راه های درمان چروک دور چشم

یکی از فاکتورهای مهم در حفظ و داشتن و زیبایی برای همه افراد، خصوصا خانم‌ها، داشتن چشمانی نافذ و زیباست، اما چروک‌های دور چشم‌ گاهی این زیبایی را متزلزل می‌کنند، که همین موضوع موجب ناراحتی و حتی پایین آمدن اعتماد به نفس در بسیاری از افراد می‌شود. با توجه به حائز اهمیت بودن این مسئله، ایده آل مگ تصمیم بر این گرفت که به بررسی علل ایجاد چروک دور چشم و راه های درمان چروک دور چشم بپردازد، که اگر به این مشکل دچار نشده‌اید به کمک این مطلب بتوانید به مراقبت از پوست صورت خود بپردازید و اگر از این مشکل رنج می‌برید، از راه‌حل‌های موجود برای درمان چروک دور چشم خود استفاده کنید.

گاهی اوقات برای درمان چنین عارضه‌هایی روش‌های خانگی و سنتی جواب‌گو نیستند، به همین خاطر نیاز است تا با مراجعه به پزشک، برای رفع چروک‌های ایجاد شده در دور چشم‌تان، اقدام کنید. اما بهتر است بدانید که پیش از هر گونه اقدامی، نیاز است تا از علل ایجاد این مشکل آگاه شوید و سپس با توجه به میزان رشد و پیشرفت این عارضه بر روی پوست خود، روش و راه‌حل مناسب را از بین راه‌حل‌های موجود انتخاب کنید.

در ادامه مطلب همراه ایده آل مگ باشید، تا با جزئیات بیشتری شما را با علل و راه های درمان چروک دور چشم آشنا کند.

چه عواملی باعث به وجود آمدن چروک دور چشم می‌شود؟

چه عواملی باعث ایجاد چروک دور چشم می‌شوند؟ برای شناخت علل ایجاد چروک در دور چشم‌ها، در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم، که شما با شناخت عوامل تهدید کننده، بتوانید از بروز این مشکل جلوگیری نمایید.

  1. استفاده نکردن از کرم‌های ضد آفتاب یکی از عواملی است که در ایجاد چروک‌های دور چشم موثر هستند؛ همین عامل  باعث می‌شود که پوست شما مستقیما در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار بگیرد، تا  در نهایت شاهد پدید آمدن چین و چروک‌هایی بر روی صورت خود باشید، بخصوص اطراف چشم‌ها که پوست حساس و نازک‌تری دارند بیشتر در معرض این خطر هستند.
  2. داشتن حالت‌ها و میمیک‌های مختلف صورت و تکرار آن‌ها، به مرور چین و چروک‌هایی را  ایجاد می‌کنند که تاثیر آن در قسمت‌های حساس صورت مثل اطراف چشم‌ها بیشتر است، مثلا سیگار کشیدن موجب می‌شود که افراد حالت‌های صورتشان را تغییر دهند و تکرار این حالت‌ها در نهایت باعث چروکیده شدن اطراف چشمان‌تان می‌شوند.
  3. روی شکم خوابیدن صورت را در حالتی قرار می‌دهد که گونه‌ها بر روی بالش باشند، که به طور کلی این حالت زیبایی چشم‌ها را تهدید می‌کند و در خطر آسیب قرار می‌دهد.
  4. ماساژ چشم‌ها بصورت خشن در دراز مدت، چروک شدن پوست اطراف چشم را به همراه خواهد داشت.
  5. استفاده نکردن از عینک‌های مخصوص آفتاب زیر نور خورشید، کلاژن موجود در پوست اطراف چشم را کاهش می‌دهد و این باعث ضعیف شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود.

راه های درمان چروک دور چشم به روش سنتی

به دلیل رشد فرهنگی در مصرف داروهای گیاهی که به تازگی در میان افراد باب شده است، افراد بیشتر برای درمان هر عارضه‌ای به دارو های گیاهی روی می‌آورند، که در این بخش به توضیح  چندین راه‌حل  از میان راه های درمان چروک دور چشم به صورت خانگی و با استفاده از گیاهان دارویی می‌پردازیم.

ماساژ مناسب چشم‌ها

ماساژ روزانه چشم‌ها به مدت 10 و یا 15 دقیقه با روغن‌های تقویت کننده مثل نارگیل، کرچک و زیتون گردش خون در اطراف چشم‌ها را تحریک می‌کند که این باعث جلوگیری از ایجاد چروک در این نواحی می‌شود.

ورزش کردن بصورت مداوم

ورزش کردن بطور مداوم موجب می‌شود بدن سالم و پوست جوانی داشته باشید.

استفاده از کرم‌های دور چشم مناسب

یکی از راه های درمان چروک دور چشم استفاده از کرم‌های مناسب دور چشم است که می‌توانند در درمان چروک‌های ایجاد شده به شما کمک کنند. مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌های مخصوص قسمت‌های مختلف پوست، باعث ترمیم و آسیب ناپذیری آن قسمت از پوست می‌شود، خرید و استفاده از کرم‌های دور چشم مناسب بطور مرتب، خطر ایجاد چین و چروک در اطراف چشم را به حداقل می‌رساند. سعی کنید این کرم‌ها را از مراکز فروش معتبر و برندهای معروف خریداری نمایید.

درمان چروک دور چشم با کرم شب

مرطوب کردن پوست بصورت روزانه

افزایش سن به مرور پوست را خشک می‌کند و باعث می‌شود حالت ارتجاعی آن از دست برود. برای مرطوب نگه داشتن پوست می‌توان از کرم‌های آبرسان استفاده کرد، اگر هم در استفاده از کرم خسته شده اید می‌توانید از ماسک آبرسان خیار و هلو استفاده کنید، که طرز تهیه و استفاده آن به این صورت است که خیار و هلو را به میزان لازم بصورت یکدست میکس کرده و با یک براش تمیز آن را روی پوست پخش کنید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. استفاده مداوم از این ماسک، پوست، بخصوص اطراف چشم را مرطوب نگه می‌دارد و به طرز چشمگیری از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

استفاده از ماسک‌های خانگی

روش‌های درمان خانگی و گیاهی مطمئن‌ تر از داروهای شیمیایی هستند، که در ادامه طرز تهیه چند نوع از ماسک‌های طبیعی موثر در رفع چروک دور چشم را برای شما آورده ایم:

  • ماسک عسل و خیار: مقداری عسل بردارید و با انگشتان آن را به اطراف چشم ها بمالید و بعد خیارهای حلقه‌ای شده را روی آن قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید که چروک دور چشم را کاهش می‌دهد.
  • سه ماسک فوق العاده با تخم مرغ: سفیده تخم مرغ به دلیل ترکیباتی که دارد باعث سفت شدن نواحی اطراف چشم و جلوگیری از چین و چروک آن می‌شود.
  • دو عدد سفیده تخم مرغ همراه با چند قطره ویتامین E و ژل آلوئه‌ورا و شیر خشک (هر کدام یک قاشق) را به خوبی با هم ترکیب کنید و با استفاده از پنبه آن را زیر چشم بمالید و اگر می‌خواهید دور چشمانتان علاوه بر زیبایی مرطوب هم باشد می‌توانید زرده تخم مرغ را هم به این ماسک اضافه کنید.
  • ماسک دیگر با استفاده از سفیده تخم مرغ به این صورت است که یک سفیده تخم مرغ را با روغن زیتونی به میزان 40 گرم به خوبی مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه در اطراف چشم‌ها بمالید و حداقل دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید که بسیار موثر است و باعث کاهش چروک دور چشم ها می‌شود.

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان چروک دور چشم

درمان قطعی چروک دور چشم

از میان راه های درمان چروک دور چشم روش‌هایی پیشرفته و قطعی وجود دارند، که به شما کمک می‌کنند تا کاملا از شر چروک‌های دور چشم خود خلاص شوید، در ادامه مطلب جهت آشنایی بیشتر با این روش‌ها همراه ایده آل مگ باشید.

  • لیزر درمانی: یکی از روش‌ها موجود در درمان قطعی چروک‌ها، لیزر درمانی یا همان استفاده از عمل لیزری است، که در این روش بعد از جراحی کم کم بافت قدیمی از بین رفته و در اطراف چشم کلاژن و الاستین تولید می‌شود. مزیت این روش نسبت به دیگر روش‌ها، کوتاه بودن دوره بهبودی است.
  • تزریق ژل: تزریق کردن ژل یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای از بین رفتن چین و چروک‌ها است، که به جای چربی‌های از بین رفته‌ی پوست در اطراف چشم قرار می‌گیرد و باعث بهبودی آن می‌شود.

 

درمان چروک دور چشم با بوتاکس

  • تزریق بوتاکس: تزریق بوتاکس یکی دیگر از روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست است که ماندگاری آن محدود است و برای اینکه تاثیر طولانی‌تری داشته باشد، باید هر چند وقت یکبار انجام شود. تزریق بوتاکس را برای افراد زیر 18 سال و بالاتر از 70 سال انجام نمی‌دهند، و این عمل ممکن است برای برخی افراد عوارض ناخوشایندی مانند افتادگی پلک‌ها را به همراه داشته باشد.
  • میکرو نیلدینگ: در این روش جراح با فرو بردن سوزن‌های ریز و ظریف در زیر چشم، پوست را تحریک می‌کند که به تولید کلاژن بپردازد.
  • میکرودرم ابریژن: درمان با میکرودرم ابریژن به دو صورت نوک الماسی و کریستالی انجام می‌شود که با روش‌های خاصی سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را جوان‌تر و شادابتر می‌کند.

سخن آخر

امروزه مورد توجه قرار گرفتن مسائل مهمی همچون مراقبت از پوست بر کسی پوشیده نیست، از این رو بسیاری از سایت‌ها، مجلات اینترنتی، کانال‌ها و پیج‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، به بحث و بررسی این دست از موضوعات به طور جدی پرداخته‌اند، تا با در اختیار گذاشتن مطالب مفید و ارزشمند، به کاربران خود در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خود کمک کنند. سایت ایده آل مگ هم همچون دیگر مجلات اینترنتی با بررسی راه های درمان چروک دور چشم در خدمت شما عزیزان همیشه همراه بود، تا قدری در حفظ سلامتی و زیبایی پوست شما سهیم باشد.

قطعا هیچ کسی دوست ندارد که شاهد ایجاد چروک‌ها بر روی پوست صورت، بخصوص دور چشم خود باشد، چرا که چشم یکی از جذاب‌ترین اجزای صورت است که افراد، به واسطه‌ی ارتباط چشمی می‌توانند، با هم ارتباط تاثیر گذار برقرار کنند. بی شک شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و به هیچ عنوان دوست ندارید چروک‌های ایجاد شده زیبایی شما را متزلزل کنند و در برقراری ارتباط با دیگران، به خاطر از دست دادن زیبایی صورت خود، دچار مشکل شوید.

امیدواریم این مطلب به قدری برایتان مفید واقع شده باشد، که شما نگرانی‌های خود را کنار گذاشته باشید و برای رفع چروک دور چشم خود، از میان روش‌های موجود، متناسب‌‍ترین آن را برگزیده باشید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x