جذابترین اسباب بازی ها برای کودکان

اسباب بازی ها ابزارهایی هستند که به کودکان اجازه می دهد تا دنیایی را که در آن زندگی می کنند کشف کنند. بازی به کودک شما کمک می کند تا تفکر شناختی و مهارت های حرکتی و اجتماعی را بیاموزد. فراموش نکنید که اسباب بازی های استاندارد و متناسب با سن کودکتان می تواند این مهارت ها را افزایش دهد.

در فروشگاه اینترنتی اسباب بازی توی سان، امکان خرید آنلاین انواع اسباب بازی متناسب با سن کودکتان، با ضمانت اصالت کالا، وجود دارد و می توانید خرید اینترنتی مطمئنی را برای فرزند دلبندتان داشته باشید.

قدرت بازی باعث افزایش عزت نفس و روابط متقابل می شود، اما انتخاب بازی مناسب نقش بسیار مهمی دارد و در کنار آن بازی باید بخشی از برنامه ریزی روزانه برای فعالیت کودکان باشد. بازی علاوه بر متناسب بودن با سن و روحیه کودک، باید جذابیت نیز داشته باشد. جذابترین اسباب بازی ها برای کودکان «پایان باز» هستند. اینها اسباب بازی هایی هستند که کودک شما را تشویق می کنند تا از تخیل، خلاقیت و مهارت های حل مسئله استفاده کند.

اسباب بازی های پایان باز

  • بلوک ها – فرزند شما می تواند از بلوک ها برای چیدن و ساختن و خیلی چیزهای دیگر استفاده کند.
  • توپ ها – برای پریدن، غلتیدن و پرتاب کردن عالی هستند.
  • جعبه های مقوایی – کودک شما می تواند وانمود کند که اینها پیشخوان مغازه، ماشین، قایق، خانه عروسکی و موارد دیگر هستند.
  • با چند لباس و تکه‌ های پارچه، کودک شما می‌ تواند به هر چیزی یا هر کسی تبدیل شود.
  • کودکان می توانند با کاغذ رنگی، برچسب، مداد رنگی و نشانگرهای قابل شستشو خلاقیت به خرج دهند.
  • فرزند شما می تواند دکمه ها، مهره ها یا سکه ها را جمع آوری کند و بر اساس رنگ، الگو، اندازه یا شکل مرتب کند.

بهترین اسباب بازی برای کودکان در سنین مختلف

بسیاری از اسباب‌ بازی‌ ها اطلاعات مربوط به محدوده سنی روی بسته‌بندی خود دارند. این می تواند مفید باشد، اما فقط راهنمایی برای بازی است. علایق و مرحله رشد فرزندتان را در نظر بگیرید تا به شما ایده بهتری درباره انتخاب آن بدهد.

با این حال، اطلاعات مربوط به محدوده سنی می تواند برای ایمنی مهم باشد – به عنوان مثال، وقتی اسباب بازی ها حاوی قطعات کوچکی هستند که کودک می تواند آن را ببلعد. در این موارد، عاقلانه است که اطلاعات مربوط به محدوده سنی توصیه شده را دنبال کنید.

برای نوزادان، بازی تماماً در مورد تعامل با شما یا سایر مراقبان یا اعضای خانواده است. کودک شما از تماشای صورت اطرافیان، گوش دادن به صدایتان و بودن با شما لذت می برد. حتی فعالیت‌ هایی مانند نگاه کردن به یک موبایل با رنگ‌ های روشن، گوش دادن به یک اسباب‌ بازی موزیکال و در دست گرفتن جغجغه سرگرم‌کننده‌ تر هستند.

کودکان نوپا عاشق بازی با جعبه ها، بلوک های ساختمانی، گیره ها، سطل ها و ظروف و… هستند. کودکان نوپا همچنین از آلات موسیقی ساده ای لذت می برند که می توانند آن ها را تکان دهند و بکوبند، مانند طبلی که از یک دیگ وارونه و یک قاشق چوبی ساخته شده است.

بهترین اسباب بازی برای سنین مختلف

بچه های بزرگتر اغلب دوست دارند مسائل را حل کرده و از تخیل خود استفاده کنند. پازل ها یا بازی هایی که کودک شما را به بازی با دیگران تشویق می کند نیز انتخاب های خوبی هستند.

اسباب بازی مناسب یادگیری در حین بازی

هر مرحله از دوران کودکی؛ تغییرات رفتاری جدیدی را در کودک شما به همراه دارد. نوزادان و کودکان نوپا که هنوز با انواع اسباب بازی آشنا نشده اند، معمولاً از هر اسباب بازی که به آنها می دهید راضی هستند. همانطور که کودک شما رشد می کند، احتمالاً تفاوت های جزئی در سطح کنجکاوی او و تمایل او به چالش ها حتی زمانی که با اسباب بازی ها بازی می کند متوجه خواهید شد.

هنگامی که کودک شما به گروه سنی 5 تا 7 سال نزدیک می شود، متوجه خواهید شد که او می تواند بین آنچه واقعی و ساختگی است تمایز قائل شود و تقریباً می تواند هر کاری که یک بزرگسال می تواند، انجام دهد (از نظر فیزیکی مانند ایستادن، راه رفتن و دویدن). با وجود همه این تغییرات، کنجکاوی کودکانه او همچنان باقی است.

سلاح های اسباب بازی

اگر بازی با اسلحه اسباب بازی باعث نگرانی شما شده است، بهتر است به نحوه بازی کودکتان با آن نگاه کنید. به عنوان مثال، ممکن است فرزندتان از اسلحه اسباب بازی به عنوان وسیله ای در یک بازی ساختگی پلیس و دزد استفاده کند و این به نظر خوب باشد. اما اگر کودک از اسلحه به طور پرخاشگرانه نسبت به سایر کودکان استفاده می‌ کند، برای مهارت‌ های اجتماعی و دوستانه کودک مناسب نیست.

عروسک هایی با ظاهر بزرگسالان

بازی با عروسک ها می تواند برای کودک شما سرگرم کننده باشد، اما برخی از عروسک ها ظاهری بالغ دارند. به عنوان مثال، برخی از عروسک‌ های زن با لباس‌ هایی مانند دامن کوچک، جوراب‌های توری ماهی و کفش‌ های پاشنه بلند عرضه می‌ شوند.

این ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما می تواند تصویری از زنان ایجاد کند که نخواهید فرزندتان آن را تقلید کند. به عنوان مثال، این نوع عروسک ها می توانند به کودکان، به ویژه دختران، این پیام را بدهند که مهمترین چیز در مورد آنها ظاهر است.

اسباب بازی های کنترل از راه دور

اسباب بازی های آموزشی برای کمک به کودکان در توسعه مهارت‌ ها و استعداد های زبانی، گسترش دایره لغات، تقویت حافظه یا آشنایی با زبان دیگری طراحی شده‌ اند.

پازل، هنر، صنایع دستی و کیت های سرگرمی

پرورش یک نابغه خلاق تشویق تمام جنبه های تخیل اوست. یکی از راه‌های شاد و مشغول نگه داشتن فرزندتان این است که به او اجازه دهید با اسباب‌ بازی‌ هایی بازی کند که برای تحریک مغز او ساخته شده‌ اند. پازل ها، اسباب بازی های هنری و صنایع دستی که شامل نقاشی، گل سازی و … در این دسته قرار دارند.

پازل، هنر و صنایع دستی

بازی های فکری و رومیزی

هر نوع بازی گروهی اهمیت کار گروهی را به بچه ها می آموزد. با بازی های رومیزی همچون شطرنج، فرزند خود را تشویق کنید که منصفانه و هوشمندانه بازی کند.

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی

این شما هستید که تصمیم می‌ گیرید فرزندتان با چه اسباب‌ بازی‌ هایی بازی کند. اگر احساس خوبی نسبت به برخی اسباب بازی ها ندارید، بهتر است در این مورد با کودک خود صحبت کنید. می توانید ارزش های خانوادگی خود را ذکر کنید. به عنوان مثال، “اسلحه می تواند مردم را بسیار بترساند و صدمه بزند.” هیچ کس در خانواده ما تفنگ ندارد.

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی

اما حساسیت بیش از حد به اسباب‌ بازی‌ ها – به عنوان مثال با ممنوع کردن یا امتناع از خرید – در واقع می‌ تواند باعث شود که کودک شما آنها را بیشتر بخواهد. شاید بهتر باشد سعی کنید ارزش های خانوادگی خود را با نحوه بازی و استفاده کودک از اسباب بازی ها در زندگی روزمره مرتبط کنید. در آخر هر ارزشی خانوادگی که تصمیم دارید با فرزندتان در میان بگذارید، باید ثابت قدم باشید. به عنوان مثال، اگر کودکان اجازه تماشای برنامه های تلویزیونی یا بازی های ویدیویی خشونت آمیز را داشته باشند اما اجازه نداشته باشند با تفنگ های اسباب بازی بازی کنند، ممکن است گیج شوند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x