معرفی 6 ضد آفتاب سبک برای افراد دارای پوست چرب

این یک واقعیت شناخته شده است که کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV حیاتی است. کرم های ضد آفتاب همچنین به جلوگیری از آکنه و پیری زودرس کمک می کنند، اما زمانی که پوست چرب دارید، استفاده از کرم ضد آفتاب می توانند مشکل ساز باشند.

شما به ضد آفتاب هایی نیاز دارید که نه تنها از پوست شما محافظت کنند، بلکه پوست شما را چرب نکنند و منافذ شما را مسدود نکنند. در ادامه قصد داریم چند کرم ضد آفتاب برای پوست چرب را معرفی کنیم.

چالش پوست چرب در استفاده از ضد آفتاب

پوست‌های چرب به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، گاهاً بیش از سایر انواع پوست به مراقبت و نگهداری نیاز خواهند داشت. برای مثال، این نوع پوست دائماً در معرض ایجاد جوش و بروز آکنه قرار دارد؛ به همین دلیل اگر مراقبت درستی از آن به عمل نیاید، مشکلاتی ایجاد خواهند شد.

از طرف دیگر به دلیل چربی موجود روی سطح این نوع پوست، باید از کرم ضد آفتاب سبک استفاده کرد تا پوشش زیادی روی سطح پوست ایجاد نکند. نکته مهم دیگری که باید در ضد آفتاب پوست چرب وجود داشته باشد، قابلیت تعدیل چربی و اسیدیته پوست است.

این روزها اغلب تلاش می‌شود تا چند قابلیت مختلف را در یک محصول مراقبتی گنجانده و با یک تیر، چند نشان زد. در صورتی که از ضد آفتاب پوست چرب مناسب استفاده کنید، می‌توانید به اصلاح چربی بیش از حد پوست نیز کمک کنید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

همان طور که گفته شد، ضد آفتاب پوست چرب باید علاوه بر مراقبت از پوست در برابر اشعه uv و پیشگیری از بروز مشکلاتی چون سرطان پوست، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز داشته باشد. تنظیم تعادل چربی و اسیدیته پوست یکی از این مواردی است که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است.

از طرف دیگر، بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، باید توانایی مات کردن و مهار درخشندگی پوست چرب را داشته باشد. مجموع این موارد شما را در انتخاب یک کرم ضد افتاب مناسب یاری می‌کنند. حال بیایید چند مورد از بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب را بررسی کنیم.

ضد آفتاب Supergoop با spf40

ضد آفتاب Supergoop با spf40

این ضد آفتاب نه تنها بدون روغن است، بلکه بی وزن، بی بو و شفاف است. اگرچه برای انواع پوست عالی است، اما ما آن را مخصوصاً برای پوست های چرب به دلیل بافت کاملا نامرئی آن دوست داریم. با این حال، از نظر محافظت بسیار قوی است و در برابر اشعه‌های UVA و UVB از پوست شما محافظت می کند.

کرم ضد آفتاب فیوژن واتر

یکی از بهترین ضد آفتاب‌های موجود در بازار، ضد آفتاب خارجی فیوژن واتر است که که برای پوست چرب نیز محصولاتی دارد. ضد آفتاب پوست چرب فیوژن واتر به دلیل آن که کاملاً بر پایه آب بوده و ترکیبات چرب ندارد، یک ضد آفتاب سبک و مناسب به حساب می‌آید.

این ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه uv محافظت کرده و ضد سرطان پوست است. همچنین جزو ضد آفتاب‌ های شیمیایی نبوده و با بهره‌گیری از تکنولوژی safe-eyes برای استفاده دور چشم نیز مناسب است.

ضد آفتاب ژل بوته، مناسب با هر رنگ پوست

ضد آفتاب ژیل بوته نیز به قدری ویژگی‌های مثبت دارد که بتوان از آن به عنوان بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب یاد کرد. این کرم به هیچ وجه جزو ضد آفتاب های شیمیایی نیست و فرمولاسیونی کاملاً ایمن و غیرحساسیت‌زا دارد. بافت این ضد آفتاب بسیار سبک و لطیف بوده و به راحتی روی سطح پوست پخش می‌شود.

ضد آفتاب پوست چرب ژل بوته در دو رنگ بژ طبیعی و بژ روشن، تناژی دارد که تقریباً برای هر نوع رنگ پوست مناسب خواهد بود؛ مگر آنکه پوست تیره‌ای داشته باشید. استفاده از  این کرم ضد آفتاب معدنی را به شما توصیه می‌کنیم.

ضد آفتاب برای پوست چرب الارو

حتماً نام الارو را به فراوانی در محصولات مراقبتی شنیده‌اید. این ضد آفتاب فوق‌العاده از پوست شما در برابر هر دو اشعه uv یعنی UVA و UVB محافظت خواهد کرد. به همین دلیل یک عامل پیشگیرانه در ابتلا به سرطان پوست به حساب می‌آید.

از طرف دیگر بافت سبک این کرم ضد آفتاب به پوست شما اجازه تنفس را خواهد داد و برای مصرف روزانه انتخاب مناسبی است. ضد آفتاب الارو برای انواع رنگ پوست مناسب بوده و با تنظیم ترشح چربی از غدد مربوطه، می‌توان میزان چربی سطح پوست را نیز کنترل کند. الارو نیز می‌تواند بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باشد.

ضد آفتاب اوریاژ، ضد سرطان پوست

ضد افتاب اوریاژ با SPF90 به بازار ارائه می‌شود و این یعنی بیشترین درصد محافظتی را داراست. اوریاژ می‌‌تواند برای مدت طولانی از پوست شما در برابر اشعه‌های مخرب نور خورشید مراقبت کند و در برابر آب و تعریق نیز مقاوم است.

با وجود آنکه پوست‌های چرب در نگهداری محصولات پوستی ضعیف عمل می‌کنند، اما ضد آفتاب اوریاژ تا زمانی که آن را با آرایش پاک‌کن پاک نکنید، به محافظت از پوست صورت شما خواهد پرداخت. این کرم همچنین خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی دارد که برای پوست مفید خواهد بود.

ضد آفتاب بدون روغن  Heliocare

ضد آفتاب بدون روغن  Heliocare

نسخه بدون روغن این محصول به دلیل فرمول فوق العاده سبک و مات، انتخابی فوق العاده برای پوست های چرب است. فوراً در پوست فرو می‌رود و احساس چسبندگی به پوست شما نمی‌دهد که برای زمانی که برای مدت طولانی زیر نور خورشید هستید، ایده‌آل است.

اگرچه این فرمول به طور خاص برای افرادی با پوست چرب طراحی شده است، اما این ژل سبک وزن برای زمانی که هوا بسیار گرم است فوق العاده خواهد بود؛ زیرا اگر کمی عرق کرده باشید هیچ چیز بدتر از ضد آفتاب چرب نیست! همچنین حاوی ویتامین C برای درخشندگی بیشتر است که همیشه یک امتیاز است.

در کرم های ضد آفتاب برای پوست های چرب به دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟

بدون روغن

این مهمترین معیار است، زیرا آخرین چیزی که می خواهید این است که روغن بیشتری به صورت خود اضافه کنید.

غیر کومدوژنیک

به طور مشابه، می‌خواهید مطمئن شوید که کرم ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید منافذ را مسدود نمی‌کند، زیرا کسانی که پوست چرب دارند، در ابتدا بیشتر مستعد مسدود شدن منافذ هستند.

فرمول

پودرها و ژل ها گزینه بسیار خوبی هستند، زیرا به طور ذاتی سبک تر و مات تر از کرم ها یا لوسیون ها هستند.

کلام آخر

اگر پوست چرب دارید، استفاده از کرم ضد آفتاب چندان جذاب به نظر نمی رسد، اما مجبورید. خوشبختانه، گزینه های بسیار خوبی برای پوست های چرب وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره شد.

ارگر قصد خرید کرم ضد آفتاب را دارید، بد نیست سری به سایت قلاب بزنید. فروشگاه اینترنتی قلاب بهترین مرجع برای مقایسه محصولات گوناگون و انتخاب بهترین آن‌هاست؛ بنابراین بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب را نیز می‌توانید به طور مفصل در سایت قلاب بررسی کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x