برای خوانندگی از کجا شروع کنیم؟

شوق خواندن و لذت بردن از آن، تجربه ‌ای فراگیر در زندگی انسان‌ هاست. تجربه‌ ایجاد صداهای زیبا و گیرا از حنجره، آرزوی بسیاری از افراد است. این اشتیاق، قابل انکار نیست و حتی اگر کسی آن را انکار کند، علاقه ‌مندی به آن را نمی‌ توان نادیده گرفت. اغلب، در مواقعی مانند مهمانی ‌ها یا کنسرت‌ های موسیقی، از زیبایی صدای یک خواننده لذت می ‌بریم و آرزو می ‌کنیم که ما هم مهارتی مشابه او داشتیم. به هر حال، این آرزو واقعیتی است که باید آن را باور کنیم! بله، تنها کافیست به این سوال پاسخ داده شود: برای خوانندگی از کجا شروع کنیم؟

برای خوانندگی باید از کجا شروع کنیم؟

برای تبدیل شدن به یک خواننده، اولین قدم مهم این است که تمام دغدغه های ذهنی خود را رها کنید و به حرکت بپردازید. فارغ از هرگونه محدودیت و استرس، باید این راه را آغاز کنید. اغلب ما، سال‌ ها این آرزو را در دل خود پنهان می ‌کنیم، اما باید بدانیم که به دست آوردن مهارت ‌های صحیح خوانندگی و اصول آن، به سادگی و بدون سپری کردن زمان امکان ‌پذیر نیست. برای رسیدن به اهداف خود در زمینه خوانندگی، باید از امروز به کار بپردازید.

داشتن استیج خاص برای شروع به خوانندگی، اصلا ضروری نیست. مهم ترین موضوع این است که حتما تمرینات خود را انجام دهید. پشتکار و ایستادگی در مراحل مختلف خوانندگی، از جمله اصول اساسی است که باید به آن پایبند باشید. همچنین در پاسخ به این سوال که برای خوانندگی از کجا شروع کنیم باید بگوییم هیچ گونه محدودیتی در رابطه با سن مناسب خوانندگی وجود ندارد! حتما برایتان این موضوع جالب شد. بیایید در ادامه آن را بیشتر بررسی کنیم.

سن مناسب خوانندگی: از کی شروع به خواندن کنیم؟

درواقع، هیچ سن خاصی برای خوانندگی وجود ندارد! از هر جایی که یک کودک بتواند به خوبی تمام کلمات را تلفظ کند، امکان خوانندگی برای او نیز وجود دارد. بسیاری از سوپراستارهای امروز مانند دوآ لیپا یا جاستین بیبر، همگی از زمانی که تنها 7 یا 8 سال سن داشتند، شروع به خواندن کردند.

تنها تفاوت آن ها، این است که خود را باور داشتند و می دانستند که می توانند در این زمینه موفق شوند. به همین خاطر، هر زمان که احساس کردید می توانید در این مسیر قرار بگیرید، بهترین سن برای خوانندگی به شمار می رود.

2 نکته مهم برای شروع خوانندگی

حال تا به این قسمت، دانستیم که برای خوانندگی از کجا شروع کنیم و چه سنی را ملاک قرار دهیم. در این بخش، قصد داریم 2 نکته مهم در رابطه با خوانندگی در اختیار شما قرار دهیم.

نکته شماره 1: صداسازی

در تاریخچه موسیقی کشور، اولین مرحله برای شروع خوانندگی، صداسازی است. تارهای صوتی ما، در واقع ماهیچه ‌های ارتعاشی و حساس در ناحیه گلو هستند که در زندگی روزمره با ارتعاش آن‌ ها، به مکالمه با یکدیگر می پردازیم.

در واقع، هر روزه بدون این که حتی بدانیم، از یک ساز که حنجره مان باشد، استفاده می کنیم. این نعمت طبیعی، در حنجره ما وجود دارد و باید یاد بگیریم که چگونه آن را به کار ببریم. آموزش آواز و تمرینات مرتبط با آن، به ما کمک می ‌کند تا نحوه استفاده از تارهای صوتی خود را یاد بگیریم.

سن مناسب خوانندگی: از کی شروع به خواندن کنیم

نکته شماره 2: آموزش سلفژ

یکی از نکات اساسی برای تبدیل شدن به یک خواننده حرفه‌ای، آموزش سلفژ است. در پاسخ به سوال برای خوانندگی از کجا شروع کنیم، باید بگوییم که سلفژ برای درک و اجرای صحیح نت های موسیقی ضروری به شمار می رود. در واقع، سلفژ معادل کوک و نواختن صحیح یک ساز است که نیاز به تمرین و تسلط دارد. نت ‌های موسیقی، امواجی با فرکانس ‌های خاص هستند و برای هر نت، فرکانس مشخصی وجود دارد که باید به دقت ادا شود.

آموزش سلفژ، باعث شکل گیری گوش و حنجره‌ خواننده می ‌شود و به کسب توانایی در تولید صدای دلنشین و صحیح کمک می‌ کند. در کشور ما، به اندازه‌ کافی به این موضوع، توجه نمی ‌شود و بسیاری از خوانندگان حرفه‌ ای این مرحله را نادیده می ‌گیرند.

برای خوانندگی از کجا شروع کنیم: مهم ترین فاکتورها

اگر ندانیم مهم‌ ترین فاکتورهای خوانندگی کدام اند، قطعا در دام اشتباهات خوانندگی خواهیم افتاد. بنابراین در این بخش به بررسی این موارد می پردازیم.

  • جنس صدا: هر فرد، دارای جنس صدای منحصر به فردی است که امکان دارد برای برخی افراد جذاب و برای دیگران ناخوشایند باشد. این مسئله، کاملا سلیقه ‌ای است.
  • ریتم خوانی: خواننده، باید قادر به درک ریتم‌ های مختلف موسیقی باشد و با تطبیق صحیح با آن‌ها بخواند.
  • تکنیک‌های صداسازی: یادگیری تکنیک های صداسازی، به خواننده کمک می ‌کند تا صدای خود را بهبود بخشد.
  • احساس: احساس و انگیزه خواننده در اجرای اثرهای موسیقی نقش بسیار مهمی دارد.

به طور کلی، داشتن صدای خوب و توانایی خوانندگی نیازمند توجه به عوامل مختلفی است که به هم می ‌پیوندند و می‌ توانند به بهبود صدای خواننده کمک کنند.

رژیم غذایی مناسب برای خوانندگی را دست کم نگیرید!

این بخش از مقاله، برای خوانندگانی که از اطلاعات متناقض درباره رژیم مناسب خوانندگی خسته شده ‌اند و می‌ خواهند بدانند چه نکات تغذیه ‌ای برای حفاظت از تارهای صوتی خود را رعایت کنند، مناسب است.

قبل از هر چیز، باید بگوییم که تغذیه یک خواننده با تفاوت ‌های اساسی با دیگر افراد همراه است. شما فقط باید نکات ساده ‌ای را در هنگام تغذیه رعایت کنید که با شناخت و آگاهی از ماهیت تارهای صوتی، این امر دشوار نیست.

غذاهایی که به حنجره آسیب می‌زنند

غذاهایی که ممکن است به حنجره آسیب برسانند، شامل غذاهای پر ادویه، نوشیدنی ‌های بسیار سرد یا داغ، سرخ کردنی ‌های چرب و فست فود می ‌شوند.

همچنین، مصرف نوشیدنی‌ های انرژی زا و حاوی کافئین، به دلیل ایجاد خشکی در حلق و حنجره، توصیه نمی ‌شود. به جای آن، مصرف مقدار متعددی از آب در طول روز و نوشیدن چای کمرنگ و قهوه معمولی می ‌تواند مناسب باشد.

غذاهایی که حنجره را تقویت می کنند

غذاهایی مانند مرغ و ماهی کبابی، میوه ‌ها و سبزیجات تازه، آجیل‌ های خام، مواد غذایی حاوی ویتامین A، مانند هریک از فرآورده ‌های عسل، آب سیب و شربت سیب، شیره‌ خالص بادام‌ زمینی و زرده‌ تخم ‌مرغ، بهبود عملکرد تارهای صوتی را تسریع می کنند.

رژیم غذایی مناسب برای خوانندگی

کلام آخر

برای خوانندگی از کجا شروع کنیم؟ برای شروع خوانندگی، ابتدا باید از یادگیری اصول صداسازی و ریتم خوانی آغاز کرد. سپس، به نکات تغذیه ‌ای مهم برای حفظ تارهای صوتی توجه شود و غذاهای مناسب مورد استفاده قرار گیرد. با تمرین مداوم و استفاده از تکنیک ‌های صحیح، می‌ توان عملکرد صوتی خود را بهبود بخشید و به یک خواننده ماهر تبدیل شد.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x