رژیم شیر و خرما : راز لاغری 3 کیلویی در هفته با این رژیم ساده!

امروز به بررسی اهمیت یک رژیم غذایی جذاب و بسیار مفید یعنی رژیم شیر و خرما خواهیم پرداخت. بدیهی است که شما با رعایت این رژیم غذایی، زندگی سالم‌تری خواهید داشت.

خرما که در رژیم لاغری شیر و خرما توصیه می‌شود ارزش غذایی بالایی دارد. این میوه، مقدار زیادی از مواد مغذی ضروری را به بدن می‌رساند و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین مشابه شیر است.

علاوه ‌بر آن این ترکیب، حاوی پروتئین و کلسیم اضافی بوده که برای تراکم استخوان و سلامت عضلات مفید است. شیر با خرما یکی از ترکیب‌های بسیار محبوب بوده و یک نوشیدنی مغذی در رژیم غذایی روزانه به حساب می‌آید.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم شما را با یکی از بهترین رژیم‌های لاغزی یعنی شیر و خرما آشنا کنیم. اگر شما هم نگران اضافه وزن خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

رژیم شیر و خرما چیست؟

همه مردم، رویای بدنی سالم و اندامی زیبا را در سر می‌پرورانند. به ‌همین دلیل سعی می‌کنند از انواع رژیم غذایی و ورزش‌هایی مانند ایروبیک پیروی کنند. اما متأسفانه افراد زیادی هستند که از رژیم‌های غذایی اشتباه استفاده می‌کنند که تأثیر بدی هم روی آن‌ها می‌گذارد.

رژیم لاغری چیست ؟

یکی از ساده‌ترین پاسخ‌ها به سوال برای کاهش وزن چه بخوریم؟ را رژیم خرما و شیر می‌دهد. این رژیم یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه، بدون احساس خستگی و سردرد است. رژیم خرما و شیر همان‌طور که از نامش پیدا است، فقط از دو ماده تشکیل شده که در طول روز به سه وعده اصلی تقسیم می‌شود.

تذکر: رعایت این رژیم برای بیش از یک هفته توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است عوارضی را در بدن شما ایجاد کند.

در واقع بهتر است که این رژیم را به مدت یک هفته ادامه دهید و سپس هفته بعد، از مواد دیگر مانند پروتئین‌ها و مواد مقوی دیگر استفاده کنید.

این کار به بدن شما کمک می‌کند که ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر که در رژیم شیر و خرما وجود ندارد و از سایر غذاها به دست می‌آید را از دست ندهد.

با این حال ممکن است که برخی افراد با خوردن شیر یا خرما مشکل داشته باشند. در آن صورت بهتر است که با پزشک خود در این رابطه صحبت کنند.

چرا رژیم شیر و خرما برای سلامتی مفید است؟

گفتیم که رژیم غذایی شیر و خرما یک رژیم غذایی ساده و یک راه عالی برای کاهش وزن سریع است. شاید فکر کنید که نمی‌شود به مدت یک هفته فقط شیر و خرما بخوریم و ممکن است مقدار زیادی از مواد مورد نیاز بدن را دریافت نکنیم.

اما بیایید تا با مزایای این رژیم بیشتر آشنا شویم:

مزایای رژیم شیر و خرما برای لاغری

شیر و خرما عاری از کلسترول (که به شما آسیب می‌رساند و شما را چاق می‌کند) است. به ‌همین دلیل باعث سالم ماندن کبد و بدن شما می‌شود. همچنین حاوی مقادیر بیش از حد چربی نیست.

مزایای شیر و خرما برای لاغری

بنابراین حتی اگر دچار چربی خون یا کبد چرب باشید هم می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که باید از شیر کم چرب در این رژیم استفاده کنید.

شیر و خرما جزو مواد پروتئینی هستند. بنابراین منبع کامل پروتئین محسوب می‌شوند و دیگر نیازی نیست نگران از دست دادن پروتئین مورد نیاز بدن باشید. هر چند که در هفته‌های دوم تا چهارم این رژیم می‌توانید از پروتئین‌های دیگر مانند گوشت و… نیز استفاده کنید.

همچنین حاوی درصد بالایی ویتامین است که سلامت شما را بهبود می‌بخشد. این ویتامین‌ها از ایجاد سردرد، خستگی و… در طول رژیم شیر و خرما جلوگیری می‌کنند. علاوه‌بر آن منجر به علائمی مانند ریزش مو و… که در سایر رژیم‌ها ایجاد می‌شوند هم نمی‌شوند.

شیر و خرما سرشار از ویتامین و پروتئین هستند

خرما از غذاهای کم کالری نیست و می‌تواند انرژی مورد نیاز روزانه بالایی را برای شما فراهم کند. در واقع شما می‌توانید با توجه به قندهای طبیعی موجود در آن، آن را به‌عنوان یک غذا و میان وعده پر انرژی در نظر بگیرید.

همچنین می‌توانید قبل و بعد تمرینات ورزشی نیز از خرما استفاده کنید. تنها کافی است که هر روز، مقدار مشخصی از خرما که در دستورالعمل گفته شده است را بخورید.

رعایت این رژیم، از خوردن یک وعده غذایی پرکالری یا میان وعده‌های ناسالم جلوگیری می‌کند. زیرا خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد و به‌دلیل مواد مقوی که به بدن شما می‌رساند دیگر احساس نیاز به غذای دیگر را نخواهید داشت.

مهم‌ترین فواید خرما برای سلامتی

خرما به‌ عنوان یک غذای فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا دارای مشخصات غذایی عالی است. در واقع کالری موجود در خرما از اکثر میوه‌های تازه بیشتر بوده و همچنین کربوهیدرات‌ و پروتئین مورد نیاز بدن در آن یافت می‌شود.

مهم‌ترین فواید خرما برای سلامتی

از آن‌جایی‌که در این رژیم، هیچ چیز دیگری نمی‌خورید می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را از خرما بگیرید. هر ۱۰۰ گرم خرما ۲۷۷ کالری دارد.

همچنین خرما به دلیل داشتن فیبر بالا می‌تواند حرکات روده را تنظیم کرده و از یبوست جلوگیری کند. در نتیجه، خوردن خرما برای سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است.

 اگر در رژیم شیر و خرما، آب کافی هم بنوشید به این مورد کمک کرده و به عملکرد دستگاه گوارش کمک بیشتری می‌کند.

مطالعات نشان داده است که خوردن خرما تأثیر مستقیمی بر سلامت مغز دارد. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی حاوی خرما می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد مغز خود را ارتقا داده و تمرکز خود را در طول روز حفظ کنید.

خرما جزو شیرین‌کننده‌های طبیعی است و می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای افرادی باشد که به شکر یا آب نبات و به‌طور کلی به شیرینی‌جات علاقه دارند.

علاوه‌بر آن مواد معدنی موجود در خرما مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید هستند.

خرماها در انواع مختلفی بسته‌بندی و فروخته می‌شوند و شما می‌توانند هر نوع آن‌ها را که دوست دارید خریداری کرده و در رژیم خود استفاده کنید.

مهم‌ترین فواید شیر برای سلامتی

احتمالا با بسیاری از فواید شیر آشنایی دارید. بسیاری از والدین سعی می‌کنند فرزندانشان را متقاعد کنند که شیر را جزو مواد غذایی روزانه‌شان قرار دهند؛ زیرا شیر حاوی مواد مغذی بسیاری بوده که به سلامت قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

مهم‌ترین فواید شیر برای سلامتی

  • شیر، یک منبع غنی از پروتئین است که ضروری‌ترین پروتئین‌ها را برای بدن فراهم می‌کند. از آن‌جایی که شیر حاوی ۹ اسید آمینه ضروری است می‌تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد. در واقع شیر، به‌عنوان یک “پروتئین کامل” در نظر گرفته می‌شود. بنابراین نوشیدن شیر در طول روز می‌تواند به بدن شما کمک کند تا تمام پروتئین‌های مورد نیاز خود را به ‌دست آورد.
  • برای ساختن استخوان‌های قوی و سالم، بدن شما به کلسیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین و ویتامین K2 در رژیم شیر و خرما نیاز دارد. شما می‌توانید همه این مواد را در شیر کم چرب پیدا کنید.
  • کلسیم موجود در شیر علاوه‌بر حفظ رشد و استحکام استخوان‌ها باعث حفظ فشار خون طبیعی شده و انقباضات عضلانی از جمله ضربان قلب را کنترل می‌کند.
  • علاوه‌بر آن پتاسیم موجود در شیر از ایجاد مواردی همچون سکته، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.
  • همچنین مهم‌ترین نکته در مورد فواید شیر این است که شیر کامل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. زیرا شیر، پروتئین بالایی دارد و از پرخوری جلوگیری می‌کند. البته همان شیر را هم نباید به مقدار زیاد در طول روز استفاده کنید.
به‌طور کلی مخلوط شیر و خرما می‌تواند به کاهش وزن بدون از دست دادن ویتامین، مواد معدنی یا احساس خستگی کمک کند. شیر پروتئین دارد و خرما فیبر دارد.

همچنین هر دو آن‌ها مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده که برای بدن مفید هستند. بنابراین این‌که فقط همین دو ماده را در طول روز بخورید می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بدن شما بگذارد.

عوارض احتمالی رژیم غذایی شیر و خرما

در این قسمت، برخی از عوارض احتمالی این رژیم را بررسی خواهیم کرد. شاید برایتان عجیب باشد که چرا رژیمی به این سادگی و سالمی باید عوارضی هم داشته باشد.

عوارض احتمالی رژیم شیر و خرما

موضوع اینجا است که برخی افراد ممکن است به برخی مواد غذایی حساسیت داشته باشند یا بدنشان تحمل هضم آن‌ها را نداشته باشد.

همچنین محدود کردن مواد غذایی روزانه ممکن است از لحاظ روحی نیز کار سختی باشد و سعی کند شما را از ادامه رژیم شیر و خرما، منصرف کند.

علاوه‌بر آن اگر از آن دسته افرادی باشید که مدام با افت میزان قند خون روبه‌رو می‌شوید احتمالا بهتر است قبل از رعایت رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

در این موارد احتمالا پزشک شما مصرف مقدار خرمای بیشتری را توصیه می‌کند و یا پروتئین و ویتامین‌های بیشتری به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند.

اما نکته‌ای که باید بدانید این است که این عوارض ممکن است اصلا برای شما رخ ندهد و مختص افرادی با مشخصات بدنی خاص یا کمبود ویتامین زیاد باشد.

شیر با بدن همه افراد سازگار نیست

برخی از افراد ممکن است نتوانند شیر را تحمل یا هضم کنند. در واقع اگرچه خرما و شیر، حاوی برخی از مواد مورد نیاز بدن بوده اما این رژیم همچنان فاقد اکثر مواد مغذی مهم برای بدن است. همیشه خوردن انواع مختلف غذا توصیه می‌شود و شما نباید در طولانی مدت از این رژیم پیروی کنید.

بالا رفتن قند بدن

خوردن خرما زیاد ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. با توجه به این‌که خرما، منبع عالی قند است خوردن مقدار زیادی از آن ممکن است بر سطح قند بدن تأثیر بگذارد.

بالا رفتن قند خون

بنابراین مهم است که بدانید مجاز به خوردن چند خرما در روز هستید. علاوه‌بر این اگر دیابت دارید مهم است که قبل از رعایت این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

خستگی مفرط

رژیم غذایی شیر و خرما ممکن است شما را خسته کند. مخصوصا زنان ممکن است در حین پیروی از این رژیم به ‌دلیل سوء‌تغذیه و دریافت نکردن مواد مغذی کافی، احساس خستگی زیادی کنند. همچنین رژیم شیر و خرما، کمی کسل‌کننده است.

منجر به پرخوری می‌شود

در واقع رژیم غذایی محدود، مانند رژیم تک خوری نوعی اختلال در غذا خوردن است که می‌تواند منجر به رفتارهای ناسالم دیگری مانند پرخوری شود.

از دست دادن عضلات

رژیم‌های غذایی مدرن مانند رژیم لاغری شیر و خرما برای کاهش وزن سریع هستند. از دست دادن چربی هم معمولا با از دست دادن عضلات در حین رژیم همراه است. به خصوص زمانی که کالری بدن، به شدت کاهش می‌یابد.

امکان بازگشتن وزن از دست رفته

هنگامی‌که از یک رژیم کم کالری پیروی می‌کنید بدن شما ممکن است با کاهش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری، سازگار شود. سپس وقتی شما رژیم غذایی خود را تمام کرده و به عادات قبلی غذا خوردن برمی‌گردید ممکن است وزن شما نیز سریعا به حالت اول برگردد.

برنامه رژیم شیر و خرما برای یک ماه

اکنون بیایید ببینیم که چگونه با شیر و خرما لاغر شویم. در این قسمت می‌توانید برنامه رژیم غذایی شیر و خرما در طول یک ماه را مشاهده کنید تا بتوانید آن را به درستی انجام دهید.

برنامه رژیم شیر و خرما برای یک ماه

مصرف مقدار معقول خرما همراه با شیر، به ندرت می‌تواند اثر منفی داشته باشد. همچنین ثابت شده است که این رژیم، سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد و به‌عنوان یک تقویت‌کننده انرژی عمل می‌کند.

توصیه می‌شود که این ترکیب سالم را در هنگام صبحانه با معده خالی بخورید تا از فواید بیشتر آن بهره‌مند شوید. در ادامه می‌توانید دستورالعمل رعایت این رژیم غذایی در یک ماه را بررسی کنید.

هفته اول

  • صبحانه: ۷ عدد خرما، یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست در رژیم شیر و خرما بخورید.
  • ناهار: ۷ عدد خرما، یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست بخورید.
  • شام: ۷ عدد خرما، یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست بخورید.
توجه: در هنگام پیروی از این رژیم باید روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. چای، قهوه و گیاهان بدون شکر نیز مجاز هستند.

ممکن است در روزهای اول این رژیم کمی سخت باشد اما مطمئن باشید که در روزهای بعدی، رعایت آن راحت‌تر شده و احساس بهتری نسبت به پیروی از آن پیدا خواهید کرد.

هفته دوم

پس از ۵ یا ۷ روز باید رژیم خرما و شیر را متوقف کنید. در این هفته می‌توانید پروتئین حیوانی، کربوهیدرات، سبزیجات و میوه‌ها را مصرف کنید.

مصرف میوه ها و سبزیجات

شما می‌توانید مصرف لوبیا و آجیل را افزایش دهید و مقداری سوپ مرغ به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. ماهی در کنار سبزیجات و غذاهای پر فیبر نیز همچنان بخش عمده‌ای از پروتئین دریافتی شما را تشکیل می‌دهد.

البته هنوز هم خوردن هیچ قندی توصیه نمی‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که مصرف کربوهیدرات‌ها را در حد متوسط ​​نگه داشته و بیش از نیاز بدنتان استفاده نکنید.

رژیم پروتئین: دو هفته ای خوش استایل شوید + برنامه رایگان

هفته سوم

در هفته سوم باید هر روز ۳ فنجان شیر بدون چربی با مخلوط دارچین یا زردچوبه بنوشید. حتما در این هفته از دانه‌ها، غلات کامل و همچنین سبزیجات کبابی زیاد استفاده کنید.

علاوه‌بر آن می‌توانید مرغ را به‌عنوان غذای اصلی بخورید اما از گوشت قرمز خودداری کنید.

هفته چهارم

در هفته چهارم باید هر روز ۲ فنجان شیر بدون چربی بنوشید. همچنین باید از سبزیجات پر فیبر در رژیم شیر و خرما و ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی خال مخالی در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. میوه‌ها به همراه بلغور جو دوسر و آجیل کم سدیم نیز در این هفته توصیه می‌شود.

به یاد داشته باشید که شیر کامل تقریبا ۱۴۰ کالری در هر فنجان دارد. همچنین کاهش وزن، مستلزم کمبود کالری است. یعنی کالری سوزانده شده باید بیشتر از کالری مصرفی باشد.

کلام آخر

رژیم لاغری خرما و شیر به شما کمک می‌کند که هفته‌ای ۳ تا ۴ کیلو وزن کم کنید. همان‌طور که گفتم شیر و خرما هر دو بسیار مغذی هستند و می‌توانند به کاهش وزن بدون کاهش انرژی کمک کنند.

این رژیم همچنین دارای بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما بوده و همین مورد باعث می‌شود که بدن شما با عوارض خاصی روبه‌رو نشود. با این حال این بدان معنا نیست که بدن شما به غذای دیگری نیاز ندارد.

بلکه باید در هفته‌های دوم به به بعد، انرژی مورد نیاز و پروتئین بدنتان را از طریق مواد غذایی دیگر مانند گوشت مرغ و ماهی نیز تامین کنید. همچنین برای جلوگیری از ایجاد عوارض آن نباید برای مدت طولانی به این رژیم وابسته باشید.

علاوه‌بر این بهتر است که همیشه از یک متخصص تغذیه در مورد رژیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید سوال کنید. یک متخصص تغذیه با بررسی توانایی بدنی شما به شما می‌گوید که آیا یک رژیم خاص برای شما مناسب است یا نه.

با رژیم غذایی شیر و خرما به اندام دلخواه خود برسید و زندگی سالم‌تری را تجربه کنید! رژیم شیر و خرما ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد اما همان‌طور که گفتیم فواید آن بی‌نظیر است.

سوالات متداول

چرا رژیم شیر و خرما برای بدن مناسب است؟

خوردن شیر و خرما و رعایت این رژیم در طول یک ماه به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی یا از دست دادن ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن، وزن خود را سریعا کاهش دهید.

آیا پیروی از این رژیم برای افراد دارای قند خون بالا ضرر دارد؟

بدون شک خرما از آن دسته میوه‌هایی است که سرشار از قند طبیعی بوده و باعث بالا رفتن قند خون می‌شود. بنابراین اگر بیماری همچون دیابت دارید بهتر است ابتدا با پزشک متخصص خود در مورد میزان مصرف خرما مشورت کنید.

با رعایت رژیم غذایی شیر و خرما در یک ماه، چقدر وزن کم می‌کنیم؟

اگر رژیم غذایی شیر و خرما را به‌طور دقیق و با دستورالعمل گفته شده در طول یک ماه رعایت کنید می‌توانید ۷ الی ۱۵ کیلو وزن کم کرده و در زمان کوتاه، کالری‌های اضافی خود را بسوزانید.

3.2 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x