6 ایده جذاب و کاربردی برای کاغذ دیواری هال و پذیرایی

اگر به دسته‌بندی اصولی فضاهای خانه مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که هال در خانه‌های مختلف فضای متفاوتی است. در خانه‌های بزرگ، هال همان فضایی است که شما برای دیدن تلویزیون و استراحت در آن هستید و از مهمان‌های صمیمی و نزدیک خود در آن‌جا پذیرایی می‌کنید.

اما نوع طراحی برخی خانه‌ها به‌گونه دیگری است. در برخی خانه‌ها به خصوص آپارتمان‌های کوچک، فضای نشیمن، پذیرایی و هال یکی است و همه این فضاها به طور یک‌جا، هال نامیده می‌شود. این توضیح کوتاه برای این است که بدانید منظور از هال چیست و به چه فضایی هال گفته می‌شود.

فرقی ندارد که هال فضایی برای استراحت یا فضایی برای پذیرایی از مهمان‌ها باشد، در هر دو صورت، طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین در میان تمام اجزاء دکوراسیون، کاغذ دیواری اهمیت بیشتری داشته و لازم است برای انتخاب آن، نکات و اصولی درنظر گرفته‌شود.

در ادامه این مقاله، مدل‌های مختلف کاغذ دیواری برای هال و پذیرایی را بررسی کرده و نکات مربوط به انتخاب آن را توضیح می‌دهیم. توجه کنید که در این مطلب، باتوجه به ساخت اکثر خانه‌های ایرانی، منظور از هال همان سالنی است که هم در آن تلویزیون قرار دارد و هم از مهمان‌ها پذیرایی می‌شود.

چه مدل کاغذ دیواری‌هایی برای هال و پذیرایی مناسب هستند؟

کاغذ دیواری مناسب هال

کاغذ دیواری‌هایی که برای هال درنظر گرفته‌ می‌شوند باید در عین شیک‌ و خاص‌بودن، فضای صمیمانه‌ای را ایجاد کنند. همچنین این کاغذ دیواری‌ها نباید به‌گونه‌ای باشند که فضا را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان دهند.

کاغذ دیواری هال بهتر است طرح‌ها و رنگ‌های خاص و بانشاط داشته و با رنگ مبلمان، فرش و پرده هماهنگ باشد. علاوه‌بر این برای انتخاب کاغذ دیواری هال باید به عوامل دیگری مثل میزان نور در محیط، اندازه هال و سلیقه شما نیز توجه نمود. برخی از بهترین و جذاب‌ترین مدل‌ها برای هال عبارت‌اند از:

کاغذ دیواری طرح آجر

طرح‌های کلاسیک و آنتیک یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها برای کاغذ دیواری هستند. هنوز هم افراد زیادی دکوراسیون سنتی را می‌پسندند و از المان‌های کلاسیک در دکوراسیون خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، از جذابیت‌های کاغذ دیواری طرح آجر برای هال غافل نشوید. کاغذ دیواری طرح آجر نه تنها بسیار شیک و خاص است، بلکه به خاطر حس نوستالژی و رنگ‌های خود، گرما و صمیمت را در محیط افزایش می‌دهد.

کاغذ دیواری آبرنگی

اگرچه طرح‌های کلاسیک خاص و پرطرفدار هستند؛ اما طرح‌های مدرن هم جایگاه ویژه‌ای برای خود دارند. اگر شما طرح‌های مدرن و مینیمال را ترجیح می‌دهید، حتما کاغذ دیواری آبرنگی را برای هال انتخاب کنید.

از جذابیت‌های این طرح می‌توان به تنوع رنگ بی‌نظیر آن اشاره کرد. کاغذ دیواری آب‌رنگی ترکیب رنگ‌های زیبا و متنوعی مثل بنفش، نارنجی، صورتی، زرد و… دارد که نشاط و شادابی را به محیط اضافه می‌کند.

پوستر دیواری

پوستر دیواری

امروزه استفاده از پوستر دیواری به جای کاغذ دیواری به دلیل قیمت مناسب، طرح و مدل های فراوان، نصب آسان و … در بین مردم ایران رایج شده است. پس به شما پیشنهاد میکنم حتما طرح و مدل های جدید پوستر دیواری که قیمت ارزان و خرید آسانی هم دارند را برسی کنید. پوستر دیواری ها در ابعاد بزرگ و با بهترین کیفیت، مخصوص دیوار خانه یا محیط کار شما تولید و چاپ می شوند.

کاغذ دیواری طرح سنگ

یکی دیگر از طرح‌های مدرن و پرطرفدار، کاغذ دیواری طرح سنگ است. اضافه‌کردن چنین طرحی به هال، مقاومت، سختی و زیبایی سنگ‌ها را یادآوری کرده و حس‌و‌حال محیط را تغییر می‌دهد. بعضی از مدل‌های طرح سنگ دارای رنگه‌های طلایی جذابی هستند که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. این مدل برای دکوراسیون‌های لوکس هم مناسب بوده و هال شما را خاص‌تر خواهد کرد.

پوستر دیواری طبیعت و منظره زیبا

پوستر سه بعدی یا پوستر دیواری طبیعت قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین طرح در میان کاغذ دیواری‌ها است. شاید دوری مردم از طبیعت واقعی و تمایلات درونی، آن‌ها را به سمت تصاویر غیرواقعی طبیعت می‌کشاند. در این میان طرح جنگل، آسمان، دریا و گل‌ها از سایر مدل‌ها پرطرفدارتر هستند. هنوز هم این طرح‌ها زیبایی‌های خود را دارند و البته باتوجه به سلیقه امروزی، مدرن‌تر شده‌اند. طرح گل‌دار و طرح‌هایی که از طبیعت نشان‌ دارند، به علت آرامشی که از خود ساطع می‌کنند، بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری هال هستند.

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری راه راه یکی از ارزان ترین روش ها برای بزرگ نشان دادن هال و پذیرایی های کوچک است. کاغذ دیواری راه راه با استفاده از خطای دیدی که ایجاد می کند باعث می شود خانه یا پذیرایی بزرگ تر از چیزی که هست بنظر برسد. کاغذ دیواری طرح راه راه معمولا از ترکیب دو رنگ مختلف مثل سیاه و سفید، کرم و قهوه ای، سفید و آبی و … تشکل شده است پس با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود باید بهترین ترکیب رنگ را انتخاب و خریداری کنید.

کاغذ دیواری سه ‌بعدی

کاغذ دیواری سه‌ بعدی خا‌ص‌ترین و منحصربه‌فردترین طرحی است که می‌توانید برای حال داشته‌باشید. طراحی این مدل کاغذ دیواری بسیار خاص بوده و تصاویر مصنوعی را بسیار طبیعی و واقعی نشان می‌دهد. این مدل به دلیل داشتن تصاویر سه‌بعدی و عمق‌دار به‌نظررسیدن دیوار، برای هال کوچک بسیار مناسب است. کاغذ دیواری سه ‌بعدی طرح‌های مختلفی مثل طرح گل، تونل، منظره و… داشته و می‌تواند با بیشتر سبک‌های دکوراسیون هماهنگ شود.

بهترین رنگ و سبک برای کاغذ دیواری هال چیست؟

انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری هال به این بستگی دارد که می‌خواهید فضای هال چه نوع انرژی داشته‌باشد. برای مثال اگر می‌خواهید احساس آرامش این فضا را بیشتر کنید، بهتر است از رنگ‌هایی مثل سفید، خاکستری و کرم استفاده نمایید. اگر دوست دارید که فضای گرم‌تر و صمیمی‌تری در هال داشته‌باشید، باید به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، مشکی و… گزینه خوبی برای کاغذ دیواری هال هستند. البته باید به‌خاطر داشته‌باشید که این رنگ‌ها کمی فضا را بسته‌تر نشان می‌دهند و برای هال کوچک خیلی مناسب نیستند.

در صورتی که هال شما کوچک است و دوست دارید از رنگ‌های تیره استفاده کنید، بهتر است که آن را تنها روی یک دیوار نصب کرده و برای سایر دیوارها از کاغذ دیواری با رنگ روشن استفاده نمایید. اگر می‌خواهید که حس تازگی و شادابی در هال جریان داشته‌باشد، باید کاغذ دیواری با رنگ‌های ملایم و پاستلی را انتخاب کنید. همچنین رنگ‌های جذابی مثل قرمز، نارنجی، بنفش و… نیز برای افزایش جریان انرژی در محیط مناسب هستند.

کلام آخر

در این مقاله درباره کاغذ دیواری هال صحبت کردیم و ابتدا توضیح دادیم که به چه فضایی در خانه هال گفته می‌شود. همچنین گفتیم که این فضا در محیط منزل اهمیت بسیاری دارد و مدل دکوراسیون و کاغذ دیواری آن نیز باید با دقت انتخاب شود. در ادامه چند مدل متنوع و جذاب را برای کاغذ دیواری هال معرفی کردیم و ویژگی‌های هریک را توضیح دادیم.

درنهایت نکاتی مثل انتخاب رنگ و سبک کاغذ دیواری را بررسی کردیم و گفتیم که مهم‌ترین اصول در این زمینه توجه به اندازه حال، اندازه نور و سلیقه شماست. برای خرید و انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری هال و پذیرایی با قیمت و کیفیت مناسب می‌توانید به سایت منزل، دیجی کالا، ترب، سایت والینو و … مراجعه کنید. این فروشگاه ها تنوع طرح فراوانی داشته و تمام افراد را با سلیقه‌های مختلف راضی می‌کنند. می‌توانید محصولات موردعلاقه خود را به مدت محدود با تخفیف هیجان‌انگیز و ارسال رایگان سفارش دهید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x