تجربه اقامت در خاص ترین هتل های ایران

برخی از افراد علاقه‌مند و به سفر و طبیعت ترجیح می‌دهند در طول سفر خود در بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های ساده مستقر شوند یا در دل طبیعت و پارک‌ها چادر بزنند؛ درمقابل برخی به‌دنبال رفاه بیشتر و اقامت در محیط‌های متفاوت هستند.

خاص ترین هتل های ایران همچون هتل اسپیناس پلاس، کاروانسرای زین الدین، هتل صخره ای لاله کندوان، هتل درختی قلک و اقامتگاه ماجرا سبک معماری و طراحی منحصر‌به‌فرد خود را دارند. اقامت در این هتل‌ها به‌قدری جذاب است که گردشگران را به سوی آن منطقه می‌کشاند.

هتل اسپیناس پالاس؛ تهران

هتل اسپیناس پالاس در شمال شهر تهران و منطقه سعادت‌آباد (میدان بهرود) واقع شده است. اسپیناس پالاس یکی از بزرگترین هتل های ایران محسوب می‌شود. مدیران این هتل مجلل با در نظر گرفتن نیازها و انتظارات متفاوت مخاطبان، خدمات لوکس و بی‌نقصی را ارائه می‌دهند.

هتل اسپیناس پالاس تهران یکی از برترین هتل های ایران از نظر معماری است. در طراحی این هتل معماری معاصر و گذشته در هم تنیده‌اند تا نظر اقشار و افراد مختلف را به خود جلب کنند. لابی باشکوه، فضاهای عمومی شگرف و سوئیت‌ها و اتاق‌های مجهز و فراتر از استاندارد کاخ اسپیناس پالاس، تمام آنچه که از یک هتل پنج ستاره انتظار می‌رود را برآورده می‌کنند.

کافی‌شاپ سان ست، رستوران لاتون (رستوران مدرن ایرانی و بین‌المللی) و رستوران سنتی دیبا، باشگاه سلامتی، مرکز ماساژ و اسپای لوکس و سالن‌های برگزاری مراسم، جلسه و کنسرت از بخش‌های غیراقامتی هتل اسپیناس پالاس هستند.

هتل صخره ای لاله؛ تبریز

هتل بین‌المللی صخره ای لاله در روستای کندوان، شهرستان اسکو و استان آذربایجان شرقی قرار دارد. این هتل یکی از اقامتگاه‌های خاص ایران و تبریز است. بی‌شک تصور اقامت در دل صخره و اتاق‌های سنگی و مجلل آن‌قدر حس کنجکاوی انسان را تقویت می‌کند که خود انگیزه‌ای برای سفر خواهد بود.

در هتل پنج ستاره صخره‌ای کندوان با پیروی از سبک زندگی ساکنان منطقه، اتاق‌ها در دل کوه تراشیده شده‌اند. این هتل ۱۶ واحد اقامتی دارد. برخی واحدها معمولی، برخی جکوزی‌دار (پر شده با آب معدنی روستا) و برخی دیگر سوئیت‌هایی مخروطی‌شکل هستند. هتل کندوان، رستوان محلی و کافی‌شاپ دارد.

کاروانسرای زین الدین؛ یزد

کاروانسرای زین الدین یا رباط زین الدین بنایی تاریخی و ارزشمند به‌جای مانده از دوره صفویه است که در ۳۵ کیلومتری شهر مهریز یزد (کیلومتر ۶۰ جاده یزد به کرمان) قرار دارد. این بنا به دستور «زین الدین گنجعلی خان ریگ» (حکمران کرمان در زمان شاه عباس صفوی) و به دستان توانمند «محمد سلطان یزدی» (معمار شهره آن زمان) ساخته شده است.

امروزه کاروانسرای مدور و قرینه زین الدین با حفظ معماری و ایجاد بسترهای خدماتی و اقامتی، به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق در زمینه کارآفرینی گردشگری شناخته می‌شود و میزبان مسافران استان یزد است. مهم‌ترین مشخصه معماری این هتل قرینه بودن شرق و غرب آن است و چشمه‌ای در میان آن می‌جوشد.

دیوارهای هشت متری با پنج برج نیم‌دایره مرز کاروانسرای زین الدین با محیط بیرون هستند. سردر پهن جنوبی، هشتی، صحن ۱۲ ضلعی و رواق‌های سکودار بخش‌های عمومی این هتل محسوب می‌شوند. رواق‌ها به اتاق‌های اقامتی مشابه ختم می‌شوند. تزیینات آجرنمای بنا، کنگره‌ها و تیراندازهای لبه بام و کاربندی‌های اصیل ویژگی بارز و جذاب بنای تاریخی و هتل خاص زین الدین هستند.

هتل ماجرا؛ جزیره هرمز

اقامتگاه ماجرا یکی از خاص ترین اقامتگاه های ایران است که در قلب خلیج فارس و ساحل غربی جزیره هرمز قرار دارد. در طراحی خلاقانه این هتل لاکچری و تازه تاسیس (اردیبهشت ۱۴۰۲) از رنگ‌های آرامش‌بخش (که خود مشخصه جزیره هرمز هستند) وام گرفته‌اند.

اتاق‌ها و سوئیت‌های بزرگ و کوچک مجهز (سیستم سرمایش مطلوب، توالت فرنگی و حمام اختصاصی، دکوراسیون جذاب و رنگارنگ) با مقطع دایره‌ای و سقفی گنبدی و مخروطی در کنار هم جای گرفته‌ و مجموعه اقامتی ماجرا را ساخته‌اند.

معماری جذاب و سازگار با اقلیم منطقه، برخورد صمیمانه پرسنل، ارائه خدمات باکیفیت، ساحل نیمه‌خصوصی، رستوران محلی و کافی‌شاپ از جمله ویژگی‌ها، امکانات و خدمات اقامتگاه ماجرای هرمز محسوب می‌شوند. ساحل فرش خاکی، ساحل و دره سکوت، غار کریستال و الهه نمک از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز هستند که در فاصله کمی از هتل ماجرا قرار دارند.

هتل بین‌المللی قصر طلایی؛ مشهد

هتل قصر طلایی یا هتل بین‌المللی گلدن پالاس یکی از مجلل‌ترین، بزرگ‌ترین (۷۰۰۰ متر مربع زیربنا و ۲۰ طبقه) و بهترین هتل های ایران است که در شهر مشهد و بلوار امام رضا قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۸۹ در سطح بین‌المللی و با معماری منحصربه‌فرد افتتاح شده است. فراهم آوردن امکانات رفاهی در سطح عالی دلیل محبوبیت بالای هتل قصر طلایی و شهرت آن است.

هتل قصر طلایی ۶۱۰ واحد و سوییت اقامتی با دکوراسیون‌های متنوع دارد. واحدهای شمالی هتل از چشم‌انداز دلنشین حرم امام رضا (ع) برخوردار هستند.

رستوران و کافه، مجموعه تفریحی بزرگ گلدن کلاب، مجموعه ورزشی و آبی (شامل استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، سالن ماساژ و سالن بدن‌سازی)، صرافی، بانک، کتابخانه، تاکسی سرویس، پزشک مقیم، پارکینگ، ترانسفر رایگان به فرودگاه و حرم از جمله بخش‌های تفریحی خدماتی و خدمات رفاهی هتل گلدن پالاس مشهد (قصر طلایی) محسوب می‌شوند.

هتل درختی قلک؛ بابلکنار

آیا رویای کودکی شما نیز زندگی در یک کلبه درختی است؟ این رویا در هتل درختی قلک (Qallek Tree Hotel) تحقق می‌یابد. این هتل درختی در استان مازندران، بخش بابلکنار و روستای بالف کلای شرقی قرار دارد. واحدهای اقامتی هتل قلک بالای درختان و در میان شاخه‌های متراکم آن‌ها بنا شده‌اند و طراحی و دکوراسیون خلاقانه و خاصی دارند.

در هتل قلک احترام به طبیعت، حفظ اکوسیستم و پیروی از ارزش‌های بومی بسیار اهمیت دارد. چشم‌انداز عالی و موسیقی طبیعی پرندگان موجب کسب آرامش مسافران این هتل خاص می‌شوند. موقعیت واحدهای اقامتی و ارتفاع زیاد آن‌ها سبب شده است تا اقامت کودکان زیر هفت سال در این هتل درختی ممنوع باشد.

هتل لوله ای؛ بوشهر

دهکده گردشگری پارازلند یا هتل لوله ای عسلویه در استان بوشهر، شهرستان گنگان و بندر زیبای شیرینو قرار دارد. پارازلند یکی از بزرگ‌ترین (۲۰ هکتار زیر بنا) و مجهزترین مجموعه‌های گردشگری دریایی ایران محسوب می‌شود و از سال ۱۳۹۵ پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مجموعه پارازلند عسلویه ۲۱ ویولا یا ویلای لوله ای، ۶ کلبه دو طبقه فلزی، دو ویلای شناور، ۱۷ کلبه اسکیمویی و سه کلبه شمع و عرشه دارد که هرکدام به‌نوعی خاص هستند و امکانات ویژه‌ای دارند. شهربازی، سینما، زمین پینت‌بال، باشگاه بیلیارد، استخر، سالن بدن‌سازی، رستوران و کافی شاپ از جمله بخش‌های تفریحی، ورزشی و خدماتی دهکده گردشگری پارازلند محسوب می‌شوند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x