برای جوانسازی پوست صورت چکار کنیم؟

سال‌هاست که بشر به دنبال جاودانگی و جوانی همیشگی است. تولید محصولات پوستی مختلف، روش‌های فیزیکی و شیمیایی متعدد و قدم‌گذاشتن به عرصه‌هایی که شاید کمی ترسناک باشند، همگی جزء اکتشافات بشر برای جلوگیری از پیری هستند.

بااین‌حال هنوز بشر نتوانسته یک روش دائمی و همیشگی برای جلوگیری از پیری پوست طی پروسه افزایش سن پیدا کند. درهرحال ما در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که در میان روش‌های گوناگون، بهترین روش جوان سازی پوست صورت چیست؟ و چه اثراتی دارند.

بهترین روش جوان سازی پوست صورت چیست؟

به‌طورکلی برای حفظ شادابی، طراوت و جوان ماندن پوست 2 راه اصلی وجود دارد. راه اول در میان انواع روش های جوان سازی پوست صورت این است که از پوست خود به‌خوبی مراقبت کنید تا بتوانید اثرات افزایش سن بر روی پوست را به تعویق اندازید. این یک روش پیشگیرانه و جالب‌ترین راه جوان سازی پوست محسوب می‌شود.

راه دوم استفاده از روش‌های درمانی است که با این روش‌ها می‌توانید به‌راحتی ردپا و نشانه‌های پیری پوست را درمان کنید. راه‌های پیشگیرانه همیشه بهتر جوابگو هستند. بارهاوبارها این جمله تکراری را شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است.

برای مثال استفاده از کرم‌های مقوی و تغذیه‌کننده پوست مانند کرم‌های دور چشم یکی از سریع ترین راه جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

شما می‌توانید برای تهیه انواع کرم دور چشم از لینک https://elanza.com/category/eye-cream اقدام کنید. البته استفاده از این کرم‌ها، یکی از راه های پیشگیری در میان انواع روش های جوان سازی پوست صورت است.

پیشگیری، مهم‌ترین مرحله جوانسازی

همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، پیشگیری مهم‌ترین مرحله در جوانسازی محسوب می‌شود. اینکه برای جوانسازی پوست صورت چکار کنیم مهم است و ما بر همین اساس قصد داریم در این قسمت از روش‌های پیشگیرانه صحبت کنیم.

پیشگیری از پیر شدن پوست

ضدآفتاب دوست شماست

اولین مرحله در روش‌های پیشگیرانه این است که ضدآفتاب را فراموش نکنید. برای یک قدم‌زدن ساده یا انجام یک کار بانکی چند دقیقه‌ای باید حتما از ضدآفتاب استفاده کرد. ضدآفتاب یکی از سریع ترین راه جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

به عبارتی بکار بردن ضدآفتاب باید همانند مسواک‌زدن برای شما به یک عادت تبدیل شود. SPF ضدآفتاب باید بیشتر از 30 باشد و برند خریداری شده شما از برندهای باکیفیت و معتبر انتخاب شود. سال‌هاست که محققان بر این باورند یکی از بهترین انواع روش های جوان سازی پوست صورت به‌عنوان پیشگیری، استفاده از ضدآفتاب‌ها است.

تغییر عادات خطرناک

در ادامه ارائه راه‌حل این پرسش که برای جوانسازی پوست صورت چکار کنیم؟ باید به برخی رفتارهای نادرست اشاره کرد. عادت‌های اشتباهی که مدت‌هاست در میان افراد باب شده‌اند. یکی از بدترین عادت‌ها برنزه کردن پوست است.

شما برای این کار باید در معرض اشعه فرابنفش قرار گیرید. این پروسه باعث تغییر رنگ پوست شما خواهد شد و به همین اندازه پوست شما را پیر و آسیب‌دیده خواهد کرد. همچنین استفاده از سولاریوم باعث ایجاد لکه‌های پوستی شده و الاستین و کلاژن پوست شما را از بین می‌برد.

حتی اگر شما از میان انواع روش های جوان سازی پوست صورت ، بهترین روش را انتخاب کرده باشید، با انجام عمل برنزه کردن پوست، تمام درمان‌ها برای جوانسازی را خنثی کرده‌اید.

تغییر عادات خطرناک

زندگی خود را تغییر دهید

فاکتور بعدی که قرار است به ‌عنوان سریع ترین راه جوانسازی پوست به شما ارائه شود، این است که یک رژیم غذایی درست داشته باشید. سیگارکشیدن باعث ازبین‌رفتن کلاژن پوست خواهد شد. همچنین عروق شما را تنگ می‌کند و اجازه نمی‌دهد که مواد مفید و مغذی پوست شما تأمین شوند.

از غذاهای چرب، شیرینی‌ها و شوری‌ها دوری کنید. همچنین الکل را نیز فراموش کنید، چون باعث کم‌آبی پوست شده و به‌مرورزمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن می‌زند. فراموش نکنید که پروسه چاق شدن و لاغرشدن مداوم نیز چون باعث شل‌شدن و افتادگی پوست شما خواهد شد، مضر است.

یک پوست تمیز هیچ‌وقت پیر نمی‌شود

فراموش نکنید که شما باید برای ابهام‌زدایی دررابطه‌با این موضوع که بهترین روش جوان سازی پوست صورت چیست؟ یک روتین پوستی مناسب داشته باشید. سعی کنید که همیشه شوینده‌های مناسب پوست خود را انتخاب کنید و پوست را به‌آرامی تمیز کنید.

پوست اگر در مقابل رفتار خشن قرار بگیرد، به‌راحتی تحریک شده و قرمز می‌شود. نیازی نیست که پوست خود را بسابید، چون این تحریک‌شدن باعث پیری زودرس می‌شود. یک شوینده مناسب با نوع پوست شما و یک لیف تمیزکننده ساخته شده از الیاف پنبه برای این کار مناسب است.

ضمن اینکه بعد از هر بار بازگشت به منزل حتماً باید پوست را تمیز کرده و شستشو دهید. آلودگی‌های موجود در هوا و تعریق، باعث بسته‌شدن منافذ و تسریع در پروسه پیری زودرس پوست شما خواهند شد.

تغذیه‌کننده‌های فیزیکی مهم هستند

همان‌طور که گفتیم یک روتین پوستی مناسب، می‌تواند کمک کند تا پوست شما دیرتر پیر شود. در گام اول باید نوع پوست خود را شناسایی کنید. بعد از آن از آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های حاوی ویتامین C و کرم‌های تغذیه‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

کرم‌های آبرسان را جدی بگیرید و فراموش نکنید که کم‌آبی پوست، علت اصلی آسیب‌دیدگی آن است. هر شب قبل از خوابیدن با شوینده ملایم، پوست خود را تمیز کنید و سپس کرم‌های مناسب روتین پوستی را استفاده کنید.

رتینول و رتینوئیدها را دست‌کم نگیرید

گفتیم که برای جوانسازی پوست صورت چکار کنیم و چه روش‌هایی را انجام دهیم. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از محصولات حاوی رتینوئید و رتینول استفاده کنید. این مواد در محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شوند و روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازند.

برای خرید رتینوئید به نسخه پزشک نیاز خواهید داشت. ولی رتینول‌ها بدون نسخه قابل‌دسترس هستند. این محصولات به‌نوعی زیرمجموعه ویتامین A محسوب می‌شوند. البته فراموش نکنید که در مصرف این محصولات نباید زیاده‌روی کرد. بهتر است زیر نظر پزشک و با تجویز متخصص این محصولات را تهیه کنید.

روش‌های مدرن جوانسازی پوست

علاوه بر تمام فاکتورهایی که تا این قسمت به‌عنوان انواع روش‌های جوان سازی پوست صورت ارائه کردیم، بد نیست که به چند روش مدرن امروزی برای جوانسازی پوست نیز اشاره کنیم. اولین روش هایفوتراپی نام دارد.

در این روش با استفاده از امواج فراصوت بدون نیاز به بخیه و زخم، پوست شما را لیفت می‌کنند. به عبارتی این امواج بر لایه‌های زیری پوست اثر گذاشته و با تحریک کلاژن‌سازی، ساختار پوست را به ترمیم خود مجبور می‌کنند.

دومین روش کربوکسی‌تراپی نام دارد که اخیراً بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش گاز دی‌اکسیدکربن را در زیر پوست تزریق می‌کنند. این گاز خون‌رسانی را تحریک کرده و پوست را مجبور می‌کند تا واکنش‌های ترمیمی نشان دهد.

همچنین به‌عنوان یک روش درمانی پیشگیری‌کننده به‌شدت رواج پیدا کرده است. همین‌طور تزریق بوتاکس و ژل نیز طرف‌داران خود را دارد. ژل‌ها با حجم‌دهی، باعث پرشدن خطوط صورت می‌شوند. بوتاکس نیز با فلج کردن عضلات، پروسه جوانسازی را انجام می‌دهد.

جوان ماندن، آرزوی دیرینه بشر

در این مطلب سعی کردیم تا روش‌های اصولی و پایه برای پیشگیری از پیری زودرس را به شما ارائه کنیم. همچنین روش‌های مدرن و امروزی برای جوانسازی را نیز مرور کردیم. درهرحال بهترین روش برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، پیشگیری‌کردن در دوران جوانی و داشتن یک روتین پوستی سالم و سلامت است.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x