7 ایده جذاب و کاربردی برای طراحی دیوار اتاق

به‌دنبال تغییر دکوراسیون اتاق خود هستید؟ فضای اتاق برای شما تکراری شده است؟ حس‌و‌حال اتاق را نمی‌پسندید؟ راه‌حل رفع همه این سوالات در دیوار‌های اتاق نهفته است. دیوارها در حس‌وحال فضا نقش بسیار مهم دارند؛ به‌طوری‌که در نگاه اول حس خالی، سرد یا گرم بودن فضا از دیوارها منتقل می‌شود.

دیوارها پتانسیل بالایی به عنوان یک بستر خلاقانه برای ایجاد جذابیت و استایل منحصربه‌فرد دارند. پس با تغییرات ساده و طراحی دیوار اتاق، انرژی فضا را تغییر خواهید داد. در ادامه ۷ ایده جذاب و کاربردی را برای تغییر دیوارها بررسی کردیم با دیدن آن‌ها، حس‌وحالی که می‌خواهید را پیدا کنید.

1.‌ استفاده از تابلو؛ ساده‌ترین و موثرترین در دیزاین دیوار

یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال موثرترین راه‌ها برای طراحی و ایجاد تغییر در ظاهر دیوار اتاق، خرید تابلو دیواری است. باتوجه‌به وسایل موجود در اتاق خود از انواع تابلوهای مدرن، کلاسیک، مینیمال و منظره استفاده کنید تا اتاق به محیطی جذاب‌تر تبدیل شود.

از الگوهای مختلف برای نصب تابلوها استفاده کنید تا با یکنواختی و کسل‌کنندگی محیط مقابله شود.

ایده استفاده از تابلو‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا هر زمان که نیاز به تغییر فضای اتاق داشتید، به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان، تابلو‌ها را کم و زیاد یا جابه‌جا کرده و از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید.

دیزاین دیوار خانه

2. دیزاین دیوار با کناف؛ ارزان‌ترین راه برای طراحی دیوار اتاق

کناف از روش‌های پرطرفدار برای طراحی دیوارها است که به‌واسطه آن، الگوها و طرح‌های مختلفی روی دیوارها اجرا می‌شوند. با استفاده از کناف می‌توانید بدنه دیوار را تغییر داده و حتی نورپردازی و سیستم‌های صوتی به آن اضافه کنید. یکی از طرح‌های محبوب این روزها، قاب‌بندی دیوار و استفاده از تابلو درون قاب است. برای اجرای این طرح نیاز به تابلو برای اتاق خواب با سبک متناسب با وسایل و یک تیم کناف‌کار دارید که پس از اجرا، حس خاص  و لاکچری به فضا خواهد بخشید.

3. استفاده از کاغذ دیواری و ترکیب آن با رنگ

استفاده از کاغذ دیواری یکی دیگر از ایده‌های کاربردی و جذاب برای طراحی دیوار اتاق است. با انتخاب بین طرح‌ها و الگوهای متنوع کاغذ دیواری می‌توانید فضای اتاق را زنده و دلنشین کنید. همچنین، استفاده از کاغذ دیواری در کنار کناف یا رنگ، فضایی پویا ایجاد خواهد کرد. طراحی دیوار اتاق با کاغذ دیواری، لازم به دقت بالایی دارد؛ به‌طور مثال، کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

4. استفاده از شلف و باکس؛ ایجاد فضای بهینه روی دیوار‌ها

استفاده از شلف و باکس‌ روی دیوار اتاق، علاوه‌بر ایجاد ظاهری زیبا، فضایی برای نمایش و نگهداری اشیا مورد‌علاقه شما فراهم می‌کند. برای زیبایی بیشتر، در کنار کتاب‌هایی که روی شلف‌ها و باکس‌ها می‌گذارید، از اشیای دکوراتیو و تابلوهای مینیمال نیز استفاده کنید.

طراحی دیوار اتاق

5. دیوارپوش‌های چوبی، مخصوص اتاق‌های کلاسیک

استفاده از دیوارپوش‌های چوبی یکی از ایده‌های لوکس و زیبا برای طراحی دیوار اتاق است. فضای اتاق با استفاده از چوب به محیطی گرم و انرژی‌بخش تبدیل می‌شود. اگر وسایل چوبی در اتاق دارید، در انتخاب رنگ دکوراسیون چوبی دیوار دقت کنید که رنگ‌ها با هم هماهنگ باشند. همچنین استفاده بسیار از چوب، فضا اتاق را سنگین می‌کند؛ پس در مقدار استفاده از این متریال دقت کنید.

6. نقاشی روی دیوار؛ راهکاری جذاب و منحصربه‌فرد

نقاشی روی دیوار اتاق، راهکاری جذاب و خاص برای تغییر دکوراسیون بوده و دیوارها را از یکنواختی و سردی خارج می‌کند. نقاشی‌های هنری، الهام‌گرفته از طبیعت یا طرح‌های خلاقانه، انواع پرطرفدار نقاشی روی دیوار هستند. بهترین سطوح برای نقاشی، دیوارهایی هستند که سطح وسیع داشته و با وسایل پوشانده نشده باشند.

7. استفاده از آینه و ریسه نوری؛ انعکاس نور برای دلباز شدن فضا

آینه‌ها و ریسه‌های نوری، دیوارهای اتاق را جذاب کرده و فضا را از سردی و بی‌روح بودن خارج می‌کنند. قرار دادن آینه در مقابل نور یا استفاده از ریسه‌های نوری باعث می‌شود تا فضای روشن‌تر و بزرگ‌تری داشته باشید. از این‌رو، استفاده از آینه به همراه نورپردازی برای اتاق‌های کوچک توصیه می‌شود. همچنین ترکیب آینه و تابلوهای بزرگ و کوچک در اطراف آن جذابیت طرح شما را دوچندان می‌کند.

بهترین مدل تزیین دیوار

خرید تابلو؛ ارزان‌ترین راه برای طراحی دیوار اتاق

طراحی دیوار اتاق باعث می‌شود تا حس‌و‌حال اتاق عوض شده و فضا از یکنواختی و سردی خارج شود. ایده‌های جذابی مانند استفاده از تابلوها، کناف، کاغذ دیواری، نقاشی، دیوارپوش‌های چوبی، شلف و باکس، و آینه و ریسه نوری، برای طراحی دیوار وجود دارد. برای استفاده از این ایده‌ها باید طبق سبک اتاق و سلیقه خود تصمیم بگیرید تا دکوراسیون اتاق از همگونی خارج نشود. بین همه ایده‌های گفته شده، استفاده از تابلوها راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل بوده و در هر زمان که بخواهید، امکان تعویض آن‌ها را وجود خواهد داشت.

وبسایت شادوشیک، متنوع‌ترین و خاص‌ترین تابلوها را عرضه کرده که انتخاب را برای همه سلیقه‌ها ممکن می‌کند؛ اگر قصد ایجاد تغییرات در حس‌و‌حال اتاق خود را دارید، همین حالا وارد سایت شاد‌وشیک شوید. شادوشیک در کنار تابلوهای متنوع، امکان سفارش شاسی با سایز دلخواه را برای مشتریان خود فراهم کرده، درنتیجه به‌راحتی می‌توانید دیوار اتاق خود را با تابلوها در سایزهای مختلف طراحی کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x