سشوار کشیدن صحیح مو | این 7 اشتباه را انجام ندهید!

برای بسیاری از افراد «سشوار کشیدن مو» به معنای هدف گیری موهای خیس با باد داغ سشوار است. در حالی که سشوار کشیدن مو نیز مانند بسیاری از روش‌های مراقبت از زیبایی پوست و مو روش خاصی دارد.

اگر این کار را به اشتباه انجام دهید، ممکن است به موهای خود آسیب‌ جبران ناپذیری برسانید. از طرفی، به دلایل مختلفی نیز نمی‌توان همواره به سالن‌های آرایشی مراجعه نمود. پس راه حل چیست؟

ما در این مقاله با بررسی 7 اشتباه رایج، به شما سشوار کشیدن صحیح مو را آموزش خواهیم داد تا بدون صرف وقت و هزینه در سالن‌های آرایشی، موهایتان را به دلخواه خود حالت دهید. با ما همراه باشید.

از سشوار بی‌کیفیت استفاده می‌کنید

سشوار مو

 

کیفیت سشواری که از آن استفاده می‌کنید بسیار حائز اهمیت است؛ به ویژه اگر موهای پر و بلندی دارید و موهای خود را همواره با سشوار خشک می‌کنید. به طور معمول افرادی که دارای موهای ضخیم هستند، سشوارهای بی کیفیت را می‌پسندند چراکه این سشوارها درجه حرارت بالایی داشته و موها را سریع‌تر خشک می‌کنند. در حالی که این کار بسیار نادرست است. سشوارهای با کیفیت، درجه بندی حرارت دارند و به کمک تکنولوژی‌ جدید مو را خشک می‌کنند. این تکنولوژی به جای حرارت دادن به مو و تخریب آن، مولکول‌های آب را تجزیه می‌کند تا موها خشک شوند.

به عنوان یک قانون کلی به یاد داشته باشید که هرچه موهایتان در معرض حرارت کمتری قرار بگیرند و کنترل بیشتری بر روی حرارت سشوار داشته باشید، موهای سالم‌تری خواهید داشت.

موهایتان را برای مدت طولانی در حوله می‌پیچید

بسیاری از افراد پس از استحمام حدود 30 دقیقه موهای خود را در حوله می‌پیچند. غافل از اینکه حوله‌ موجب ایجاد اصطکاک بر مو شده و به آن آسیب می‌رساند.

متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که برای گرفتن آب موها از حوله میکروفیبر یا یک تیشرت قدیمی استفاده شود. با این حال، باز هم نباید موها را 30 دقیقه در حوله میکروفیبر یا تیشرت پیچاند. این مدت نباید از 10 دقیقه تجاوز کند. از آنجایی که مو در حین مرطوب بودن در آسیب‌ پذیرترین حالت خود قرار دارد؛ بهتر است اجازه دهید که موها توسط جریان هوا کمی خشک شوند.

به عنوان یک قانون کلی برای سشوار کشیدن درست مو ، پیش از سشوار کشیدن موهای نازک و کم پشت 80 درصد رطوبت آن‌ها بگیرید. برای سشوار کشیدن موهای ضخیم نیز 50 درصد رطوبت آن‌ها را بگیرید و سپس سشوار بکشید.

موهای خیس را شانه می‌کنید

شانه کردن موهای خیس

همانقدر که 30 دقیقه پیچیدن مو در حوله مضر است، شانه کردن و سشوار کشیدن سریع مو نیز مخرب است. هرگز نباید بلافاصله پس از خروج از حمام شانه و سشوار به دست بگیرید و موهای خود را حالت دهید.

به منظور سشوار کشیدن صحیح مو ، پیش از شانه کردن موها از باد ملایم و آرام سشوار استفاده کنید. این کار به این منظور انجام می‌شود که رطوبت و خیسی مو از بین برود. اگر هنگامی که موهایتان رطوبت زیادی دارد سشوار را روی سرعت زیاد تنظیم کنید، دچار موخوره و وزی مو می‌شوید. همچنین احتمال گره خوردن موهایتان نیز بالاتر می‌رود.

هنگامی که موهایتان حدود 80 درصد رطوبت خود را از دست داد، می‌توانید مدل دادن و برس کشیدن آن را آغاز کنید.

از اسپری محافظ مو استفاده نمی‌کنید

استفاده از محصولات محافظ مو در برابر حرارت، موهایتان را از آسیب سشوار حفظ کرده و مدل موهایتان را بیشتر نگه می‌دارد. برای مثال اگر موهایتان را فر کرده اید، با استفاده از محصولات محافظت از مو می‌توانید حالت فر آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

به طور معمول، افرادی که از سرم‌ها و اسپری‌های مو استفاده می‌کنند تنها به قسمت پایین موی خود توجه دارند؛ و حتی گاهی اوقات موهای پشت سرشان را نیز از یاد می‌برند. در حالی که این عمل نادرست است. برای جلوگیری از این اتفاق و محافظت از تمام موها در برابر سشوار، سرم یا اسپری را از بالا تا پایین موهای خود پخش کنید. برای این کار می‌توانید از انگشتان یا شانه استفاده نمایید.

دیفیوزرهای سشوار را نادیده می‌گیرید

اشیایی که به محل خروج باد سشوار وصل می‌شوند دیفیوزر نام دارند. این ابزارها باد سشوار را دقیق‌تر به مو منتقل کرده و از قرار گرفتن مو در معرض حرارت بالا جلوگیری می‌کنند.

استفاده از دیفیوزرهای سشوار یکی از نکات مهم در سشوار کشیدن صحیح مو است. این ابزارها بین مو و لبه‌ سشوار -که داغ‌ترین ناحیه سشوار است- فاصله می‌اندازند. همچنین باد سشوار را در ناحیه دلخواه فرد متمرکز می‌کنند. بدون این ابزارها باد سشوار به نقاط دیگر مو نیز انتقال می‌یابد و منجر به وزشدگی مو می‌گردد.

بنابراین حتی اگر عجله دارید، دفعه بعدی که موهایتان را سشوار می‌کشید دیفیوزرهای آن را نصب کنید. معمولاً دیفیوزرهای باریک‌تر جلوه بهتری به مدل مو می‌دهند.

از برس نامناسب استفاده می‌کنید

برس نامناسب

برس هر فرد باید متناسب با جنس موهایش باشد. با این حال، تمامی برس‌های مناسب و ایده آل یک ویژگی مشترک دارند؛ و آن نرم بودن دندانه‌ها است.

اگر موهای شکننده، نازک و حساسی دارید، برس‌های گیاهی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اگر تمایل به تغییر حالت موهایتان دارید، برس‌های سرامیکی برای شما ایده آل خواهند بود. به طور کلی، برس‌های پلاستیکی و سرامیکی بسیار بهتر از برس‌های فلزی بوده و گره‌های مو را به راحتی باز می‌کنند. بنابراین تا حد امکان برس‌های فلزی خریداری نکنید.

سشوار کشیدن مو را از پشت سر شروع می‌کنید

بسیاری از افراد به اشتباه سشوار کشیدن مو را از پشت سر شروع می‌کنند. در حالی که شما باید بیشتر حوصله و وقت خود را بر روی نقاطی از مو بگذارید که بیشتر در معرض توجه دیگران قرار دارند.

اگر سشوار کشیدن را از پشت موها آغاز کنید، هنگامی که به جلوی سر می‌رسید موهایتان تقریباً خشک شده اند. این موجب می‌شود که نتوانید حالت دلخواه را به موهایتان بدهید و امکان وز شدن مو نیز وجود دارد. بنابراین برای سشوار کشیدن صحیح مو ، از موهای نواحی جلوتر شروع کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x