بهترین شهر انگلیس برای زندگی ایرانیان کجاست؟

مهاجرت به انگلستان برای ایرانیان یکی از گزینه‌های محبوب است. در سال 2017، تعداد ایرانیان مقیم انگلستان  حدود 70,000 نفر برآورد شد. لندن، با داشتن بیشترین تعداد ایرانیان، مقصد اصلی مهاجران ایرانی است. اما شهرهای دیگری مانند منچستر و لیورپول نیز جوامع ایرانی قابل توجهی دارند. ایرانیان در انگلستان در حوزه‌های مختلفی مانند فناوری اطلاعات، معماری و بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند. با وجود کلیه این فرصت‌ها، لازم است توجه داشت که مهاجرت، چالش‌های خاص خود را دارد و برای موفقیت در آن نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی برای مواجهه با تغییرات است. در این مقاله قصد داریم بهترین شهر انگلستان برای زندگی ایرانیان را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

زندگی در لندن؛ لوندینیوم افسانه‌های روم باستان

لندن، به‌عنوان پایتخت انگلستان و بزرگترین شهر بریتانیا، مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر دنیا محسوب می‌شود. این شهر پرجمعیت و چندفرهنگی، خانه‌ای گرم و دوست‌داشتنی برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی در بریتانیا هستند. پایتخت انگلستان، شهری بزرگ با فرصت‌های شغلی بی‌شمار، در صنایع مختلف مالی، فناوری، هنر، رسانه و خدمات بوده و میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌ها و مدارس بریتانیا است. شهر رودخانه‌ تایمز با برخورداری از شبکه حمل‌ونقل عمومی عالی که شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و قطار می‌شود، امکان سفر راحت در داخل شهر و حتی شهرهای دیگر را فراهم می‌کند.

لندن بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است و برخی از آن‌ها در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education در جایگاه برتر قرار دارند. از این بابت لندن یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت از طریق ویزای دانش‌آموزی انگلیس است. البته همه‌چیز زندگی در لندن خوب نیست. این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای بریتانیا و اروپا است و شما باید برای اجاره، خوردوخوراک، لباس، بیمه و سایر هزینه‌ها پول زیادی بپردازید. لندن همچنین یک شهر شلوغ، پرترافیک و با سروصدا و آلودگی جمعیت است. که آب‌وهوای سرد و مرطوب و باران، برف، باد و ابر فراوانی دارد.

ویزای دانش آموزی انگلیس

ادینبورگ؛ شهر مهاجرپذیر دوستانه با جامعه پویا مناسب ایرانی‌ها

ادینبورگ پایتخت و دومین شهر بزرگ اسکاتلند و از بهترین شهرها برای زندگی ایرانیان است که در شمال بریتانیا قرار دارد. این شهر تاریخی و فرهنگی با خیابان‌های سنگ‌فرش شده، موزه‌های جذاب، بناهای خیره‌کننده و جشنواره‌های معروفی مانند جشنواره ادینبورگ و فرنجه را در خود جای داده است. ادینبرگ همچنین یک مرکز پیشرو در علم و آموزش است که دانشگاه ادینبورگ یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان را در خود دارد و برای کسانی‌که به‌دنبال مهاجرت تحصیلی انگلستان هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

زندگی در ادینبورگ با چالش‌ها و فرصت‌هایی همراه است. از مزایای زندگی در ادینبورگ می‌توان به کیفیت بالای زندگی، امنیت، تنوع فرهنگی، دسترسی به خدمات عمومی و فعالیت‌های تفریحی اشاره کرد. هزینه‌های بالای اجاره و خرید مسکن، ترافیک، آب و هوای سرد و بارانی و مشکلات اجتماعی مانند فقر و بیکاری از چالش‌های زندگی در این شهر است. ادینبورگ یکی از بهترین شهرها برای مهاجران در بریتانیا است. این شهر یک جامعه مهاجرتی پویا و متنوع دارد که از بیش‌از ۱۳۰ ملیت تشکیل شده است. این شهر همچنین یکی از مقاصد محبوب دانشجویان خارجی است که به دنبال تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند.

بیرمنگام؛ شهری مدرن، پویا و مهاجرپذیر برای ایرانیان

بیرمنگام دومین شهر بزرگ و پرجمعیت در انگلستان و بریتانیا است که در ناحیه میدلند غربی قرار دارد. این شهر  مرکز صنعتی، تجاری، فرهنگی و تاریخی است که بسیاری از جاذبه‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های تفریحی در آن قرار دارد. بیرمنگام همچنین یکی از بهترین شهرها برای مهاجران ایرانی با جامعه باز و متنوع است. این شهر پرجمعیت یک شبکه حمل و نقل عمومی گسترده دارد که شامل قطار، اتوبوس، تراموا و مترو می‌شود. وجود فرودگاه بین‌المللی بیرمنگام در این شهر ارتباط آسان با سایر شهرها و کشورها را فراهم کرده است. بیرمنگام بیش از ۵۰۰ مدرسه، ۵ دانشگاه و چندین کتابخانه، بیمارستان و مرکز خدماتی دارد.

بیرمنگام نسبت به سایر شهرهای بریتانیا هزینه‌های زندگی پایین‌تری داشته، اما هنوز هم برای بسیاری از مهاجران گران است. به‌خصوص هزینه‌های اجاره و خرید مسکن، بیمه، برق و گاز، آب و تلفن در بیرمنگام نرخ بالایی دارد. برای زندگی راحت در بیرمنگام باید حداقل ۱۵۰۰ پوند در ماه درآمد داشته باشید.

زندگی در منچستر؛ یک تجربه چندفرهنگی منحصربه‌فرد

منچستر، یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت انگلستان، در شمال غربی این کشور قرار دارد. این شهر یک مرکز صنعتی، تجاری، فرهنگی و ورزشی شناخته می‌شود، میزبان بسیاری از جاذبه‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های تفریحی و ورزشی است. زندگی در منچستر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مزایای زندگی در منچستر می‌توان به فرصت‌های شغلی و تنوع فرهنگی اشاره کرد.

منچستر، به‌عنوان یکی از مراکز اقتصادی بریتانیا، بیش از ۶۰۰۰۰ شرکت را در خود جای داده است و در زمینه‌های مختلفی مانند مهندسی، مالی، خدمات، فناوری اطلاعات، رسانه و خلاقیت فعالیت می‌کند. منچستر همچنین یکی از شهرهای پیشرو در زمینه نوآوری و کارآفرینی است و چندین پارک علمی و فناوری، شتاب‌دهنده و شبکه حمایتی دارد. ازطرفی، منچستر یکی از شهرهای متنوع و چندفرهنگی بریتانیا با بیش از ۲۰۰ ملیت و ۱۵۳ زبان حساب می‌شود.

گلاسکو؛ پنجره‌ای به فرصت‌های بی‌پایان برای مهاجران

گلاسکو، بزرگترین شهر اسکاتلند، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی در کل بریتانیا شناخته شده است. با افزایش محبوبیت، هزینه زندگی در گلاسکو نسبتا پایین مانده و 10 درصد کمتر از میانگین هزینه زندگی در انگلیس 2024 تخمین زده می‌شود. این شهر، با داشتن ترکیبی از زیبایی یک شهر ساحلی و پویایی یک شهر جهانی مدرن، قلب فرهنگی و روحی اسکاتلند را تشکیل می‌دهد.

گلاسکو یک شهر جذاب برای زندگی بوده است که با ترکیب مناسبی از هزینه‌های پایین زندگی و فرصت‌های فراوان شغلی، تنوع فرهنگی و اجتماعی گزینه جذابی برای مهاجران ایرانی و زندگی در آن شهر باشد.

کاردیف؛ باحال‌ترین شهر بریتانیا با قیمت ارزان

کاردیف، پایتخت و بزرگترین شهر ولز، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی ایرانیان در بریتانیا محسوب می‌شود. این شهر، که در سواحل جنوبی ولز قرار دارد، یک مرکز شهری زیبا با ساختمان‌های تاریخی و مدرن به‌حساب می‌آید. جمعیت کاردیف در بین سال‌های 2011 تا 2021 همواره روبه‌رشد بوده و نرخی برابر 4/7% دارد. پایتخت ونیز از یک فرهنگ غنی، متنوع در میزبانی هنر، موسیقی، تئاتر و ورزش تبعیت می‌کند. این شهر میزبان برخی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و ورزشی بریتانیا است و تیم‌های ورزشی موفقی در فوتبال و راگبی دارد.

بر اساس گزارش Rightmove، هزینه اجاره مسکن در کاردیف 60 درصد از لندن است. با این‌وجود، مردمان این شهر همچنان از یک سبک زندگی لاکچری و شبانه لذت می‌برند که از این بابت خبرگزاری Rough Guides این شهر را «باحال‌ترین شهر بریتانیا» توصیف کرده است.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت به بهترین شهرهای انگلستان از طریق آکادمی اپلای

در این مقاله 6 تا از بهترین شهرهای انگلیس را که برای زندگی ایرانیان مناسب می‌باشد معرفی کردیم. کاردیف، گلاسکو، منچستر، بیرمنگام، لندن و ادینبورگ از بهترین مقاصد مهاجر پذیر هستند. البته انگلستان شهرهای دیگری دارد که بنابر شرایط مالی، آکادمیک و شغلی امکان مهاجرت را به شما عزیزان می‌دهد. برای این منظور باید از طریق موسسات مهاجرتی معتبر اقدام کنید. آکادمی اپلای پلی مرتبط برای مهاجرت کاری و تحصیلی به شهرهای انگلستان است. این مجموعه مهاجرتی با کارشناسان و متخصصان این امر مسیری هموار برای حضور شما در انگلستان درست خواهند کرد. برای استفاده از خدمات آکادمی اپلای کافی است به سایت academyapply.com مراجعه کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x