میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردها و عوارضی دارد؟

طبق مطالعه انجام شده در سال 2018، افرادی که چهار جلسه میکرونیدلینگ را به صورت متوالی انجام می‌دهند، سطح کلاژن آنها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

این جلسات معمولاً به فاصله یک ماه برنامه‌ریزی شده و نتایج بسیار قابل‌توجهی داشته‌اند. همچنین یک پیگیری شش‌ماهه نشان داده که با این روش، سطح کلاژن و الاستین در پوست تا 400 درصد افزایش یافته است.

به‌این‌ترتیب، اگر از برخورد سوزن به پوست و مشاهده لکه‌های خون ترسی ندارید، استفاده از این روش برای جوان سازی پوست می‌تواند موثر باشد. با این مقاله از ایده آل مگ همراه باشید تا نکات مهم آن را با هم مرور کنیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش کلاژن سازی برای پوست به حساب می‌آید و با استفاده از سوزن‌های نازک انجام می‌شود. این روش می‌تواند به کاهش برخی نگرانی‌ها در ظاهر پوست ما مانند اسکار، آکنه، علائم افتادگی یا چین و چروک کمک کند.

میکرونیلدینگ چیست ؟

البته اکثر مردم برای اهداف زیبایی از این روش استفاده می‌کنند، اما می‌توان در برخی از شرایط پزشکی نیز آن را مورد توجه قرار داد.

اشاره کردیم که در این روش، ارائه‌دهنده خدمات از سوزن‌های نازک برای ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه رویی پوست استفاده می‌کند. این نوع رفتار با سطح بیرونی پوست به تحریک بافت‌ها و تسریع روند بهبود کمک می‌کند.

بنابراین کلاژن و الاستین بیشتری تولید خواهد شد. این دو پروتئین، پوست ما را محکم و صاف نگه می‌دارند. البته بد نیست بدانید که عوارض میکرونیدلینگ هم می‌تواند برای برخی آزار‌دهنده باشد. اجازه دهید این مسئله را در ادامه متن توضیح دهیم.

بد نیست بدانید که برخی از افراد این روش را روی صورت خود انجام می‌دهند، اما می‌توان آن را روی پاها، پشت، گردن یا سایر مناطقی که متوجه آسیب یا پیری پوست شده نیز انجام داد.

در واقع کاربردهای میکرونیدلینگ نه تنها برای پوست صورت بلکه در مابقی اعضای بدن نیز تعریف شده است. فراموش نکنید که برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به چندین درمان پیاپی نیاز خواهید داشت تا هزینه میکرونیدلینگ برای شما به‌صرفه و نتیجه‌بخش باشد.

نحوه انجام میکرونیدلینگ

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، پوست شما را تمیز کرده و برای کاهش دردهای احتمالی میکرونیدلینگ، از کرم یا پماد بی‌حس‌کننده مانند ژل لیدوکائین استفاده می‌کند. آن‌ها این کار را حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از عمل انجام می‌دهند؛ بنابراین پماد، زمان کافی برای اثرگذاری دارد.

نحوه انجام میکرونیلدینگ

در مرحله بعد، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی از یک غلتک دستی یا یک ابزار الکتریکی برای ایجاد زخم در پوست شما استفاده می‌کند.

این دستگاه دارای سوزن‌های ریز است که باید به آرامی روی پوست شما چرخانده شود. توجه داشته باشید که اگر از دستگاه برقی استفاده می‌کنند، سوزن‌ها برای سوراخ کردن پوست شما به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند.

آن‌ها می‌توانند طول سوزن‌های دستگاه الکتریکی را هم تغییر دهند. در این صورت، سوزن‌ها عمیق‌تر به پوست شما نفوذ می‌کنند که ممکن است در صورت وجود زخم‌های عمیق یا جوش‌های ناشی از آکنه ضروری باشد. طول سوزن می‌تواند از 0.5 میلی‌متر تا 2 میلی‌متر تغییر کند.

پس از شروع این روش، ممکن است احساس گرما یا احساس خراش در صورت خود داشته باشید. همچنین اگر به صورت عمیق انجام شود احتمال خونریزی روی پوست وجود دارد.

این روش درمانی (بسته به اندازه ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد)، می‌تواند از 15 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

مهم‌ترین کاربردهای میکرونیدلینگ کدامند؟

تا اینجای مقاله تقریبا متوجه شده‌اید که میکرونیدلینگ چیست. حالا وقت آن است که با کاربردهای مختلف آن آشنا شوید تا زمان انتخاب میکرونیدلینگ به عنوان یک روش درمانی، اطلاعات لازم را در دست داشته باشید. این میان جستجو برای پیدا کردن بهترین مرکز انجام میکرونیدلینگ هم به شما کمک می‌کند تا خدمات مناسبی را پیدا کنید.

مهم ترین کاربردهای میکرونیلدینگ

مهم‌ترین کاربرد این روش روی پوست، کلاژن‌سازی است. در اصل این روش درمانی با «خراش انداختن» به پوست، توانایی طبیعی ترمیم را افزایش می‌دهد و طیف وسیعی از مسائل به وجود آمده روی سطح پوست را برطرف می‌کند.

روش مذکور می‌تواند اثرات آسیب ناشی از نور خورشید را کاهش داده، ظاهر پیر پوست را با رفع خطوط و چین و چروک‌ها بهبود بخشیده، ترک‌های پوستی، اسکار آکنه و هیپرپیگمانتاسیون را از بین ببرد.

همچنین روش مورد نظر نه تنها پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند، بلکه اندازه منافذ را هم کاهش می‌دهد. با این کار خون‌رسانی افزایش پیدا می‌کند که به نوبه خود بافت، استحکام و آبرسانی پوست بهبود می‌یابد.

به یاد داشته باشید که میکرونیدلینگ می‌تواند به بهبود ظاهر و بافت پوست شما کمک کند. این کار علائم افتادگی، چین و چروک، اسکار و سایر نگرانی‌های پوستی را به حداقل می‌رساند.

همچنین برخلاف برخی از روش‌های جوان‌سازی صورت که از گرما، نور یا لیزر استفاده می‌کنند، خطر تغییر رنگ پوست را به همراه ندارد. به همین دلیل است که روش مورد نظر برای افرادی که پوست تیره‌تر دارند، ایده آل است.

در نهایت می‌توان گفت که با استفاده از این روش، مزایای زیر را به دست خواهید آورد.

  • کاهش اسکارها، از جمله آکنه
  • کاهش منافذ باز
  • کاهش هیپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های تیره
  • صاف کردن رنگ ناهموار پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش علائم افتادگی پوست
  • تقویت رشد مو در افراد مبتلا به بیماری آلوپسی

میکرونیدلینگ روی چه نقاطی از بدن انجام می‌‎شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم، کاربردهای میکرونیدلینگ نه تنها برای صورت، بلکه برای دیگر اعضای بدن نیز استفاده می‌شوند. البته انتخاب این موارد بیشتر به نظر دکتر پوست شما بستگی دارد.

میکرونیلدینگ روی چه نقاطی از بدن انجام می شود

زیرا افراد عادی این نوع درمان را برای صورت خود انتخاب می‌کنند. اگر استفاده از آن را برای نقاط دیگر بدن در نظر دارید، حتما با یک متخصص پوست در تماس باشید.

به طور کلی می‌توان از میکرونیدلینگ برای درمان این نقاط از بدن استفاده کرد.

  • صورت
  • ناحیه گردن و سینه
  • خطوط گونه و چین و چروک صورت
  • آکنه و اسکارهای جراحی
  • درمان منافذ باز پوست
  • زخم‌های روی بازوها
  • داخل ران‌ها
  • ناحیه شکم

توجه داشته باشید که معمولاً هزینه میکرونیدلینگ بسته به نوع و اندازه ناحیه مورد نظر، متغیر خواهد بود. همچنین تعداد جلسات مورد‌نیاز برای درمان، به ناحیه‌های آسیب‌دیده بستگی دارد. با‌این‌حال، برخی از پزشکان، 3 جلسه درمان را با فاصله حداقل 6 هفته توصیه می‌کنند.

این روش همچنین به عنوان یک مسیر پیشگیری‌کننده و ضد‌پیری برای جوانانی که می‌خواهند مراقبت‌های لازم از پوست را در نظر بگیرند، بسیار مؤثر است.

همیشه استفاده از روش مورد‌نظر به همراه مراقبت‌های موضعی پوست برای دریافت نتایج مطلوب توصیه می‌شود. جوانانی که این درمان را به‌ عنوان یک اقدام پیشگیرانه ضد‌پیری در نظر دارند، معمولاً فقط به یک دوره درمان در ماه و در صورت نیاز به درمان‌های نگهدارنده در طول سال، نیاز خواهند داشت.

فراموش نکنید که در روزها و هفته‌های پس از انجام این روش، ممکن است متوجه شوید که پوستتان می‌سوزد یا احساس سفت شدن پوست را خواهید داشت.

برخی از افراد همچنین دچار خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن می‌شوند که این عارضه با مرطوب‌کننده مناسب، بهبود می‌یابد.

چه کسانی به میکرونیدلینگ نیاز دارند؟

به توصیه برخی متخصصان، اکثر افراد به چندین درمان میکرونیدلینگ نیاز دارند که معمولاً بین 3 تا 8 هفته فاصله نیاز است. این روند ممکن است 3 تا 6 ماه هم طول بکشد تا نتایج مورد‌نظر دیده شوند. پس از آن، ممکن است یک بار در سال برای محافظت از سلامت پوست خود، به این روش نیاز داشته باشید.

همچنین این روش می‌تواند به افرادی که دارای شرایط پزشکی زیر هستند کمک کند:

  • آلوپسی آره آتا (به معنای ریزش مو به دلیل یک بیماری خود ایمنی)
  • هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)
در برخی موارد، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از این روش برای اضافه کردن داروها یا واکسن‌ها به طور مستقیم به پوست فرد استفاده می‌کنند.

میکروسوزن‌ها ممکن است بخشی از یک پچ پوستی (Transdermal Patches) باشند که افراد به جای مراجعه به پزشک برای دریافت واکسن، خودشان آن را اعمال می‌کنند.

درمان‌های میکرونیدلینگ برای بدن

مانند زمانی که این روش را برای صورت در نظر دارید، مجموعه‌ای از درمان‌ها (فکر کنید: 4 تا 6 جلسه به فاصله یک ماه) برای دریافت بهترین نتیجه روی پوست بدن توصیه می‌شوند.

درمان‌های میکرونیلدینگ برای بدن

هر جلسه درمانی حدود یک ساعت طول می‌کشد که شامل بی‌حسی موضعی است. قبل از شروع درمان، ارائه‌دهنده شما مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های قبل از میکرونیدلینگ را به شما می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که پوست آماده است.

به گفته متخصصان، این موارد شامل مراقبت‌های زیر است.

  • 3 روز قبل از درمان و یک هفته بعد از آن، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • از مصرف رتینول و رتینوئیدها به مدت 7 روز قبل و بعد از عمل خودداری کنید.
  • به مدت 2 هفته قبل و بعد از درمان، اپیلاسیون نکنید.
  • برای لایه‌برداری شیمیایی، 2 هفته قبل یا بعد از درمان برنامه‌ریزی نکنید.
همچنین متخصصان می‌گوید علاوه بر انتخاب روتین مراقبت از پوست صورت و بدن پس از درمان، بیماران باید به مدت 24 ساعت از ورزش، سونا و جکوزی پرهیز کنند.

در حالی که ممکن است برای بدن قابل‌استفاده نباشد، نباید تا 12 ساعت بعد از آرایش روی ناحیه درمان استفاده کنید.

هزینه میکرونیدلینگ در ایران چقدر است؟

هزینه میکرونیدلینگ در هر جلسه حساب می‌شود و بسته به نوع استفاده شما می‌تواند متفاوت باشد. البته این تفاوت به نوع کیت (دستگاه) مورد‌استفاده هم بستگی دارد.

برای نمونه اگر از کیت ایرانی استفاده شود هزینه چیزی حدود 1.500.000 تومان می شود. در صورتی که هزینه با کیت خارجی حدود 2.000.000 تومان است.

در هر صورت هزینه‌های کلی به اندازه منطقه‌ای که روی آن کار می‌شود، تعداد جلسات مورد‌نیاز و نرخ‌های خاص متخصص بستگی دارد. همچنین به طور معمول، هزینه این کار در شهرستان‌ها از تهران بزرگ ارزان‌تر است.

فراموش نکنید که میکرونیدلینگ معمولاً تحت پوشش بیمه نیست؛ مگر اینکه پزشک شما این روش را از نظر پزشکی ضروری تشخیص دهد. با‌این‌حال، این مورد هم نادر است.

عوارض میکرونیدلینگ کدامند؟

پس از درک این موضوع که میکرونیدلینگ چیست، باید به نکات دیگری هم در مورد این مهم بپردازیم. یکی از این نکات ضروری، بررسی عوارض میکرونیدلینگ بر روی افراد است.

عوارض میکرونیلدینگ

مانند تمام عمل‌های زیبایی، میکرونیدلینگ نیز خطراتی دارد. شایع‌ترین عارضه جانبی این روش، تحریک جزئی پوست بعد از عمل است. همچنین ممکن است برای چند روز قرمزی روی پوست را مشاهده کنید.

در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر روی پوست، مانند:

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • لایه‌برداری شدید

ممکن است کاندیدای ایده آل برای استفاده از این روش نباشید و نباید آن را ادامه دهید. همچنین اگر جزو افراد دسته‌بندی شده در لیست زیر هستند به سراغ این روش درمانی نروید.

  • بیماری‌های پوستی خاصی (مانند پسوریازیس یا اگزمای شدید) دارید.
  • زخم‌های باز یا آکنه فعال دارید.
  • اخیرا پرتودرمانی داشته‌اید.
  • سابقه اسکار پوستی دارید.

توجه داشته باشید، افرادی که باردار هستند ممکن است قبل از درمان نیاز به معاینه توسط متخصص زنان یا زایمان داشته باشند. به طور کلی، بیمارانی که به دنبال درمان مشکلات پوستی مربوط به رنگ و بافت ناهموار پوست هستند، ممکن است کاندیدهای خوبی برای میکرونیدلینگ روی صورت و بدن باشند.

با این اوصاف، برخی موارد منع مصرف وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه بود. همان‌طور که پزشکان توضیح می‌دهند، هر کسی که در 6 ماه گذشته آکوتان (یا سایر داروهایی که حساسیت به نور را افزایش می‌دهند) مصرف کرده است، نباید تحت درمان قرار گیرد.

علاوه بر این، کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون یا ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، کاندید مناسبی برای این روش کلاژن‌سازی نیستند. همچنین اگر در بعضی از نواحی بدن خود خالکوبی دارید، آن ناحیه نباید با این روش درمان شوند.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

یکی از عوارضی که معمولاً برای این روش در نظر گرفته می‌شود، درد و خونریزی بعد از درمان است. اگر گمان می‌کنید که با تصویر ایجاد شیار روی پوست و تجمع لکه‌های خون بر روی آن از استفاده این روش پشیمان خواهید شد، لازم نیست نگران باشید.

انواع کرم‌های بی‌حس‌کننده نه تنها به از بین بردن چیزی که متخصصان معتقدند کمترین درد در طول عمل است، کمک می‌کند، بلکه چیزی که بعد از عمل می‌توانید انتظار داشته باشید کمی صورتی شدن پوست؛ شبیه آفتاب‌سوختگی است.

البته در بدترین حالت، ممکن است مقداری خون دلمه بسته شده به شکل نقطه‌ای ریز پوست ظاهر شوند که در عرض چند روز محو می‌شوند.

مرور برخی نکات مهم

متخصصان پوست نمی‌توانند به‌سادگی از هیاهوی میکرونیدلینگ چشم‌پوشی کنند. به لطف اینستاگرام و یوتیوب، علاقه‌مندی به این روند درمانی، در حال افزایش است؛ مگر اینکه از سوزن‌ها وحشت داشته باشید و با دیدن خون ناراحت شوید.

برخی نکات مهم درباره میکرونیلدینگ

در غیر این صورت استفاده از مجموعه خدمات مناسب این کار می‌تواند برای شما مفید باشد. با ما باشید تا برخی از این موارد مفید را مرور کنیم.

1. قابل دسترسی در بیشتر استان‌های ایران

رسانه‌های اجتماعی استفاده از این روش را به طرز باورنکردنی میان مردم محبوب کرده‌اند. البته جالب است بدانید که روش مورد نظر آن‌قدرها هم مدرن نیست و از دهه 1950 وجود داشته است.

کشف این روش درمانی توسط دکتری انجام شده است که متوجه شده بود ایجاد خراش‌های ریز در پوست باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. با‌این‌حال، با گذشت زمان، ابزارها و دستگاه‌ها برای کارآمدتر کردن این نوع درمان وارد بازار شدند.

میکرونیدلینگ نوید پوست جوان‌تر، درخشان‌تر و سفت‌تر را به مردم می‌دهد و ادعا می‌کند که عملکرد روش‌های زیبایی مانند بوتاکس را بهبود می‌بخشد.

2. نتایج نسبتا فوری هستند

هر درمان موضعی شامل مدت معینی از استراحت پس از درمان است. اما روش مورد نظر به شما این امکان را می‌دهد که نتایج را فورا مشاهده کنید.

افرادی که حتی به مدت یک دوره از دستگاه میکرونیدلینگ استفاده می‌کنند، شاهد بهبود قابل توجهی در پوست و بافت آن خواهند بود. بلافاصله پس از درمان، پوست گلگون، چاق و درخشان به نظر می‌رسد.

آثار استفاده از این روش تا چند هفته روی پوست باقی می‌ماند. تورم سطحی به دلیل التهاب را تجربه خواهید کرد که می‌تواند در آن مدت پوست شما را درخشان کند. پس از انجام این روش، با مقایسه قبل و بعد از عمل می‌توانید شاهد این اثرات باشید.

3. بیشتر عوارض آن با یک آبرسان مناسب برطرف می‌شوند

همیشه توصیه می‌شود که برای اخذ نتیجه بهتر، استفاده از وسایل حفاظتی مانند تونرهای شستشو و یا آبرسان‌های مناسب را فراموش نکنید.

میکرونیدلینگ چیست

مطالعات نشان داده است افرادی که همراه با جلسات درمانی خود از محصولات آبرسان مانند استفاده می‌کنند بهترین نتایج را تجربه خواهند کرد.

هنگامی که پوست هیدراته نمی‌شود، می‌تواند باعث پارگی‌های ناخواسته در اپیدرم و آسیب‌های بعدی شود؛ بنابراین، محصولات مراقبت از پوست به روند درمان اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد خشکی و زخم پیش رفته و تغذیه پوست هم به درستی انجام می‌شود. فراموش نکنید بهترین محصولات مراقبتی پوست حاوی نیاسین آمید و آنتی اکسیدان هستند.

4. روشی مناسب برای انواع پوست

از آنجایی که هر پوست متفاوت است، درمان آن نیز متفاوت خواهد بود. با وجود این تفاوت‌ها، میکرونیدلینگ برای انواع پوست به خوبی عمل می‌کند.

چه یک فرد بالغ به سراغ این روش برود چه یک جوان 30 ساله، چه فردی با رنگ پوست تیره چه با رنگ پوست روشن، حتی میان پوست چرب یا خشک هم تفاوتی نیست. این روش می‌تواند کلاژن را روی انواع پوست القا کند.

در نتیجه (از آنجایی که برای انواع پوست مناسب است)، همه افراد می‌توانند فواید مناسب آن را از جمله سفت‌کنندگی و لیفتینگ صورت، به حداقل رساندن منافذ پوست، خلاص‌شدن از شر جای جوش، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و رنگ‌دانه‌ها، صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک و غیره، به دست آورند.

با‌این‌حال، اشاره کردیم که یان روش برای برخی مناسب نیست. مثلاً کسانی که آکنه فعال دارند باید از این درمان اجتناب کنند؛ زیرا می‌تواند باکتری‌های موجود روی پوست را در همه جا پخش کرده و ظاهر آکنه را بدتر کند. بهتر است این درمان را پس از برطرف شدن آکنه صورت شروع کنید.

5. برای پوست بدن هم مناسب است

این تصور غلط وجود دارد که درمان‌هایی از این دست فقط برای صورت مورد توجه هستند. اما این واقعیت را بررسی کردیم که فرایند مورد توجه ما، می‌تواند برای کل بدن فرد مفید باشد. با استفاده از این روش درمانی، می‌توانید ظاهر زخم‌ها را بر روی بدن خود کاهش داده و به پوستی درخشان برسید.

همچنین زمان استفاده از روش میکرونیدلینگ، با ایجاد خراش‌ها روی پوست، کلاژن اضافی تولید شده و روند بهبود مشکلات پوستی تسریع می‌شود. به این ترتیب می‌توانید هرگونه بی نظمی روی پوست را از بین ببرید. علاوه بر این، رشد مو را نیز افزایش خواهد داد.

6. کاملا مقرون به صرفه

با توجه به تمامی نکاتی که در مورد این روش درمانی آموختید، همچنین بررسی قیمت‌های ذکر شده، احتمالاً از خودتان می‌پرسید که آیا این کار مقرون‌به‌صرفه است یا نه. باید بدانید که این نوع روش درمانی ارزان نیست؛ اما در مقایسه با دیگر روش‌ها می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد.

میکرونیلدینگ مقرون به صرفه است

اگر هزینه‌های این روش را با سایر درمان‌های لیزر صورت (مانند CO2) مقایسه کنید، روش دوم بسیار گران‌تر است. علاوه بر این، لیزر درمانی برای هر نوع پوستی مناسب نیست و هیچ تضمینی برای دریافت نتیجه مناسب وجود ندارد.

از طرف دیگر روش توصیه شده ما از همان ابتدا به پوست، ظاهری شبنم‌دار و درخشان می‌دهد. هنگامی که قرمزی‌های پس از عمل فروکش کرد، بلافاصله شاهد تغییر پوست خود خواهید بود. با توجه به همه این عوامل، این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه است و زمان استراحت کمی نیاز دارد.

رعایت چند نکته ضروری پس از عمل

نکات مراقبت پس از میکرونیدلینگ به این شرح است:

پس از عمل از نور خورشید اجتناب کنید

از نور خورشید دوری کنید و ناگفته نماند که از آفتاب گرفتن یا سولاریوم هم باید خودداری کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید در 2 هفته اول پس از عمل، هر زمان که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، به سراغ کرم ضد آفتاب بروید.

کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در بهبود حال شما، در برابر آسیب‌های خورشید در طول فرایند بهبودی بسیار مهم هستند.

بهتر است از ضد آفتاب‌هایی با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید. البته از ضد آفتاب شیمیایی در همان روز درمان استفاده نکنید. این توصیه برای روزهای بعد از درمان است.

از محصولات مراقبت از پوست موضعی فعال خودداری کنید

از هیچ محصولی که دارای ترکیبات فعال مانند رتینول یا اسیدهای آلفا است استفاده نکنید؛ زیرا این مواد می‌توانند پوست شما را بیشتر تحریک کنند.

این محصولات شامل رتینوئید، هیدروکینون، AHA، BHA، بنزوئیل پراکسید، الکل و ضد آفتاب بر پایه شیمیایی هستند. فقط از محصولاتی استفاده کنید که پزشک یا مراقبت شما توصیه کرده است.

بعد از عمل آرایش استفاده نکنید

بسیار مهم است که اجازه دهید پوست شما به مدت 24 ساعت پس از درمان نفس بکشد. در این وضعیت کانال‌های پوست باز هستند و استفاده از آرایش می‌تواند به منافذ نفوذ کرده و باعث تحریک بیشتر آنها شود. پس قبل از استفاده باید 24 تا 48 ساعت صبر کنید و زمان کافی برای بهبودی پوست باقی بگذارید.

استفاده از ماسک صورت بعد از عمل توصیه شده

پس از میکرونیدلینگ، می‌توانید از ماسک صورت خنک‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا روند بهبود پوست خود را تسریع کنید. همچنین، این امر به رفع هرگونه التهاب کمک می‌کند.

از ورزش‌های شدید که باعث تعریق می‌شود خودداری کنید

تعریق باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود. به این معنی که هر باکتری می‌تواند وارد سوراخ‌های پوست شود. این مسئله می‌تواند منجر به یک واکنش یا عفونت در پوست شود. در نتیجه روزهای اول باید ورزش را رها کرده و پس از گذر از دوره نقاهت دوباره به باشگاه بروید.

از حمام با آب گرم  و طولانی خودداری کنید

به مدت 1 روز حمام نکنید و در هفته اول بهبودی خود حمام و دوش طولانی نروید. از رفتن به جکوزی و سونا هم خودداری کنید.

از اسپری برنزه برای پوست استفاده نکنید

به مدت 2 تا 3 هفته پس از درمان از اسپری برنزه کننده یا کرم‌های برنزه کننده، استفاده نکنید.

کلام آخر

با توجه به آنچه که ذکر شد، مهم است که با جستجوی بهترین مرکز انجام میکرونیدلینگ بتوانید خدمات مناسبی را دریافت کنید. قبل از حضور در این نوع مراکز باید هدف خود را از انتخاب این روش درمان بدانید و متوجه باشید که برای برخی از مراجعه کنندگان، مدت زمانی بیشتری تا بهبودی نیاز است.

همچنین مهم است که تمامی هزینه‌های مربوطه را یک بار مرور کنید تا روند میکرونیدلینگ خود را بدون استرس پشت سر بگذارید. چنانچه مورد از نکات مهم در راهنمای پیش رو جا مانده است در قسمت کامنت‌ها آن را بنویسید تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

سوالات متداول

این نوع درمان چقدر زمان لازم دارد؟

این مسئله به تفاوت در بافت و پیچیدگی پوست، بستگی دارد. معمولا برای القای کلاژن حداقل 3 دوره درمان توصیه می‌شود.

دوره نقاهت این نوع درمان چقدر است؟

معمول است که افراد پس از 48 ساعت دیگر نشانی از عوارض درمان روی صورت مشاهده نکنند. اما گاه این مدت طولانی‌تر هم می‌شود. البته اگر بیش از حد طول بکشد باید به پزشک مراجعه کرد.

چقدر طول می‌کشد تا نتایج را ببینیم؟

نتایج حاصل از این روش درمانی ممکن است برای برخی از بیماران فوری باشد؛ اما برخی از بیماران از 3 تا 6 ماه پس از آخرین جلسه، نتیجه نهایی را مشاهده می‌کنند.

امتیاز شما به این پست
منبع thebeautyholic clevelandclinic alastin
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x