لیست بهترین چربی سوز بدنسازی که نمی‌دانستید!

هر بدنسازی روش خود را برای چربی سوزی دارد اما پایه های اصلی تمام روش ها دو چیز است: تمرین مداوم و استراتژی تغذیه‌ای مناسب. زمانی که این دو را در اختیار داشته باشید، مصرف بهترین چربی سوز بدنسازی به شما کمک می‌کند تا سریعتر به وزن ایده‌آل خود برسید.

در این مقاله بهترین چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی (بهترین مکمل بدنسازی لاغری) را معرفی می‌کنیم. لطفا تا پایان این مقاله مارا همراهی کنید تا همه چیز را در مورد این مکمل ها فرا بگیرید.

معرفی انواع مکمل‌های بدنسازی چربی سوز

معرفی انواع مکمل های بدنسازی چربی سوز

مکمل  CLA

از جمله پرمصرف‌ترین مکمل بدنسازی لاغری شناخته شده در دنیا است. این چربی سوز قوی بدنسازی با وجود ترکیباتی مانند اسید‌های چرب ضروری برای بدن موجب می‌شود تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و در نهایت چربی سوزی سرعت بالاتری داشته باشد.

مصرف قرص سی ال ای به عنوان بهترین چربی سوز بدنسازی در کنار وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام با افزایش چربی سوزی تأثیر به سزایی در کاهش وزن افراد خواهد داشت. قرص چربی سوز قوی بدنسازی سی ال ای از وارد شدن چربی‌های مضر مواد غذایی به جریان خون جلوگیری کرده و موجب کاهش ذخیره‌سازی توده‌های چربی در سلول‌ها می‌شود. همچنین مکمل CLA ضمن کوچک کردن سلول‌های چربی، بدن را از تشکیل بافت‌های چربی جدید محافظت می‌کند.

مکمل ال کارنیتین

قرص ال کارنیتین یکی از بهترین مکمل‌های بدنسازی چربی سوز است که تأثیر به سزایی در کاهش وزن به خصوص برای ورزشکاران دارد. این ماده نوعی آمینواسید است که به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود. در واقع مکمل ال کارنیتین به عنوان مکمل بدنسازی لاغری یا چربی سوز ترموژنیک به ویژه در دوره‌های کات و چربی سوزی بیشترین کاربرد را دارد.

ال کارنیتین با وارد شدن به بدن باعث می‌شود تا اسید‌های چرب وارد میتوکندری سلول‌ها شوند. این باعث می‌شود که اسیدهای چرب به کالری تبدیل شوند و فرآیند سوخت‌و‌ساز انجام شود. مهار اسیدلاکتیک از جمله قابلیت‌های ال کارنیتین است که افزایش توانایی استقامتی برای انجام تمرین‌های سخت را نیز به دنبال خواهد داشت. ال کارنیتین بهتر است همراه وعده صبحانه یا یک ساعت قبل از تمرین ورزشی مصرف شود.

مکمل پروتئین وی ایزوله

مکمل پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله از جمله پروتئین‌های لبنی است که به عنوان بهترین چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی شناخته می‌شود. مصرف آن باعث پیشگیری از ذخیره چربی در سلول‌های بدن می‌شود. وی ایزوله همچنین با کاهش اشتها نقش مؤثری در کاهش وزن افراد خواهد داشت و مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، سطح گلوکز خون را تنظیم کند و حجم عضله‌ها را نیز افزایش دهد.

مصرف پروتئین وی ایزوله قبل و بعد از تمرین به ویژه برای افرادی که در رژیم هستند می‌تواند تأثیرگذار باشد. نیم ساعت قبل از تمرین ۱۰ تا ۳۰ گرم مصرف کنید. مصرف همین مقدار بلافاصله بعد از تمرین هم پیشنهاد می‌شود.

مکمل کراتین

مکمل کراتین انرژی سلول های عضلانی را افزایش می‌دهد و به انجام تمرینات سخت کمک می‌کند. با انجام تمرینات سخت نیز امکان چربی سوزی بیشتر فراهم می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که کراتین یکی از بهترین چربی سوز بدنسازی است.

برای مصرف کراتین بهتر است در هفته اول روزانه ۲۰ گرم و در هفته‌های بعدی روزانه ۱۰ گرم مصرف کنید.

مکمل  BCAA

مکمل بی سی ای ای ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن و چربی سوزی کمک کند. مطالعات علمی نشان داده‌اند که احتمال اضافه وزن در افرادی که روزانه ۱۵ گرم BCAA مصرف می‌کنند ۳۰ درصد از افرادی که روزانه ۱۲ گرم BCAA مصرف می‌کنند کمتر است.

اگر به دنبال بهترین چربی سوز بدنسازی هستید، مکمل بی سی ای ای شاید به شما کمک کند که از شر چربی اضافی خود خلاص شوید.

مکمل ال آرژنین

مکمل ال آرژنین

مکمل ال آرژنین یک مکمل بدنسازی لاغری است. ال آرژنین متابولیسم چربی را در بدن افزایش می‌دهد و به همین دلیل به چربی سوزی کمک می‌کند. معمولا افرادی که دچار اضافه وزن زیاد هستند از ال آرژنین استفاده می‌کنند تا در چربی سوزی به آنها کمک کرده و حجم عضلات آنها را افزایش دهد.

در یک مطالعه علمی به مردانی که دچار اضافه وزن و دیابت نوع ۲ بودند مکمل ال آرژنین داده شد. این افراد روزانه ۱۰۰۰ کیلوکالری دریافت می‌کردند، ۹۰ دقیقه ورزش می‌کردند و ۸.۳ گرم ال آرژنین دریافت می‌نمودند. نتایج تست ۲۱ روزه نشان داد که ال آرژنین به چربی سوزی کمک می‌کند.

مکمل کافئين

کافئین با اثر گذاشتن روی سیستم عصبی مرکزی درک خستگی و درد را کاهش می دهد. به همین دلیل کافئين به بدنسازان کمک می‌کند تا برای مدت بیشتری به انجام تمرینات بدنسازی ادامه دهند و چربی بیشتری هم بسوزانند. به همین دلیل کافئين یکی از انواع بهترین چربی سوز بدنسازی حساب می‌شود.

تاثیر مثبت دیگری که کافئین دارد افزایش دمای بدن است که خود آن هم باز به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند.

کافئين را از منابع مختلف از جمله قهوه می‌توان دریافت کرد. با این حال قرص کافئين میزان کافئين بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کلام پایانی در مورد بهترین چربی سوز بدنسازی

در این مقاله بهترین مکمل های بدنسازی چربی سوز را معرفی کردیم و توضیح دادیم که هر کدام چطور به کاهش وزن کمک می‌کنند.

اگر به دنبال خرید قرص چربی سوز قوی بدنسازی هستید، می‌توانید به سایت داروخانه اینترنتی بتادارو مراجعه کنید، محصولات مورد نظر خود را تهیه کنید و در سریعترین زمان ممکن تحویل بگیرید. بتادارو دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو است. تمام محصولات عرضه شده در بتادارو داروخانه‌ای بوده و دارای ضمانت اصالت هستند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x