10 ماسک صورت برای داشتن پوستی درخشان

آب‌رسانی به پوست و استفاده از ماسک‌هایی که می‌توانند باعث جوان‌سازی آن شوند، اولویت همه ما است پس مهم است که از محصولات قابل اعتماد مثل ماسک صورت طبیعی استفاده کنیم.

در این میان خرید ماسک شیمیایی به دلیل گران بودن و استفاده از ماده نگهدارنده (EDTA) توصیه نمی‌شود؛ زیرا این ماده به عنوان یک عنصر سرطان‌زای احتمالی شناخته می‌شود. البته مجله بین‌المللی سم شناسی ادعا می‌کند که EDTA برای استفاده در لوازم آرایش ایمن است.

با این‌حال، ما توصیه می‌کنیم که با استفاده از ماسک صورت طبیعی، همین احتمالات کم را هم از بین برده و یک محصول ارزان قیمت را برای خودتان تهیه کنید.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ با ما همراه باشید تا با 10 مورد از بهترین ماسک‌های صورت که به صورت طبعیی آماده می‌شوند، آشنا شوید.

چرا باید از ماسک صورت طبیعی استفاده کنیم؟

ماسک صورت خانگی همیشه با استفاده از وسایلی که در هر خانه موجود است، ساخته می‌شود. البته مهم است که بدانید هر ماده خوراکی برای پوست مفید نیست و احتمال بروز آلرژی به برخی از این مواد وجود دارد.

چرا باید از ماسک طبیعی صورت استفاده کنیم ؟

پس مهم است که ابتدا در مورد عکس العمل‌های بدن خود نسبت به این مواد اطلاع داشته باشید. سپس بعد از آماده کردن ماسک، کمی از ان را روی پوست دست امتحان کنید تا اگر حساسیتی به مواد تشکیل دهنده آن داشتید، در همین قسمت از کار مشخص شود.

از طرفی تهیه ماسک صورت در منزل می‌تواند بسیار مقرون به صرفه بوده و همیشه در دسترس باشد. ما می‌توانیم در عرض 15 الی 20 دقیقه این محصولات را آماده کرده و مقداری از آن را در یخچال نگهداری کنیم تا برای مصرف دوباره آماده باشد.

این مهم به این معناست که ماسک به دست آمده حاوی مواد شیمیایی نیست و تاثیر طولانی مدت آن کاملا قابل رویت خواهد بود.

در نتیجه استفاده از ماسک طبیعی صورت می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد که در ادامه آنها را با هم مرور می‌کنیم.

پاک‌سازی عمیق داشته باشید

در میان ماسک‌های شیمیایی، کمتر محصولی را پیدا می‌کنید که بتواند یک پاک‌سازی عمیق روی پوست شما انجام دهد. اما استفاده از یک پاک کننده صورت که به صورت طبیعی تهیه شده، از تجمع ناخالصی‌ها، چربی و باکتری‌ها روی پوست شما جلوگیری می‌کند.

پاکسازی عمیق داشته باشید

استفاده از ماسک صورت چند بار در هفته به پوست شما شادابی بیشتری می‌دهد و کثیفی‌ها را از عمق لایه بیرونی پوست خارج می‌کند.

بهترین ماسک های شفاف کننده صورت

این ماسک‌ها نسبت به یک پاک کننده معمولی موثرتر هستند و می‌توانند به صورت روزانه مورد استفاده قرار بگیرند. اما در مقابل گفته می‌شود که ماسک‌های شیمیایی را نباید به صورت روزانه استفاده کرد زیرا محافظ طبیعی پوست شما را از بین برده و حساسیت و تولید چربی اضافی را افزایش می‌دهند.

خستگی‌های پوست را از بین می‌برند

همان‌طور که روح آدمی در مواجه با مشکلات و خستگی‌های روزانه، در خود فرو می‌رود، جسم نیز این ناراحتی‌ها در امان نیست. به همین دلیل مهم است که مراقبت از تمام جنبه‌های زندگی خود را در اولویت قرار دهیم.

با استفاده از یک ماسک صورت طبیعی می‌توانید بخش اعظمی از خستگی‌های پوست را برطرف کنید. زمانی که با استفاده از این ماسک‌ها حس خنکی و سبکی دارید، دقیقا به همین نقطه رسیده‌اید.

همچنین ماسک‌های صورت نه تنها فواید فوق‌العاده‌ای برای مراقبت از پوست دارند، بلکه تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی ما هم می‌گذارند.

یکی از دلایلی که گفته می‌شود ماسک‌ها صورت را هنگام غروب و یا شب استفاده کنید به دست آوردن همین آرامش و راحتی است.

همه مشکلات پوستی را هدف قرار دهید

ماسک‌های صورت به طور خاص برای انواع مختلف پوست و مشکلات آنها مناسب هستند. انواع مختلفی از ماسک‌های صورت را می‌توان در خانه تهیه کرد و برای از بین بردن جوش و آکنه صورت مورد استفاده قرار داد.

مشکلات پوستی را هدف قرار دهید

مهم نیست که چقدر پوست شما مشکل‌دار است، مطمئنا با استفاده از مواد طبیعی می‌توانید سلامت خود را بازگردانده به سرعت و به راحتی، هرگونه نگرانی را که ممکن است از آن رنج  ببرید، درمان کنید. تنها کافی است که قبل از استفاده مطمئن شوید که به مواد لازم برای تهیه ماسک خود آلرژی ندارید.

ویژگی‌های یک ماسک طبیعی خوب

ماسک صورت طبیعی باید به گونه ای تهیه شود که برای انواع پوست مناسب باشد. به این معنا که چه پوست چربی داشته باشید و چه خشک، بتوانید از این ماسک‌ها بهترین نتیجه را دریافت کنید.

ماسک صورت گیاهی همیشه بهترین گزینه موجود برای این نوع هدف گذاری‌ها محسوب می‌شود. اما به طور کلی یک ماسک صورت ساخته شده با مواد طبیعی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بتوان با تکیه بر آنها نتیجه دلخواه را به دست آورد.

مناسب برای آبرسانی به پوست و مزایای ضد پیری

برای به دست آوردن این ویژگی، موز بهترین و ساده‌ترین گزینه است. این میوه علاوه بر اینکه یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است، فواید زیبایی نیز دارد. موز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای داشتن پوستی سالم و درخشان به ما کمک می‌کند.

ماسک صورت با میوه موز

همچنین روغن نارگیل و روغن زیتون هم می‌توانند ما را به سمت این ویژگی سوق دهند. حتما دلیل خوبی وجود دارد که قرن‌ها از روغن‌ها برای تقویت پوست استفاده شده است.

روغن‌هایی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون علاوه بر 100% طبیعی بودن، برای آبرسانی به پوست بسیار عالی هستند.

این روغن‌ها برای استفاده بی‌خطرند و به عنوان مانعی در برابر از دست دادن آب پوست عمل می‌کنند. در واقع، روغن نارگیل نه تنها در تهیه ماسک صورت طبیعی، بلکه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی گنجانده می‌شود تا اثر مرطوب کنندگی ایجاد کند.

به عنوان یک امتیاز اضافی، روغن‌ها در پاک کردن سرسخت‌ترین آرایش‌ها نیز بسیار موثر هستند. با این حال، فراموش نکنید که اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، روغن نارگیل و روغن زیتون برای شما مناسب‌ نیستند. در عوض، ممکن است از یک روغن خشک مانند روغن هسته انگور یا روغن گل رز نتیجه بهتری به دست آورید.

لایه برداری مناسب برای پوست را انجام دهد

برای روشن کردن و لایه برداری پوست، ماست همیشه حرف اول را می‌زند. این خوراکی خوشمزه که در همه خانه‌ها یافته می‌شود، می‌تواند به عنوان یک ماسک صورت مفید باشد.

ماسک صورت با ماست برای لایه برداری پوست

خوب است که بدانید اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند به عنوان یک لایه بردار برای پوست عمل کند، زیرا یک اسید آلفا هیدروکسی است. این ماده سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کند و پوستی شاداب و درخشان زیر آن را نشان دهد.

همچنین استفاده از نمک و شکر برای لایه برداری گزینه دیگری است که آن را به شما توصیه می‌کنیم. این دو ماده مطمئنا می‌توانند لایه ‌برداری مناسبی را برای پوست انجام دهند.

البته از این دور مورد بیشتر برای بدن یا لب‌ها بهتر استفاده می‌شود. زیرا لبه‌های تیز کریستال‌های نمک و شکر می‌توانند باعث ایجاد ریزش در سطح پوست شوند.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از ترکیب نمک و شکر با روغن مورد علاقه خود، یک ماسک صورت طبیعی به دست آورده و از ویژگی لایه برداری آنها نهایت استفاده را ببرید.

بهترین ماسک های شفاف کننده صورت

ماسک صورت طبیعی باید ضد باکتری باشد

ماسک صورت برای درمان آکنه، کاهش جوش‌های سرسیاه و پاک کردن باکتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رسیدن به این اهداف مرکبات (به عنوان مثال لیمو، سرکه سیب) بهترین گزینه‌ها هستند.

ماسک صورت ضد باکتری

بسیاری از دستورالعمل‌های ماسک صورت در اینترنت که برای پوست‌های چرب، لکه‌های تیره، آکنه در نظر گرفته شده‌اند، اغلب به یک مرکبات نیاز دارند.

این محصولات می‌توانند پوست را از طریق AHA لایه برداری کنند و اثر روشن کنندگی ایجاد نمایند. البته به یاد داشته باشید که استفاده از لیمو ترش باید مدیریت شده و معمولا دو بار در هفته باشد.

باعث از بین رفتن چروک‌ها و سفت شدن پوست شود

برای به دست آوردن این ویژگی، چیزی به جز سفیده تخم مرغ را در نظر نگیرید. استفاده از سفیده تخم مرغ در مراقبت از پوست به دلیل فواید زیبایی ظاهری آن، به ویژه برای کوچک کردن منافذ باز و سفت کردن پوست، محبوبیت زیادی به خانم‌ها و آقایان دارد.

استفاده از این ماده روی صورت می‌تواند احساس سفت شدن پوست را به همراه داشته باشد، اما مهم است که به صورت پیوسته روی پوست قرار بگیرد. به این معنا که این ماسک صورت طبیعی را باید برای طولانی مدت استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

ماسک طبیعی صورت

تمامی ویژگی‌های ذکر شده درباره ماسک صورت خانگی زمانی به دست می‌آیند که مواد مورد استفاده شما تازه باشند. همچنین بهتر است ساخت ماسک صورت در خانه را با مقدار کم در نظر بگیرید تا هر بار تازگی مواد حفظ شده و تاثیر مناسب خود را داشته باشند.

با توجه به این نکته مهم در ادامه 10 مورد از ماسک‌های طبیعی که می‌توانید در خانه تهیه کنید را با هم بررسی می‌کنیم.

ماسک صورت طبیعی برای پوست‌های تیره

استفاده از ماسک‌های طبیعی معمولا به رنگ پوست افراد وابسته نیست؛ بلکه چربی و خشکی صورت آنها مهم است. اما یکی از ماسک‌هایی که می‌توان برای تیره پوستان پیشنهاد کرد ترکیب چای سبز و تمشک است.

ماسک صورت طبیعی برای پوست تیره

به لطف این ترکیب بندی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C مورد نیاز به پوست منتقل می‌شود و تاثیر چشمگیری را نمایان می‌کند.

مواد تشکیل دهنده

  • 1 فنجان آب (جوشیده)
  • 1 چای سبز کیسه‌ای
  • 6 عدد تمشک

برای تهیه این ماسک صورت طبیعی، ابتدا چای سبز خود را در آب جوش به مدت دو دقیقه بخیسانید. سپس بالای کیسه را برش دهید و برگ‌های چای را در یک کاسه کوچک بریزید.

برگ‌ها را با تمشک ترکیب کنید تا مقدار زیادی ویتامین C با هم مخلوط شوند. با استفاده از یک چنگال مواد را به صورت خمیر درآورید (اگر کمی ضخیم باشد اشکالی ندارد. این فقط بافت طبیعی توت‌ها است).

پس از خنک شدن، آن را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید و اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه کار خود را انجام دهد.

ماسک خانگی برای از بین بردن چین و چروک صورت

در بخش قبلی گفتیم که موز برای تهیه ماسک‌های صورت ماده‌ای بسیار مناسب است. این میوه سرشار از ویتامین A، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 است که آن‌ را برای روشن‌ کردن، مرطوب ‌کردن و حتی به‌ طور موقت پر کردن خطوط ریز صورت به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند.

ماسک صورت موز برای چین و چروک

هنگامی که با سایر مواد مانند عسل ضد التهاب، ماست تسکین دهنده و زردچوبه روشن کننده ترکیب شود، به یک دستورالعمل بسیار قدرتمند تبدیل خواهد شد.

مواد تشکیل دهنده

  • 1 عدد موز رسیده
  • 1/2 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری ماست پرچرب
  • 1 پیمانه زردچوبه

زمان تهیه این ماسک صورت طبیعی مطمئن شوید که از قسمت‌های مساوی پوست و میوه موز استفاده می‌کنید (در واقع جایی که بیشتر مواد مغذی در آن زندگی می‌کنند).

پوست آن را به آرامی با چاقو برش دهید. سپس خود میوه موز را با چنگال له کنید و بقیه مواد را به آن اضافه کنید تا خمیر زرد رنگی به دست آید.

یک لایه نازک را روی پوست تمیز و شسته شده خود پخش کنید. اجازه دهید 10 روی پوست استراحت کند. فراموش نکنید که بعد از شستشوی صورت، از کمی مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک خانگی برای رفع سیاهی دور و زیر چشم

گاهی اوقات شما فقط ماسکی می‌خواهید که نواحی خاصی از صورت را هدف قرار دهد. اگر به دنبال راهی آسان برای درمان پف و سیاهی زیر چشم هستید، این فرمول یکی از بهترین موارد است.

ماسک قهوه و عسل

مواد تشکیل دهنده

  • 1/2 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری عسل خام (در صورت نیاز بیشتر)

مواد خود را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، به آرامی عسل بیشتری به آن اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر نازک و کمی مایع به دست آورید.

از آنجایی که هدف شما در اینجا این است که مخلوط را فقط زیر چشمان خود بمالید، بهتر است این ماسک را با یک برس کوچک روی صورت پخش کنید. بگذارید حداکثر 10 دقیقه روی پوستتان بماند، بعد آن را بشویید.

ماسک صورت طبیعی برای رفع اگزمای پوست

ماسک صورت طبیعی که بتواند اگزمای صورت را از بین ببرد، یک معجزه است و دیگر هیچ. برای دیدن این معجزه باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید.

ماسک صورت طبیعی برای رفع اگزمای صورت

مواد تشکیل دهنده

  • 1 قاشق غذاخوری جو دوسر
  • 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی
  • 1/2 قاشق چایخوری آب

عنصر مهمی که نباید از این ترکیب بندی کم شود، ساده بلغور جو دوسر است. این ماده دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به آرام کردن پوست خشک و حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

هنگامی که با عسل (با خاصیت ضد باکتری) همراه می‌شود، یک درمان واقعی برای تسکین دهندگی پوست را به دست خواهید آورد.

همه مواد را در یک کاسه له کنید، یک لایه نازک روی پوست تمیز و شسته شده خود بگذارید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند تا اثرات آرام بخش آن را ملاحظه کنید.

ماسک صورت طبیعی برای لب‌های ترک خورده

هر چقدر هم پوست صورت ما شاداب و تمیز باشد، داشتن لب‌های ترک خورده و پوسته شده حتما بر اعتماد به نفس ما تاثیر خواهد گذاشت.

ماسک برای ترک خوردگی لب

پس خوب است که یک ماسک صورت طبیعی و مناسب هم برای این مشکل بررسی کنیم تا در کنار دیگر موارد بتوانید از آن استفاده لازم را داشته باشید.

مواد تشکیل دهنده

  • 1/2 قاشق غذاخوری شکر (می‌توانید در صورت وجود از نیشکر ارگانیک هم استفاده کنید)
  • 1/2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

شکر (که به این ماسک بافت لطیف و لایه بردار می‌دهد) را با عسل طبیعی (که سرشار از آنتی اکسیدان است و به پوست شما کمک می‌کند

رطوبت را حفظ کند) ترکیب کنید. ماسک را به آرامی روی لب‌های خود بمالید و حداکثر پس از پنج دقیقه آن را بشویید. نتیجه به دست آمده شما را شوکه می‌کند.

ماسک خانگی برای رفع خستگی پوست

گفتیم که در اثر انرژی‌های منفی که به ذهن و جسم ما وارد می‌شود، پوست هم دچار خستگی خواهد شد. مناسب است که با تقویت آن بتوانید این بارهای منفی را کنار زده و شادابی را به صورت خود برگردانیم.

ماسک خانگی برای رفع خستگی پوست

برای این کار باید ماسک خنک کننده و آرام بخشی را تهیه کنیم که پوست ما را از حالت خمودگی بیرون بیاورد.

مواد تشکیل دهنده

  • 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی
  • 1 قاشق چایخوری جو دوسر
  • 1 قاشق چایخوری عسل

در این ماسک صورت طبیعی ماست یونانی نقش مهمی دارد؛ زیرا مملو دی مانند اسید لاکتیک (که به نرم شدن پوست شما کمک می‌کند) و پروبیوتیک‌ها (که به تسکین التهاب کمک می‌کند) است.

ماست را در یک کاسه با جو دوسر و عسل مخلوط کنید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست شسته شده و تمیز شما باقی بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت طبیعی برای برطرف کردن آکنه

ساخت ماسک صورت در خانه برای برطرف کردن آکنه یکی از مواردی است که همیشه در جستجوی کاربران گوگل بوده است. برای تسکین این درد می‌توان مواد مختلفی را استفاده کرد؛ اما ما یکی از بهترین این ماسک‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ماسک آلوئه ورا برای آکنه

مواد تشکیل دهنده

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • یک قطره روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک آنتی باکتریال طبیعی و برطرف کننده آکنه است. اما به دلیل اینکه طبع خشکی دارد نباید آن را به صورت مستقیم روی پوست استفاده کرد. حتی به عنوان یک درمانگر لکه، اگر رقیق نشود می‌تواند به معنای واقعی کلمه پوست شما را بسوزاند.

پس بهتر است برای اینکه بتوانید از خواص آن به خوبی استفاده کنید پای ژل آلوئه ورا را به میان بیاورید. آلوئه ورا مرطوب ‌کننده و آرام ‌بخش است و اثرات بالقوه تحریک‌ کننده روغن درخت چای را از بین می‌برد.

در نتیجه ترکیب این دو ماده برای به دست آوردن یک ماسک صورت طبیعی بسیار مفید است. آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود نگه دارید، سپس به آرامی صورت خود را بشویید و کمی مرطوب کننده استفاده کنید.

بهترین ماسک های شفاف کننده صورت

ماسک خانگی برای جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه یکی از مزاحم‌ترین جوش‌ها روی پوست ما هستند که بخصوص روی بینی زیاد به چشم می‌خورند. برای از بین بردن آنها می‌توان از این ماسک استفاده کرد.

ماسک زغال

مواد تشکیل دهنده

  • 2 قاشق چایخوری ژلاتین بدون طعم
  • 2 قاشق غذاخوری آب
  • 6 کپسول زغال فعال

همه مواد را با هم مخلوط کنید، سپس یک لایه نسبتا ضخیم روی بینی و صورت خود بکشید. در این ماسک زغال سنگ به عنوان یک آهنربا طبیعی عمل می‌کند تا به بیرون کشیدن و جذب چربی اضافی از پوست شما کمک کند. این نوع ماسک صورت را در مناطقی که به طور طبیعی چربی و مستعد جوش سرسیاه هستند، پاک سازی می‌کند.

فقط یادتان باشد که این ماسک خشک می‌شود و به ماسک لایه بردار تبدیل می‌شود. به این معنا که ابتدا باید آن را از صورت خود جدا کرده و به پوست را شست و شو دهید.

بنابراین بهتر است از آن فقط روی بینی خود استفاده کنید، جایی که پوست شما کمی حساسیت کمتری دارد.

ماسک صورت برای کاهش التهاب پوست

التهابات به وجود آمده روی پوست حتما مار را آزار می‌دهند. لازم است که با تهیه یک ماسک صورت طبیعی این مشکل را برطرف کنیم.

ماسک طبیعی صورت چای سبز

پیشنهاد ما برای این کار استفاده از خواص چای سبز ماچا است. با کمی جستجو می‌توانید فروشگاهی را پیدا کنید که این نوع چای را می‌فروشد.

مواد تشکیل دهنده

  • 2 قاشق غذا خوری آلوئه ورای تازه (یا کمی ژل آلوئه ورا)
  • 1 قاشق چایخوری پودر چای سبز ماچا

قبلا هم گفتیم که آلوئه ورا به طور طبیعی تسکین دهنده و مرطوب کننده ملایم است. این ماده در ترکیب با پودر ماچا که خاصیت کاهش قرمزی و ضد التهابی دارد، مشکل مد نظر ما را برطرف می‌کند.

آنها را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه در فریزر بگذارید تا قدرت خنک کنندگی بیشتری داشته باشد. سپس 15 دقیقه روی پوشت قرار داده و آن را بشویید.

ماسک طبیعی برای پوست‌های خشک

اگر پوست خشکی دارید، می‌دانید که اکثر درمان‌های خشکی پوست که بیشتر شامل روغن‌های سنگین است شما را مستعد به آکنه و یا بسته شدن منافذ پوست خواهد کرد. پس بهتر است از ماده‌ای استفاده کنید که چربی طبیعی دارد.

ماسک آووکادو

مواد تشکیل دهنده

  • نصف آووکادو، له شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

آووکادو استفاده شده در این ماسک صورت طبیعی، سرشار از اسیدهای چرب است که به تسکین و مرطوب کردن پوست خشک شما کمک می‌کند.

در حالی که عسل یک آبرسان طبیعی و قابض است که همیشه برای درمان آکنه و شرایط التهابی پوست بدون خشک کردن یا تحریک پوست توصیه شده است. این دو را با هم مخلوط کرده و یا له کنید، روی تمام صورت خود بمالید، سپس بعد از 10 دقیقه بشویید.

چند اخطار درباره ماسک‌های صورت خانگی

تهیه ماسک صورت در منزل یکی از ارزان‌ترین روش‌های ممکن است. شاید پیدا کردن برخی از موارد ذکر شده در وهله اول برای شما سخت به نظر آید؛ اما با چند کلیک ساده می‌توانید آنها را از فروشگاه‌های مربوطه سفارش دهید. پس از تهیه ماسک صورت گیاهی خود فراموش نکنید که استفاده از این موارد بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد.

چند اخطار درباره ماسک صورت خانگی

همان‌طور که مهم است بگذارید ماسک به مدت 10 تا 30 دقیقه روی پوست بماند یا قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و یک پاک کننده ملایم بشویید، مهم است که برخی از موارد را هم به دقت رعایت کنید تا زمان استفاده از ماسک صورت طبیعی خود دچار مشکل نشوید.

  • در صورت احساس تحریک پوست یا واکنش آلرژیک (قرمزی، خارش یا بثورات پوستی) سریعا صورت خود را شسته و برای همیشه استفاده از آن ماسک را کنار بگذارید.
  • هر شب به صورت خود ماسک نزنید. فقط 1 یا 2 بار در هفته کافی است.
  • ماسک را برای مدت طولانی روی صورت نگذارید، در غیر این صورت ممکن است پوست خود را تحریک کنید.
  • هنگام شستشوی ماسک، پوست خود را اسکراب نکنید. به این معنا که از لیف‌های لایه بردار استفاده نکنید. این کار می‌تواند باعث تحریک و قرمزی صورت شما شود.

کلام آخر

با توجه به اینکه پوست ما دائما تحت تاثیر سموم، اشعه ماورا بنفش و ناخالصی‌های محیطی قرار دارد، ماسک‌های صورت می‌توانند نجات دهندگان خوبی باشند.

یک ماسک صورت عالی نه تنها سموم را از پوست خارج کرده و عمل آبرسانی را عمیقا انجام می‌دهد، بلکه چربی اضافی را هم از بین می‌برد. با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز می‌توان از ماسک صورت طبیعی با دیگر مواد تشکیل دهنده نیز استفاده کرد.

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید برای ما و دوستان خود شرح دهید تا برای داشتن پوست سالم راهنمای مناسبی داشته باشیم.

سوالات متداول

برای پوست چرب از چه ماسک صورتی استفاده کنیم؟

برای برطرف کردن چربی صورت باید از ماسکی استفاده کنید که لایه بردار باشد. برای نمونه ترکیب 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق چایخوری روغن زیتون و جو دوسر مناسب است.

ماسک صورت را چند بار در روز استفاده کنیم؟

اگرچه برخی از ماسک‌های طبیعی را می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد؛ اما توصیه می‌شود که برای بهره‌وری بیشتر در هفته دو یا سه بار ماسک را استفاده کنید تا وقفه لازم میان دوره‌ها به وجود آید.

چرا عسل یکی از مهم‌ترین مواد برای تهیه ماسک صورت است؟

عسل یک ماده ضد باکتری است و خاصیت ضد التهابی دارد. به همین دلیل یک از پایه‌های ثبت هر ماسک صورت به حساب می‌آید.

1 | (1)
منبع mankind fordhamobserver riversol
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x