افزایش اعتماد به نفس در مردان با راهکارهایی ساده

اگر برای رابطه عاشقانه خود، برای حرفه و کار یا برای تناسب اندام تلاش می‌کنید، در مسیر درست زندگی قرار دارید. افزایش اعتماد به نفس در مردان می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به اهداف گفته شده، کمک کند.

برای بدست آوردن این موارد، هر از گاهی ممکن است اعتماد به نفس شما  دچار تزلزل شود. اگر از ترس شکست خوردن، فلج شده‌اید، دائما برای به دست آوردن شجاعت تلاش می‌کنید، در صحنه همسریابی احساس راحتی نمی‌کنید و از زندگی روزمره اطمینان ندارید، خوب، شما زیاد زندگی نمی‌کنید!

برای آنکه بتوانید دوباره به چرخه زندگی بازگردید، نیازمند این هستید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. مخاطبین ما در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ مردان هستند.

اگر به عنوان یک مرد، احساس می‌کنید به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید، حتما تا پایان همراه این مقاله باشید. ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش داده و دوباره از زندگی لذت ببرید.

چرا مردان دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند؟

مشکلات، زمانی ممکن است رخ دهند که افراد، بیش از حد تلاش کنند تا بتوانند با ایده‌آل خود، متناسب باشند و این می‌تواند در نهایت باعث شود که فرد، ویژگی خود واقعی‌اش را نادیده گرفته و یا آن‌ها را کم اهمیت جلوه دهد.

چرا مردن دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند؟

ممکن است تصور شخص از خود، به دور از واقعیت باشد. به عنوان مثال، ممکن است پدر شما استانداردهای بسیار بالایی را برایتان در نظر گرفته باشد تا شما یک ورزشکار حرفه‌ای شوید. به هر دلیلی، شما به آن استاندارد نرسیده‌اید و این باعث می‌شود شما باور کنید که در ورزش بد هستید، علی‌رغم اینکه در واقع بسیار خوب هستید.

یک تجربه ضعیف حتی می‌تواند به سایر حوزه‌های زندگی شما نیز سرایت کند، بنابراین شما باور می‌کنید که در اکثر موارد ضعیف هستید.

سایمون گلستورپ، روانشناس بالینی می‌گوید: «کشف دلایلی که مردان ممکن است دچار بحران اعتماد به نفس شوند، به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که در وهله اول چه چیزی به ما اعتماد به نفس می‌دهد. روابط، وضعیت، ارزش‌های فرهنگی، مانند روابطی که بر روی شکل ظاهری ما و بدن ما تاثیر گذار هستند، اعتماد به نفس ما را تامین و یا تضعیف می‌کنند.»

اگر هر یک از این عناصر تضعیف شود، این امر می تواند بر سلامت روانی و عملکرد فیزیکی ما تاثیر بگذارد. آقای سایمون گلستورپ معتقد است به عنوان مثال با از دست دادن شغل و در نتیجه آن، ایجاد اضطراب، بدن‌مان آنطور که می‌خواهیم کار نمی‌کند و این می‌تواند اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر جدی قرار دهد.

علایم کمبود اعتماد به نفس در مردان

آگاهی از خود برای دانستن علایم کمبود اعتماد به نفس بسیار مهم و ضروری است. شما می‌توانید مشکلات و مسائل زندگی خود را در ریشه اصلی احساستان نسبت به خود جستجو کنید.

چگونه مثبت‌اندیش باشیم

فراموش نکنید کمبود اعتماد به نفس شما را در دام نگه می‌دارد. در اینجا علائم اعتماد به نفس پایین در مردان آورده شده‌اند:

  • در روابطی می‌مانید که برای شما مناسب نیستند.
  • با همسری ازدواج می‌‌کنید که از شما انتقاد می‌کند.
  • بیش از حد غذا می‌خورید تا درد را کاهش دهید.
  • اهداف غلطی تعیین کرده‌اید.
  • به وسیله مشروبات الکلی با مشکلات کنار می‌آیید.
  • نمی‌دانید چه موقع همسرتان را ترک کنید.
  • به اندازه کافی نمی‌خوابید و به طور مزمن خسته هستید.
  • به دنبال راه‌هایی برای اطمینان بیشتر نیستید.
  • از افراد سمی اجتناب نمی‌کنید.
  • به دنبال آینده‌ای بهتر نیستید، فقط می‌خواهید جوان بمیرید.
  • معتقدید لیاقت سواستفاده لفظی را دارید.
  • فکر می‌کنید چون بعضی از افراد در کارهای خاصی بهتر هستند پس باید فرد بهتری نسبت به شما باشند.
  • از خود مراقبت نمی‌کنید.
  • فکر می‌کنید چون بعضی از افراد در بعضی موارد بهتر هستند پس آنها سزاوار موفقیت هستند و شما این کار را نمی‌کنید.
  • برای خود ارزش قائل نیستید.
  • فکر می‌کنید باید هر کاری که الان انجام می‌دهید را ادامه دهید.
  • فکر می‌کنید ساختن اعتماد به نفس به درد شما نمی‌خورد.
  • از تغییر می‌ترسید.
  • از خود، راضی نیستید.
  • از دیگران احترام و شادی نمی‌گیرید.
  • از آنچه دیگران می‌گویند می‌ترسید.
  • باور ندارید که لیاقت یک زندگی با کیفیت بالا را دارید.
  • حاضر نیستید تکنیک‌های کنترل استرس را کشف کنید.
  • از آنچه دیگران فکر می‌کنند می ترسید.
  • فکر می کنید مشکلات بزرگ، شما را به یک زندگی متوسط ​​محکوم می‌کند.
  • در زندگی خود جدی نیستید.
  • فکر می‌کنید صاحبان قدرت حق دارند به شما بگویند چه کاری انجام دهید.
  • فکر می‌کنید خانواده یا دوستانتان یا همسرتان حق دارند به شما بگویند چه کاری باید انجام دهید.
  • باور ندارید که می‌توانید یکی از خوشبخت‌ترین مردان باشید.

راه های افزایش اعتماد به نفس در مردان در زندگی زناشویی

بیشتر مردان در برخی از دوره‌های زندگی زناشویی خود دچار مشکل می‌شوند. پترا زبروف، مشاور روابط و درمانگر روابط زناشویی، می‌گوید: «همه مردان در حوزه رابطه جنسی با همسرشان دچار برخی از مشکلات اعتماد به نفس می‌شوند.»

افزایش اعتماد به نفس در زندگی زناشویی

به جای اینکه این اجتناب‌ناپذیری باعث دلسردی آنها شود، مردم باید از ناامنی‌هایی که ممکن است به‌وجود بیاید استقبال کنند و حتی برای رو به رو شدن با چالش‌های احتمالی وقت صرف کنند.»

در اینجا چند روش وجود دارد که باعث افزایش اعتماد به نفس در مردان به ویژه در زندگی زناشویی شوند.

حضور ذهن داشته باشید

بیشتر افراد مقصر هستند که در حین رابطه جنسی بیش از حد درگیر افکار نادرست شده‌اند. آنها نگران شکل ظاهری، چهره عجیب و غریب همسرشان هستند. تمرکز بر روی لحظه، یکی از نکات مهم برای ایجاد اعتماد به نفس در رابطه است.

اگر شخصی بتواند احساسات و آنچه را که اتفاق می‌افتد را در آغوش بکشد، این لذت‌ها می‌توانند اضطراب ناشی از عملکرد را از بین ببرند. به طور خاص، تمرین ذهن آگاهی، می‌تواند به برخی از افراد کمک کند تا آگاهی بیشتری کسب کرده و روی تجربیات بدنی خود در حین رابطه تمرکز کنند.

برای بدترین شرایط آماده شوید.

رابطه زناشویی، یک اعتماد به نفس مشترک است؛ زیرا می‌تواند غیر قابل پیش‌بینی باشد. زبروف می گوید: «فاکتورهای زیادی وجود دارد که هر تجربه زناشویی را به طور کامل پیش می‌برد.»

بخش عظیمی از اعتماد به نفس در رابطه زناشویی، آماده بودن برای واکنش مناسب است؛ زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.

زبروف توصیه می‌کند کمی وقت بگذارید تا موانع احتمالی را بررسی کنید، و تصور کنید که چگونه با خونسردی، خود را پس از هر اتفاق ناگوار نجات می‌دهید.

بخندید

خنده ابزاری قدرتمند در زندگی است و این امر در زندگی زناشویی نیز صادق است. زبروف در مورد چگونگی تاثیر عوامل ارتباطی بر رابطه زناشویی تحقیق کرد و دریافت که توانایی فرد برای خندیدن در یک رابطه، به میزان قابل توجهی با میل جنسی بالا در مردان و زنان ارتباط دارد.

تاثیر خنده بر روی افزایش اعتماد به نفس

خندیدن با یک شریک می‌تواند تنش را کاهش دهد، تمرکز را مثبت نگه دارد و باعث شود هر دو نفر ارتباط بیشتری داشته باشند.

ورزش کنید

مطالعه‌ای که اخیرا در ژورنال پزشکی جنسی منتشر شده است نشان می‌دهد که ورزش بیشتر، با عملکرد نعوظ و رابطه جنسی بهتر همراه است.

داشتن وزن سالم و تناسب قلب و عروق احتمالا عملکرد جنسی شما را بهبود می‌بخشد. احساس خوب در مورد ظاهر و احساس شما نیز صدمه‌ای نمی‌بیند.

موفقیت را تجسم کنید

این روش برای تقویت اعتماد به نفس در بین مردان، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای مردانی که ایده آماده شدن برای بدترین حالت را دوست ندارند، این روش دیدن موفقیت و دستیابی به آن یک گزینه جایگزین است. این روش شامل تصور یک برخورد کامل که در آن همه چیز درست است، می‌شود.

بیشتر ریسک کنید

عدم اعتماد به نفس در مردان می‌تواند ناشی از رابطه جنسی کمرنگ باشد. زبروف می‌گوید که بیرون رفتن از یک زندگی عادی روشی است که مردم می‌توانند فورا در مورد توانایی‌های جنسی خود احساس بهتری داشته باشند. 

تمرین‌های افزایش اعتماد به نفس مردانه برای موفقیت شغلی

شما ممکن است هیچ کنترلی روی بسیاری از اتفاقاتی که برای شما می‌افتد نداشته باشید. (اخراج از شغل خود، بزرگ شدن در یک خانواده فقیر و از دست دادن تجارت) اما می‌توانید افکار خود را کنترل کنید.

تقویت اعتماد به نفس در مردان

در واقع، ضمیر ناخودآگاه شما، که اساسا بیشتر رفتار شما را کنترل می‌کند، نمی‌تواند تفاوتی بین تجربه واقعی و تجربه ایجاد شده در ذهن خود را تشخیص دهد.

در این مرحله، تصمیم با شماست. آیا همچنان ذهنیت‌های اشتباه خود را حفظ خواهید کرد یا کاری در این زمینه انجام خواهید داد؟ اگر می‌خواهید در این مورد کاری را شروع کنید، در اینجا قبل از اینکه فکرهای صحیح را ایجاد کنید، برخی از ذهنیت‌های غلط وجود دارند که باید ریشه کن شوند.

راه های افزایش اعتماد به نفس در اسلام را بشناسید

6 نکته در مورد نحوه ایجاد اعتماد به نفس در محل کار

1 – به خود باور داشته باشید

ایجاد اعتماد به نفس با این درک آغاز می‌شود که اعتماد به نفس واقعی نتیجه قدرت واقعی شخصیت، دانش، تجربه، خرد، سلامتی، اخلاق خوب و غیره است. در این مورد در مقاله اعتماد به نفس می‌توانید بیشتر مطالعه کنید.

افزایش اعتماد به نفس با داشتن باور به خود

درخواست بازخورد شخص ثالث و در نظر گرفتن آن، بدون تخفیف در رابطه با آن می‌تواند یکی از راه‌های شروع ساخت لیستی از شایستگی‌های شخصی شما باشد.

داشتن تصویری روشن از نقاط قوت خود از منظر خارجی می‌تواند برای ایجاد اعتماد به نفس در محل کار بسیار مفید باشد.

2 – تجسم را تمرین کنید

شروع به تمرین در زندگی روزمره خود کنید. به تمرین خود در محل کار ادامه دهید و مانند هر ماهیچه‌ای که برای ساختن آن تلاش می‌کنید، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید. این باعث می‌شود تا قدرت و اعتماد به نفس شما بیشتر شود.

3 –  ظاهر مناسب داشته باشید

چینی‌ها می‌گویند برای ببر بودن، ابتدا باید شبیه ببر باشی. ظاهر مناسب تصویری مثبت و قوی از شما ایجاد می‌کند.

4 – از طریق دیگران بیاموزید

تماشای دیگران که احساس اعتماد به نفس می‌کنند و اینکه چگونه این اعتماد به نفس را نشان می‌دهند، می‌تواند راه خوبی برای انتخاب بهترین روش‌ها باشد. سعی کنید آنچه مربوط به افراد با اعتماد به نفس واقعی است را مطالعه کنید.

5 – از شکست یاد بگیرید

مرینا شکوروتس یک استراتژیست سخنران عمومی است که در کمک به افراد خجالتی و اعتماد به نفس دادن به آنها فعالیت دارد. شکوروتس می‌گوید:

«ایجاد اعتماد به نفس از طریق موفقیت حاصل نمی‌شود. شکست یک معلم مهم است و در نهایت منبع قدرت است.شما باید خود را در موقعیت‌های ناخوشایند قرار دهید. شما باید با احتمال شکست مواجه باشید. در حقیقت، شکست در هنگام اقدام به یک چیز بزرگ سریع‌ترین راه برای یادگیری این است که بالاخره رفتن به آن چیز چندان ترسناک نیست.با قرار دادن خود در آنجا شروع کنید و با اطمینان بیشتر در جایی که سهام کم است عمل کنید.»

6 – پیشرفت خود را پیگیری کنید

علاوه بر اینکه اغلب اوقات غرق در گفتگو با خود منفی می‌شویم، ما همچنین تمایل داریم که وقت خود را برای جشن گرفتن یا پیگیری موفقیت‌های خود اختصاص ندهیم. ما از پروژه‌ای به پروژه دیگر می‌پردازیم بدون اینکه وقت بگذاریم تا جشن بگیریم که تا کجا رسیده‌ایم.

پیشرفت و موفقیت‌ها را به طور مداوم ردیابی کنید. تعیین کمّی موفقیت شما، روشی معتبر و واقعی است که باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود. زیرا داده‌های پیش روی خود را می بینید.

همانطور که موفقیت‌های خود را جمع می‌کنید و با کمک به دیگران آن را به اشتراک می‌گذارید، می‌بینید که در این دنیا تغییر مثبتی ایجاد کرده‌اید، به ایجاد تصویر از خود و اعتماد به نفس شما کمک می‌کند.

چگونه می‌توانم اعتماد به نفس شوهرم را افزایش دهم؟

در حالی که بالا بردن اعتماد به نفس شریک زندگی شما، در نهایت وظیفه خود اوست، اما به عنوان یک همسر دوست داشتنی و حامی، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای حمایت از این روند انجام دهید.

افزایش اعتماد به نفس در زندگی مشترک

شما می‌توانید منبع عشق، پذیرش و افکار مثبت باشید. اما کمک به تقویت اعتماد به نفس شریک زندگی، نیاز به یک رویکرد خلاقانه‌تر از تعارف ساده دارد.

در حالی که شریک زندگی خود را به انجام چنین کاری تشویق می‌کنید، باید رفتارهای خود را تغییر دهید. از برخی جهات، تا زمانی که یک پیله گرم حمایت، تأیید، پذیرش و عشق ایجاد نکنید، کل جو روابط خود را نمی‌توانید تغییر دهید.

یک مرد با اعتماد به نفس، جذاب است. وقتی تردیدها و اعتماد به نفس پایین همسر خود را مشاهده می‌کنید و بلاتکلیفی یا ناتوانی او در اداره شرایطی را می‌بینید، با خود می‌اندیشید که  چگونه می‌توانم اعتماد به نفس همسرم را افزایش دهم؟

شما می‌خواهید او به خودش باور داشته باشد. شما می‌خواهید برخی از اعتقادات و مردانگی را در او را ببینید. هر زنی دوست دارد همسرش اعتماد به نفس داشته باشد. پس چگونه آن را پرورش می‌دهید؟ آیا حتی می‌توانید بر عزت نفس او تأثیر بگذارید؟ البته که می‌توانید! شما زنی هستید که او را در دنیا بهتر از هر کسی می‌شناسید و بنابراین می‌توانید منجر به بالا بردن اعتماد به نفس شوهر خود شوید.

در ادامه چند نکته برای تقویت اعتماد به نفس شوهر را خواهید خواند.

 1- در مورد همسر خود لاف بزنید

هر زمان که فرصتی پیدا کردید، در مورد شریک زندگی خود به دوستان و خانواده خود لاف بزنید. این کار را هم در مقابل شریک زندگی خود و هم در شرایطی که کنار شما نیست، انجام دهید. این نه تنها به بهبود اعتماد به نفس همسر شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود که دوستان و خانواده وی، همسر شما را بهتر ببینند.

2- پذیرش بدون قید و شرط را تمرین کنید

عشق بی‌ قید و شرط مهم است. اما مفهوم پذیرش بی قید و شرط نیز مهم است. طبق اعلام وب سایت موفقیت، زندگی خود را اکنون مدیریت کنید. پذیرش کامل و بدون قید و شرط پایدارترین پایه برای ایجاد اعتماد به نفس است.

کمک به افزایش اعتماد به نفس در شوهر

پذیرش بدون قید و شرط به این معنی است که شما قول می‌دهید پشت سر شریک زندگی خود باشید. شما قول می‌دهید او را دوست داشته باشید. ایرادات، شکست‌ها، کاستی‌ها، اشتباهات و مشکلات او برای شما مهم نیست.

3- ازجمله‌های دارای «من» استفاده کنید

جمله‌های «من» بخش مهمی از ارتباطات دلسوزانه است که به ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند. این جملات شما را مجبور می‌کند به جای اینکه سرزنش خود را متوجه شریک زندگی خود کنید، روی احساسات خود تمرکز کنید.

یک مثال سریع این است که به جای اینکه بگویید «تو خیلی پول خرج می‌کنی» بگویید «من نگران مانده حساب بانکی خود هستم» یا «اگر یک بودجه با هم بسازیم این باعث می‌شود که من در مورد مخارج زندگی کمتر احساس عصبانیت کنم»

4- با هم داوطلب شوید

برای افزایش اعتماد به نفس در مردان، شما هم در کنار او داوطلب باشید. داشتن دیدگاه‌های منفی نسبت به خود در حالی که به دیگران کمک می‌کنید دشوار است. انجام کار خوب و خیرخواهانه با هم، در پایین‌ترین اعتماد به نفس نیز کمک می‌کند.

انجام کارهای خیرخواهانه همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا اعتماد به نفس پایین خود را احیا کنند. زیرا سخت است که به طور همزمان نفرت از خود را حفظ کنیم در حالی که به طور خیرخواهانه درگیر کارهای خیرخواهانه هستیم.

5- ارزش خود را از موفقیت جدا کنید

افرادی که موفق می‌شوند ارزش خود را از موفقیت جدا می‌کنند. زیرا از تلاش و شکست نمی‌ترسند. اگر تمرین خود را به جای تجلیل از موفقیت، در تلاش‌های خود جشن بگیرید، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در خود و همسرتان می‌شود.

فراموش نکنید که مراقب اعتماد به نفس خود نیز باشید. مراقبت از خود یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک رابطه خوب و یک زندگی شاد است. شما باید به همان اندازه که از همسر خود مراقبت می‌کنید از خود نیز مراقبت کنید.

کلام پایانی

افزایش اعتماد به نفس در مردان می‌تواند به موفقیت آن‌ها در زندگی زناشویی، زندگی کاری و ارتباط با دیگران منجر شود. بنابراین اگر نشانه‌های اعتماد به نفس پایین را در خود مشاهده می‌کنید، بی درنگ به فکر تغییر شرابط باشید.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم یک همراه مناسب برای شما در این راه سخت و طاقت‌فرسا باشیم. مهم نیست که در میانه راه خسته می‌شوید، مهم نیست احساس ناامیدی می‌کنید، مهم نیست که گاهی فکر می‌کنید که کم آورده‌اید؛ تنها به فکر هدف خود باشید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و بعد از آن، کلی فرصت دارید برای لذت بردن از زندگی.

3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x