ترفند های سریع و آسان تمیز کردن کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری یکی از بهترین روش‌ها برای دکوراسیون محیط داخلی ساختمان‌هاست؛ اما تمیز نگه‌داشتن آن کار ساده‌ای نخواهد بود. کاغذهایی که بر روی دیوار قرار می‌گیرند، بسیار جالب هستند و محیط داخلی منزل یا کار شما را زیباتر از قبل نشان می‌دهند. بنابراین اگر به خانه‌ای مدرن با ظاهری شیک علاقه دارید، دیوارهای منزل خود را کاغذ کنید.

می‌توانید تنها بر روی یکی از دیوارها کاغذ بزنید یا اینکه کل محیط منزل خود را با این روش طراحی کنید. با وجود زیبایی‌هایی که این نوع کاغذها به همراه دارند، برخی بر این تصور هستند که کاغذها نیاز به تمیزکاری ندارند. اما فکر نکنید که با چسباندن کاغذ به دیوارها کار شما تمام می‌شود و دیگر نیازی به شستن دیوارها ندارید، بلکه باید برای تمیز کردن این کاغذها نیز اقداماتی انجام دهید.

چطور کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

مانند سایر سطوح خانه شما، کاغذ دیواری نیز به تمیز کردن مداوم نیاز دارد تا گردوغبار و هر نوع ماده حساسیت‌زا از روی سطح آن زدوده شود. همان‌طور که برای تمیز کردن دیوارهای رنگی و گردگیری منظم آن‌ها به گردگیر میکروفایبر دسته بلند نیاز دارید، برای تمیز کردن کاغذ روی دیوارها نیز باید از ترفندهای خاصی استفاده کنید.

با توجه به جنس هر نوع کاغذی که بر روی دیوار خود نصب کرده‌اید، می‌توانید بهترین روش تمیز کردن آن را بیابید. کارشناسان حاضر در حوزه تمیز کردن این نوع کاغذها معتقد هستند که کاغذهای دیواری باید خیلی عمیق تمیز شود و تمیز کردن آن‌ها حداقل سالی یک بار توصیه می‌شود.

البته بهتر است شما سالی 3 الی 4 بار کاغذهای دیواری منزل خود را تمیز کنید. متاسفانه در هر فصل گردوغبار و کثیفی‌های مختلفی بر روی کاغذهای دیواری می‌نشینند که شما باید برای تمیز کردن آن‌ها دست به کار شوید. اگر این کاغذها را سالی چند بار تمیز کنید، بدون شک روند تمیزکاری آن‌ها زمان کمتری از شما خواهد گرفت.

تمیز کردن کاغذ دیواری سلولزی، پارچه‌ای و بامبو

تمیز کردن کاغذ دیواری سلولزی، پارچه‌ای و بامبو

این نوع از کاغذ دیواری‌ها به آب حساس هستند؛ از این رو به جای استفاده از هر نوع محصول یا محلول تمیزکننده مرطوب باید به گردگیری ساده و استفاده از جارو برقی سبک بسنده کنید. درنتیجه از پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن تمام گوشه‌ها و درزهای سقف کمک بگیرید.

بهتر است از وسایلی استفاده کنید که سر چرخان و دسته قابل تنظیمی داشته باشند. برای تمیز کردن این نوع کاغذها بهتر است هر ماه اقدام کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از برس دیواری، دیوارهای کاغذکشی‌شده را تمیز کنید. حواستان باشد که وسایل یا دستمالی را که پرز می‌دهد، برای تمیزکردن کاغذها به‌کار نبرید.

تنها کافی است گردوغبار را پاک کنید؛ لازم نیست کاغذها را بشویید. برای این کار می‌توانید از جارو برقی‌های مخصوص استفاده کنید و جاروبرقی را از بالا به سمت پایین حرکت دهید.

چطور کاغذ دیواری قابل شستشو را تمیز کنیم؟

کاغذ دیواری قابل شست‌وشو دارای دوام بالاتری است؛ زیرا از موادی مانند وینیل تهیه می‌شود. با این‌حال به هنگام تمیز کردن آن‌ها باید احتیاط کنید. اگر زیاد از آب استفاده کنید، این کاغذهای بادوام نیز از دیوار جدا می‌شوند. بنابراین اسفنج یا پارچه میکروفایبر خود را به‌طور کامل فشار ‌دهید و دیوارها را به آرامی پاک کنید.

علاوه بر این مطمئن شوید که در اطراف درزها بسیار محتاطانه عمل می‌کنید تا گرفتار خرابی این کاغذها نشوید. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که نباید از پاک‌کننده‌های اسپری یا اسکرابرهای ساینده استفاده کنید. در ضمن نباید مایع تمیزکننده را به‌طور مستقیم بر روی کاغذ دیواری بپاشید و آن را خیلی سخت بمالید. از به‌کار بردن پارچه یا اسفنجی نیز که برای کاغذ ظریف روی دیوار شما زبر باشد، خودداری کنید.

به‌طور کلی از مالش سخت اجسام بر روی کاغذ بپرهیزید؛ زیرا این کار می‌تواند به بافت کاغذ دیواری آسیب بزند و حتی رنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد. برای تمیز کردن این کاغذهای روی دیوار از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • یک سطل 2 لیتری را تا نیمه با آب گرم پر کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی شفاف و بدون رنگ به آن اضافه کنید.
  • اسفنج نرمی را در آب صابون خیس کنید و آن را فشار دهید تا مرطوب شود.
  • کاغذ را با حرکت‌ دادن اسفنج پاک کنید.
  • اسفنج را بر روی درزهای کاغذها نکشید.
  • کاغذ را با پارچه میکروفایبر تمیز و خشک کنید.

چطور کاغذ دیواری غیر قابل شستشو را تمیز کنیم؟

چطور کاغذ دیواری غیر قابل شستشو را تمیز کنیم؟

اگر کاغذ دیواری شما از موادی با مقاومت کمتر و غیروینیل ساخته شده است، این امکان وجود دارد که سازنده تکنیک‌های تمیز کردن متکی به آب را در این نوع کاغذها به‌کار نگرفته باشد. بنابراین تنها روشی که برای تمیز کردن این نوع کاغذها قابل اطمینان است، جاروبرقی خواهد بود.

شما به منظور تمیز کردن کاغذهای روی دیوار خود باید ظرافت آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. برای مثال کاغذهای ابریشمی نسبت به کاغذهای وینیل به دقت بیشتری نیاز دارند و نمی‌توانید سرسری آن‌ها را پاک کنید. جهت تمیز کردن کاغذهای ظریف‌تر توصیه می‌شود از آب استفاده نکنید. با استفاده از شیلنگ و برس نرم جارو برقی می‌توانید گردوغبار را از سطح کاغذهای چسبیده به دیوار رفع کنید.

چطور لکه‌های روی کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

این کاغذهای روی دیوار می‌توانند قربانی آثار و لکه‌هایی شوند که روزانه با آن‌ها درگیر هستید یا حتی ممکن است اثر انگشت کثیف فرزند شما نیز بر روی آن‌ها بماند. برای اینکه لکه‌های روی کاغذها از بین برود، باید از ماده پاک‌کننده مناسب با کاغذ روی دیوار استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه از هر نوع ماده‌ای برای تمیز کردن کاغذ روی دیوار استفاده کنید، ابتدا این ماده را بر روی قسمتی از کاغذ تست کنید و مطمئن شوید که به کاغذ شما آسیبی وارد نمی‌کند.

از کارشناسان حرفه‌ای کمک بگیرید

اگر هر نوع لکه عجیب و بزرگی بر روی کاغذ دیواری شما قابل مشاهده است و نمی‌دانید که به چه روشی از شر این لکه خلاص شوید، توصیه ما این است که از راهنمایی افراد متخصص حاضر در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید خیلی سریع برای تمیز کردن کاغذها اقدام کنید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x