استایل دخترانه: ۱۰ ایده جذاب برای درخشیدن در سال ۲۰۲۴

استایل‌ها دسته‌بندی متنوع و ریشه‌های شکل‌گیری متفاوتی دارند. در هر دسته، بر روی لباس‌های معینی تاکید بیشتری می‌شود، بعضی ساده و بعضی شلوغ‌اند. در بعضی استایل‌ها، رنگ‌های شاد و تند استفاده می‌شود و بعضی دیگر تناژهای رنگی بسیار محدودی دارند؛ اما کدام یک مناسب استایل دخترانه است؟

برای انتخاب یک تیپ دخترانه بهتر است با انواع استایل‌های لباس پوشیدن آشنا شوید و بدانید که لباس‌های دخترانه چه ویژگی‌هایی دارند.

اگر می‌خواهید بدانید جای شما به عنوان یک دختر ایرانی باحجاب، در دنیای متنوع استایل‌ها کجاست، با ایده آل مگ تا پایان این مقاله همراه باشید.

چرا پیدا کردن استایل مهم است؟

همه ما در سبک لباس پوشیدنمان به طور ناخودآگاه اصول مشخصی را رعایت می‌کنیم. این اصول مشخص نمایانگر استایل شخصی ما است؛ البته این مورد به سبک پوشش محدود نمی‌شود. در واقع باید گفت سبک پوشش هم بخشی از دایره‌ای بزرگ‌تر به نام استایل شخصی است. استایل شخصی ارتباط نزدیکی با روحیات و سبک زندگی شما دارد.

استایل شخصی

فارغ از اینکه «استایل شخصی شما چیست؟» یک سری دسته‌بندی‌های کلی درباره انواع استایل‌ مردانه و زنانه وجود دارد. هر استایلی برای خود اصول مشخصی دارد و شناخت استایل‌های گوناگون به شما کمک می‌کند که بدانید استایل شخصی شما به کدام موارد نزدیک‌تر است. شناخت استایل شخصی به شما کمک می‌کند که خود را بهتر بشناسید و انتخاب‌های آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تر داشته باشید.

انواع استایل دخترانه براساس موقعیت

نگاهی به کمد لباس‌های خود بیندازید. آیا رنگ یا مدل خاصی در بین لباس‌های شما غالب است؟ اکسسوری‌هایتان چطور؟ معمولا کفش‌های راحت و اسپرت را می‌پسندید یا کفش‌های رسمی و ترجیحا تیره؟ آیا اکثر لباس‌های شما از جنس خاصی هستند؟

مجموعه این‌ها چیزی است که استایل شما را می‌سازد. فرق نمی‌کند که انتخاب شما تیپ اسپرت دخترانه باشد یا استایل هنری. نکته مهم این است که شما خود واقعی‌تان باشید و سعی نکنید از دیگران تقلید کنید.

در این بخش قصد داریم انواع استایل دخترانه را معرفی کنیم. این موارد رایج‌ترین و پرطرفدارترین استایل‌های دخترانه‌ای هستند که به طور روزمره در میان اطرافیان خود می‌بینیم.

1- استایل مینیمال دخترانه

مشخص‌ترین مولفه‌های یک استایل مینیمال، استفاده از لباس‌های ساده، راحت و اکسسوری‌های کوچک و ظریف است. در این استایل بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. از این استایل هم در موقعیت‌های رسمی و هم در موقعیت‌های غیر‌رسمی می‌توان استفاده کرد.

تیپ مینیمال دخترانه

تیپ مینیمال

مینیمال

استایل مینیمال و رسمی

2- استایل ماکسیمال دخترانه

خصوصیات این استایل برعکس استایل مینیمال است. استفاده از لباس‌های اورسایز، اکسسوری‌های بزرگ و رنگ‌های تند از مشخصه‌های اصلی این استایل هستند.

در این سبک پوشش دست شما در انتخاب رنگ‌ها و انواع مدل‌های لباس، باز است. معمولا دخترانی این استایل را انتخاب می‌کنند که روحیاتی پرهیجان و جسور دارند و اهل ریسک کردن هستند.

ماکسیمال

ماکسیمال

3- استایل الگانت دخترانه

دخترانی که دوست دارند مرکز توجه باشند، از این استایل پیروی می‌کنند. لباس‌های پر‌زرق و برق و زیورآلات خیره‌کننده از اجزای جدایی‌ناپذیر یک استایل الگانت هستند. دختران و بانوان تابع این استایل همیشه بهترین و شیک‌ترین لباس‌های موجود را می‌پوشند.

استایل الگانت با حجاب

تیپ الگانت با توربان

الگانت

4- استایل هنری دخترانه

دخترانی که استایل هنری را ترجیح می‌دهند، تمایل زیادی به دنیای مد ندارند؛ در واقع آن‌ها با سبک لباس پوشیدن خود، بخشی از درونیات و روحیه هنرمندانه‌شان را نشان می‌دهند. در این استایل، دختران ممکن است بعضی از اجزای پوشش، مثل اکسسوری‌ها را خودشان طراحی کنند.

هنری

به خاطر همین ویژگی‌ها، استایل هنری می‌تواند تنوع زیادی داشته باشد؛ چون هر دختری با این استایل، سبک هنرمندانه خاص خود را دارد. گاهی سبک‌های غیر‌متعارفی هم در این استایل دیده می‌شود که باز هم حاصل ذوق هنری فرد است.

استایل هنری دخترانه

چند سالی است که مانتوهای خاص و سنتی مد شده‌اند که بعضی از آن‌ها با طرح‌های ویژه‌شان در دسته استایل هنری قرار می‌گیرند. می‌توانید انواع مانتوهای سنتی را در صفحه مخصوص مانتو سنتی ببینید.

5- استایل گوتیک دخترانه

در این استایل تنها دو رنگ مشکی و سفید دیده می شوند و اولویت هم با رنگ مشکی است. در سبک پوشش گوتیک، اکسسوری‌ها عجیب، خاص و نوک تیزند.

لباس‌های این سبک جذب هستند و معمولا فرد آرایشی غلظ و تیره دارد. شاید بتوان گفت دختران طرفدار استایل گوتیک، درست مانند سبک پوشش خود، روحیاتی مرموز دارند.

استایل گوتیک دخترانه

گوتیک

تیپ گوتیک

انواع استایل دخترانه براساس شخصیت

1- استایل کژوال دخترانه

کژوال یکی از محبوب‌ترین استایل‌های دخترانه در دنیا است. این استایل به شما این امکان را می‌دهد که شیک بودن را در کنار سادگی و راحتی تجربه کنید.

در این سبک پوشش استفاده از رنگ‌ها محدودیتی ندارند؛ اما استفاده از اکسسوری‌ها باید در حد مینیمال باشند. شما می‌توانید از استایل کژوال در دورهمی‌های دوستانه، مجالس نیمه‌رسمی، کارهای روزمره و محیط‌های کاری استفاده کنید.

استایل کژوال دخترانه

کژوال

2- استایل ترندی دخترانه

احتمالا دخترانی طرفدار استایل ترندی، روحیاتی جسورانه و تنوع‌ طلب دارند. آن‌ها همیشه در جریان جدیدترین مدها و ترندهای روز هستند و سعی می‌کنند هماهنگ با آن‌ها پیش بروند.

در هر فصلی از سال، شاهد تغییراتی اساسی در کمد لباس‌ها و زیورآلات آن‌ها هستیم؛ کاری که آن‌ها بی‌نهایت از آن لذت می‌برند. سبک واحدی در این مورد وجود ندارد؛ بسته به مد روز ممکن است آن‌ها را در لباس‌هایی با رنگ جیغ و زیورآلات شلوغ یا رنگ‌های ملایم‌تر ببینید.

استایل ترندی دخترانه

استایل دخترانه مد روز

3- استایل دانشجویی دخترانه

استایل دانشجویی دخترانه بیشتر توسط نوجوانان یا جوانان دبیرستانی و دانشجو استفاده می‌شود. دختران محجبه در این استایل معمولا از مانتوهای ساده، مقنعه، شلوار کتان یا جین و کفش‌های اسپرت استفاده می‌کنند.

دانشجویی

دانشجویی

در مدل‌های غیرمحجبه، پوشیدن پیراهن‌های یقه‌دار، دامن یا شلوار ساده و جوراب‌های بلند و نسبتا ضخیم معمول است. موها آرایشی ساده دارند و استفاده از اکسسوری‌ها هم مینیمال، ساده و بدون جلب توجه است.

در مجموع این استایل به شما این امکان را می‌دهد که در عین سادگی و ارزان بودن، شیک بپوشید؛ به همین دلیل استایل دانشجویی، از استایل‌های محبوب میان نسل جوان و نوجوان است.

دانشجویی

4- استایل رسمی دخترانه

کاربرد این استایل بیشتر برای قرارهای رسمی و محل کار است. استفاده از کت و شلوارهای رسمی، بلوزهای تک‌رنگ و ساده و دامن‌های بلند در این استایل معمول است. در این استایل معمولا از رنگ‌های تیره، خنثی و طبیعی استفاده می‌شوند.

رسمی

تیپ رسمی و ساده دخترانه

استایل رسمی

استایل رسمی دقیقا برعکس استایل ویژه مجالس و مهمانی‌ها است. برای دیدن سبک‌ها و مدل‌های خاص مهمانی می‌توانید صفحه مدل لباس مجلسی جدید را ببینید.

5- تیپ ورزشی دخترانه

این سبک، یک استایل همیشگی و مناسب برای همه محیط‌ها نیست؛ اما دختران ورزشکار به این سبک علاقه زیادی دارند. لگ‌ها و کفش‌های کتانی، تیشرت‌ها و ساک‌های ورزشی از مولفه‌های اصلی این استایل هستند. استایل اسپرت یک استایل راحت است که برای انجام تمرین‌های ورزشی طراحی شده است.

تیپ ورزشی دخترانه

ورزشی

استایل ورزشی برای دختر ایرانی

تیپ ورزشی برای دختر ایرانی

انواع استایل دخترانه براساس فصل

1- استایل بهاری دخترانه

چیزی که استایل شما را در بهار بیش از پیش جذاب و چشمگیر می‌کند، همسویی و هماهنگی با طبیعت است؛ بنابراین بهتر است در این فصل، رنگ‌های تیره را کنار بگذارید و بیشتر از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

بهاری

پارچه‌های نه چندان ضخیم طرح‌دار و گل‌گلی هم انتخاب‌های خوبی برای این فصل هستند. معمولا در یک استایل بهاری از لباس‌های راحت و نسبتا گشاد استفاده می‌کنند. به خاطر غیرقابل پیش‌بینی بودن هوا در بهار بیشتر از پوشش‌های لایه‌ای استفاده می‌شود.

تیپ دخترانه برای فصل بهار

بهاری

2- استایل تابستانی دخترانه

در این فصل به خاطر گرمای هوا، از رنگ‌های زنده و روشن استفاده می‌شود. پوشش‌های نسبتا گشاد و خنک جز جدایی‌ناپذیر استایل‌های تابستانی هستند. استفاده از انواع صندل‌ها و عینک‌های آفتابی هم در استایل تابستانه رایج است.

تابستانی

شما می‌توانید فریم عینک خود را با رنگ لباس‌ها یا کیف و کفشتان ست کنید. پیراهن‌ها و دامن‌های گشاد و خنک، مانتوهای کیمونو و بلیزرهای تابستانی می‌توانند یک استایل تابستانه بسیار زیبا برای شما بسازند.

تیپ دخترانه برای تابستان

3- تیپ پاییزی دخترانه

در یک استایل پاییزی دخترانه، رنگ‌های طبیعی این فصل به وفور دیده می‌شوند. رنگ‌هایی مانند نارنجی، قرمز، سبز یشمی، خردلی، زرد، قهوه‌ای و کرم برای پاییز بسیار مناسب هستند.

تیپ پاییزی دخترانه

طرح‌های چهارخانه هم در استایل پاییزی بسیار پرکاربرد هستند. بهتر است در این فصل از پوشش‌های چند‌لایه استفاده کنید. شما می‌توانید سبکی مونوکرومیک (تک‌رنگ) داشته باشید یا از دو یا سه رنگ غالب هماهنگ در پوشش خود استفاده کنید. اکسسوری‌های پاییزی عبارتند از: بوت‌ها یا نیم‌بوت‌های پاییزی، شال‌گردن، دستکش‌های چرم، شال‌های رنگارنگ پاییزی و زیورآلات معمول دخترانه.

پاییزی

4- تیپ زمستانی دخترانه

تناژها رنگ‌های یک استایل زمستانی محدود است. رنگ‌های مشکی، سفید، شتری، کرم، قهوه‌ای و خاکستری در این فصل طرفداران بیشتری دارند. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خاص دیگر، به استایل زمستانی دخترانه خود نشاط و طراوت بیشتری بدهید.

زمستانی

استفاده از عینک‌های آفتابی، شال‌گردن، کلاه، دستکش، چکمه‌ها و بوت‌های بلند در این استایل کاملا متداول است. شما می‌توانید از انواع بافت‌ها، ژاکت‌ها، هودی‌ها و پالتوهای چهارخانه یا ساده در این استایل استفاده کنید؛ به علاوه استفاده از پوشش‌های چند‌لایه، تنوع بیشتری به استایل شما می‌دهند.

زمستانی

انواع استایل خاص دخترانه

1- استایل پانک دخترانه

شناختن استایل پانک چندان سخت نیست؛ چون استفاده از رنگ‌های مشکی، قرمز و پارچه‌های چرم و کشی به طور اغراق‌آمیزی در این استایل وجود دارند. چکمه‌های بلند و کت و شلوار چرم مشکی هم از آیتم‌های جدانشدنی این استایل هستند.

پانک

یکی از اکسسوری‌های متداول پانک‌ها، زنجیرهای بلندی است که به گردن یا مچ خود می‌بندند. دختران پانک معمولا آرایش تیره نسبتا غلیظی دارند. بر روی تیشرت‌های آن‌ها هم معمولا طرح چاپی حیوانات وحشی دیده می‌شود.

 

پانک

2- استایل وینتیج دخترانه

استایل وینتیج مخصوص دخترانی است که سبک‌های قدیمی پوشش را دوست دارند. در این استایل، پارچه‌های گل گلی و خال خالی، رنگ‌های روشن و پاستیلی زیاد دیده می‌شوند. پوشیدن دامن در این استایل بسیار متداول است. تاریخچه این استایل به دهه 50 میلادی بازمی گردد؛ اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

استایل وینتیج

وینتیج

وینتیج

3- استایل تام بوی دخترانه

این استایل مورد علاقه دخترانی است که دوست دارند به سبکی پسرانه لباس بپوشند. یک تیشرت یا پیراهن دکمه‌دار با شلوار جین یا کتان همراه با کفش‌های اسپرت، مهم‌ترین آیتم‌های این استایل هستند. سبک تام بوی در عین اینکه می‌تواند مدرن باشد، استایلی بی دردسر و راحت است. در این سبک تزئینات و اکسسوری‌های خاص و پرزرق و برق زنانه جایی ندارند.

استایل تام بوی دخترانه

تام بوی

تام بوی

تیپ پسرانه

4- استایل ویبرانت دخترانه

دخترانی که می‌خواهند خیلی فعال و پرجنب و جوش به نظر برسند، معمولا از این استایل استفاده می‌کنند. در استایل ویبرانت از رنگ‌های شاد و پاستیلی استفاده می‌شود؛ به علاوه اغلب، طرح‌های بزرگ و نامتقارن، الگوهای وحشی و گلدوزی‌ها روی لباس‌ها به چشم می‌خورد. اکسسوری‌ها هم معمولا با رنگ لباس‌ها ست می‌شوند.

استایل ویبرانت دخترانه

ویبرانت

ویبرانت

5- استایل بوهمیا برای دختران

این سبک برگرفته از پوشش هیپی‌ها و کولی‌ها است که مملو از اشکال هندسی، حاشیه‌ها و طرح‌های چشمگیر و الگوهای وحشی است. لباس‌های این استایل، گشاد و رنگارنگ هستند. هنرمندان هم از این استایل زیاد استفاده می‌کنند.

تیپ دخترانه بوهمین

بوهمیا

بوهمیا

استایل دخترانه با مانتو طرح بوهو

استایل بوهمیا برای حضور در خیلی از دورهمی‌ها و مهمانی‌ها جذاب و شیک است ولی اگر هدف‌تان حضور در تالار یا یک مجلس مهم است، باید از میان مدل‌های لباس مجلسی دخترانه طرح و مدل مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. 

5- استایل با حجاب

به نظر می‌رسد چیزی که یک استایل با‌حجاب را بسیار زیباتر می‌کند، سادگی و هماهنگی رنگ‌ها است؛ به علاوه شما باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که کاملا اندازه شما باشند. با در نظر گرفتن مبانی دینی، یک استایل با‌حجاب نباید باعث جلب توجه شود. در این استایل استفاده از پوشش‌های بدن‌نما مناسب نیست و اکسسوری‌ها هم باید در حد مینیمال باشند.

استایل با حجاب دخترانه

یکی از المان‌های پر‌تنوع در یک پوشش با‌حجاب، استفاده از روسری‌ها و شال‌های رنگارنگ و زیبا است. شما می‌توانید با استفاده از انواع گیره‌ها و مگنت‌های تزئینی، روسری یا شال خود را با روش‌های متنوعی ببندید. استفاده از انواع طرح‌های چاپی یا گلدوزی روی روسری یا مانتو هم می‌توانند پوشش شما را از حالت ساده و رسمی بیرون آورد.

در هر حال به یاد داشته باشید که داشتن حجاب، موجب محدودیت نیست و شما همواره می‌توانید سبک‌های خلاقانه خود را داشته باشید. با هم چند نمونه از استایل‌های با‌حجاب را می‌بینیم.

استایل با حجاب

تیپ با حجاب دخترانه

چند نکته برای لباس پوشیدن دختران و انتخاب استایل مناسب

  • موقعیت: اولین قدم برای انتخاب استایل مناسب، توجه به موقعیت است. برای مثال، استایلی که برای یک مهمانی مناسب است، برای رفتن به دانشگاه مناسب نیست.
  • شخصیت: انتخاب استایلی که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد، بسیار مهم است. استایلی که به شما اعتماد به نفس می‌دهد و باعث می‌شود احساس راحتی کنید، انتخاب کنید.
  • فصل: توجه به فصل و آب و هوا در انتخاب استایل مناسب بسیار مهم است.
  • ترند: اگر به مد روز علاقه دارید، می‌توانید از استایل ترندی استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که ترندها دائماً در حال تغییر هستند.
  • خلاقیت: در انتخاب استایل خلاقیت به خرج دهید و از ترکیب سبک‌های مختلف نترسید.

علاوه بر این موارد درنظرداشته باشید که: 

  • در لباس پوشیدن فرم اندام خود را در نظر بگیرید. اگر هیکل چاقی دارید و دوست دارید لاغرتر به نظر برسید، استفاده از پارچه‌های راه راه عمودی ایده خوبی است.
  • اگر لاغر هستید و دوست دارید پرتر دیده شوید، لباس‌های چین‌دار با طرح‌های بزرگ، انتخاب‌های مناسبی هستند.
  • اگر از سر تا پا یک رنگ بپوشید، کشیده‌تر و قد بلندتر به نظر می‌رسید.
  • اگر دوست دارید فرم صورت شما پرتر به نظر بیاید، پیشنهاد می‌کنیم از لباس‌های یقه گرد استفاده کنید.
  • یک قاعده کلی می‌گوید در هر قسمتی از بدن که می‌خواهید برجسته‌تر به نظر بیاید، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. در مورد رنگ تیره هم عکس این قضیه صادق است.
  • اگر می‌خواهید پاهایتان کشیده و باریک به نظر بیایند، از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید. بهتر است رنگ کفش با رنگ پوستتان هماهنگ باشد.
  • سعی کنید اطلاعات کاملی درباره چرخه رنگ‌ها کسب کنید. رنگ‌های مکمل و متضاد را بشناسید. شما می‌توانید با استفاده از اصول ست کردن رنگ لباس، ظاهری بسیار متفاوت و تاثیرگذار داشته باشید.
  • سعی کنید همیشه یک دست لباس آماده برای موقعیت‌های فوری و غیر‌قابل پیش‌بینی در کمد خود داشته باشید.

سخن آخر

آنچه جذابیت و زیبایی یک استایل را چندین برابر می‌کند، نوع رفتار و تعامل شما با اطرافیانتان است؛ بنابراین رفتار موقر و سنگین شما، همان چیزی است که استایل شما را کامل می‌کند.

اگر درباره انتخاب استایل مناسب یک دختر ایرانی سوالی دارید، می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

سوالات متداول

اصطلاح پسا‌مینیمالیست در حوزه مد به چه معنا است؟

این اصطلاح به مفهوم روندی تازه در سبک مینیمالیسم و سادگی در فشن است. پسامینیمالیست نوعی طراحی است که به لباس‌های ساده، بافت و حجم می‌دهد و می‌تواند شما را پر تر نشان دهد.

آیا دختران قد کوتاه می‌توانند شلوارک بپوشند؟

بله، اما در این حالت بهتر است یک تاپ تنگ را با آن ست کنند و تاپ را داخل شلوارک بگذارند تا اندام‌شان فرم ساعت شنی پیدا کند.

بهترین نوع آستین برای دخترانی که بازوهای چاق دارند، چیست؟

برای لاغرتر نشان دادن بازو، این دختران بهتر است از لباس‌هایی با آستین سه ربع استفاده کنند.

بهترین فرم لباس پوشیدن برای دخترانی که بالاتنه کوتاهی دارند، چیست؟

این افراد نباید بلوز خود را داخل دامن یا شلوار قرار دهند. استفاده از یقه‌های هفت یا یقه اسکوپ هم برای آن‌ها مناسب‌تر است؛ چون بالاتنه را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

4 | (14)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x