معرفی ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور

رشته MBA به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های مدیریت شناخته می‌شود که افراد بسیاری تمایل به تحصیل در این رشته را دارند. این رشته در اصل کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار بوده و مناسب آن دسته از افرادی است که کارشناسی خود را در رشته‌های غیر مدیریتی گذرانده‌اند. حال می‌خواهند تا رشته کارشناسی ارشد خود را در یک رشته مدیریتی بگذرانند.

بازار کار گسترده این رشته باعث شده است تا افراد به فکر تحصیل mba در خارج از کشور نیز باشند. با این حال هزینه‌های بالای تحصیل در خارج از کشور ممکن است باعث شود تا بخش قابل توجهی از فرهیختگان جامعه قادر به این کار نباشند. از این رو شاید بهترین گزینه این باشد که به فکر تحصیل در ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور باشیم. حال می‌خواهیم شما را با لیستی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور آشنا کنیم. در این صورت اگر تمایل به تحصیل در این رشته در خارج از کشور دارید، مطالعه ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم‌.

دانشگاه برگن

دانشگاه برگن یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور می‌باشد. این دانشگاه در شهر برگن در کشور نروژ واقع شده است. برگن با برخورداری از مناظر زیبا و طبیعت بکر، لذت تحصیل را دوچندان می‌کند. این دانشگاه خدمات رفاهی، تحصیلی، ورزشی و پژوهشی خوبی ارائه می‌کند و بستری را برای رشد و پیشرفت دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشگاه برگن افراد مشغول به تحصیل را به فعالیت‌های تحقیقاتی تشویق نموده و ارتباط نزدیک دانشجو با اساتید موجب شده تا گامی بزرگ به‌سوی پیشرفت و ترقی بردارند. این دانشگاه برای تمامی دانشجویان خود شهریه‌ای را در نظر نگرفته است. دانشگاه برگن امکاناتی همچون کتابخانه، آزمایشگاه و سالن مطالعه دارد که در اختیار تمامی دانشجویان قرار می‌گیرد.

دانشگاه ملی تایوان

دانشگاه ملی تایوان یکی دیگر از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور به شمار می‌رود. این دانشگاه در شهر تایپه واقع شده است. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی به شمار می‌رود که می‌توان در آن به زبان انگلیسی تحصیل کرد. همچنین این دانشگاه دارای بورسیه تحصیلی است که به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

شهریه این دانشگاه برای یکسال تقریباً ۴۸۰۰ دلار آمریکا است. از امکانات این دانشگاه می‌توان به کتابخانه‌ها، انجمن‌های دانشجویی، باشگاه‌ها، رستوران‌های متعدد و مراکز مشاوره دانشجویان اشاره کرد. این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های معتبر دیگر، باتوجه‌به خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه کمتری داشته و مقرون‌به‌صرفه است.

دانشگاه آداکنت قبرس شمالی

یکی از دانشگاه‌هایی که در دسته ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور قرار می‌گیرد؛ دانشگاه آداکنت قبرس شمالی است. موقعیت جغرافیایی خوب کشور قبرس و نزدیک بودن آن به کشور خودمان موجب شده تا توجه علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور را به خود جلب کند. در شهر فاماگوستا واقع شده است.

یکی از دغدغه‌های دانشجویان غیربومی بحث خوابگاه و اسکان در شهر محل تحصیل خواهد بود که دانشگاه آداکنت با ساخت خوابگاه‌های مجهز با فاصله نزدیک به دانشگاه، این مشکل را حل کرده است. شما با پرداخت مبلغی به اندازه ۳۰۰۰ دلار به‌عنوان شهریه، می‌توانید در این دانشگاه تحصیل کنید. هزینه اسکان در خوابگاه هم به طور جداگانه محاسبه می‌شود که با دریافت بورسیه این مبلغ تا حدودی کاهش می‌یابد.

دانشگاه آداکنت قبرس شمالی
دانشگاه آداکنت قبرس شمالی

دانشگاه گدجه مادا اندونزی

دانشگاه گدجه مادا در اندونزی، یکی دیگر از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور محسوب می‌شود. مدرک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان است. با صرف دو سال زمان، می‌توانید مدرک کارشناسی‌ارشد را از این دانشگاه اخذ نمایید. شهریه دانشگاه گدجه مادا اندونزی(https://ugm.ac.id/en/) آن مبلغی در حدود 1100 دلار است که هزینه‌های حمل‌ونقل، لوازم‌التحریر و خوابگاه کمی به این مبلغ افزوده خواهد شد.

دانشگاه تورکو فنلاند

دانشگاه تورکو فنلاند، یکی دیگر از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه، سومین دانشگاه برتر فنلاند بوده و به دانشجویان mba درک جامعی از روندهای تجارت جهانی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل بسته به دوره انتخابی بین ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو متغیر خواهد بود. این در حالی است که تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه رایگان خواهد بود.

دانشگاه تورکو فنلاند
دانشگاه تورکو فنلاند

University of Northern British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی (UNBC) یکی دیگر از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه یک دوره MBA منحصربه‌فرد با تمرکز بر پایداری، شیوه‌های تجاری و رهبری ارائه می‌دهد. این دوره بر مهارت‌های عملی و دانش نظری در زمینه‌هایی مانند استراتژی، امور مالی و مدیریت عملیات تأکید دارد. شهریه دوره MBA تقریباً ۷۴۱۴.۶۶ دلار کانادا در هر ترم برای دانشجویان داخلی و 8700 دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است.

University of Northern British Columbia
University of Northern British Columbia

دانشکده کسب و کار و بازرگانی پاریس

دانشکده کسب و کار و بازرگانی پاریس که یک دانشگاه معتبر فرانسوی است؛ جزء ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه یک دانشگاه معروف بوده که مدرک آن مورد توجه کارگزاران قرار دارد؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان رشته mba، به‌راحتی می‌توانند مشغول به کار شوند و سالانه حقوقی به اندازه ۸۰0۰۰ تا ۱۲۰0۰۰ دلار دریافت نمایند. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید؛ لازم است بدانید که شهریه کل دوره مبلغی حدود ۳۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ یورو می‌شود.

دانشگاه زاگرب، کرواسی

دانشگاه بعدی در لیست ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور ما، دانشگاه زاگرب کرواسی است. این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کرواسی، طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد و تمرکز زیادی بر تحقیقات دارد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی از ۲۰۰۰ یورو تا ۳۷۰۰ یورو برای دوره‌های کارشناسی‌ارشد متغیر است. از جمله خدماتی که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، می‌توان به حمایت مالی، خدمات تفریحی و مسکن اشاره کرد.

دانشگاه ورشو، لهستان

دانشگاه ورشو باسابقه‌ای غنی و تعهد به آموزش باکیفیت بالا، به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور محسوب می‌شود. دانشگاه ورشو یک دوره MBA ارائه می‌دهد که بر تربیت رهبران آینده برای رویارویی با چالش‌های تجاری مدرن تمرکز دارد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی حدود 3300 دلار در سال است.

دانشگاه اوربرو سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهایی است که تحصیل در آنجا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؛ اما ارائه مدرک زبان برای تحصیل کارشناسی‌ارشد در سوئد الزامی خواهد بود. همچنین امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا وجود دارد. در دانشگاه اوربرو سوئد به عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور، سالانه مبلغی حدود ۷۰۰۰۰ کرون باید جهت شهریه پرداخت شود. هر ترم ممکن است تغییرات اندکی در این میزان ایجاد شود.

 

سخن پایانی در رابطه با ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور

در این مقاله شما را با ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل mba در خارج از کشور آشنا کردیم. سعی کردیم تا در یک لیست جامع به معرفی چندین دانشگاه مختلف بپردازیم و شرایط تحصیل در رشته MBA را در هر یک از این دانشگاه‌ها توضیح دادیم.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x