را بکشد. قاتل وو جی که حالا عضو گروه گرگ مبارز است، به منطقه‌ای دورافتاده رفته. تام کات برای کشتن او عازم آنجا می‌شود.

فیلم های اسکات ادکینز

15. افسانه هرکول (The Legend of Hercules)

تاریخ اکران: سال 2014

کارگردان: رنی هارلین

امتیاز IMDB: نمره 4.2 از 10

بازیگران: اسکات ادکینز، کلان لاتز، گایا ویس، لیام گریگان، رکسان مک کی

افسانه هرکول در ابتدا با اسم «هرکول: افسانه آغاز می‌شود» فیلمبرداری شد. فیلم یک اکشن فانتزی است که ماجراهای مربوط به افسانه هرکول را بازگو می‌کند. آمفیتریون (اسکات ادکینز) پادشاهی ظالم است که قصد گسترش پادشاهی‌اش را دارد. همسر او از زئوس باردار می‌شود و هرکول را که یک نیمه خداست به دنیا می‌آورد تا جلوی ظلم پادشاه را بگیرد.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x