بررسی کامل محصولات دتول ، مزایا و معایب

انواع محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده جهت مهار و جلوگیری از شیوع باکتری‌ها  و ویروس‌های مضر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به کاربرد و استفاده فراوان از محصولات بهداشتی، تولید آنها رشد چشمگیری داشته است. اما در این میان یک مسئله مهم وجود دارد و آن این است که همه شرکت‌ها و برندها از لحاظ کیفیت و عملکرد در یک سطح نیستند.

به همین خاطر در این مطلب تصمیم داریم، محصولات دتول را که یکی از بهترین برندهای جهانی است به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا درباره انواع محصولات دتول و مزایا و معایب آن بیشتر بدانید.

معرفی برند دتول

دتول (Dettol) با مالکیت رکیت بنکیزر یک برند بریتانیایی است که سابقه شروع فعالیت آن به 80 سال قبل مربوط می‌شود. اولین دستاوردهای این برند دارای کاربرد پزشکی بوده است.  در واقع پزشکان از محصولات ضد عفونی کننده دتول در بیمارستان‌ها به منظور ضدعفونی کردن پوست در هنگام عمل جراحی استفاده می‌کردند.

در حال حاضر Dettol محصولات ضدعفونی کننده متنوعی همچون صابون دتول، ژل شست‌وشو و ضدعفونی کننده دتول، شامپو بدن دتول، اسپری آنتی باکتریال سطوح دتول و محلول ضد عفونی کننده دتول را وارد بازار کرده ست. دتول با رعایت استانداردهای جهانی همچنان در تولید محصولات بهداشت فردی و محیطی یک برند پیشرو و قابل اعتماد است.

لازم به ذکر است که محصولات دتول از قدرت میکروب‌زدایی بسیار بالایی برخوردار هستند و همین امر باعث جهانی شدن نام و آوازه آن شده است.

آشنایی با برند دتول

صابون دتول

صابون دتول یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند Dettol است که خاصیت تمیز کننده و ضدعفونی کننده دارد. این محصول بهداشتی برای پوست صورت و بدن قابل استفاده است. صابون دتول با توجه به نوع پوست شامل انواع مختلفی است. در بازار صابون دتول مخصوص بانوان، آقایان و کودکان وجود دارد.

انواع صابون دتول

صابون‌ دتول فقط یک محصول بهداشتی برای محافظت از پوست صورت و بدن در برابر میکروب‌ها نیست. این صابون حاوی مواد تغذیه کننده پوست است که استفاده روزانه از آن باعث طراوت و شادابی پوست می‌گردد. صابون دتول شامل انواع مختلفی که هر کدام خاصیت درمانی خاصی را ارائه می‌دهند. بنابراین با توجه به نوع پوست و نیاز آن صابون دتول مناسب را می‌توانید انتخاب کنید. انواع صابون دتول شامل صابون آبی دتول، صابون صورتی دتول، صابون سبز دتول، صابون زرد دتول، صابون ضد جوش دتول و صابون ضد عفونی کننده دتول می‌شود.

صابون سبز دتول

صابون آنتی باکتریال سبز دتول، دارای خاصیت ضدعفونی کننده است. این صابون حاوی مولتی ویتامین‌های مغذی پوست است و به همین خاطر باعث رطوبت‌رسانی پوست می‌شود. صابون سبز بدون بو دتول دارای رایحه‌های طبیعی مانند عصاره برگ زیتون و روغن بادام است. این صابون مناسب پوست بانوان و آقایان می‌باشد.

خواص صابون دتول

صابون ضد عفونی کننده محافظ پوست دتول

پوست بزرگترین اندام بدن ما است و روزانه در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارد، این آلودگی‌ها با بستن منافذ پوست باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شوند. بنابراین مراقبت از پوست امری ضروری است. صابون محافظت کننده پوست دتول یک پیشنهاد عالی برای مراقبت از پوست است. این صابون حاوی مولتی ویتامین‌های مغذی پوست و خاصیت ضدعفونی کننده است. این محصول به طور عمیق ناخالصی‌ها و میکروب‌ها را از سطح پوست پاکسازی می‌کنند تا همیشه شاداب و با طراوت باقی بماند.

مزایای صابون دتول

برتری این صابون بهداشتی نسبت به محصولات مشابه به خاطر طبیعی بودن ترکیبات سازنده آن است. در ساخت آن از عصاره‌های طبیعی همچون عصاره لیمو، توت فرنگی، اوکالیپتوس و زیتون و بادام استفاده می‌شود. از مزایای صابون‌های دتول می‌توان به خاصیت تقویت کننده، مرطوب کننده، شاداب کننده، خنک کننده، نرم کننده و درمان جوش و آکنه آن اشاره کرد.

بنابراین در هنگام خرید آن می‌توان بر حسب نوع پوست و نیاز آن بهترین نوع صابون را انتخاب کرد. قدرت پاک کننده بسیار بالا هم از دیگر ویژگی‌های مثبت صابون‌‌های Dettol است. علاوه‌بر اینها صابون‌های برند دتول در رایحه‌های مختلف موجود هستند.

محلول دتول و مزایا و معایب آن

محلو‌ل‌های ضدعفونی کننده جهت تمیز کردن سطوح مختلف و همچنین تمیز کردن دست‌ها از هر گونه آلودگی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. محلول ضدعفونی کننده دتول یکی از پرفروش‌ترین انواع محصولات این برند بریتانیایی است. محلول Dettol انواع مختلفی دارد که جهت مهار و نابودی میکروب‌ها  و ویروس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مزایای محلول دتول می‌توان به قدرت نابودکنندگی بالا و سریع، خاصیت نرم‌ کنندگی و ضد حساسیت آن اشاره کرد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از محلول ضدعفونی کننده دتول برای پاکیزگی دست‌ها و همچنین از بین بردن آلودگی‌های سطوح مختلف استفاده کنید. اکثر محلول‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار رایحه تند و آزار دهنده دارند، در حالی که تمام محلول‌های دتول دارای رایحه خوش هستند.

موارد مصرف محلول دتول

محلول های ضدعفونی کننده دتول براساس کاربرد و موارد مصرف آن در سه گروه مصارف بهداشت فردی، مصارف پزشکی و مصارف خانگی دسته‌بندی‌ می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید ان باید متناسب با نوع مصرف بهترین محلول ضدعفونی کننده را انتخاب کنید. محلول ضد باکتری و ضد ویروس دتول ضد حساسیت است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از محلول ضدعفونی کننده دست آن برای تمیز کردن دست‌های لطیف کودکان خود استفاده کنید.

موارد مصرف محلول دتول

  • مصارف بهداشت فردی محلول دتول: ضد عفونی کننده دست‌ها
  • مصارف خانگی محلول دتول: تمیز کردن سطوح مختلف خانه و آشپزخانه مانند سرویس بهداشتی، سینک، سطح کف و دیوارها؛ ضدعفونی کردن لباس‌ها
  • مصارف پزشکی محلول دتول: ضدعفونی کردن جای نیش حشرات، جوش، خراش، بریدگی؛ تمیز کردن پوست در عمل‌های جراحی و ضدعفونی کننده زخم‌ها

شامپو بدن دتول

اگر برای مراقبت از پوست بدن خود به دنبال یک شامپو انتی باکتریال و طبیعی هستید، شامپو بدن دتول بهترین پیشنهاد ممکن خواهد بود. این محصول متناسب با انواع پوست ساخته شده است. بنابراین به راحتی می‌توانید شامپو مخصوص پوست خودتان را پیدا کنید. ترکیبات سازنده این شامپو کاملا با پوست بدن سازگار هستند و هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

همچنین استفاده آن در مدت زمان کوتاهی باعث نرمی، طراوات و شادابی پوست می‌شود. شامپو بدن دتول با ph متعادل قدرت فوق‌العاده‌ای در محافظت از پوست بدن در برابر میکروب‌ها دارد. از دیگر ویژگی‌های این شامپو داشتن رایحه‌های مختلف همچون نعنایی، لیمو، انجیر، آلوئه ورا و خیار می‌باشد.

ژل ضدعفونی کننده دتول

به خاطر تماس دست‌ها با سطوح مختلف امکان آلوده شدن ما به ویروس ها و میکروب‌های بیماری‌زا بسیار زیاد است. ژل ضد عفونی کننده بهترین راه‌حل ممکن برای در امان ماندن از آلودگی‌های مختلف می‌باشد. ژل ضدعفونی کننده دتول برای کسانی که به دنبال یک محصول شوینده قوی و ضد حساسیت هستند، یک پیشنهاد عالی است.

مالیدن این ژل ضد عفونی کننده بر روی دست‌ها هیچ‌گونه چسبندگی ایجاد نمی‌کند و نیاز به شست‌وشو ندارد. ژل ضد عفونی کننده Dettol به خاطر خاصیت نرم‌کنندگی و بوی معطری که دارد؛ در لیست محبوب‌ترین محصولات دتول قرار گرفته است.

ژل ضدعفونی کننده از محصولاتدتول

مایع دست‌شویی دتول

از دیگر محصولات برند Dettol می‌توان به مایع دست‌شویی آنتی باکتریال آن اشاره کرد. این محصول بهداشتی کاملا با پوست دست سازگار است. به خاطر ترکیبات سازنده طبیعی، استفاده از این مایع بهداشتی نه تنها به پوست دست‌هایتان آسیب وارد نمی‌کند، بلکه باعث نرمی و لطافت دست‌هایتان می‌شود. این محصول با خاصیت ضدعفونی کننده بسیار بالا از انتقال بیماری‌های مختلف  و آنفولانزا جلوگیری می‌کند.

دستمال مرطوب آنتی باکتریال دتول

دستمال مرطوب آنتی باکتریال یکی دیگر از محصولات دتول است که کاربرد فراوانی برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف دارد. با این محصول بهداشتی به راحتی می‌‌توانید سطوح سخت مانند صندلی‌، میز، دستگیره‌ها، کانتر آشپزخانه و حتی وسایل بازی کودکان را تمیز و ضدعفونی کنید. از دستمال مرطوب دتول جهت ضدعفونی کردن دست‌ها هم می‌توان استفاده کرد. دستمال بهداشتی و ضدعفونی کننده دتول ضد حساسیت و بدون الکل است.

اسپری ضد عفونی کننده سطوح دتول

با وجود محصولات بهداشتی Dettol می‌توانید برای همیشه از شر میکروب‌ها و ویرس‌های خطرناک در امان باشید. چنان‌چه برای چربی‌زدایی و ضدعفونی کردن سطوح سخت محیط اطراف خود مانند سینک آشپزخانه، سرویس بهداشتی، مبلمان، دستگیره درب‌ها، تشک و سطوح شیشه‌ای به دنبال محصول بهداشتی بی‌خطر و با قدرت پاک کنندگی بالا هستید؛ اسپری ضد عفونی کننده سطوح دتول بهترین انتخاب خواهد بود.

فرمولاسیون اسپری ضد عفونی کننده همه کاره دتول هیچ گونه آسیبی برای شما ایجاد نمی‌کند، زیرا بعد از مدت بسیار کمی از اسپری آن بر روی  سطوح تنها چیزی که از محلول ضدعفونی کننده Dettol باقی خواهند ماند، آب و اکسیژن خواهد بود.

اسپری ضدعفونی کننده سطوح از محصولات دتول

مایع تی کشی و ضدعفونی کننده دتول

تمیز نگه‌داشتن و ضدعفونی کردن کفپوش‌ها اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از آلودگی‌ها و انتقال آنها دارد. برند جهانی دتول برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف مانند کاشی و سرامیک یک محصول مخصوص روانه بازار کرده است. مایع تی کشی و ضدعفونی کننده دتول به راحتی تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را سطوح سرامیکی برطرف می‌کند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل محصولات دتول را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به کیفیت ساخت و استفاده از ترکیبات طبیعی در تمام محصولات بهداشتی برند دتول، معایبی نمی‌توان برای آنها بیان کرد. البته توجه داشته باشید برای اینکه از محصولات دتول بهترین نتیجه را دریافت کنید، لازم است در هنگام مصرف هر کدام از آنها طبق دستورالعمل نوشته شده عمل کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x