معرفی 5 تا از بهترین دمنوش های گیاهی برای افراد مبتلا به دیابت

دیابت قابل کنترل است! اگر فرد مبتلا یاد بگیرد رژیم غذایی مناسب داشته باشد و ورزش کند، نه تنها می‌تواند جلوی بالا رفتن سطح قند خون را بگیرد، بلکه می‌تواند مثل آب خوردن آن را مدیریت کند. فقط باید بپذیرد که سبک زندگی‌اش دیگر نمی‌تواند مثل قبل باشد و لازم است تغییراتی ایجاد کند.

از آنجا که حدود دو سوم افراد مبتلا به دیابت فشار خون بالایی دارند، بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت باید بتواند هم‌زمان به سطح قند خون، فشار خون و حتی میزان التهاب، چاقی، مشکلات قلبی و غیره کمک کند.

در این مقاله از ایده آل مگ فهرستی از انواع دمنوش گیاهی برای دیابت جمع‌آوری کرده‌ایم که اگر آن‌ها را در رژیم خود بگنجانید، هم سبک زندگی سالم‌تری خواهید داشت و هم می‌توانید سطح قند خون را به یک استاندارد طبیعی برسانید. در ادامه با 5 دمنوش گیاهی برای درمان دیابت همراه ما باشید.

چای بابونه، دمنوش گیاهی برای دیابت

تاکنون چای بابونه را به خواص خواب‌آور و آرامش‌بخش آن می‌شناختیم؛ اما می‌دانستید اضافه کردن این دمنوش به برنامه روزانه می‌تواند سطح انسولین را مدیریت کند؟

چای بابونه برای مدیریت دیابت

نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای بابونه به لطف خواص انقباضی، ضد التهابی، شفابخش و آنتی اکسیدانی می‌تواند سطح قند را کاهش دهد و آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو را کم‌رنگ کند.

جدای از آن، این بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت به بهبود متابولیسم، سلامت روده و کاهش وزن هم کمک می‌کند.

دمنوش دارچین، دمنوش گیاهی برای کاهش سطح قند خون

طعم بی‌نظیر تند و شیرین این دمنوش گیاهی برای درمان دیابت حتی ارزش زیاده‌روی را هم دارد! اما آنچه این دمنوش را به جام مقدس بیماران دیابتی تبدیل می‌کند، خواص آنتی اکسیدانی آن است.

جدای از آن، نوشیدن دمنوش دارچین یا افزودن کمی دارچین به سایر دمنوش‌های گیاهی می‌تواند چاقی را کاهش دهد، سلامت قلب را بهبود ببخشد، تری گلیسیرید را کاهش دهد که بازهم به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند.

این یکی از ساده‌ترین دمنوش‌های گیاهی برای مدیریت حساسیت به انسولین محسوب می‌شود و خطر حملات قلبی و سکته را تاحد زیادی از میان برمی‌دارد.

چای هیبیسکوس، بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت نوع یک

اگر طرفدار دمنوش‌های ترش و شیرین بر پایه گل هستید و از بالا بودن قند خونتان هم رنج می‌برید، این دمنوش لذیذ را از دست ندهید!

بهترین دمنوش ها برای کاهش سطح قند خون

هیبیسکوس سرشار از پلی‌فنول‌ها، آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل اسیدهای آلی و آنتوسیانین است و به‌طور کاملا طبیعی برای کاهش التهاب بدن، بهبود مقاومت به انسولین، مدیریت قند خون و کاهش فشار خون بالا معجزه می‌کند.

دمنوش زردچوبه، دمنوش گیاهی برای مدیریت انسولین

زردچوبه به هر شکلی که مصرف شود، یک ادویه فوق‌العاده پرخاصیت است. یکی از هزاران خواص سلامتی دمنوش این ادویه، مدیریت سطح قند خون افراد دیابتی است.

در واقع به‌عنوان بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت نوع 1 شناخته می‌شود که قادر است سطح گلوکز خون و سایر عوارض مرتبط با دیابت را کاهش دهد. این دمنوش به‌راحتی از بروز التهاب در بدن جلوگیری می‌کند، ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای سلامت قلب مفید است.

دمنوش زنجبیل، بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت

زنجبیل یک گیاه گلدار است با منشاء آسیای جنوب شرقی است که از آن به سالم‌ترین گیاه روی کره زمین یاد می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تحقیقات دارویی ایران منتشر شده است، مصرف مکمل‌های پودری زنجبیل می‌تواند قند خون ناشتا را بهبود ببخشد.

دمنوش زنجبیل

مطالعات دیگری به خواص ضد التهابی این گیاه اشاره دارند که خود می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کمتر کند. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد دیابتی برای کمک به کاهش سطح قند خون و تنظیم مقاومت بدن به انسولین 4 گرم زنجبیل در روز مصرف کنند.

کلام آخر

دیابت یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین مشکلات سلامتی در دنیا است که اگر مدیریت نشود و پیشرفت کند، به مرور به تمام ارگان‌های اساسی بدن آسیب می‌زند.

خطر بیماری‌های قلبی، آسیب‌های عصبی، بیماری مزمن کلیوی و موارد دیگر در افراد مبتلا به دیابت بسیار زیاد است. اما هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و دیابت هم راه حل دارد.

از آنجا که این اختلال مربوط به سبک زندگی افراد است، می‌توان با ایجاد تغییرات مثبت خطر ابتلا به آن را کاهش داد. در این مقاله با 5 مورد بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت آشنا شدیم که گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه به‌سرعت قند خون را مدیریت می‌کند و جلوی عوارض ناشی از دیابت را می‌گیرد.

اگر سابقه ابتلا به این عارضه را دارید یا فقط احتمال می‌دهید سطح قند خونتان بالا رفته باشد، این دمنوش‌ها را نوش جان کنید و نتیجه را با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت نوع یک کدام است؟

پنج دمنوش گیاهی برای دیابت عبارت‌اند از دمنوش بابونه، دارچین، هیبیسکوس، زردچوبه و زنجبیل که همه آن‌ها به‌عنوان دمنوش‌های معجزه‌بخش دیابت نوع یک شناخته می‌شوند.

می‌توانیم برای کنترل قند خون دمنوش دارچین بخوریم؟

بله، دارچین به لطف خواص آنتی اکسیدانی بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت است. این نوشیدنی گیاهی جلوی حملات قلبی و سکته را می‌گیرد.

دمنوش زنجبیل چه کمکی به کاهش قند خون می‌کند؟

مطالعات نشان می‌دهند که خواص ضد التهابی دمنوش زنجبیل به کنترل قند خون ناشتا و مقاومت به انسولین کمک می‌کنند.

3.9 | (9)
منبع medicalnewstoday thehealthsite
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x