تفاوت پنکک و کرم پودر | معایب و مزایای هرکدام

کرم‌های آرایشی از جمله لوازم ضروری در کیف بانوان هستند؛ چرا که کرم‌ها در زیبایی چهره تاثیر فوق‌العاده‌ای برجا می‌گذارند. برندهای گوناگونی در دنیا وجود دارند که انواع و اقسام مختلفی از کرم‌های آرایشی را تولید می‌کنند، کرم پودر و پنکک دو نوع از محبوب‌ترین آنها در بین بانوان هستند اما کمتر کسی تفاوت پنکک و کرم پودر را می داند.

در این بخش از ایده آل مگ قصد داریم از جوانب مختلف، کرم پودر و پنکک را با یکدیگر مقایسه کنیم. برای اینکه بدانید کرم پودر بهتر است یا پنکک و کدام یک چهره شما را جذابتر می‌کنند، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی کرم پودر و پنکیک

کرم پودر و پنکک هر دو از فاکتورهای مهم در آرایش صورت هستند و با کمک آنها می‌توان پوستی صاف و یکدست داشت. از آنجایی که بسیاری از بانوان نمی‌دانند کرم پودر بهتر است یا پنکیک و یا اینکه نمی دانند کدام یک، آنها را زیباتر می‌کند ما تصمیم گرفتیم هر دو نوع کرم را بصورت جداگانه معرفی کنیم تا از این طریق بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر موادی مایع شکل و به رنگ کرم است. برندهای مختلفی در سراسر دنیا کرم پودر آرایشی تولید می کنند اما می‌توان گفت : تقریباً تمامی کرم پودرها مرطوب و غنی هستند. از تفاوت پنکک و کرم پودر می‌توان به بافت آنها اشاره کرد؛ چرا که کرم پودرها از بافت سنگین‌تری نسبت به انواع پنکک‌های آرایشی برخوردارند.

کرم پودر

انواع کرم پودر در سه نوع چرب، نیمه چرب و مایع موجود است و معمولاً از آنها به عنوان یک زیر ساز آرایش صورت استفاده می‌کنند. کرم پودرها توان بالایی در پوشاندن عیوب صورت، به ویژه جای جوش و لکه‌های صورت دارند.

پنکک چیست؟

پنکک نیز همانند کرم پودر نوعی کرم ضروری و محبوب در کیف آرایش بسیاری از خانم‌هاست و تقریباً همه بانوان با آن آشنا هستند. پنکک نوعی کرم به صورت پودر فشرده است که همانند کرم پودر، توان بالایی در پوشاندن عیوب پوست صورت دارد.

پنکک در نوع چرب و خشک موجود است و افراد می‌توانند با توجه به پوست صورت خود آن را انتخاب کنند. پنکک را می توان روی کرم پودر یا بدون کرم پودر استفاده کرد. اگر می‌پرسید تفاوت پنکک و کرم پودر چیست؟ یا اینکه کرم پودر بهتره یا پنکک؟ بدانید که پنکیک برخلاف کرم پودر بافتی کاملاً سبک دارد  از این رو مانع از ایجاد چربی، تعریق و براق شدن پوست می‌شود در این مورد باید به نوع پوست خود توجه کرد.

پنکک

کرم پودر یا پنکک؟

بدانید که کرم پودر و پنکک هر دو نوعی کرم آرایشی با ویژگی پوشاندن ناهمواری‌های پوست شما هستند و گاهی بانوان در انتخاب یکی از این دو گزینه دچار تردید می‌شوند و این تردید، ممکن است منجر به انتخابی غلط گردد.

حقیقت این است که اگر می‌خواهید تفاوت کرم پودر و پنکک را بدانید و گزینه صحیح را انتخاب کنید باید به نوع پوست خود توجه داشته باشید و به عبارتی  این پوست شما است که انتخاب شما را تعیین می کند.

کرم پودر بهتر است یا پنکک؟

همانطور که گفتیم در انتخاب کرم پودر یا پنکک این نوع پوستتان است که گزینه مناسب را انتخاب می‌کند. در ادامه این نوشتار به کرم مناسب پوست شما اشاره خواهیم کرد.

پوست خشک: اگر پوستی خشک دارید، نباید به هیچ عنوان از پنکک‌ها استفاده کنید. پنکک به دلیل پودری بودن بافت خود به مرور رطوبت پوست شما را به خود جذب می‌کند و در نهایت منجر به خشکی مفرط پوست می‌شود. پس در نتیجه کرم پودر برای پوست شما مناسب‌تر است.

پوست چرب: اگر پوستی چرب دارید توصیه می‌کنیم از کرم پودر یا انواع کرم‌های بافت سنگین اجتناب کنید، پنکک‌ها به دلیل داشتن بافتی سبک برای شما مناسب‌تر هستند.

اگر تمایلی به استفاده از پنکک ندارید و در این مورد تفاوت پنکک و کرم پودر را نادیده می‌گیرید؛ توصیه می‌کنیم از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید. امروزه انواع مختلفی از کرم پودرهای فاقد چربی، مناسب پوست‌های چرب عرضه می‌شود.

تفاوت پنکیک و کرم پودر

معایب کرم پودر

این مسئله روشن است که همه بانوان با آرایش پوست خود جذاب تر و شاداب‌تر می‌شوند؛ اما گاهی این آرایش به صورت مفرط انجام می‌شود که در نهایت فرد را با آسیب‌های جدی پوست روبه رو می کند.  از آنجایی که کرم‌ پودرها دارای بافتی سنگین هستند، با ایجاد لایه‌ای ضخیم روی پوست، منافذ باز پوست را می‌بندد و به مرور زمان و استفاده مکرر پوست دچار اختلاتی مانند جوش و آکنه می‌شود.

اگر به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید حتماً از لوازم آرایشی استاندارد استفاده کنید.

معایب پنکیک

اگر در استفاده از پنکک زیاده روی کنید، ممکن است پوست خود را در معرض آسیب‌های جدی پوستی مانند خشکی پوست، جوش یا آکنه قرار دهید. در این مورد تفاوت پنکک و کرم پودر این است که پنکک کمتر جذب پوست می‌شود. از آنجایی که پنکک برای پوست‌های خشک مناسب نیست و ممکن است خشکی پوست را تشدید کند، افراد با پوست خشک می‌توانند از نوع پنکیک‌های چرب استفاده کنند.

معایب پنکک

نکاتی در استفاده از کرم پودر و پنکک

  • استفاده از کرم پودر و پنکک می‌تواند اثرات خستگی و بی خوابی را از چهره شما محو کند.
  • در انتخاب رنگ کرم پودر و پنکک دقت بیشتری به خرج دهید چرا که رنگ نامناسب، نه تنها شما را زیبا نمی کند بلکه می‌تواند چهره شما را بسیار مصنوعی و نازیبا جلوه دهد. برای انتخاب صحیح بدانید که مناسب‌ترین رنگ برای شما رنگی است که تقریباً یک درجه از پوست شما روشن‌تر باشد.
  • تفاوت پنکک و کرم پودر شامل موارد بسیاری نمی‌شود و این دو عملکردی تقریباً یکسان دارند اما همانطور که ذکر شد نوع پوست شما تعیین می‌کند که کدام یک مناسب شما هستند.
  • به یاد داشته باشید، هیچگاه کرم پودر یا پنکک را با انگشت  روی پوست صورتتان نزنید چرا که این کار بیانگر غیر حرفه‌ای بودن شما است و همچنین جلوه‌ای ناخوشایند دارد.
  • کرم پودر و پنکک  را از طریق یک اسفنج روی پوست بمالید.
  • برای پوشش دهی بهتر پنکک، می‌توانید اسفنج را با چند قطره آب نم دار کنید.
  • چنانچه قصد داشتید کرم پودر را به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید و بعد از آن پنکک بزنید؛ توصیه می‌کنیم اسفنج را روی پوستتان نکشید و به صورت ضربه‌ای این کار را انجام دهید .

نحوه استفاده از پنکک

کلام آخر…

و در آخر امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به سوال تفاوت پنکک و کرم پودر و همچنین کرم پودر بهتر است یا پنکک؟ پاسخ صحیح داده باشیم. کرم پودر و پنکک هر دو از لوازم آرایشی محبوب و ضروری در کیف آرایش بسیاری از بانوان هستند و عملکردی تقریباً یکسان دارند. فراموش نکنید که بر اساس نوع پوست خود و همچنین کیفیت محصول، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

3.8 | (13)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x