رژیم جنرال موتورز: از میوه تا گوشت، 7 روز متفاوت با بدن‌تان

رژیم لاغری جنرال موتورز که به اختصار «رژیم GM» هم نامیده می‌شود، محبوب‌ترین رژیم لاغری کم کربوهیدرات در جهان است. گفته می‌شود که این رژیم می‌تواند در عرض یک هفته و بدون نیاز به ورزش، کاهش وزن 7 کیلوگرمی را به همراه داشته باشد. طرفداران رژیم لاغری جنرال موتورز ادعا می‌کنند که این رژیم موجب چربی‌سوزی سریع می‌شود و اثر آن طولانی‌مدت است. آیا این رژیم واقعا کارساز است؟

در این مقاله از ایده آل مگ رژیم جنرال موتورز را به طور کامل بررسی می‌کنیم و با جوانب مثبت و منفی آن آشنا می‌شویم. اگر به دنبال یک روش لاغری سریع هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز چیست؟

رژیم لاغری جنرال موتورز یا GM برای اولین بار در دهه 1980 میلادی در شرکت جنرال موتورز طراحی شد. مدیریت این شرکت قصد داشت، آن دسته از کارکنانی که اضافه وزن داشتند را در مدتی کوتاه به تناسب اندام برساند؛ به همین دلیل یک رژیم غذایی 7 روزه طراحی کرد. نتایج این رژیم آن‌قدر چشمگیر بود که آوازه آن به شهرها و کشورهای دیگر هم رسید. این روند به تدریج باعث شد تا رژیم جنرال موتورز به شهرت جهانی برسد.

رژیم لاغری GM یک هفته ای

هدف اصلی رژیم لاغری GM این است که در یک هفته وزن افراد را 7 کیلوگرم کاهش دهد؛ اما مزایای این رژیم فقط به کاهش وزن محدود نمی‌شود! در این رژیم، افراد باید حداقل 4 وعده در روز غذای سالم بخورند. از آنجایی که در رژیم جنرال موتورز برخلاف سایر رژیم‌های لاغری سریع، محدودیت‌های استفاده از مواد غذایی وجود ندارد، بدن سم‌زدایی می‌شود و احساسات و شرایط روحی افراد هم بهبود پیدا می‌کند.

به طور کلی، رژیم GM به کمک چند اصل باعث کاهش وزن می‌شود. این اصول عبارت‌اند از:

  • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات (که خوراکی‌هایی مفید و کم‌کالری هستند)
  • ممنوعیت استفاده از هرگونه شکر و قند اضافه یا غذاهای فرآوری‌شده
  • ممنوعیت مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده (مثل کیک‌ها، شیرینی‌ها، برنج سفید، نان بدون سبوس)
  • کاهش میزان کالری دریافتی روزانه

یکی از بهترین ویژگی‌های رژیم جنرال موتورز این است که انرژی کافی را برای بدن تامین می‌کند. این انرژی از خوراکی‌هایی به دست می‌آید که کالری آن‌ها سریعا سوزانده می‌شود؛ به همین دلیل پیروی از رژیم لاغری GM برای بیشتر افراد آسان است.

متابولیسم بدن افراد مختلف متفاوت است؛ به همین دلیل نتیجه‌ای که دو فرد از این رژیم می‌گیرند، مشابه نیست. شما باید قبل از شروع پیروی از رژیم GM حتما این نکته را در نظر بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های مثبت رژیم غذایی GM می‌توان به منعطف بودن آن اشاره کرد. افرادی که دارای محدودیت یا ترجیحات غذایی هستند می‌توانند به راحتی از این رژیم استفاده کنند؛ چرا که دستشان در انتخاب مواد غذایی باز است.

مزیت اصلی رژیم GM نوشیدن حداقل هفت الی 12 لیوان آب در روز است که باعث سم‌زدایی، کاهش اشتها و کاهش وزن می‌شود. این برنامه غذایی همچنین به افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند یبوست، سندرم روده تحریک‌پذیر و رفلاکس معده هستند هم کمک می‌کند.

روش دقیق استفاده از رژیم GM چگونه است؟

همانطور که گفتیم، رژیم جنرال موتورز یک برنامه غذایی 7 روزه است. این رژیم نمی‌تواند نقش یک رژیم غذایی کامل و بلندمدت را برای بدن ایفا کند؛ به همین دلیل باید به طور متناوب استفاده شود. اگر قصد کاهش وزن دارید، لازم است یک برنامه غذایی اصولی و طولانی‌مدت برای خود تهیه کنید و بین هر 2-3 ماه آن، یک هفته رژیم GM بگیرید. به این کار رژیم گرفتن متناوب می‌گویند.

رژیم لاغری 7 روزه جی ام

در رژیم لاغری جنرال موتورز نوشیدن 7-12 لیوان آب در روز ضروری است. این موضوع باعث می‌شود تا آب بدن در طول رژیم از دست نرود. در رژیم GM نیازی نیست که افراد ورزش کنند؛ اما در صورتی که ورزشکار هستید می‌توانید فعالیت ورزشی خود را ادامه دهید.

برخی افراد توصیه می‌کنند که در طی 3 روز اول رژیم جنرال موتورز ورزش نکنید.

جالب است بدانید که در میان انواع رژیم غذایی، رژیم جنرال موتورز یک ویژگی کم نظیر دارد: در آن، چیزی به عنوان زمان‌بندی وعده‌های غذایی وجود ندارد. شما می‌توانید در هر ساعت از روز که می‌خواهید، وعده‌های غذایی دلخواهتان را بخورید؛ البته منظور از «غذای دلخواه» آن دسته از خوراکی‌هایی است که رژیم اجازه خوردن آن‌ها را به شما می‌دهد. خوراکی‌های مجاز در این رژیم عبارتند از:

  • میوه
  • سبزیجات
  • انواع سیب زمینی
  • سوپ مخصوص رژیم جنرال موتورز
  • شیر
  • گوشت گاو، مرغ، ماهی
  • انواع گوجه فرنگی

نمونه رایگان رژیم جنرال موتورز

اما روش دقیق رژیم جنرال موتورز به چه صورت است؟ در واقع، رژیم GM برای هر روز از هفته قوانین تغذیه‌ای متفاوتی دارد. اگر می‌خواهید از رژیم جنرال موتورز پیروی کنید، لازم است طبق راهنمای زیر پیش بروید:

روز اول

در روز اول رژیم GM باید فقط میوه بخورید؛ هر میوه‌ای به جز موز. خوشبختانه برای مصرف میوه در روز هیچ سقفی در نظر گرفته نشده است و شما می‌توانید به تعداد وعده‌های دلخواه خود میوه بخورید. این رژیم بر خوردن خربزه تاکید زیادی دارد؛ چون که باعث کاهش وزن می‌شود.

روز دوم

در روز دوم رژیم جنرال موتورز فقط خوردن سبزیجات مجاز است. شما می‌توانید سبزیجات را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. برای خوردن سبزیجات هم سقفی در نظر گرفته نشده است و هر زمان که گرسنه شدید می‌توانید به میزان دلخواه سبزیجات مصرف کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سیب زمینی فقط باید در وعده صبحانه خورده شود.

روز سوم

روز سوم رژیم GM ترکیبی از دو روز اول آن است. به این معنا که فقط می‌توانید میوه و سبزیجات بخورید. مصرف هر نوع میوه و سبزیجات به جز موز و سیب زمینی کاملا مجاز است. همچنین محدودیتی برای تعداد و مقدار وعده‌ها وجود ندارد.

روز چهارم

در روز چهارم رژیم باید فقط موز و شیر مصرف کنید. می‌توانید در طول روز 6 عدد موز بزرگ یا 8 عدد موز کوچک بخورید. همچنین لازم است 3 لیوان شیر (ترجیحاً بدون چربی) بنوشید.

روز پنجم

برنامه غذایی روز پنجم رژیم GM به این صورت است که باید دو وعده 284 گرمی گوشت قرمز، مرغ یا ماهی بخورید. می‌توانید در کنار وعده‌های غذایی یا به عنوان میان وعده 6 عدد گوجه فرنگی هم بخورید. در صورتی که گیاه‌خوار هستید، می‌توانید برنج قهوه‌ای یا پنیر را جایگزین گوشت کنید.

یک نکته مهم که باید حتما به آن توجه داشته باشید، مصرف دو لیوان آب بیشتر در روز پنجم است؛ تا اوریک اسید اضافی از بدن دفع شود. اوریک اسید ماده‌ای است که با خوردن انواع گوشت و مواد پروتئینی تولید می‌شود و تجمع آن در بدن می‌تواند مضر باشد.

روز ششم

در روز ششم رژیم هم باید دو وعده 284 گرمی گوشت قرمز، مرغ یا ماهی بخورید. می‌توانید در کنار وعده‌های غذایی خود به میزان نامحدودی سبزیجات مصرف کنید؛ البته مصرف سیب زمینی ممنوع است. در صورتی که گیاه‌خوار هستید می‌توانید برنج قهوه‌ای یا پنیر را جایگزین گوشت کنید.

یادتان باشد که مصرف آب خود را دو لیوان افزایش دهید تا اوریک اسید اضافی از بدن خارج شود. همانطور که گفتیم، این ماده در اثر هضم گوشت به وجود می‌آید و نباید در بدن جمع شود. نوشیدن آب فراوان به بدن کمک می‌کند تا اوریک اسید و سایر مواد سمی را به راحتی از طریق ادرار دفع کند.

روز هفتم

در آخرین روز رژیم جنرال موتورز خوردن برنج قهوه‌ای، انواع میوه، آب میوه و سبزیجات بلامانع است. هیچ محدودیتی برای مصرف این مواد غذایی وجود ندارد و می‌توانید به تعداد دفعات و میزان دلخواه از آن‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ GM

سوپ رژیم جنرال موتورز که به «سوپ GM» مشهور است، بخشی مهمی از این رژیم غذایی محسوب می‌شود. افراد می‌توانند برای مهار گرسنگی خود روزی 2 تا 3 کاسه از این سوپ مصرف کنند؛ همچنین در صورت بروز احساس خستگی و کم‌انرژی بودن هم می‌توانید از این سوپ استفاده کنید. برای تهیه سوپ GM طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تهیه سوپ رژیمی

  • یک عدد کلم
  • سه عدد گوجه فرنگی متوسط
  • شش عدد پیاز بزرگ
  • دو عدد فلفل سبز
  • یک عدد هویج بزرگ
  • یک دسته کرفس
  • نیم لیتر آب

طرز تهیه سوپ GM

ابتدا پیاز و فلفل را خرد کنید. سپس آن‌ها را درون قابلمه مناسب ریخته و با روغن زیتون تفت دهید تا پیاز کمی سبک و نرم شود. اکنون نوبت این است که گوجه فرنگی، هویج، کرفس و کلم را برش دهید و به همراه نیم لیتر آب به قابلمه اضافه کنید. حدود یک ساعت طول می‌کشد تا سوپ پخته شود. بعد از اینکه سوپ حاضر شد، آن را با مقداری نمک، آب لیمو و فلفل طعم‌دار و میل کنید.

سوپ رژیم جنرال موتورز

طرز تهیه دتاکس واتر رژیم لاغری هفت روزه

دتاکس واتر لیمو و خیار یک نوشیدنی عالی برای پاکسازی بدن از سموم است. لیموی موجود در این نوشیدنی به دلیل وجود ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای تهیه دتاکس‌ها نمی‌توان از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کرد.

دتاکس واتر رژیم جنرال موتورز

مواد لازم برای دتاکس لیمو و خیار

  • یک عدد خیار متوسط
  • یک عدد لیمو
  • چند عدد برگ نعنا
  • هشت فنجان آب

طرز تهیه دتاکس واتر GM

آب لیمو را بگیرید و آن را همراه با سایر مواد داخل یک پارچ بریزید. پارچ را به مدت 8 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود. بعد از این مدت می‌توانید از این نوشیدنی استفاده کنید. اگر طعم پوست لیمو را دوست دارید، می‌توانید چند برش لیمو را با پوست داخل پارچ بریزید.

فواید رژیم غذایی جنرال موتورز چیست؟

رژیم لاغری جنرال موتورز فواید زیادی برای بدن دارد. شما می‌توانید به کمک این رژیم وزن خود را با سرعت بیشتری کم کنید؛ که دلیل آن از دست دادن چربی‌های اضافه بدن است؛ علاوه بر آن، رژیم GM چندین مزیت دیگر هم دارد. از جمله:

  • رژیم GM یک برنامه غذایی گام به گام است و به افراد این اجازه را می‌دهد که به تدریج با آن سازگار شوند.
  • هیچ یک از وعده‌های غذایی روزانه در رژیم GM حذف نشده‌اند؛ در نتیجه، شما عملا در طول روز احساس گرسنگی نمی‌کنید.
  • این رژیم یک راه حل عالی برای کسانی است که نیاز به کاهش وزن فوری دارند. این رژیم لاغری برخلاف سایر رژیم‌ها چند ماه طول نمی‌کشد؛ اما نتایج بی‌نظیری دارد.
  • این برنامه غذایی علاوه بر کاهش وزن، باعث سم‌زدایی بدن می‌شود و به آرامش روح و روان هم کمک می‌کند.
  • پیروی از این دستورات غذایی، باعث زیبایی و درخشندگی پوست و مو می‌شود و افراد را پرانرژی‌تر نشان می‌دهد.
  • رژیم GM به بهبود متابولیسم بدن و عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.
  • سندرم روده تحریک‌پذیر و یبوست را درمان می‌کند.
  • برنامه غذایی GM ساده و راحت است و از افراد می‌خواهد که در طول هفته انواع غذاها را مصرف کنند.
اگر فکر می‌کنید رژیم لاغری جنرال موتورز سریع جواب می‌دهد، رژیم سه روزه امریکایی را امتحان نکرده‌اید.

عوارض رژیم جنرال موتورز کدامند؟

رژیم جنرال موتورز هم مانند هر رژیم لاغری دیگر می‌تواند برای برخی افراد عوارضی را به همراه داشته باشد؛ اگرچه با رعایت صحیح رژیم، احتمال بروز عوارض جانبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. بروز عوارض جانبی رژیم به وضعیت جسمانی بدن هم بستگی دارد. برخی از عوارض جانبی رژیم غذایی GM شامل موارد زیر است:

  • رژیم لاغری GM پروتئین کمی دارد. این امر می‌تواند روند تولد و رشد سلول‌ها را با مشکل مواجه کند.
  • در صورتی که در طول روز آب کافی ننوشید، بدنتان دچار کمبود آب می‌شود.
  • پیروی از این رژیم می‌تواند باعث سفتی عضلات و خستگی آن‌ها شود.
  • از آنجایی که رژیم GM کم‌کالری است، برخی افراد دچار کمبود انرژی و خستگی شدید می‌شوند.
  • امکان کاهش متابولیسم برای بعضی افراد وجود دارد.
  • اگر بعد از اتمام رژیم GM هیچگونه کنترلی بر غذا خوردن خود نداشته باشید، ممکن است دچار برگشت وزن شوید.
اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا درباره عوارض رژیم جنرال موتورز نگرانی دارید، توصیه می‌کنیم حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

رژیم لاغری 7 روزه برای چه افرادی مناسب است؟

تا به حال برای همه ما پیش آمده است که به کاهش وزن فوری نیاز داشته باشیم. البته رژیم یک هفته‌ای که به سرعت روی وزن شما اثر بگذارد، زیاد است، مثل رژیم لاغری 7 روزه و رژیم 7 روزه جنرال موتورز. هر دو مورد می‌توانند گزینه‌ای عالی برای رسیدن به کاهش وزن سریع باشند؛ اما ممکن است این برنامه‌های غذایی برای همه افراد مناسب نباشند. اگر به بیماری خاصی مبتلا نیستید و دارو مصرف نمی‌کنید، احتمالا می‌توانید با خیال راحت از این دو رژیم برای لاغر شدن کمک بگیرید.

باید به خاطر داشته باشید که این رژیم غذایی برای یک دوره کوتاه مناسب است و نباید برای مدت طولانی از آن پیروی کرد.

اگر به بیماری‌ مبتلا هستید و دارو مصرف می‌کنید، لازم است قبل از شروع رژیم GM حتما با پزشک مشورت کنید؛ به عنوان مثال، این رژیم به هیچ وجه برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد. اگر فرد از این موضوع اطلاعی نداشته باشد، ممکن است به سلامتی خود آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند؛ به همین دلیل اکیدا توصیه می‌کنیم در صورت مصرف دارو یا ابتلا به هرگونه بیماری، قبل از شروع رژیم جنرال موتورز با پزشک مشورت کنید.

کلام آخر

رژیم جنرال موتورز مشهورترین رژیم لاغری یک هفته‌ای در جهان است. این رژیم با تمرکز بر مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده و غذاهای کم‌کالری کاهش وزن را تضمین می‌کند. پیروی از رژیم GM می‌تواند باعث کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن شود؛ به همین دلیل حتما باید به طور موقتی از آن استفاده کرد. برای اینکه وزن از دست رفته دوباره برنگردد لازم است افراد بعد از اتمام این رژیم لاغری، یک رژیم غذایی بلندمدت و اصولی را در پیش بگیرند و به طور مداوم ورزش کنند.

نظر شما درباره رژیم یک هفته‌ای GM چیست؟ اگر تجربه یا سوالی در مورد این رژیم دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

4 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x