دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا+روش‌های رفع ریجکتی

درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ بااین‌حال هنوز شانس دریافت مجوز تحصیل در این کشور برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت وجود دارد. تکمیل مدارک پرونده، دریافت گردش حساب مالی و آمادگی برای مصاحبه با مامور اداره مهاجرت برای کاهش احتمال ریجکتی انجام می‌شوند. همین‌طور سه راهکار اعتراض در کورت، ریکانسیدریشن و درخواست مجدد برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا وجود دارند. اگر نگران ریجکت شدن ویزای کانادا هستید، در ادامه با معرفی دلایل رد شدن از این اتفاق جلوگیری کنید. همین‌طور بهترین راهکارهای رفع ریجکتی را در ادامه این متن به شما معرفی می‌کنیم.

نقص پرونده؛ اولین دلیل رایج برای ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

نقض در پرونده و ارائه مدارک نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا به شمار می‌روند. در واقع ارائه مدارک نادرست ریجکتی پرونده و همین‌طور ممنوعیت درخواست مجدد را به‌همراه دارد؛ بنابراین برای تکمیل پرونده حتما از مشاورین و متخصصین معتبر و باسابقه در این زمینه کمک بگیرید. مدارک باید نشان‌دهنده هدف فرد از تحصیل در کانادا باشند؛ متقاضیان اخذ استادی پرمیت باید به‌طور شفاف دلیل ورود به کانادا را توضیح دهند.

اسنادی هستند که در لیست مدارک الزامی قرار ندارند؛ بااین‌حال تحویلشان به آفیسر اداره مهاجرت شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا افزایش می‌دهد. برای آگاهی از این مدارک باتوجه‌به شرایطتان از موسسه‌ مهاجرتی ویزا موندیال مشورت بگیرید.

نداشتن تمکن مالی؛ سرمایه مالی کم باعث رد شدن ویزای تحصیلی می‌شود

ارائه تمکن مالی برای تحصیل در مراکز آموزش خصوصی و دولتی در همه مقاطع تحصیلی مثل تحصیل دکتری در کانادا الزامی است. حتی اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده باشید. زیرا همه برنامه‌های بورسیه شامل کل مخارج زندگی دانشجویی نمی‌شود؛ بنابراین متقاضیان دریافت بورسیه نیز باید برای بخشی از هزینه‌های خود تمکن مالی ارائه می‌دهند.

برای اثبات تمکن مالی باید تاریخچه گردش حساب در ۴ سال گذشته را به مامور مهاجرت تحویل بدهند. البته اگر بستگان متقاضی در کانادا اقامت داشته باشند، از حمایت مالی آن‌ها می‌توان برای اثبات تمکن مالی پرداخت شهریه دانشگاه، حمل‌ونقل، اجاره مسکن و تهیه مواد غذایی استفاده کرد.

تاریخچه سفر به کشورهای خارجی نیز تاثیر مهمی بر تصمیم مامور مهاجرت برای تایید یا رد کردن درخواست ویزا می‌گذارد. برای آفیسر، نداشتن سابقه سفر خارجی متقاضی، نشان‌دهنده تمکن مالی پایین خواهد بود؛ بنابراین درخواست ویزا ریجکت می‌شود.

ریجکتی ویزای کانادا

ارائه اطلاعات نادرست و سابقه دیپورت شدن از کانادا

پیگیری صحت اطلاعات و مدارک ارائه‌شده به سفارت امکان‌پذیر است؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان از اطلاعات ناقص و مدارک نادرست استفاده نکنید. درصورتی‌که مدارک شما صحت یا همخوانی کافی با هدف از مهاجرت نداشته باشند، درخواست شما غیرقانونی به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین پرونده شما رد خواهد شد.

کانادا برای بررسی پرونده‌های درخواست مهاجرت از سیستم جهانی استفاده می‌کند و اطلاعات را سایر کشورهای جهان در میان می‌گذارد. برای مثال سابقه اقامت بیش از حد مجاز توسط سفارت قابل پیگیری است و شانس ریجکتی انواع ویزا حتی در کشور‌های دیگر را نیز کاهش می‌دهد. سابقه دیپورت شدن از کانادا نیز یکی از نکته‌های منفی پرونده است که رد شدن پرونده ویزای تحصیلی را به‌همراه دارد. البته در‌صورت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا، شانس مجددی برای درخواست ثبت جدید وجود خواهد داشت.

یکی از شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا برای متقاضیان تحصیل در کارشناسی ارشد مجدد، ارائه انگیزه‌نامه منطقی است که هدف از انتخاب کانادا را به‌خوبی بیان کند. درخواست ویزای تحصیلی برای ارشد مجدد شانس ریجکت شدن را افزایش می‌دهد؛ بااین‌حال به معنی غیرممکن بودن آن نیست. انگیزه‌نامه منطقی و مناسب شانس ریجکتی را به‌‌شدت کاهش خواهد داد.

هدف ناواضح برای سفر؛ یکی از دلایل قانع نشدن مامور مهاجرت

دلایل کافی و منطقی از هدف تحصیل در کانادا برای آفیسر ارائه دهید؛ گاهی فرد در مصاحبه و تحویل مدارک توانایی قانع کردن مامور مهاجرت را برای تحصیل در کانادا ندارد؛ بنابراین درخواست ویزای تحصیلی این کشور ریجکت خواهد شد.

ریجکت شدن ویزای کانادا

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا با ۳ روش

رفع ریجکتی پرونده باتوجه‌به دلیل رد شدن با سه روش درخواست مجدد ویزا، ریکانسیدریشن و اعتراض در کورت امکان‌پذیر است. ما در ادامه به بررسی این سه روش می‌پردازیم. با‌این‌حال در نظر داشته باشید که برای انتخاب مناسب‌ترین روش، داشتن تجربه و مشورت از کارشناسان ویزا موندیال، شانس درخواست مجدد ویزا را افزایش خواهد داد.

۱. درخواست ویزای مجدد؛ ساده‌ترین راهکار رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

در‌صورت ثبت درخواست مجدد در زمان نادرست و اصلاح نکردن نقص شرایط، ویزای تحصیلی ریجکت خواهد شد و امکان رد شدن همیشگی پرونده وجود دارد. به همین دلیل قبل از هر اقدامی باید دلیل ریجکتی ویزا را بیابید تا با رفع آن شانس اخذ ویزا را در درخواست مجدد افزایش دهید. در مرحله درخواست مجدد ویزا باید پروسسینگ فی پرداخت کنید. دریافت راهنمایی از افراد باتجربه در این زمینه، بهترین اقدام برای رفع ریجکتی ویزای کانادا به شمار می‌رود.

ریجکتی ویزای کانادا

2. درخواست ریکانسیدریشن ویزا؛ روش رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا از اداره مهاجرت

زمانی که به غیرمنصفانه بودن دلیل ریجکتی باور دارید، از ریکانسیدریشن استفاده کنید. البته ریکانسیدریشن یکی از روش‌های پرریسک رفع ریجکتی ویزای کانادا محسوب می‌شود که در مواردی شانس فرد برای ورود به کانادا را بعد از ریجکتی مجدد از بین می‌برد. پس از درخواست ریکانسیدریشن، مشکل ریجکتی در اداره مهاجرت بررسی می‌شود.

درنتیجه قبل از اقدام به ثبت درخواست ریکانسیدریشن حتما صحت اطلاعات پرونده، وضعیت تمکن مالی، هدف از تحصیل و قانع کردن مامور را برای مهاجرت به کانادا بررسی کنید. برای روند سریع‌تر و بی‌نقص در بازبینی پرونده حتما از مشاورین مهاجرتی راهنمایی بگیرید.

۳. اعتراض در کورت؛ آخرین راهکار برای رفع ريجكتي ويزاي كانادا

آخرین پناهگاه رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا اعتراض در دادگاه عالی این کشور است. این راهکار برای مواردی است که تصمیم‌گیری برای رد کردن درخواست ویزا به نظر منطقی و منصفانه نباشد.

برای اعتراض در کورت تا 60 روز بعد از ریجکتی ویزا فرصت دارید؛ بااین‌حال توصیه می‌کنیم تا در 30 روز اول اعتراض خود را نسبت به تصمیم اداره مهاجرت کانادا اعلام کنید. اگر پرونده در کورت ریجکت شود، دیگر شانسی برای ورود به کانادا نخواهید داشت.

خدمات مهاجرتی ویزا موندیال؛ راهکاری مطمئن برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در این مقاله به بررسی دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا و راهکارهای رفع آن پرداختیم. دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا شامل نداشتن تمکن مالی، شفاف نبودن هدف از سفر، نقص در پرونده، سابقه اقامت بیش از حد مجاز و ارائه اطلاعات نادرست می‌شود.

به‌طورکلی برای ورود به کانادا و تحصیل در دانشگاه باید آفیسر را قانع کنید که بعد از اتمام دوره تحصیلی به کشور خود باز خواهید گشت. قانع نشدن مامور اداره مهاجرت با توضیحات و مدارک ناقص و شواهد ناکافی شانس ریجکت شدن پرونده را افزایش می‌دهد؛ بنابراین در صحبت‌های خود از دلایل قانع‌کننده برای اطمینان از ترک کانادا بعد از اتمام دوره تحصیلی استفاده کنید. از اسناد غیر ضروری، اما مفید برای اثبات بازگشت به وطن بعد از گذراندن دوره تحصیلی کمک بگیرید.

باتوجه‌به اینکه شانس رد شدن ویزای تحصیلی کانادا در سال‌های گذشته افزایش یافته است، حتما از افراد باتجربه در این زمینه مشاوره دریافت کنید. سپردن امور مهاجرت مثل تکمیل مدارک و آمادگی برای مصاحبه را به مشاورین امور مهاجرتی ویزا موندیال بسپارید تا احتمال ریجکتی پرونده تا حد چشمگیری کاهش یابد.

 

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x