مراحل پاکسازی پوست در خانه

در شرایط اقتصادی کنونی، رفتن به سالن‌های زیبایی و استفاده از محصولاتی با قیمت بالا برای همه افراد ممکن نیست. اما توصیه می‌شود که حداقل هر 10 روز یکبار پوست صورت خود را پاکسازی کنیم.

به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله از ایده آل مگ سعی کردیم تا با ارائه راه‌حل‌هایی، مسئله پاکسازی پوست در خانه را بررسی کرده و انجام این کار را برای شما آسان کنیم. برای درک بهتر این مهم، آن را به 6 مرحله مختلف تقسیم کرده‌ایم.

پاکسازی پوست در خانه

اگر در مورد روتین پوستی جستجو کرده باشید، متوجه شده‌اید که پاکسازی پوست باید با شستشوی مناسب آغاز شود. پس این توصیه را جدی بگیرید که شوینده مناسب پوست خود را خریداری کرده و از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید. برای شروع این روتین، باید صورت خود را با آب ولرم بشویید و پوست را با یک حوله نرم و لطیف خشک کنید.

روتین پوستی در خانه

اگر به تازگی به خانه برگشته‌اید، احتمال دارد که منافذ شما مسدود شده باشند. پس یک دور شستشو تمیزی مناسب را به پوست شما ارائه نمی‌کند؛ بنابراین، مقداری شیر پاک کننده را روی یک پد پنبه‌ای ریخته و آن را روی پوست خود بمالید.

مراحل مختلف پاکسازی پوست در خانه

خب اجازه بدهید بدون اتلاف وقت برویم سراغ اصل مطلب و 6 مرحله مهم پاکسازی خانگی پوست را در کنار شما عزیزان بررسی نماییم:

بخور آب گرم

این نکته را در نظر داشته باشید که مراحل پاکسازی پوست به ترتیب انجام شوند تا بتوانید نتیجه دلخواه را به دست آورید. شما می‌توانید پس از شستشوی صورت، انواع ماسک لایه بردار خانگی را استفاده کنید

اما توجه داشته باشید که این کار تا حدودی با اهداف اصلی شما مغایرت دارد. پس مهم است که گام به گام پیش رفته و در مرحله دوم با بخور آب گرم برای پاکسازی پوست در خانه آماده شوید.

در این مرحله، از یک دستگاه بخور استفاده کرده و حدود 5 تا 10 دقیقه (یا تا زمانی که پوست شما می‌تواند بخار را تحمل کند)، بخار آب را به صورت برسانید.

بخور آب گرم برای صورت

اگر دستگاه بخور در خانه موجود نیست، می‌توانید مقداری آب را در ظرفی گرم کرده و صورت خود را درست بالای ظرف نگه دارید. برای اینکه نتیجه موثرتری دریافت کنید، هنگام انجام این کار، خودتان را با یک حوله یا ملحفه تمیز بپوشانید.

حین انجام این کار می‌توانید چند قطره اسانس مانند اسطوخودوس، گل رز، نعناع فلفلی، اکالیپتوس یا چوب صندل را به آب اضافه کنید تا حداکثر فایده را از این مرحله ببرید.

اسکراب کردن

اسکراب کردن پوست از آن مراحل بسیار مهم است که نباید آن را از پروسه در حال انجام حذف کنید. پاکسازی پوست شما بدون در نظر گرفتن این مرحله عملا نتیجه درخوری را به همراه ندارد.

اسکراب کردن صورت

همان‌طور که متوجه شدید، گر فقط صورت خود را بشویید، سلول‌های مرده، جوش‌های سرسیاه و کثیفی‌های عمیق داخل منافذ پوست خارج نمی‌شوند.

پس باید صورت خود را اسکراب کنید. برای این کار می‌توانید به سراغ محصولات شیمیایی موجود در بازار برود؛ اما پیشنهاد ما این است که استفاده از مواد خانگی را در اولویت قرار دهید.

برای مثال می‌توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال اخته و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید.

استفاده از ماسک صورت

چهارمین مرحله پاکسازی پوست در خانه، استفاده از انواع ماسک صورت برای ارائه نرمی و لطافت به پوست است. ماسک‌ها، علاوه بر جذب روغن‌های اضافی پوست، منافذی را که در طول فرایند پاک‌سازی و شستشو باز شده‌اند، می‌بندند. خوب است از ماسک‌هایی استفاده کنید که پوست شما را درخشان می‌کنند.

استفاده از ماسک صورت

همچنین یک پک مرطوب کننده مناسب صورت، ترجیحا طبیعی (مانند ترکیب زردچوبه و حبوبات، آلوئه ورا و عسل و غیره) مزایای بسیاری را به همراه داشته و فرایند پاکسازی پوست را تسریع می‌کند.

اگر محصولات شیمیایی موجود در بازار را ترجیح می‌دهید، به دنبال آن مواردی باشید که بر پایه میوه‌ها مانند موز یا پاپایا تهیه و تولید شده‌اند. ماسک مورد نظر را طبق دستورالعمل روی پوست گذاشته و پس از مدت معین آن را بشویید.

تقویت کننده

گرچه انتخاب ماسک مناسب برای پوست زمان بر است؛ اما پایان مراحل پاکسازی پوست، نیست. شما باید پس از این مرحله، از مواد تقویت کننده استفاده کنید. توصیه می‌شود که در این مرحله، استفاده از انواع تونرها را مورد نظر قرار دهید.

تقویت کننده پوست

در واقع هنگامی که صورت خود را پس از شستن ماسک صورت خشک کردید، از یک تونر استفاده کنید که به حفظ تعادل pH پوست کمک شایانی می‌کند.

می‌توانید از سرکه سیب، آلوئه ورا، خیار یا گلاب برای پوست چرب به عنوان تونر (به جای مواد موجود در فروشگاه‌ها) استفاده کنید.

فراموش نکنید که زمان پاکسازی پوست در خانه، یک تونر نه تنها منافذ بیشتری را می‌بندد؛ بلکه سطح pH پوست را نیز متعادل می‌کند.

در نتیجه پوست ما بلافاصله احساس طراوت و آبرسانی خواهد کرد. می‌توانید از تونرهای غیرالکلی خریداری شده از فروشگاه هم استفاده کنید؛ اما موارد ذکر شده به دلیل طبیعی بودن، نتیجه بهتری را به همراه دارند.

لازم است تکرار کنیم که از اهمیت این مرحله غافل نشده و این مرحله بسیار مهم را نادیده نگیرید. همچنین بعد از اسپری کردن تونر روی صورت خود، آن را پاک نکنید.

اجازه دهید پوستتان تونر را کاملا جذب کند. اگر تا به حال برای تهیه تونر در خانه موردی را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید آب یک خیار را گرفته و پنج قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید.

آنها را با هم مخلوط کرده و به یک بطری اسپری منتقل کنید. مخلوط را در یخچال نگهداری کرده و قبل از استفاده خوب تکان دهید.

مرطوب کننده

در نهایت امر، پس از اتمام مراحل لایه برداری پوست، مهم است که با استفاده از مرطوب کننده‌ها، پوست را نرم کنید. شاید ماسک‌ها پوست شما را خشک کرده باشند و یا پس از مصرف تونر نیاز به کمی رطوبت بیشتر را احساس کنید.

مرطوب کننده پوست

یک مرطوب کننده مناسب می‌تواند پوست را آبرسانی کرده و همچنین بر تاثیر پاکسازی پوست در خانه، بیفزاید. در نتیجه چهره شما برای مدت طولانی بعد از این مرحله، درخشان خواهد بود.

در حالی که پوست‌های خشک از کرم‌های روغنی استفاده می‌کنند؛ پوست‌های چرب باید از کرم‌های مبتنی بر آب استفاده کنند. فراموش نکنید که پیروی از این روال ساده پاکسازی صورت، پوست شما را درخشان می‌کند و باعث می‌شود همیشه شاداب و با طراوت به نظر برسید.

اگر دوست دارید این مرحله را نیز به طور طبیعی پیش ببرید، می‌توانید ژل آلوئه ورا تازه را روی تمام صورت خود بمالید؛ زیرا دارای خواص مغذی و مرطوب کنندگی است.

همچنین پوست شما را آرام کرده و سطح آن را تسکین می‌دهد. با این حال، برخی از خانم‌ها دوست دارند یک بار تمامی این مراحل را به صورت حرفه‌ای پیش ببرند. به آنها پیشنهاد می‌کنیم که با رزرو وقت در یک سالن معتبر، برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

اهمیت پاکسازی پوست در خانه

یک پاکسازی خوب و منظم که آرایش و یا آلودگی‌ها را از روی صورت ما پاک خواهد کرد، بهبودهای مشهود  و روز به روز را تضمین می‌کند. پاکسازی صورت یک نوع رژیم زیبایی است که به طور موثر در مبارزه با اولین علائم پیری پوست، حفظ الاستیک و درخشندگی پوست در طول زمان کمک می‌کند.

برای درک اهمیت پاکسازی پوست در خانه به این موضوع فکر کنید که پوست شما در طول روز با چه چیزهایی روبرو می‌شود. از آرایش و عرق کردن گرفته تا ذرات موجود در محیط و آلودگی که در طول روز با آن مواجه می‌شوید.

پوست شما به ناچار هر روز در معرض بسیاری از این نوع مهاجمان خارجی قرار می‌گیرد. پس پاکسازی روزانه یا هفتگی پوست تمام آثار کثیفی، چربی اضافی، آلودگی و سلول‌های مرده را از صورت شما پاک می‌کند.

کلام آخر

در آخر بسیار مهم است که پوست خود را دو بار در روز، صبح و عصر تمیز کنید. صبح‌ها، پس از بیدار شدن از خواب، پاکسازی صورت به از بین بردن سموم، سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی که پوست در طول شب ترشح کرده، کمک می‌کند.

در هنگام عصر نیز، پاکسازی نه تنها تمام آثار آرایش را از صورت پاک می‌کند، بلکه به روند ترمیم پوست در برابر تهاجمات خارجی که پوست ما در طول روز در معرض آنها قرار می‌گیرد، کمک می‌نماید.

با توجه به این نکات اگر موردی را در نظر دارید که در این راهنما ذکر نشده، در قسمت کامنت‌ها به آن اشاره کنید.

سوالات متداول

چه نوع تونر خانگی برای پوست‌های چرب مناسب است؟

سرکه سیب یک قابض بوده و برای پوست‌های چرب مناسب است. می توانید ترکیبی از سرکه سیب و آب به مقدار مساوی تهیه کنید. ترکیب برگ نعناع و چای سبز هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پوست خشک را چطور اسکراب کنیم؟

برای پاکسازی پوست در خانه در مرحله اسکراب، سه قاشق جو دوسر خام را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. اسکراب را به مدت پنج دقیقه با حرکات دایره‌ای روی صورت خود ماساژ داده و با آب معمولی بشویید.

چطور یک پاک کننده مناسب برای پوست چرب تهیه کنیم؟

عسل و آب لیمو را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. روی پوست قرار داده و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس آن را با یک پارچه یا دستمال نرم پاک کنید و صورت خود را با مقداری آب سرد بشویید.

5 | (1)
منبع hopscotch urbancompany bebeautiful
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x