روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

شکی نیست که کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست است که استفاده از آن به پیر و جوان توصیه می‌شود. این محصول در حفظ سلامت و زیبایی و پیشگیری از سرطان پوست بسیار تأثیرگذار است.

البته به شرطی که از آن به درستی استفاده شود. زیرا اگر از روش صحیح استفاده از ضدآفتاب آگاه نباشید، با اینکه وقت و هزینه خود را برای تهیه آن صرف کرده‌اید، نتیجه مطلوب و مدنظرتان را کسب نخواهید کرد.

به همین دلیل ما در ادامه نوشته به توضیح مطالبی پرداخته‌ایم. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مصرف کرم ضد آفتاب آگاهانه‌تر از قبل اقدام نمایید.

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

خورشید علاوه بر تمام مزایایش، ضررهایی هم دارد که باعث تخریب پوست مانند ایجاد انواع لک و سرطان پوست می‌شوند. یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب آن‌ها به پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب در همه فصول سال چه در هوای آفتابی و چه در هوای ابری است.

همچنین باید بدانید که ضد آفتاب مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید از این محصول استفاده کنند تا در برابر اشعه مضر خورشید ایمن شوند. کرم ضد آفتاب برای هر نوع پوستی (خشک، معمولی، مختلط و چرب) ساخته شده و دست افراد را در انتخاب کرم مناسب پوستشان باز گذاشته است. بعد از انتخاب کرم ضد آفتاب، نوبت به طرز استفاده از آن می‌رسد.

مراحل استفاده از کرم ضد آفتاب

  • قبل از استفاده از ضد آفتاب باید آن را به‌خوبی تکان دهید تا تمام ترکیباتش با هم مخلوط شوند.
  • درصورتی که می‌خواهید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، باید ابتدا آن را به پوست خود بزنید و سپس سراغ ضد آفتاب بروید.
  • برای دریافت بیشترین تأثیر کرم ضد آفتاب، باید آن را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرارگرفتن در معرض نور خورشید روی پوست خود بزنید.
  • پوست بدن شما حدود ۳۵ میلی گرم ضد آفتاب نیاز دارد. در صورتی که مقدار کمتری از ضدآفتاب را استفاده کنید، نتیجه مدنظرتان را نیز کسب نخواهید کرد. بنابراین هرگز در مصرف ضد آفتاب خساست به خرج ندهید.
  • فراموش نکنید که ضد آفتاب فقط مختص پوست صورت نیست و همه قسمت‌های بدن که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.
  • برای استفاده از ضد آفتاب برای صورت باید از ناحیه پیشانی شروع کنید.
  • هنگام استفاده از ضد آفتاب باید مراقب دور چشم خود باشید. چراکه برخی از کرم‌های ضد آفتاب مناسب دور چشم نیستند. در این گونه مواقع باید از محصول دیگری برای دور چشم خود استفاده کنید.
  • سعی کنید همیشه طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی کرم ضد آفتاب خود عمل کنید. زیرا این احتمال وجود دارد که نحوه استفاده کرم‌های ضدآفتاب با توجه به کارایی‌شان با یکدیگر فرق کند. مثلاً ممکن است نحوه استفاده انواع ضدآفتاب از برند سان سیف با نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب از برند لافارر متفاوت باشد.
  • فرقی ندارد بهترین ضدآفتاب های برند بیودرما را استفاده کنید یا دیگر برندهای داخلی و خارجی؛ حتماً کرم ضد آفتاب خود را به‌موقع تمدید کنید. به طور معمول کرم ضد آفتاب باید هر ۲ ساعت یک‌بار تجدید شود.
  • اگر ورزش‌های مانند شنا که سبب تعریق شدید می‌شوند را انجام داده‌اید، بهتر است زودتر از ۲ ساعت کرم خود را تجدید کنید.

مراحل استفاده از کرم ضدآفتاب

چند نکته برای نتیجه‌گیری بهتراز ضد آفتاب

برای دریافت بهترین نتیجه از کرم ضد آفتاب خود، باید نکات زیر را نیز مد نظر داشته باشید:

  • استفاده از کرم ضد آفتاب و تجدید آن در کنار هم برای جلوگیری از تاثیرات مخرب اشعه‌های مضر خورشید مؤثر هستند. بنابراین اگر فراموش می‌کنید که پس از ۲ ساعت آن را تجدید کنید، حتماً یک یادآور روی تلفن همراه خود بگذارید.
  • از ضدآفتاب به اندازه استفاده کنید؛ نه کمتر و نه بیشتر.
  • آفتاب‌سوختگی معضلی جدی است. مثلاً ممکن است حتی گوش‌ها هم در معرض تابش خورشید قرار بگیرند و دچار آفتاب‌سوختگی شوند. درنتیجه باید همه نواحی که نور خورشید به آن‌ها برخورد می‌کند را با ضد آفتاب بپوشانید. به عنوان مثال اگر به یک استخر روباز رفته‌اید، نیاز است تا گوش، کمر، شانه‌ها و حتی پشت زانوهای خود را نیز کرم ضد آفتاب بزنید.
  • بیشترین میزان تابش نور خورشید از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر است. یعنی ممکن است حتی در صورت استفاده از ضدآفتاب نیز دچار آفتاب سوختگی شوید. بنابراین از این اتفاق تعجب نکنید.
  • اگر از محصولاتی استفاده می‌کنید که دافع حشرات هستند، باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ممکن است تاثیر کرم ضد آفتاب شما تا یک سوم کاهش یابد. بنابراین هنگام خرید محصولات دافع حشرات، کرمی را انتخاب کنید که SPF آن بالا باشد.
  • نگه‌داری کرم‌های ضد آفتاب نیز قواعدی دارد. مانند قراردادن آن در جای خشک و خنک و توجه تاریخ انقضای آن.

نتیجه گیری بهتر از کرم ضد آفتاب

سخن آخر

فراموش نکنید که حتی خرید گران‌ترین ضد آفتاب نیز نمی‌تواند تضمین کند که شما بهترین ضد آفتاب را خریده‌اید. همچنین هنگام خرید ضدآفتاب باید محصولی را انتخاب کنید که حداقل SPF آن معادل ۳۰ باشد تا محافظت قابل قبولی از پوست شما انجام دهد. بعد از خرید یک ضد آفتاب با کیفیت مطلوب، باید با طرز صحیح استفاده از ضد آفتاب آگاه باشید تا بهترین نتیجه را روی پوست خود مشاهده کنید.

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون و با  را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x