چگونه در رابطه میان زن و شوهر اعتماد ایجاد می‌شود؟

اعتماد در رابطه میان زن و شوهر، از واجبات یک زندگی ایده‌آل محسوب می‌شود. شاید فکر کنید خیلی سخت باشد؛ اما در عمل می‌بینید که حتی انجام دادن یک‌سری کارهای ساده نیز می‌تواند شما را به این مقصود برساند. درواقع، برای ایجاد اعتماد در رابطه میان زن و شوهر، لازم نیست کارهای بزرگ و خارج از توان خود انجام دهید؛ بلکه توجه کردن به هر نکته کوچکی می‌تواند تاثیرگذار باشد. کافی‌است کمی دراین‌باره یاد بگیرید تا در مواقع لازم بدانید که چطور درست عمل کنید. در این مطلب از مجله ایده آل مگ، قصد داریم شما را با چگونگی ایجاد اعتماد در رابطه و اهمیت آن آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

اعتماد در رابطه چه جایگاهی دارد؟

چرا باید در یک رابطه اعتماد وجود داشته باشد؟ اعتماد در زندگی زناشویی چه اهمیتی دارد؟ این‌ها سوالات اساسی‌ای هستند که لازم است قبل‌ هرچیز، از خودمان بپرسیم؛ اما اول باید بدانیم که اصلا اعتماد یعنی چه؟ اعتماد به معنی ایمان دوجانبه به نیات پاک و رفتار خوب دیگران است. درواقع می‌توان گفت، اعتماد باید دوجانبه باشد تا تاثیرگذار شود.

در اکثر روابطی که اعتماد در آن وجود ندارد، می‌توانید شاهد وجود ابهامات زیاد و درنتیجه، جروبحث، ایجاد دلخوری و ناراحتی باشید. نبود اعتماد در رابطه باعث کمتر شدن ارتباط میان زوجین شده و همکاری آن‌ها برای پیشبرد زندگی را کاهش می‌دهد؛ چراکه هرکدام از آن‌ها به دلیل وجود کدورت، تصمیم می‌گیرند که مستقل و تنها عمل کنند. از دید آن‌ها ارتباط کمتر، باعث کاهش جروبحث و ناراحتی می‌شود و لزومی نمی‌بینند که ابهامات را برطرف کنند.

این موضوع به‌دلیل عدم‌آگاهی و توجه زوجین به خلق‌وخو، رفتار، خواسته‌ها و احتیاجات یکدیگر در زندگی به‌وجود می‌آید. همه این‌ موارد، باعث عدم وجود ارتباط در رابطه شده و پایه‌های زندگی را سست می‌کند.

اعتماد دوجانبه کمک می‌کند تا زوجین با اطمینان بیشتری نسبت ‌به یکدیگر زندگی را پیش ببرند که این باعث کاهش هرگونه ابهام و تعارض، افزایش همکاری در امور زندگی و بهبود ارتباطات می‌شود. تصور کنید زندگی بر پایه اعتماد چقدر می‌تواند شیرین باشد!

چگونه در رابطه اعتماد ایجاد کنیم؟

راه‌کارهایی که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم، جزو مواردی هستند که می‌توانند اعتماد در زندگی زناشویی را ایجاد و تقویت کنند. فرقی نمی‌کند که خانم باشید یا آقا، می‌توانید باهم این روش‌ها را به‌کار بگیرید.

رابطه زناشویی

انجام دادن برخی کارها به‌طور منظم

انجام دادن بعضی موارد به‌طور مستمر، به شما کمک می‌کند که نشان دهید طرف مقابل تا چه حد برای شما اهمیت دارد؛ به‌عنوان‌مثال، هرروز از محل کارتان به همسرتان زنگ بزنید و حالش را بپرسید. اگر در خانه هستید، به همسرتان در محل کارش زنگ بزنید و با احوال‌پرسی، برای چند لحظه او را از خستگی کار رها کنید. همین کار ساده، انرژی بیشتری برای ادامه روز را به هر دو نفر شما می‌دهد و در بلندمدت باعث ایجاد اعتماد در رابطه و پایداری آن می‌شود.

همیشه حقیقت را بگویید

گفتن حقیقت هرچقدر هم که به ضرر شما باشد، بهترین کار برای حفظ اعتماد بین زن و شوهر است. صادق باشید و هرگز دروغ نگویید، چراکه دیر یا زود حقیقت آشکار می‌شود و زمانی که مشخص شود دروغ گفته‌اید، اعتماد در زندگی زناشویی شما محو می‌شود و همه‌چیز رو به نابودی می‌رود؛ پس به‌یاد داشته باشید که حقیقت را در اولویت رفتار خود قرار دهید.

تبدیل به یک فرد قابل‌اطمینان شوید

از خودتان بپرسید، شریک زندگی شما چقدر می‌تواند روی شما حساب کند؟ اگر از شما بخواهد کاری را انجام دهید، چقدر مصمم هستید که حتما آن را به نحو احسنت پیش ببرید؟ اگر قول کاری را به او می‌دهید، آیا به آن متعهد خواهید بود؟ وقتی با او قراری تنظیم می‌کنید، آیا نسبت‌به‌آن پایبند هستید؟ اگر فردی هستید که در همه این موارد درست عمل می‌کنید، پس شما یک شخص قابل‌اطمینان هستید و می‌توانید همه‌چیز را خوبی رهبری کنید.

نحوه برخورد با همسر خیانتکار و تصمیم گیری در مورد ادامه رابطه

پنهان‌کاری نکنید

پنهان‌کاری برای رابطه شما سم است. چهره شما، حالات درونی شما را نشان می‌دهد و به دیگران می‌گوید که درون شما چه خبر است. بنابراین هرگز احساسات خود را پنهان نکنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد شک در همسرتان شود و تصور کند که در‌حال خیانت به او هستید.

به همسرتان بگویید چه نیازهایی دارید

برای افزایش اعتماد در زندگی زناشویی، بهتر است همسرتان از نیازهای شما باخبر باشد. منتظر نمانید همسرتان حدس بزند که شما چه می‌خواهید، این شدنی نیست و ممکن است در اکثر موارد حدس او اشتباه باشد. شما باید برای نیازهای خود ارزش قائل شوید و با بیان آن‌ها، به همسرتان اجازه دهید تا او فرصت ایجاد اعتماد در زندگی زناشویی خود را داشته باشد. هرکدام از طرفین موظف هستند که نیازهای خود را شفاف‌سازی کرده و با این کار، مسیر زندگی را هموارتر کنند.

از نه گفتن نترسید

درست است که برآورده کردن نیازهای همسرتان اهمیت زیادی دارد، اما در شرایطی که توانایی فراهم کردن آن‌ها را نداشته باشید، بهتر است با ذکر دلایل منطقی، مخالفت خود را اعلام کرده و به همسرتان کمک کنید تا شرایط شما را درک کند. وجود اعتماد بین همسران باعث می‌شود در چنین موقعیت‌هایی همدیگر را یاری کرده و از شریک زندگی خود دلخور نشوند. این را در نظر داشته باشید که هرکسی حق دارد بسته به شرایط و توانایی خود، نه بگوید و شما موظف هستید آن شرایط را قبول کنید.

در مورد نگرانی‌های خود با همسرتان صحبت کنید

اگر مسئله‌ای ناراحت‌تان کرده و به شما احساس ناامنی می‌دهد، بهتر است در اسرع وقت آن را با همسرتان در میان بگذارید تا با کمک او، مسئله را به‌درستی حل کرده و از وقوع هرگونه ناامنی در زندگی خود جلوگیری کنید. اگر سکوت کنید، یعنی به همسرتان اعتماد ندارید؛ در این صورت، نباید توقع داشته‌باشید که او به شما اعتماد کند.

مثبت فکر کنید

همیشه احساسات خود را کنترل کرده و از افکار منفی دوری‌ کنید تا این افکار بر ذهن‌تان قالب نشود. اگر همسرتان دیر کرده یا در‌ حال‌حاضر به تلفن‌ شما جواب نمی‌دهد، دلیل بر این نیست که در‌حال خیانت به شما است. ذهنتان را بتکانید، یک‌ نفس عمیق کشیده و اجازه دهید با گذشت زمان، تصمیمی درست بگیرید.

به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارید

حریم خصوصی یکدیگر را بشناسید و آن را نادیده نگیرید. احترام به حریم خصوصی، یعنی من به تو با تمام وجودم اعتماد دارم. عبور از خطوط این حریم باعث از هم گسستن پایه‌های اعتماد در زندگی زناشویی می‌شود.

به آزادی همسرتان احترام بگذارید

با کنترل بیش‌ازحد همسرتان، حس زندانی بودن را به او می‌دهید، نه یک شریک زندگی. یک زندانی، به ‌اجبار در‌کنار شما می‌ماند و با شما صحبت می‌کند؛ اما فردی که با توجه به اصول و قواعد، آزادانه رفتار می‌کند، با حس شادی و رهایی از هرگونه محدودیت، در کنارتان خواهد‌بود.

خط قرمزها را مشخص کنید

حدومرز یکدیگر را بشناسید، در مورد آن باهم صحبت کرده و مرزها را مشخص کنید. شناخت و رعایت این حدومرزها، به شما کمک می‌کند تا ارتباط‌‌تان را بر پایه اعتماد بنا کنید.

مراقب کلماتی که به زبان می‌آورید باشید

هر کلمه‌ای را به زبان نیاورید. کلمات خارج از ادب یا تهاجمی، حس ناامنی را به شریک زندگی‌تان انتقال می‌دهد. در انتخاب کلمات، دقت کنید و خارج از ادب صحبت نکنید. توجه به کلمات و حتی زبان بدن، کمک می‌کند تا شرایط را بهتر کنترل کرده و اعتمادبه‌نفس طرف مقابل را هدف نگیرید. هرگز در صحبت کردن پیش‌فرض منفی نداشته باشید و او را متهم نکنید؛ کافی‌است از او بپرسید تا همه‌چیز آشکار شود و حس امنیت در میان شما شکل گیرد.

گوش ندادن به حرف همسر

آقایان باید مراقب احساسات همسرشان باشند

قلب زنان، بسیار تاثیرپذیر است. باارزش‌ترین چیزی که در دنیا دارید قلب همسرتان است. مواظب باشید چگونه با آن رفتار می‌کنید. مهم‌ترین قسمت رابطه شما، نوع رفتارتان است که باعث ایجاد اعتماد یا از بین رفتن آن می‌شود. رفتارهای شما باید به‌گونه‌ای باشد که قلب همسرتان را به‌خوبی تسخیر کند. اگر می‌خواهید پایه‌های اعتماد به شما در قلب همسرتان محکم باشد، هرگز احساسات او را نادیده نگیرید.

خانم‌ها باید مراقب احساسات همسرشان باشند

از هر فرصتی نهایت استفاده را ببرید. زمانی که به شما نیاز دارد، در اولین فرصت نیازش را برطرف کنید. این کار را به‌گونه‌ای انجام دهید که او متوجه شود شما برایش چقدر وقت می‌گذارید. این موضوع، اعتماد بین همسران را بی‌نهایت افزایش می‌دهد.

در برخورد با او تمام توجه‌ خود را نشان دهید

اگر قرار است با او وقت بگذرانید، سراپا گوش باشید و حرف‌هایش را باجان و دل بشنوید. این نکته برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد! مراقب باشید که موبایل یا تلویزیون، حواس شما را از حرف‌های همسرتان پرت نکند. همه را فراموش کنید و فقط به او گوش دهید. طوری کنارش بنشینید که متوجه شود در آن لحظه فقط او برای شما اهمیت دارد و هیچ‌چیز دیگری مهم نیست.

در این هم‌نشین‌ها، شما می‌توانید کارهای زیادی برای جلب اعتماد همسرتان انجام دهید؛ مثلا با اشتیاق به چشمانش نگاه کنید و گوش‌تان به حرف‌هایش باشد. کارهای کوچک با تاثیرگذاری زیاد، نتیجه بهتری به همراه دارد، پس ‌از آن غافل نشوید.

محبت و همدلی را به یاد داشته باشید

حتی اگر حق با همسرتان نباشد، اینکه شما شنونده خوبی باشید و سعی کنید درکش کنید، برای او اهمیت زیادی دارد. ابراز محبت و همدلی به همسرتان، حس امنیت عاطفی می‌دهد و این موضوع، اعتماد بین زن و شوهر را تضمین می‌کند.

چگونه اعتماد مردان را جلب کنیم؟

وفادار باشید

وفاداری برای مردان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای داشتن اعتماد در زندگی زناشویی، وفاداری حرف اول را می‌زند. یک زن وفادار، اعتماد همسر خود را به همراه دارد، حتی اگر از او دور باشد. نشان دهید که هیچ‌کس به‌غیراز همسرتان در زندگی شما جایی ندارد و خود را فقط برای او حفظ می‌کنید.

او را به خاطر خودش بخواهید

به مرد زندگی خود، اطمینان دهید که او را به خاطر خودش می‌خواهید. اگر در این مسئله درست عمل کنید، ملکه قلب او خواهید شد.

رابطه را اولویت اول قرار دهید

رابطه عاطفی شما و همسرتان باید بیشترین زمان و انرژی را به خود اختصاص دهد. این مسئله را در اولویت اول خود قرار دهید؛ در‌این‌صورت، شاهد یک تاثیرعالی خواهید بود.

به او اجازه دهید فضای خودش را داشته باشد

اگر به همسر خود اطمینان دارید، از کنترل او دوری‌کنید. هرگونه کنجکاوی در امور او را از ذهن خود بیرون کنید. با انجام دادن این کارها فقط او را نسبت به خود بی‌اعتماد می‌کنید و این برای اعتماد بین همسران، مثل سم است. همان‌طور که مردها باید به خانم‌هایشان آزادی عمل بدهند، خانم‌ها نیز نباید آزادی مردها را نادیده بگیرند. در یک رابطه که بر‌پایه اعتماد و اطمینان شکل گرفته است، هرگز آزادی عمل از بین نمی‌رود.

احساسات خود را بیان کنید

انتظار نداشته باشید که خودش بفهمد شما چقدر او را دوست دارید. این مسئله را باید در عمل و بیان به او نشان دهید. احساس خود نسبت به مرد زندگی‌تان را هرروز بیان کنید، در‌غیر‌اینصورت ممکن است همسرتان فکر کند حسی به او ندارید یا اینکه حتی به شخص دیگری علاقه دارید. در بیان احساسات خود قوی عمل کنید و بگذارید از زبان شما بشنود که چقدر به او علاقه دارید.

اعتماد در رابطه

صادقانه رفتار کنید

صداقت، کلید ایجاد اعتماد در رابطه است. فرد دروغ‌گو، فکر نکرده حرف می‌زند و این باعث می‌شود که دروغش زود آشکار شود. با نادیده گرفتن صداقت، اعتماد دیگران از شما سلب می‌شود. صداقت داشته‌باشید تا بتوانید جایگاه عاطفی خود، نزد همسرتان را حفظ کنید.

چه‌کارهایی به اعتماد در رابطه لطمه می‌زند؟

  • دروغ‌گویی

دروغ گفتن اعتماد در زندگی زناشویی را از بین می‌برد؛ خواه این دروغ از سمت مرد باشد و خواه از طرف زن. درواقع دروغ باعث ایجاد بدبینی و شکاکیت می‌شود.

  • نادیده گرفتن حقوق یکدیگر

احترام متقابل همسران به ‌حق‌و‌حقوق یکدیگر، باعث می‌شود آینده بهتری داشته باشند و در ادامه بتوانند حق فرزندان خود را نیز در نظر بگیرند. درواقع هر حقی که بین زوجین رعایت شود استحکام زندگی و آینده را بیشتر می‌کند.

  • مسئولیت‌پذیر نبودن

بی‌مسئولیتی زن، مرد یا هر دو، یعنی خراب شدن روابط و از‌بین‌رفتن زندگی مشترک.

  • دهن‌بینی

تصمیم‌گیری درست در هر سنی مهم است. در زندگی زناشویی نیز هرکدام از زوجین باید توانایی تصمیم‌گیری درست به‌صورت مستقل و باهم را داشته باشند و از دهن‌بینی و تصمیم‌گیری بر اساس آن، دوری کنند.

  • ناسازگاری

ناسازگاری یعنی بداخلاقی و گذشت نداشتن. اگر در مسائل زندگی عجولانه تصمیم گرفته‌شود و ناسازگاری پیش‌آید، زندگی برای هر دو نفر، تلخ خواهد شد.

  • نداشتن رابطه جنسی منظم

قبل از ازدواج، احساسات و عواطف هستند که باعث ایجاد علاقه و اعتماد می‌شوند، اما نکته مهم این است که بعد از ازدواج، رابطه فیزیکی نیز اهمیت پیدا می‌کند. روابط جنسی بعد از ازدواج، جایگاه ویژه پیدا می‌کند که با نادیده گرفتن آن، در زندگی زناشویی مشکل ایجاد می‌شود و به روابط بین همسران لطمه می‌زند.

  • نداشتن بلوغ اقتصادی

بلوغ اقتصادی، اجتماعی و عقلی، برای اقدام‌ به ازدواج واجب است. نبود هر یک از آن‌ها، در رابطه اختلال ایجاد می‌کند.

  • تغییر طرف مقابل

اکثر ما دوست داریم که طرف مقابل ما آن‌گونه رفتار کند که ما می‌پسندیم و اگر خلاف این امر اتفاق افتد، احتمالا به خودمان این اجازه را می‌دهیم که در سبک زندگی و رفتار شریک زندگی‌مان دخالت کنیم و او را تغییر دهیم. این تغییر غیرممکن است و باید به طرف مقابل و طرز فکرش احترام گذاشت، زیرا تلاش برای تغییر، زندگی زناشویی را دچار بحران می‌کند.

  • به او بیش از خود توجه کردن

کسی که خودش را دوست نداشته باشد، نمی‌تواند دیگران را دوست داشته باشد. اگر به خاطر شریک زندگی، خودتان را نادیده بگیرید و فقط به خواسته‌ها و نیازهای او توجه کنید، باعث می‌شود برای او مهم نباشید. اول به خودتان اهمیت دهید و در کنارش، به شریک زندگی‌تان نیز توجه کنید.

چگونه اعتماد از دست ‌رفته را برگردانیم؟

اعتماد در رابطه، باعث ایجاد احساس امنیت در میان زوجین می‌شود. هرگونه دروغ، بی‌مسئولیتی، خیانت با مواردی از این قبیل، باعث از بین رفتن اعتماد بین زن و شوهر می‌شود. برای بازسازی چنین رابطه‌ای چالش‌های زیادی وجود داشته و نیازمند تلاش هر‌دو طرف رابطه خواهد‌بود.

ایجاد اعتماد در رابطه

جزئیات ماجرا را بدانید

هر اتفاقی که افتاده باشد، تلاش کنید جزئیات ماجرا را پیدا کنید و کامل از آن باخبر شوید. طرف مقابل نیز اگر به دنبال بازگشت به زندگی است، موظف است تمام ماجرا را توضیح داده و ابهامات را برطرف کند. این باعث می‌شود کسی که خیانت دیده، نسبت به موضوع تسلط بیشتری داشته باشد و بداند چه اتفاقی در کجا و به چه دلیلی رخ‌داده است.

خشم خود را تخلیه کنید

اختلال در روابط زناشویی ممکن‌است به کم‌خوابی، بی‌خوابی و مشکلات روحی منجر شود که در نتیجه آن، رفتار نادرستی از هر‌طرف سر‌ بزند.

تعهد و وفاداری نشان دهید

هوشیار باشید، شاید در این مرحله به ادامه رابطه مطمئن نباشید و بارها از خود سوال کنید که آیا باید همچنان ادامه دهید یا نه؟

در این زمان، هر دو طرف باید نسبت به انجام مواردی که آن‌ها را به ادامه رابطه می‌کشاند، کوشا باشند و بدانند که این مسیر قطعا با انتظارات متقابل همراه است.

بیش‌از‌پیش متعهد و وفادار باشید. با فرد آسیب‌دیده همدلی کرده و پشیمانی برای جبران را نشان دهید. در انتخاب کلمات خود، دقت کنید؛ کلماتی مثل هرگز، همیشه، باید و نباید، باعث کدورت و درگیری می‌شود. درواقع باید تلاش کنید، جملات منفی استفاده نکنید و آن‌ها را به‌صورت مثبت استفاده کنید؛ مثلا به‌جای «تو به من توجه نمی‌کنی»، بگویید من به توجه بیشتری نیاز دارم. در‌این‌صورت، شما به‌جای متهم کردن طرف مقابل‌تان، نیاز خود را به او اطلاع داده‌اید.

بازسازی اعتماد ازدست‌رفته

اعتماد در زندگی زناشویی مستلزم این است که زن و شوهر هردو، طی برنامه زمانی مناسب و درست برای احیای زندگی خود تلاش کنند. زوجین می‌توانند برای این منظور، از موارد زیر در برنامه خود استفاده کنند:

قبول کنید که ببخشید یا بخشیده شوید

گذشته را رها کرده و سعی کنید دوباره برای دوست داشتن یکدیگر تلاش کنید. حتی اگر لازم باشد زمان زیادی صرف کنید، باید به این مسئله وفادار باشید.

مسائل را بررسی کنید و مشکلات را بشناسید

فقط حرف نزنید، بلکه عمل کنید. دلیل اصلی خیانت باید مشخص شود تا هر دو طرف بتوانند آن را بررسی کنند. به‌جای ترک خانه و قهر کردن، احساسات و افکار آسیب‌دیده خود را بیان کنید.

صادقانه رفتار کنید

دروغ‌گویی و فریب را کنار بگذارید و درباره هر مسئله‌ای که پیش‌آمده، صادقانه صحبت کنید. خواسته‌های خود و طرف مقابل را به‌درستی بررسی کنید. پس از بررسی موارد فوق، بهتر است بدون رودربایستی درباره اهداف خود صحبت کنید و مطمئن شوید همه‌چیز درست پیش می‌رود.

بازسازی اعتماد توسط فرد مسبب

اگر شما اشتباه کرده‌اید، باید یادآوری اشتباهات خود را تحمل‌کنید، هرچند که سخت و دردناک باشد. کاری که شما باید انجام دهید این است که از دروغ و خیانت دوری‌کنید و با انجام کارهایی که گفتیم نشان دهید که برای اصلاح زندگی و از بین بردن رفتارهای اشتباه خود تلاش می‌کنید.

از توجیه اشتباهات خود دوری‌کنید، زیرا اصلا به نفع شما نیست. در جواب سوالاتی که باید شفاف پاسخ داده شود، از نمی‌دانم استفاده نکنید. مسئولیت‌پذیر باشید و بابت آسیبی که به رابطه‌تان زده‌اید، پوزش بطلبید.

بازسازی اعتماد ازدست‌رفته توسط فرد آسیب‌دیده

در بازسازی رابطه و اعتماد بین زن و شوهر، مسئولیت تنها متوجه فرد خاطی نیست و فرد آسیب‌دیده هم باید تلاش کند تا اعتماد، زودتر شکل گیرد. اینکه چرا چنین مشکلی به‌وجود‌آمده و باعث از بین رفتن رابطه شده مهم است، پس خوب فکر کنید. شاید هرگز آن را فراموش نکنید؛ فکر کردن به آن و تصمیم درست گرفتن برای ادامه زندگی، مهم و مفید است.

زن و شوهر با هم قهر هستند و به هم پشت کرده اند

اگر تصمیم به بخشش شریک زندگی خود دارید و می‌خواهید یک شانس مجدد به او بدهید، لازم است که خودتان هم مثبت رفتار کنید تا همسرتان درباره مسائلی که می‌تواند شما را خوشحال کند آگاه شود.

بازسازی رابطه از بین رفته

از زمانی که دو طرف تصمیم گرفتند تا رابطه ازدست‌رفته خود را بازسازی کنند، باید با این تفکر ادامه دهند که قرار است یک زندگی زناشویی جدید را شروع کنند. اعتماد بین همسران، زمانی شکل می‌گیرد که زوجین یاد بگیرند احساسات خود را برای یکدیگر بیان کرده و یکدیگر را از نیازهای خود مطلع کنند.

جلب اعتماد در زندگی زناشویی جدید را فراموش نکنید. ترس و عصبانیت و ناراحتی نباید مانع ایجاد اعتماد موردنیاز در رابطه جدید شود. هر آنچه برای ساختن اعتماد موردنیاز لازم است را انجام دهید تا یک رابطه حمایتی متقابل داشته باشید. باهم تلاش کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نداشتن اعتماد به نفس در رابطه + راه افزایش اعتماد به نفس در رابطه

کلام آخر

اعتماد در رابطه، حرف اول را می‌زند. برای جلب اعتماد بین زوجین در زندگی مشترک، عملی کردن تمام این موارد لازم و ضروری است؛ اما فراموش نکنید که برای به نتیجه رسیدن، باید زمان بگذارید و انتظار نداشته باشید همه‌چیز زود درست شود. به‌یاد داشته‌باشید که همه این کارها را باید به‌طور مستمر انجام دهید.

در یک رابطه، اعتماد حرف اول را می‌زند. یک رابطه خوب بر مبنای اعتماد است و چیزی غیرازآن، بی‌معنی است. صداقت، پنهان‌کاری نکردن، پیش‌فرض‌های مثبت داشتن و گاهی نه گفتن در رابطه، لازم است. در مواقع ضروری می‌توانید از کمک مشاورین متخصص در این زمینه نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه اعتماد در رابطه ایجاد کنیم؟

صداقت، پنهان‌کاری نکردن، بیان نیازها، صحبت کردن درباره نگرانی‌ها و احترام به حریم خصوصی همسر، برخی از موارد لازم برای ایجاد اعتماد در رابطه است.

چه‌کارهایی به اعتماد در رابطه لطمه می‌زند؟

دروغ‌گویی، نادیده گرفتن حقوق یکدیگر، مسئولیت‌پذیر نبودن، دهن‌بینی، ناسازگاری، نداشتن رابطه جنسی منظم، نداشتن بلوغ اقتصادی و به او بیش از خود توجه کردن، برخی از مواردی هستند که به اعتماد در یک رابطه لطمه می‌زنند.

1 | (1)
منبع www.masterclass.com positivepsychology.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x