روش نگهداری از کاکتوس

تحقیقات نشان داده است که قریب به 400 گونه گیاهی گل داریم که  تقریبا 8 هزار نمونه آن در ایران یافت می شود. یکی از این گل ها، گل کاکتوس است. کاکتوس گلی است که به شکل های زیبای متنوعی وجود دارد. 

شرایط نگهداری کاکتوس

گل کاکتوس گیاهی مقاوم به کم آبی و گرمای زیاد است و بیشتر در مناطق کویری رشد کرده است. ظاهر آن باعث شده است که کمتر کسی بتواند به آن اسیب برساند. کاکتوس گلی زیبا و ظاهری جذاب دارد. این گل در تمامی فصل ها رشد می کند و بیشتر آن ها حتی دست تازه کارترین نفر هم به راحتی رشد می کند اما دقت داشته باشید که بهترین فصل رشد کاکتوس، فصل تابستان است.

دمای قابل تحمل توسط این گل محدوده ای بین 32 تا38 درجه می باشد و حداقل ترین دمای قابل تحمل برای این گل بازه 12 تا17 درجه می باشد. همانطور که می بینید این گل زیبا سازگارترین گل با گرما و سرما می باشد.

با گسترش آپارتمان نشینی بخاطر سازگاری این گل با دما و محیط های متنوع، این گل تبدیل به یک نوع گل آپارتمانی شده است و تولید این نمونه گل گسترش یافته است و تقریبا تمامی آپارتمان نشینانی که در خانه خود گل می پرورانند، یک نمونه از این گل را دارند.

آموزش ساخت تراریوم کاکتوس ؛ چگونه یک تراریوم زیبا بسازیم ؟

انواع کاکتوس

کاکتوس استوانه ای: این گل تیغ هایی به رنگ زرد و نارنجی دارد و خاک ماسه ای خاک محبوب آن می باشد. اگر دقت کرده باشید این گل قدی بلند دارد. ریشه این گیاه مدام در معرض پوسیدگی است پس دقت داشته باشید که در تابستان هنگامی که خاکش خشک شد آنرا به سرعت ابیاری کنید. برای فهمیدن اینکه خاک این گل آب دارد یا نه، کافیست یک خلال دندان را به ارامی در داخل خاک آن فرو ببرید.

روش نگهداری کاکتوس

کاکتوس توپ طلایی: این مدل از گل اگر در معرض مدادم نور خورشید باشد، تیغه های آن رشد می کند. در گونه های بزرگسال این گل، در شرایط مناسب و در برخی موارد قط این گیاه به 40 تا50 سانتی متر رسیده است. دقت داشته باشید در شرایطی که نور مناسبی به این گیاه برخورد نکرده باشد، گیاه به صورت استوانه ای رشد می کند و از حالت گردی خود خارج می شود.

روش نگهداری کاکتوس

کاکتوس آلوئه گورخری: این گیاه دانه هایی کشیده دارد و به صورت گوشتی با آب فراوان می باشد. برگ های این گیاه به صورت به هم چسبیده قرار می گیرند. خاک مناسب برای این گیاه خاک سبک می باشد. این گونه از گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد لذا برای آب دادن به گیاه منتظر شوید که خاک آن خشک شود.

روش نگهداری کاکتوس

کاکتوس سدوم و یا ناز سدوم: این مدل از گل های کاکوتوس دارای برگ های ریز ریز می باشد و تراکم آن به گونه است که انگار یک جنگل را به مقیاس کوچکی درآورده ایم. برگ های این گیاه به رنگ سبز روشن و قرمز می باشند. این گیاه نیاز به ابیاری کمی دارند. اگر به این گیاه نور کافی و آب مناسب نرسد  و یا بیشتر از حد نیاز برسد به سرعت این گونه گیاه له می کند.

روش نگهداری کاکتوس

کاکتوس گوش خرگوشی: این مدل از گل تیغ ندارد بلکه دارای گلوشیدهای زرد یا سفید در دسته‌های زیاد است. رنگ گل‌های آن زرد بوده و به نور کامل آفتاب و نیمه سایه علاقه‌مند ‌است. در تابستان باید آبیاری‌اش به‌صورت منظم انجام گیرد ولی بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک آن خشک شود و در زمستان در حدی که پدها چروکیده نشوند، آن را آبیاری کنید. بهترین راه تکثیر این گیاه قلمه زدن است.

روش نگهداری کاکتوس

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x