لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟ عوامل موثر بر طول عمر آن

لیفت صورت با نخ یکی از متدهای نوین و کم تهاجم در زمینه زیبایی و جوان‌سازی پوست صورت است. دوران نقاهت کوتاه، عمل سرپایی و سبک، عوارض کم و هزینه پایین‌تر نسبت به روش‌های تهاجمی مانند جراحی، ازجمله دلایل محبوبیت لیفت پوست صورت با نخ به شمار می‌رود. بااین‌حال برای حصول بهترین نتیجه از لیفت با نخ صورت، باید به نکات مهمی مانند سن مناسب و کیفیت نخ توجه کرد. اگر به دنبال یافتن این موضوع هستید که لیفت با نخ چقدر ماندگاری دارد، مطالعه مقاله آتی به شما کمک خواهد کرد.

بررسی ماندگاری لیفت پوست صورت با نخ؛ طول عمر لیفت با نخ صورت

انجام عمل لیفت صورت با نخ به‌طور‌میانگین بین ۶ تا ۱۲ و حداکثر ۱۸ ماه ماندگاری دارد. البته عوامل متعددی هستند که بر میزان زمان ماندگاری اثر لیفت پوست صورت با نخ تاثیر می‌گذارند. ما در ادامه این مقاله به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که از تاثیر نوع، جنس و تعداد نخ‌های مخصوص لیفت بر ماندگاری نتیجه عمل نیز غافل نشوید.

استفاده از نخ لیفت باکیفیت، در حصول بهترین نتیجه از عمل لیفت با نخ و ماندگاری آن بسیار اهمیت دارد. ازاین‌رو قطعا کیفیت، میزان ماندگاری و کلاژن‌سازی نخ در قیمت نخ لیفت تاثیر می‌گذارد. البته مسئله‌ای مانند قیمت نخ در برابر نتیجه رضایت‌بخش بعد از عمل لیفت با نخ صورت، قابل‌قیاس نیست.

طول عمر لیفت با نخ صورت

میزان ماندگاری تاثیر لیفت پوست صورت با نخ به عوامل متعددی بستگی دارد

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟ برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال باید عوامل تاثیرگذار بر میزان ماندگاری لیفت پوست صورت با نخ را بررسی کنیم. مواردی مانند سن فرد هنگام انجام عمل لیفت صورت با نخ، میزان مهارت پزشک، کیفیت نخ و رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل توسط فرد، تاثیر بسزایی در کیفیت نتیجه حاصل شده از لیفت با نخ صورت دارند.

همچنین ایمنی نخ‌های مخصوص لیفت صورت نیز از اهمیت بسیاری برای حصول نتیجه رضایت‌بخش برخوردار هستند. به‌عنوان مثال نخ آکوا لیفت کره ای یکی از نخ‌های ایمن موجود در صنعت زیبایی پوست هستند که استفاده از آن‌ها ریسک و نگرانی عوارض عمل را بین متخصصین و داوطلبان دریافت لیفت با نخ تا حد بسیاری پایین آورده است. رتبه ایمنی ۴ برند آکوا لیفت از دید سازمان غذا و دارو کشور کره جنوبی تضمین‌کننده این موضوع به شمار می‌رود.

تاثیر سن بر میزان طول عمر ماندگاری لیفت با نخ صورت

دریافت لیفت صورت با نخ در سن مناسب تاثیر بسزایی بر افزایش ماندگاری آن می‌گذارد. طبق توصیه متخصصان زیبایی بازه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال، بهترین سن برای لیفت پوست صورت با نخ است؛ زیرا در این سن همه چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌های پوست صورت خود را نشان داده و در سطح متوسطی هستند. معمولا لیفت با نخ روی چروک‌های متوسط ماندگارترین تاثیر را می‌گذارند؛ بنابراین قبل از اینکه چین و چروک‌های صورت عمیق شوند، اقدام به لیفت پوست صورت خود با نخ کنید.

البته شما امکان تعیین کردن این که لیفت صورت با نخ را برای جوان‌سازی و تحکیم پوست انجام دهید یا صرفاً صاف‌کنندگی قسمت‌های چروک آن، را دارید. توجه داشته باشید که قیمت نخ لیفت نیز باتوجه‌به نوع کاربرد آن تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال قیمت نخ لیفت نوبل کره ای مدل مونو نسبت به سایر محصولات نوبل ارزان‌تر است. زیرا کاربرد این نخ بیشتر صاف‌کنندگی پوست صورت است.

تاثیر سن بر میزان طول عمر ماندگاری لیفت با نخ صورت

نخ استفاده شده هنگام لیفت صورت بر کیفیت نتیجه حاصل شده تاثیر گذار است

نخ لیفت برای صورت انواع مختلفی دارد. متمایز کردن این نخ‌ها به سه ویژگی بافت، طول نخ و همچنین قابلیت جذب آن بستگی دارد که به این گونه قابل شرح است:

  • قدرت جذب نخ: دو نوع قابل‌جذب و غیرقابل‌جذب وجود دارد. نخ قابل‌جذب مانند نخ‌های PLLA، PDO و PCL که به ترتیب بعد از ۶، ۱۲ و ۱۸ ماه از درمان جذب خواهند شد. بعد از جذب این نخ‌ها، اثر و ماندگاری خود را از دست می‌دهند.
  • بافت نخ: بسته به ناحیه درمانی، ابرو، پیشانی، گونه، بینی و سایر قسمت‌های بدن از انواع نخ با بافت متفاوت استفاده می‌شود. نخ‌های خاردار یا کاگ بیشتر برای تحریک کلاژن‌سازی و ترمیم پوست و نخ‌های غیرخاردار برای نواحی با بافت نازک پوست مثل اطراف چشم استفاده می‌شوند.
  • طول نخ: دو نخ بلند و کوتاه وجود دارد. نخ کوتاه برای بینی و نخ‌های بلند برای کل صورت استفاده می‌شود.

همچنین تعداد نخ‌های استفاده شده نیز در لیفت صورت تاثیر دارد. بهترین نوع نخ برای لیفت صورت باتوجه‌به نیاز شما از لیفت مشخص می‌شود. توجه کنید که نخ‌های غیرقابل‌جذب ماندگاری بیشتری نیز خواهند داشت؛ اما ممکن است برای پوست شما ایمن نباشند.

تاثیر میزان رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد بر طول عمر ماندگاری لیفت با نخ صورت

شما اگر از بهترین نخ موجود استفاده کنید؛ اما نکات مراقبتی برای لیفت صورت را انجام ندهید، نتیجه رضایت‌بخش و دلخواه خود را نخواهید گرفت. حداقل دو هفته قبل و بعد از انجام لیفت صورت با نخ باید از مصرف دخانیات و داروهای رقیق‌کننده خون پرهیز کنید. قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل نیز بسیار اهمیت دارد.

از استفاده از کرم ضدآفتاب هنگام بیرون رفتن غافل نشوید. همچنین صورت خود را با آب ولرم شسته و آن را ماساژ ندهید. به توصیه‌های پزشک معالج گوش داده و از داروهای تجویز شده در نسخه پزشک استفاده کنید. با رعایت این نکات ساده عمل لیفت با نخ رضایت‌بخش با ماندگاری بالا خواهید داشت.

مهارت پزشک متخصص؛ یکی دیگر از نکات مهم برای حصول ماندگاری مناسب بعد از لیفت صورت با نخ

در انتخاب پزشک متخصص زیبایی برای انجام عمل لیفت پوست صورت با نخ دقت کنید. به‌هیچ‌عنوان لیفت با نخ را در سالن‌های زیبایی انجام ندهید. حتماً به کلینیک‌های مراقبت از پوست مراجعه کرده و با پزشک حاذق مشورت کنید. پزشک خوب و باتجربه می‌تواند باتوجه‌به وضعیت و خواسته شما نخ مناسب برای عمل را تشخیص داده و با مهارت بالا عمل را به شکل حرفه‌ای انجام دهد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

تاثیر نخ استفاده شده هنگام لیفت صورت

برای حصول بهترین نتیجه از لیفت صورت با نخ به مراکز معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید

در این مقاله سعی کردیم پاسخ مناسبی برای پرسش «لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد» ارائه دهیم. همچنین عوامل موثر بر میزان ماندگاری آن را بررسی کردیم. توجه داشته باشید که میزان تأثیرگذاری و ماندگاری لیفت صورت با نخ باتوجه‌به نوع، کیفیت و تعداد نخ، مهارت پزشک معالج، میزان رعایت مراقب‌های قبل و بعد از عمل و سن هنگام انجام عمل، بین ۶ تا ۱۸ ماه تخمین زده شده است. با مراجعه به مراکز درمانی معتبر که پزشک متخصص از مواد باکیفیت و دارای استاندارد جهانی استفاده می‌کند، بهترین نتیجه ممکن از لیفت صورت با نخ را خواهید گرفت.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x