درمان خانگی ورم پلک چشم با 15 روش شگفت انگیز

درمان خانگی ورم پلک چشم از جمله مواردی است که دانستن آن، می‌تواند برای هر فردی مفید باشد. چشم‌ها علاوه بر اینکه از حیاتی‌ترین قسمت‌های بدن انسان محسوب می‌شوند؛ بلکه در زیبایی او نیز تاثیر شایانی دارند.

یک پلک چشم ورم کرده، علاوه بر تاثیراتی که روی سلامتی ما دارد، منجر به کاهش زیبایی نیز می‌شود. دقیقا به همین دلیل است که درمان این عارضه، به یکی از دغدغه‌های بیشتر مردم تبدیل شده است. ماجرا زمانی مهم‌تر می‌شود که بدانیم، ورم چشم یکی از شایع‌ترین آسیب‌های چشمی به شمار می‌آید.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم شما را با 15 درمان خانگی ورم پلک چشم آشنا کنیم. روش‌هایی بسیار ساده، اما در عین حال کاربردی و تاثیرگذار! پس اگر به سلامتی و زیبایی چشم‌های خود اهمیت می‌دهید، تا پایان با ما همراه باشید.

ورم چشم چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

پلک متورم هنگامی ایجاد می‌شود که التهاب یا مایع اضافی در بافت‌های هم‌بند اطراف چشم به وجود می‌آید. تورم چشم ممکن است دردناک باشد و می‌تواند یک یا هر دو پلک فوقانی و تحتانی را تحت تأثیر قرار دهد. از جمله مواردی که منجر به ورم چشم می‌شوند، می‌توان به عفونت، آسیب‌دیدگی، آلرژی و … اشاره کرد.

ورم چشم چیست؟

به یاد داشته باشید، این چشمان شما هستند که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم، بنابراین قبل از انجام هرگونه درمان، با پزشک خود مشورت کنید و این را بدانید که نباید از کنار این بیماری ساده گذشت.

ورم چشم می‌تواند نشانه مشکل‌های جدی‌تری از جمله سلولیت چشمی، تبخال چشم و… باشد که در صورت تداوم، وخیم‌تر شدن یا تغییر علائم، پزشک خود را برای معاینه کامل چشم ملاقات کنید.

دلایل تورم چشم 

بیشتر دلایلی که موجب تورم پلک چشم می‌شوند،خطر چندانی ندارند؛ اما گاهی اوقات همین مشکلات جزئی نیز می‌توانند به خطرات جدی تبدیل شوند. بنابراین، اگر شخصی دچار تورم در پلک شود، بهتر است تا در اولین قدم، به چشم پزشک مراجعه نماید.

دلایل تورم چشم

اما اگر کسی قبلا نیز سابقه ورم پلک چشم را داشته، می‌تواند در خانه و با درمان خانگی ورم پلک چشم به مراقبت از چشمان خود بپردازد.

تورم چشم ممکن است دردناک باشد و می‌تواند پلک بالایی و پلک پایینی چشم را تحت تأثیر قرار دهد. همانطور که اشاره شد، این عارضه بر اثر عوامل متعددی رخ می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Pinkeye (ملتحمه)
  • زونا
  • گرفتگی غده روغنی در پلک (چلازیون)
  • عفونت در اطراف حدقه چشم (سلولیت دایره ای)
  • مشکلات تیروئید مانند بیماری گریوز
  • سینوزیت
  • پلک ملتهب (بلفاریت)
  • انسداد مجاری اشکی
  • عفونت چشم
  • آسیب دیدگی
  • آلرژی
  • خستگی
  • گریه کردن
  • گل مژه
  • تبخال چشمی

علائم تورم چشم کدامند؟

بر اساس آن‌چه که در وب‌سایت معتبر Healthline در ارتباط با ورم پلک چشم می‌خوانیم، در بیشتر موارد این عارضه به صورت توده‌های قرمز و در امتداد پلک ظاهر می‌شود. علت اساسی تورم پلک‌ها، انواع آلرژی یا عفونت است. تورم چشم معمولا با یک یا چند مورد از علائم و نشانه‌های زیر همراه است:

  • قرمزی چشم و التهاب ملتحمه
  • گل مژه
  • ترشحات چشم
  • خشکی پلک یا پوسته پوسته شدن
  • درد
  • سوزش چشم یا احساس خارش
  • حساسیت به نور
  • تولید بیش از حد اشک
  • تاری در دید
  • قرمزی پلک

علائم تورم چشم

در صورتی که با هر کدام از علائم بالا مواجه شدید، باید هرچه سریع‌تر به فکر درمان چشم خود باشید. خوشبختانه، شما می‌توانید با استفاده از چند روش که در ادامه معرفی خواهیم کرد، در منزل نیز، پلک چشم متورم خود را درمان کنید.

روش‌های درمان خانگی ورم پلک چشم

روش‌اهی درمانی ساده‌ای که در ادامه معرفی می‌شوند، ورم پلک چشم شما را به راحتی از بین می‌برند. این شما و این هم روش‌های درمان خانگی ورم پلک چشم :

1- صورتتان را بشویید

شستن صورت اولین کاری است که باید برای مقابله با خارش و تورم چشم انجام دهید. این کار می‌تواند به شستشوی آلودگی‌های چسبیده به پوست و مژه‌های شما کمک کند.

2- چشم ها را بشویید

با کمی آب جوشیده ولرم و تمیز چشم‌هایتان را بشویید. این کار معمولا مفید است؛ زیرا آلودگی‌ها را از داخل چشم شما به بیرون هدایت می‌کند.

3- از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌های درمان خانگی ورم پلک چشم ، استفاده از کمپرس‌های سرد در اطراف چشم است که می‌تواند برای از بین بردن خارش و تورم مفید باشد.

روش‌های درمان خانگی ورم پلک چشم

کمپرس یا حوله مرطوب و خنکی را در اطراف پلک‌هایتان بدون فشار قرار دهید سپس صبر کنید تا خنک شود. سرما تورم را کاهش می‌دهد.

4- از کمپرس گرم استفاده کنید

گرما باعث افزایش گردش خون و در نتیجه کاهش درد، جلوگیری از پیشرفت عفونت و بهبودی می‌شود. یک حوله تمیز را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را گرفته و به‌ مدت پنج دقیقه بر روی پلک‌‌های بسته‌ی خود نگه دارید.

چندین مرتبه این کار را تکرار کنید. اگر دو چشم دچار عفونت شده اند، برای هر چشم از پارچه‌‌های جدا استفاده کنید.

5- شیر مادر (ویژه نوزادان)

استفاده از شیر مادر برای درمان خانگی ورم پلک چشم در نوزادان بسیار مؤثر و مطمئن است. شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌هایی از جمله ايمونوگلوبولین E است که از اتصال باکتری‌های عفونی به سطح مخاطی چشم جلوگیری، رشد باکتری‌ها را محدود و به بهبود سریع عفونت کمک می‌کند.

شیر مادر و تاثیر آن روی درمان ورم پلک چشم نوزادان

مقدار کمی از شیر مادر را داخل یک ظرف بریزید و با استفاده از قطره‌ چکان دو یا سه قطره از شیر مادر را داخل چشم‌های عفونی بریزید و هر چند ساعت این کار را تکرار کنید.

6- از محرک‌ها دوری کنید.

هر چند نمی‌توان از عوامل محیطی مثل آلودگی‌ها، دود، گرد و خاک و … به طور کامل اجتناب کرد، اما می‌توان حداقل از آنها دور بود.

هنگامی که هوا آلوده است یا گرد و خاک زیاد است، درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارید و از از تصفیه کننده‌‌های هوای داخل محیط استفاده کرده و کیفیت هوا را بهتر کنید.

7- آب نمک

آب نمک یکی از مؤثرترین داروها برای درمان خانگی ورم پلک چشم و از بین بردن عفونت است.  نمک همچنین دارای خواص ضد میکروبی است، به همین دلیل، عده‌ای بر این عقیده هستند که شوری می‌تواند عفونت چشم را به طور مؤثر درمان کند. برای درمان ورم پلک محلول نمکی استریل را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

8- اسید بوریک

محلول بوریک اسید، در درمان عفونت‌های قارچی، التهاب و آکنه بسیار موثر است؛ بنابراین، اگر ورم پلک چشم شما، دلایل عفونی دارد، حتما استفاده از این اسید ملایم را در دستور کار خود قرار دهید.

اسید بوریک

محلول اسید بوریک را حتما از داروخانه‌ها تهیه کنید و از محلول‌های دست‌ساز استفاده نکنید. از خوردن این ماده هم به شدت پرهیز کنید.

9- نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی یک ماده معدنی است که می‌تواند در درمان عفونت‌های باکتریایی موثر باشد. البته یادآور می‌شویم که تاثیر قطره کلوئید نقره روی درمان عفونت‌های چشمی هنوز اثبات نشده است؛ با این‌حال، در مواردی نیز، اثرات مثبت آن، دیده شده است. 

نقره کلوئیدی

برای استفاده از نقره کلوئیدی، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کرده و در صورت تایید وی، درمان خانگی ورم پلک چشم خود را با این قطره که از داروخانه تهیه کرده‌اید، شروع کنید. 

9- داروهای طبیعی و خانگی

برخی از مواد کاملا طبیعی خانگی نیز می‌توانند در درمان ورم پلک موثر باشند. این داروهای طبیعی، شامل موارد زیر می‌شوند:

بابونه

گیاه بابونه را با خاصیت‌های ضدالتهابی و ضدخارشی می‌شناسند. برای درمان عفونت چشم نیز می‌توانید چند برگ بابونه خشک را در آب حل کرده و سپس، چشم خود را با احتیاط و با استفاده از این محلول، تمیز کنید.

بابونه

گلاب

در صورتی که از طبیعی بودن گلاب مطمئن هستید، می‌توانید به عنوان یکی از روش‌های درمان خانگی ورم پلک چشم روی این مایع خوشبو و معطر، حساب کنید.

خیار

دو برش کوچک از خیار را برای حداقل 10 دقیقه روی چشم‌های ورم کرده خود قرار دهید؛ بلافاصله تاثیر این را روی کاهش ورم پلک‌های چشم خود، مشاهده خواهید کرد.

ریحان

گیاه خوشبو و معطر ریحان نیز به خاصیت ضد التهاب و جلوگیری از حساسیت معروف است. برگ‌های ریحان تازه را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و پس از آن، به آرامی چشم‌های خود را با این محلول، تمیز کنید.

چای سیاه

شستشوی چشم‌های ورم کرده با چای سیاه (البته چای نباید خیلی داغ باشد) می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی کاهش ورم پلک‌های شما داشته باشد.

چای سیاه برای درمان ورم پلک چشم

چای سبز

اگر تا امروز از چای سبز فقط برای کاهش وزن استفاده می‌کردید، وقت آن است که تجدید نظری درباره این گیاه شگفت‌انگیز داشته باشید. یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی ورم پلک چشم استفاده از چای سبز دم کرده و شستشوی چشم‌ها با استفاده از آن است.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز برای درمان خانگی ورم پلک چشم و التهابات چشمی بسیار مناسب است. شما می‌توانید 1 یا 2 عدد سفیده تخم مرغ را کمی با چنگال مخلوط کنید تا سفت شود و سپس آن را با یک برس یا پارچه نرم، زیر چشم یا روی ورم پلک خود بمالید.

تاثیر سفیده تخم مرغ روی درمان ورم پلک چشم

با این کار، پوست شما احساس سفت‌ شدن (لیفت و کشیدگی) خواهد داشت و همین امر نیز موجب برطرف شدن تورم چشم می‌گردد.

سیب زمینی

سیب زمینی نیز قادر است تا پف چشم را برطرف سازد. چرا که نشاسته موجود در آن، به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل کرده و ورم چشم را بهبود می‌بخشد.

یک سیب زمینی را پوست بگیرید، سپس آن را بشویید و خشک کنید. سیب زمینی را تا حد امکان ریز خرد کرده و یا رنده کنید. آن را در میان یک پارچه تمیز قرار دهید و تا بزنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی پلک‌های خود قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن اسید مالیک، می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی ورم چشم موثر باشد؛ زیرا این اسید، دارای خاصیت ضد باکتریایی است و عفونت‌ها را به راحتی از بین می‌برد.

سرکه سیب و تاثیر آن روی درمان ورم چشم

یک قاشق سرکه سیب را در یک لیوان جوشیده آب سرد حل کنید. سپس تکه‌ای پنبه را به این محلول آغشته کنید و چشم‌های ورم کرده خود را با آن، ماساژ دهید.

چای کیسه‌ای

یکی از راه‌های درمان خانگی مؤثر برای عفونت و ورم‌های چشمی قرار دادن چای کیسه‌ای (بعد از قرار دادن چند دقیقه در آب جوش و سپس داخل یخچال قرار دادن برای خنک شدن آن) می تواند راهی برای استراحت و رفع ورم چشم باشد. بعضی از انواع چای خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده دارند.

به عنوان مثال ، مطالعات حاکی از آن است که چای سبز ، بابونه ، چای سیاه و… همه دارای خواص ضد التهابی هستند به همین دلیل استفاده از کیسه‌های چای روی چشم شما می‌تواند راهی موثر برای کاهش تورم و از بین بردن تیرگی دور چشم باشد. ایده استفاده از کیسه‌های چای، به وجود کافئین و قدرت آن اشاره دارد. چای کیسه‌ای حاوی کافئین است و این کافئین می‌تواند به پوست نفوذ کرده و با افزایش جریان خون، تورم را بهبود می‌بخشد.

برای این کار، کافی است دو کیسه چای را خیس کرده، به مدت 20 دقیقه در فریزر بگذارید، سپس آن‌ها را برای 15 تا 30 دقیقه روی چشم خود قرار دهید.

10- ملحفه‌ها را بشویید

هنگام بروز عفونت یا ورم چشم، حتما  ملحفه‌ها و بالش خود را بشویید. از آنجا که این موارد با چشم آلوده در تماس هستند، می‌توانند عفونت را به چشم دیگر منتقل کرده یا باعث شوند فرد دیگری در خانواده شما دچار عفونت شود.

از آب گرم و مواد شوینده برای از بین بردن باکتری‌های باقی‌مانده استفاده کنید.

11- مدتی آرایش را کنار بگذارید

همه ما می‌دانیم که برای جلوگیری از عفونت‌های چشم، نباید لوازمی مانند ریمل، سایه چشم و خط چشم را با دیگر افراد به اشتراک گذاشت.

برای جلوگیری از تشدید عفونت چشم مدتی آرایش نکنید

اما در صورت دچار به هر کدام از این بیماری‌ها باید مدتی دور آرایش را خط بکشید، چرا که تضمین می‌کند که شما خود را مجدداً آلوده نخواهید کرد.

12- گل مژه را دستکاری نکنید

ورم پلک چشم به علت ایجاد گل مژه، حاکی از آن است که غده پلک، دچار عفونت شده‌است. گل مژه، معمولا به صورت یک توده قرمز رنگ دیده می‌شود و با احساس خارش، درد و تورم نیز همراه است.

درمان گل مژه

گل مژه، در طی چند روز یا حتی چند ساعت، تبدیل به یک جوش بزرگ می‌شود که در برخی موارد سر سفید رنگی نیز بر روی آن دیده می‌شود. اگر ورم پلک شما به دلیل ایجاد گل مژه باشد، باید بدانید که در بیشتر موارد، این عفونت چندان شدید نیست و با کمپرس آب گرم، تعدیل می‌شود.

اما اگر چند گل مژه به صورت همزمان بر روی چشم شما ایجاد شود، علام شما مرتب در حال تشدید باشد، دچار تب شوید و یا بینایی شما دچار اختلال شود، می‌توانید نسبت به مصرف آنتی بیوتیک و جلوگیری از پیشرفت عفونت اقدام نمایید.

13- از داروهای ضد آلرژی استفاده کنید

گرد و غبار، گرده گل‌ها و سایر آلرژن‌های متداول، می‌توانند چشمان شما را تحریک کنند و همین امر، باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک می‌شوند. در این صورت شما دچار تورم پلک چشم، خارش، قرمزی و آبریزش چشم‌هایتان خواهید بود. آلرژی چشم، چندان خطرناک نیست اما می‌تواند آزار دهنده باشد.

داروهای ضد آلرژی

برای درمان ورم پلک چشم ناشی از آلرژی می‌توانید از داروهایی همانند آنتی هیستامین و سیتریزین و یا قطره‌های چشمی که بدون نسخه نیز قابل خریداری هستند استفاده نمایید.

توجه کنید که اگر علائم شما همچنان در حال افزایش و یا تشدید باشد، باید با پزشک چشم تماس بگیرید.

14- ناحیه متورم را به آرامی ماساژ دهید

تحریک جریان خون و ماساژ یا ضربات آرام بر روی ناحیه متورم، یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی ورم پلک چشم است. برای انجام این کار، انگشتان خود را از گوشه داخلی چشم خود به سمت بیرون بکشید، این کار به تخلیه ناحیه ملتهب کمک می‌کند.

سپس با استفاده از دو انگشت، روی سینوس‌های خود ضربه بزنید و انگشتان خود را از دو طرف بینی به سمت بیرون بکشید. ممکن است با این کار، در این منطقه حرکت مایعی را در زیر انگشتان خود احساس کنید، موضوع دقیقا بر سر همین مایع است! در ادامه می‌توانید گره‌های لنفاوی در گردن خود را به آرامی ماساژ دهید.

این گره‌ها را به سمت پایین و ماساژ دهید تا عامل احتمالی از سمت صورت شما دور شود. حدود 3 دقیقه این مراحل را انجام دهید و در صورت لزوم، آن‌ها را تکرار کنید.

15- از عسل استفاده کنید؛ اما با احتیاط!

عسل، یک ماده غذایی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد، اما بهتر است برای درمان خانگی ورم پلک چشم آن را با احتیاط به کار برید.

عسل برای رفع ورم پلک چشم

دانشمندان در چند مطالعه، شاهد تأثیرات مثبت استفاده از قطره های عسل برای کمک به درمان عفونت‌های چشمی بوده‌اند؛ چرا که عسل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد و همین امر نیز آن را به عنوان یک درمان خانگی مؤثر در عفونت‌های چشمی تبدیل کرده است.

در برخی تحقیقات نیز اثبات شده‌است که عسل، یک ماده درمانی مؤثر برای بیماری‌های خاص چشم همانند خشکی چشم یا التهاب قرنیه است. اما در برخی موارد استفاده از عسل به خودی خود نیز می‌تواند موجب ایجاد و یا گسترش عفونت گردد.

بنابراین اگر دیگر روش‌های خانگی برای درمان ورم پلک موثر نبوده‌ند و قصد دارید تا از عسل برای درمان تورم استفاده کنید، سعی کنید که ابتدا با یک پزشک در این مورد مشورت نمایید و سپس با احتیاط کامل، عسل را بر روی ناحیه متورم پلک خود قرار دهید.

درمان ورم ملتحمه پلک با طب سنتی

طب سنتی و اسلامی، برای هر عارضه‌ای، یک درمان در آستین دارد. جالب است که در بسیاری از موارد، این طب، بهتر و بیشتر از علم نوین پزشکی، کارگشا و شفابخش است. این قاعده در رابطه با ورم ملتحمه پلک نیز صادق است؛ پس بیایید چشمان خود را به طب ناب اسلامی بسپاریم:

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضدباکتریایی، یکی از اولین پیشنهادهای کارشناسان طب سنتی برای رفع ورم پلک چشم است. این روغن، از زمان‌های قدیم برای درمان بسیاری از عارضه‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه نیز، خاصیت درمانی خود را حفظ کرده است.

روغن درخت چای

برای رفع ورم پلک، چند قطره روغن چای را با اندکی روغن زیتون مخلوط کنید. سپس، یک پنبه یا دستمال استریل و بهداشتی را به این ترکیب آغشته کرده و پلک‌های خود را به آرامی با آن ماساژ دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب و انواع مختلف آنتی اکسیدان‌ها است. همین عامل سبب می‌شود تا تاثیر شگفت‌انگیزی روی درمان ورم پلک‌های شما داشته باشد.

روغن کرچک برای رفع ورم پلک چشم

برای درمان خانگی ورم پلک چشم می‌توانید از قطره‌های روغن کرچک استفاده کرده و چشم‌های خود را با استفاده از این قطره، شستشو کنید.

روغن نارگیل

این روغن نیز همانند روغن کرچک، دارای اسیدهای چرب بوده و می‌تواند یک درمان مناسب برای رفع ورم پلک چشم محسوب شود. متاسفانه پیدا کردن روغن نارگیل طبیعی و اصل در ایران، اندکی دشوار است؛ اما شاید بتوانید آن را از عطاری‌های مورد اعتماد، خریداری کنید.

یاس بنفش هندی

یاس بنفش هندی یک درختچه است که برگ‌های آن، به شکل فوق‌العاده‌ای، خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی دارند. به همین دلیل، متخصصان طب سنتی، توصیه کرده‌اند که برای رفع ورم پلک چشم، حتما از این برگ‌ها استفاده کنید.

یاس بنفش هندی

سایر توصیه‌های مهم

رعایت نکات و توصیه‌های زیر می‌توانند در تسریع بهبودی ورم پلک چشم، تاثیر زیادی داشته باشند:

  • با دستان آلوده، چشم‌های خود را نه لمس کرده، نه بخارانید و نه آن‌ها را بمالید.
  • دست‌های خود را مرتبا با آب گرم و صابون بشویید.
  • قبل از استفاده از پمادها یا قطره‌ها، دستان خود را بشویید.
  • قطره‌های اشک مصنوعی می‌توانند به تسکین دردهای چشمی و جلوگیری از خشکی چشم کمک کنند.
  • در دورانی که مشکلات چشمی دارید، از لنزها استفاده نکنید.
  • در صورت لزوم، صورت خود را تنها با شوینده‌هایی که رطوبت پوست را از بین نمی‌برند، بشویید.
  • آب کافی بنوشید، چرا که نوشیدن آب به بهبود تورم کمک می‌کند.
  • در خانه بمانید و به محیط‌های آلوده نروید.
  • از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • به ازای هر ساعتی که با رایانه کار می‌کنید، 5 تا 10 دقیقه به چشمان خود استراحت دهید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی علل تورم و التهابات در پلک پرداختیم و دیدیم که یکی از مهم‌ترین دلایل این التهابات، خستگی، آلرژی و یا عفونت است. در ادامه، برای برطرف کردن این مشکلات برخی روش‌ها و نکات برای پیشگیری و درمان خانگی ورم پلک چشم را نیز معرفی کردیم.

تنها یک نکته در این میان باقی می‌ماند و آن، این است که اگر چشم شما دچار مشکلاتی یا علائمی همچون تاری دید، دوبینی، دردهای نامتعارف و یا آسیب جدی شده باشد، باید هر چه سریع تر به مراکز درمانی و چشم پزشک مراجعه کنید و با مراقبت پزشکی، آن را برطرف کنید.

سوالات متداول 

گل مژه چیست؟

گل مژه یک عارضه و عفونت پلکی است که اغلب به صورت توده‌های قرمز، متورم و دردناک در پلک‌ها ظاهر می‌شود. گل مژه علاوه بر اینکه باعث احساس درد در پلک می‌شود؛ بلکه حتی می‌توانند منجر به تشکیل درد در چشم‌ها نیز شود.

علت پف چشم بعد از گریه چیست؟

این اتفاق به دلیل افزایش جریان خون در اطراف چشم‌های شما رخ می‌دهد. به عبارتی دیگر، زمانی که گریه می‌کنید، سیستم عصبی شما، خون بیشتری را به رگ‌های دور چشمانتان ارسال می‌کند.

روش از بین بردن ورم پلک بر اثر ضربه چیست؟

زمانی که چشم شما بر اثر وارد شدن ضربه متورم شده است، بهترین راه استفاده از کمپرس‌های آب سرد و گرم و یا مصرف داروهای موثر است.

علت پف بالای چشم در صبح چیست؟

این اتفاق می‌تواند ناشی از وجود مایع اضافی در بافت همبند اطراف چشم است که می تواند یک عارضه ارثی یا نشانه زخم، عفونت یا آسیب های دیگر در ناحیه اطراف چشم باشد

3.5 | (16)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x