معرفی 10 جایگزین پنیر پیتزا برای یک پیتزای خوشمزه

آن‌هایی که عاشق پیتزا هستند، به خوبی می‌دانند که گل سرسبد این غذای ایتالیایی، پنیر است! حال اگر به هر دلیلی، نتوانیم پنیر بخوریم، باید قید این فست فود محبوب را بزنیم؟ آیا بهتر نیست به جایگزین پنیر پیترا فکر کنیم؟

همه ما وقتی پیتزا را خوشمزه می‌دانیم که پنیر کافی روی آن قرار گرفته و به اصطلاح، کش بیاید! در واقع هرچه قطعات این غذای عجیب و غریب بیشتر کش بیایند، ما آن را بیشتر می‌پسندیم.

حالا اگر پنیر نباشد، از کش آمدن هم خبری نیست؛ ولی همچنان می‌توان یک پیتزای خوشمزه داشت. البته اگر بتوان برای پنیر، یک جایگزین مناسب و لذیذ پیدا کرد.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به معرفی بهترین جایگزین پنیر پیتزا بپردازیم. اگر شما هم پیتزا را بدون پنیر ترجیح می‌دهید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا پنیر پیتزا در تهیه پیتزا اینقدر مهم است؟

هر غذایی یک ماده مرکزی دارد که تهیه آن را خوشمزه می‌کند. آماده سازی پیتزا هم با پنیر عجین شده و در واقع این ماده شاه کلید آشپزهایی است که تبحر کافی را در پخت پیتزا به دست آورده‌اند.

چرا پنیر اینقدر در تهیه پیتزا مهم است ؟

این میان کیفیت و تازگی پنیر بسیار مهم است؛ زیرا هیچ عنصر دیگری مانند آن پیتزا را گرد هم نمی‌آورد. این ماده گاهی اوقات به عنوان چسبی که پیتزا را روی هم نگه می‌دارد، شناخته می‌شود.

احتمالا تعجب می‌کنید اگر بدانید که در آمریکا برای این غذا روز ملی هم تعیین شده و طبق مطالعه بنیاد ملی روز پیتزا، حدود 78 درصد از آمریکایی‌ها عاشق خوردن پنیر این فست‌فود هستند. می‌توان نتیجه گرفت که پیتزا پنیر، یکی از بهترین انواع پیتزا برای بسیاری از آمریکایی‌ها است.

بسته به نوع سلیقه و رژیم غذایی خود می‌توانید پنیرهای کم‌چرب و پرچرب را برای تهیه پیتزا استفاده کنید. همچنین آشپزهای حرفه‌ای توصیه می‌کنند که پنیر انتخابی شما باید کم رطوبت باشد.

در صورت امکان از مواد تازه خرد و یا رنده شده استفاده کنید. پنیر از قبل خرد شده، یخ زده و یا فریز شده معمولا دارای مواد افزودنی مانند نشاسته سیب زمینی است تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و از جدا شدن قطعات پیتزا از هم جلوگیری کند.

اما چرا از خوردن پنیر پیتزا لذت می‌بریم؟

قبلا از اینکه به جایگزین پنیر پیتزا فکر کنیم، بهتر است بدانیم که چه دلیل علمی پشت لذت بردن از خوردن پیتزا با پنیر فراوان وجود دارد.

گلوتامات

رویه‌های پیتزا با ترکیبی به نام «گلوتامات» همراه هستند که می‌توان آن را در گوجه فرنگی، پنیر، سوسیس یافت. هنگامی که گلوتامات به زبان ما برخورد می‌کند، به مغز می‌گوید که هیجان زده شود و بیشتر هوس کند. این ترکیب در واقع باعث آب شدن دهان ما در انتظار گاز زدن بعدی می‌شود.

ترکیب سس و پنیر

در کنار این مورد، پنیر و سس گوجه فرنگی مانند یک جفت کامل عمل می‌کنند. این دو خوراکی به تنهایی طعم بسیار خوبی دارند؛ اما به گفته کارشناسان آشپزی، آنها حاوی ترکیبات طعم دهنده‌ای هستند که هنگام خورده شدن با همدیگر، طعم بهتری دارند.

 واکنش‌های شیمیایی پیتزا و پنیر

یکی دیگر از دلایلی که پنیر پیتزا را محبوب کرده، کیفیت آن هنگام پخت است که پنیر را به رنگ قهوه‌ای درمی‌آورد. وقتی پیتزا را می‌پزیم به دلیل دو واکنش شیمیایی قهوه‌ای و ترد می‌شود.

واکنش های شیمیایی پیتزا و پنیر

اولین مورد «کاراملی شدن» نامیده می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که قندهای موجود در یک غذا قهوه‌ای می‌شوند. می‌دانیم که بیشتر غذاها حاوی حداقل مقداری قند هستند. زمانی که آنها را بین 230 تا 320 درجه حرارت دهیم، قند آنها شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند.

این واکنش شیمیایی بیشتر برای گوجه و دیگر مواد روی پیتزا اتفاق می‌افتد. قهوه‌ای شدن پنیر و حتی جایگزین پنیر پیتزا، در واکنش «میلارد» رخ می‌دهند.

این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که اسیدهای آمینه موجود در غذاهای پر پروتئین مانند پنیر و پپرونی با قند موجود در آن غذاها، زمان حرارت دادن، واکنش نشان دهند.

پپرونی که با لبه‌های فر شده ترد می‌شود و پنیری که قهوه‌ای و حباب‌دار است، نمونه‌هایی از واکنش میلارد هستند که مغز ما را تحریک می‌کنند، جوانه‌های چشایی ما را هیجان زده کرده و دهانمان را آب می‌اندازند.

چرا باید به فکر جایگزین پنیر پیتزا باشیم؟

پنیر علی‌رغم اینکه یک ماده خوشمزه است، برای خیلی‌ها مناسب نیست. افرادی میان ما وجود دارند که به پنیر حساس هستند و از خوردن آن منع شده‌اند.

چرا باید به فکر جایگزین پنیر پیتزا باشیم؟

لیست این افراد از گیاهخواران شروع شده (که به شدت از پنیر در هر یک از محصولات غذایی خود اجتناب می‌کنند) و به کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند، ختم می‌شود.

این افراد نیز با مصرف پنیر دچار ناراحتی‌های شدید گوارشی می‌شوند. همچنین بعضی از افراد به کازئین (پروتئینی که در محصولات شیر یافت می‌شود)، حساسیت دارند.

پنیر سرشار از چربی و سدیم است و احتمال دارد یکی از مواد غذایی باشد که برای افراد چاق و یا کسانی که  فشار خون بالا دارند، مضر تلقی شود.

تمام این موارد در کنار هم باعث می‌شوند تا ما به دنبال جایگزین پنیر پیتزا باشیم و با این سوال روبرو شویم که به جای پنیر پیتزا از چه استفاده کنیم.

معرفی 10 جایگزین پنیر پیتزا

در این قسمت به معرفی 10 مورد از موادی که می‌توانند جایگزین مناسبی برای پنیر پیتزا باشند می‌پردازیم تا کسانی که نمی‌توانند از این ماده استفاده کنند، راهنمای خوبی داشته باشند.

توجه کنید که برخی از این مواد هیچ کششی را به پیتزا نمی‌دهند و فقط خواص سلامتی آنها باعث شده تا در لیست زیر قرار بگیرند.

پنیر ریکوتا

یکی از بهترین نمونه‌ها به عنوان جانشین پنیر پیتزا، پنیر ریکوتا است. این مورد نوعی پنیر ایتالیایی است که با گرم کردن مجدد آب پنیر باقی مانده در تولید پنیرهای دیگر تهیه می‌شود که طعمی ملایم با بافت چسبناک دارد.

پنیر ریکوتا جایگزین پنیر پیتزا

ریکوتا با چربی و نمک کمتر می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های پنیر در پیتزا باشد. علاوه بر این، حاوی کلسیم و فسفر است که به حفظ سلامت عضلات بدن کمک می‌کند.

مزیت‌های مختلفی که باعث می‌شوند تا این گزینه را پیشنهاد کنیم عبارتند از اینکه ریکوتا منبع خوبی از پروتئین به حساب می‌آید و حاوی 11.3 گرم از این ماده در هر 100 گرم خود است.

برای هر کسی که به دنبال تاکید بر تراکم پروتئین است، ریکوتای کم‌چرب مقدار بهتری از پروتئین در هر کالری را ارائه می‌کند.

همچنین از آنجایی که ریکوتا معمولا از شیر حیواناتی به دست می‌آید که در مراتع پرورش می‌یابند، مقدار مناسبی از امگا 3 را در فرم DHA/EPA فراهم می‌کند.

در نتیجه به راحتی جایگزین پنیر پیتزا می‌شود. برخلاف غذاهای گیاهی مانند آجیل و دانه‌ها، DHA و EPA همان شکلی از امگا 3 هستند که در ماهی‌های روغنی و غذاهای دریایی یافت می‌شوند.

سومین ماده معدنی که ریکوتا در مقادیر نسبتا زیاد فراهم می‌کند کلسیم است. کلسیم یکی از مواد مغذی اصلی در تمام محصولات شیر و پنیر بوده و ریکوتا نیز به همین ترتیب است.

به طور خاص، یک وعده ریکوتا بیش از یک پنجم RDI روزانه کلسیم را تامین می‌کند. این ماده چندین عملکرد مهم در بدن دارد و به ویژه برای حفظ سلامت استخوان‌ها، سیگنال‌دهی عصبی و عملکرد ماهیچه‌ها مهم است.

پنیر گیاهی Daiya

پنیر دایا نوعی پنیر آنالوگ است که با استفاده از روغن نارگیل، آرد تاپیوکا، طعم‌های گیاهی و عصاره‌های طبیعی تهیه می‌شود. این یک جایگزین بدون گلوتن است که مانند پنیر واقعی ذوب می‌شود و می‌تواند در پیتزا و ساندویچ استفاده شود. بافت و طعم دایا آن را به یک جایگزین قابل توجه برای فست‌فودها تبدیل کرده است.

پنیر گیاهی Daiya

استفاده از این نوع پنیر را به خصوص به کسانی توصیه می‌کنیم که گیاهخواری را انتخاب کرده‌اند و مدتی است که به دنبال جایگزین مناسب برای پنیر پیتزا هستند.

طبق تحقیقات گفته می‌شود که مصرف این پنیر می‌تواند پتانسیل بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. این ماده باعث کاهش تشکیل پلاک (که باعث 90٪ حملات قلبی می‌شود) می‌شود که نسبت به منابع لبنی یا گوشتی بسیار قابل توجه است.

دلیل دیگری که می‌توانید آن را به عنوان جایگزین پنیر پیتزا در نظر بگیرید، هضم آسان‌تر پنیر است. این ماده به طور قابل توجهی هیچ ماده سنگین برای هضم (مواد شیمیایی گیاهی، آنتی اکسیدان‌ها، ریزمغذی‌ها، هرگونه ویتامین و غیره) ندارد. در نتیجه از نظر تغذیه‌ای بدن را با مشکلات کمتری در سیستم گوارش روبرو می‌کند.

زیتون

شاید با این مورد موافق نباشید؛ اما زیتون به سادگی کیفیت پیتزای پخته شده را با طعم معطر غنی و بافت گوشتی افزایش می‌دهند.

زیتون به جای پنیر پیتزا

زیتون‌ها یک پیش غذای طبیعی هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد و روی پیتزا از آن استفاده کرد. این پیشنهاد را به دلیل مزیت‌های مختلف این ماده مغذی در لیست قرار داده‌ایم.

حتما می‌دانید که زیتون با سرطان مبارزه می‌کند؛ زیرا حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که این آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از رشد غیر قابل کنترل سلول‌های سرطانی کمک خواهند کرد.

همچنین می‌تواند استخوان‌ها را تقویت کند. گفته می‌شود که برخی از فیتوکمیکال‌های موجود در زیتون و حتی روغن زیتون به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می‌کنند.

مکمل‌های روغن زیتون التهاب را کاهش می‌دهد و استرس اکسیداتیو را در آرتریت روماتوئید کاهش می‌دهد. علاوه بر این، زیتون به طور چشمگیری قدرت گرفتن، ناراحتی مفاصل و سفتی اولیه را در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود می‌بخشد.

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از زیتون میزان افسردگی در افراد را کم می‌کند. این جایگزین پنیر پیتزا، دارای خواص ضد افسردگی است که به حفظ سیستم عصبی کمک می‌کند. علاوه بر این، ممکن است در درمان افسردگی و اضطراب هم موثر باشند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که غذاهای ناسالم مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان غذاهای غنی از چربی‌های ترانس و محصولات پخته شده یا از پیش بسته بندی شده، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

پنیر پستو

زمانی که درگیر سوال به جای پنیر پیتزا از چه استفاده کنیم هستید، پستو را هم در اولویت قرار دهید. پستو یک پنیر سبز رنگ ایتالیایی است که شامل پنیر سفت، برگ ریحان، آجیل کاج، نمک و سیر می‌شود.

پنیر پستو جایگزین پنیر پیتزا

طعم گیاهی غنی با طعم لطیف سیر و روغن زیتون دارد. این طعم عمیق، همراه با بافت سفت، آن را به یک جایگزین قابل توجه برای پنیر در پیتزا تبدیل می‌کند.

با توجه به مواد استفاده شده برای تهیه این نوع پنیر، می‌توانیم ادعا کنیم که پستو منبعی از چربی‌های سالم است. اتکا به روغن زیتون به این معنی است که پستو سرشار از چربی‌های سالم، به ویژه چربی‌های تک غیر اشباع و اسید اولئیک است.

این چربی‌ها فوق العاده مهم هستند، زیرا می‌توانند به کاهش سطح کلسترول LDL، افزایش کلسترول HDL و محافظت از قلب ما کمک کنند.

نکته دیگری که این پنیر را به عنوان جایگزین پنیر پیتزا به همه معرفی می‌کند، توانایی کاهش FODMAP است. برخی از غذاها حاوی کربوهیدرات‌هایی به نام FODMAP هستند که می‌توانند در روده کوچک تخمیر شوند.

همه انسان‌ها نمی‌توانند FODMAP ها را هضم کنند. برای برخی از افراد، این کربوهیدرات‌ها منجر به عوارض جانبی بسیاری از جمله نفخ، و اسهال می‌شود.

به ویژه، اگر سندرم روده تحریک پذیر یا سیستم گوارشی حساس دارید، ممکن است لازم باشد در مورد FODMAP ها محتاط باشید.

این میان پستو انتخاب خوبی است. تقریبا همه مواد تشکیل دهنده آن به طور طبیعی دارای FODMAP کم هستند. به علاوه، طعم قوی پستو یک راه عالی برای جالب‌تر کردن غذاهای کم FODMAP است.

پنیر بادام هندی

این مورد هم به عنوان جانشین پنیر پیتزا شناخته می‌شود. همچنین اگر گیاهخوار هستید پنیر بادام هندی یک جایگزین دوست داشتنی برای دیگر پنیرها است.

پنیر بادام هندی

این پنیر خامه‌ای که از آسیاب کردن بادام هندی خیس خورده به دست می‌آید، به دلیل طعم آجیلی، شور و قوام غلیظ، طرفداران زیادی دارد.

پنیر بادام هندی بسیار مغذی، خوشمزه، سالم و خوش طعم است. اما اینها تنها مزیت‌های آن نیستند. این ماده می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش وزن باشد. به عنوان یک غذای گیاهی، چربی اشباع شده آن بسیار کم است و کلسترول آن صفر است.

این جایگزین پنیر پیتزا برای گیاهخواران می‌تواند مجموعه‌ای از فواید تغذیه‌ای را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع ارائه دهد.

در یک وعده، مقدار زیادی چربی سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی دریافت خواهید کرد. همچنین اگر تخمیر شده باشد، مملو از باکتری‌های خوب نیز خواهد بود.

پنیر کدو سبز

احتمالا تا به حال اسم این نوع پنیر را نشنیده‌اید؛ اما در توضیحات این قسمت با خواص آن آشنا خواهید شد. این نوع پنیر با استفاده از کدو سبز، روغن نارگیل، مخمر، نمک، ژلاتین و آب تهیه می‌شود. طعم پنیری و بافتی شبیه به گوشت فراوری شده دارد.

پنیر کدو سبز

برای جایگزینی پنیر روی پیتزا به سراغ پنیر کدو سبز خانگی بروید تا ناامید نشوید. برای طعم عمیق‌تر، چاشنی‌هایی مانند ریحان یا جعفری را نیز به آن اضافه کنید.

حتما می‌دانید که کدو سبز ممکن است از راه‌های مختلفی به هضم سالم کمک کند. این ماده سرشار از آب است که می‌تواند مدفوع را نرم کند.

همچنین باعث می‌شود که دستگاه گوارش آن راحت‌تر از بین برده و احتمال یبوست شما کاهش یابد. جالب اینکه همین خواص در پنیر کدو سبز هم دیده شده به همین دلیل طرفداران زیادی میان کسانی که در دفع غذا مشکل دارند، پیدا کرده است.

این جایگزین پنیر پیتزا همچنین مزایای بالقوه‌ای دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند.

  • تضمین سلامت استخوان: سرشار از آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین و همچنین ویتامین K و منیزیم است که همگی می‌توانند به تقویت استخوان‌ها کمک کنند.
  • اثرات ضد سرطانی: این ماده به کشتن یا محدود کردن رشد برخی از سلول‌های سرطانی کمک کند.
  • پروستات سالم: با محدود کردن هیپرپلازی پروستات کمک کرده، بزرگ شدن پروستات که معمولا باعث مشکلات ادراری و جنسی در مردان مسن می‌شود را کنترل می‌کند.
  • بهبود عملکرد تیروئید: با ثابت نگه داشتن سطح هورمون تیروئید کمک می‌کند.

اسفناج

اسفناج با طعمی ملایم و شیرین گیاه پر خاصیتی است که برخی آن را از ته دل دوست دارند و برخی اصلا توجهی به مصرف آن نمی‌کنند. اما این گیاه از نظر ارزش غذایی و در دسترس بودن می‌تواند جایگزین مناسبی برای پنیر باشد.

استفاده از اسفناج به جای پنیر پیتزا

برگ‌های اسفناج معمولا در انتهای مراحل تهیه پیتزا، برای طعم‌دهی اضافه می‌شود. اگرچه توصیه می‌شود که قبل از افزودن باید پخته شوند؛ اما بسته به سلیقه خود می‌توانید آنها را به صورت خام هم استفاده کنید. چون در نهایت گرمای فر اسفناج را سرخ می‌کند.

این گیاه خوشمزه با کالری کم، پروتئین زیادی دارد. یک فنجان اسفناج تازه حاوی تنها 7 کالری است که آن را به یک غذای مغذی و  کم کالری تبدیل می‌کند.

اسفناج را می‌توان به وفور بدون تأثیر قابل توجهی بر کالری دریافتی مصرف کرد؛ بنابراین یک غذای عالی برای کاهش وزن سالم و مدیریت وزن است.

این جایگزین پنیر پیتزا، به طرز شگفت انگیزی سرشار از پروتئین است. یک فنجان اسفناج حاوی 0.86 گرم پروتئین و یک وعده 100 گرمی آن نزدیک به 3 گرم پپروتئین دارد.

در کنار این موارد اسفناج سرشار از ویتامین‌های A، C و K1 است. به عنوان مثال، طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک وعده 100 گرمی اسفناج بیش از یک سوم ارزش روزانه ویتامین C، 2813 واحد بین المللی (IU) را تامین می‌کند.

به خاطر بسپارید یکی از فواید اسفناج این است که می‌تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد و به دلیل آنتی اکسیدانی به نام آلفا لیپوئیک اسید، حساسیت به انسولین را افزایش دهد.

برای کسانی که دیابت یا مقاومت به انسولین دارند، اسفناج خطر آسیب اکسیداتیو را که معمولا از مقاومت مزمن به انسولین ناشی می‌شود، کاهش می‌دهد.

قارچ

اگرچه در ایران استفاده از قارچ در پیتزا امری بدیهی است؛ اما سرآشپزهای حرفه‌ای می‌دانند که برخی انواع این غذا، نیازی به قارچ ندارند.

مگر اینکه بخواهید آن را به عنوان یک جایگزین برای پنیر پیتزا در نظر بگیرید. قارچ‌ها دارای طعم خاکی غنی با بافت اسفنجی هستند که آنها را گزینه خوبی برای جایگزینی پنیر در پیتزا می‌کند.

برخی از قارچ‌های پرکاربرد عبارتند از قارچ دکمه‌ای، قارچ شیتاکه و قارچ کرمی که به عنوان جایگزین پنیر پیتزا، محبوب شده‌اند. حتما قبل از اضافه کردن، قارچ‌ها را بپزید تا طعم آبدار آنها را از دست ندهید.

فراموش نکنید که افراد مبتلا به دیابت باید این جایگزینی را انجام دهند؛ زیرا قارچ سرشار از فیبر است و سلامتی آنها را تقویت خواهد کرد.

فیبر غذایی به مدیریت تعدادی از شرایط سلامتی از جمله دیابت نوع 2 کمک می‌کند. یک بررسی در سال 2018 از متاآنالیزها نشان داد افرادی که فیبر زیادی می‌خورند با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 روبرو می‌شوند. همچنین کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، با کاهش سطح گلوکز خون مواجه می‌شوند.

یک فنجان قارچ ورقه شده خام، با وزن 70 گرم، تقریبا 1 گرم فیبر دارد. دستورالعمل‌های غذایی توصیه می‌کنند که بزرگسالان بسته به جنس و سن، روزانه 22.4 تا 33.6 گرم فیبر رژیم غذایی مصرف کنند.

استفاده از قارچ در پیتزا

قارچ، لوبیا، برخی سبزی‌ها، برنج قهوه‌ای و غذاهای سبوس‌دار همگی می‌توانند در نیاز روزانه فرد به فیبر موثر باشند.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از زنان در دوران بارداری از مکمل‌های اسید فولیک یا فولات برای تقویت سلامت جنین استفاده می‌کنند، اما قارچ‌ها می‌توانند فولات لازم را برای بدن آنها تامین کنند.

یک فنجان قارچ خام 16.3 میکروگرم (mcg) فولات را در خود جای می‌دهد. دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند که بزرگسالان روزانه 400 میکروگرم فولات مصرف کنند.

گل کلم کبابی

مورد دیگری که می‌تواند در لیست جایگزین پنیر پیتزا قرار بگیرد، گل کلم کباب شده است. با توجه به طعم و بافت آن، گل کلم کباب شده جایگزین قابل توجهی برای پنیر روی پیتزا است.

گل کلم کبابی جایگزین پنیر پیتزا

برشته شده، طعمی دودی با بافتی ترد دارد. این یک جایگزین خوشمزه، سالم و بدون گلوتن، بدون لبنیات و مناسب برای وگان‌هایی که پنیر روی پیتزا را حذف کرده‌اند.

گل کلم یک نوع سبزی چلیپایی است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، اثرات ضد التهابی و همچنین محتوای فیبر بالایی که دارد، به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

همچنین منبع عالی ویتامین C است. گفته می‌شود که یک فنجان گل کلم پخته تقریبا تمام ویتامین C مورد نیاز شما را در یک روز تأمین می‌کند (دقیقا 92٪). استفاده از سبزی‌های چلیپایی (شامل کلم بروکلی، کلم، کلم بروکسل) حداقل چند بار در هفته، بسیار مفید است.

مرغ

دوستداران گوشت باید از ما برای این جایگزین آبدار به جای پنیر در پیتزا تشکر کنند. وقتی مرغ با چاشنی‌های مناسب برشته یا سرخ می‌شود، طعم شگفت انگیز و لذیذی دارد که باعث می‌شود برای مدتی پنیر را فراموش کنید.

استفاده از مرغ به جای پنیر پیتزا

اگر به پنیر حساسیت دارید، یک دسته ران یا سینه مرغ را انتخاب کنید، آنها را کبابی کرد و در قطعات کوچک تکه تکه کنید. استفاده از این روش حتما ظاهر متفاوتی هم به پیتزای شما خواهد داد.

مرغ نه تنها منبع خوبی از پروتئین است، بلکه در تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز بسیار غنی است. این جایگزین پنیر پیتزا، با استفاده از ویتامین B موجود در خود به تولید انرژی و تشکیل گلبول‌های قرمز سالم به بدن کمک می‌کند.

همچنین ویتامین D موجود در مرغ به جذب کلسیم و تقویت استخوان‌ها کمک خواهد کرد. ویتامین A به تقویت بینایی کمک کرده و نقش مهمی در سیستم ایمنی دارد.

مواد معدنی مانند آهن موجود در این نوع گوشت هم می‌توانند در تشکیل هموگلوبین، فعالیت ماهیچه‌ها و جلوگیری از کم خونی مفید باشند. در کنار این موارد پتاسیم و سدیم مرغ، الکترولیت‌هایی هستند که می‌توانند به تعادل مایعات کمک کننده باشند.

کلام آخر

در این متن سعی کردیم راهنمای مناسبی را در مورد بهترین جایگزین‌ها برای پنیر پیتزا معرفی کنیم. اگرچه دل کندن از این ماده خوشمزه و خوش عطر بسیار سخت است؛ اما گاهی ناچار به حذف آن هستیم.

همان طور که اشاره شد کسانی که گیاهخواری را انتخاب کرده‌اند و یا آلرژی‌های متفاوتی به محصولات لبنی دارند، باید از این لیست و موارد مشابه آن استفاده کنند.

بد نیست اگر در قسمت کامنت‌ها در مورد تجربه خود از کنار گذاشتن پنیر پیتزا و یا دلایل علاقه خودتان به این پنیر خوشمزه برای ما بنویسید.

سوالات متداول

ماهی تن هم می‌تواند جایگزین پنیر پیتزا باشد؟

ماهی تن دارای مشخصات شگفت انگیزی است؛ زیرا سرشار از پروتئین کم‌چرب و ید است. اگر رژیم گرفته‌اید و میل غیر قابل مقاومتی برای لقمه پیتزا دارید، به سراغ ماهی تن بروید.

از نظر بافت غذا کدام مورد جایگزین بهتری برای پنیر پیتزا است؟

برای اینکه بافت رویه پیتزا را از دست ندهید، از میان چند جایگزین پنیر پیتزا، پنیر ریکوتا، دایا، پستو، پنیر بادام هندی و پنیر کدو سبز را مد نظر قرار دهید.

جایگزین طعم‌دار برای پیتزا بدون پنیر کدام است؟

بهترین جایگزین‌ها از نظر طعم، پنیر ریکوتا، دایا و پنیر بادام هندی هستند. البته بسته به نوع سلیقه خود می‌توانید از برخی گیاهان طعم‌دار مانند ریحان هم استفاده کنید.

3.7 | (6)
منبع washingtonpost thefoodxp
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x