درمان گیاهی آسم با بهترین گیاهان دارویی

بر اساس گزارش‌های تایید شده توسط رییس انجمن آسم و آلرژی ایران، 10.9 درصد کودکان و نوجوانان و همچنین 8.9 درصد بزرگسالان به آسم دچار شده‌اند.

تعداد مبتلایان به این بیماری در دنیا هم با مقدار حدودی 339 میلیون نفر تخمین زده می‌شود. پیش بینی شده تا سال 2025 این تعداد به 400 میلیون نفر هم خواهد رسید.

اگر با آسم زندگی می‌کنید و به نظر نمی‌رسد از علائم خود رهایی پیدا کنید، بد نیست چند نمونه درمان گیاهی آسم را هم در رژیم غذایی خود قرار دهید. البته زمانی که وضعیت شما حاد است تنها دستوران پزشک علائم را برطرف می‌کنند.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به بررسی بهترین گیاهان دارویی برای درمان آسم بپردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

درمان گیاهی آسم با شیرین بیان

داروهای گیاهی برای درمان آسم را می‌توان به راحتی در منزل و یا عطاری‌ها پیدا کرد. اجازه دهید مورد اول و همچنین محبوب‌ترین گزینه در این لیست را با هم مرور کنیم. شیرین بیان از دیرباز داروی خانگی مناسب برای آسم به حساب می‌آمده است.

درمان گیاهی آسم با ریشه شیرین بیان

چای با طعم شیرین که از ریشه شیرین بیان تهیه می‌شود، مدت‌هاست به عنوان درمانی برای بیماری‌های ریوی مانند آسم استفاده می‌شود.

به گفته محققان، شیرین بیان باعث غلیظ شدن بزاق و تولید مخاط می‌شود که می‌تواند به آرامی مجاری تنفسی را بپوشاند و تسکین دهد. این اثر به ویژه زمانی مفید است که سرفه آزاردهنده، تهدیدی برای شروع علائم آسم باشد.

اگر از سرفه زیاد رنج می‌برید، می‌توانید فواید و نحوه مصرف 10 قویترین داروی گیاهی ضد سرفه را بخوانید.

البته یک هشدار در مورد استفاده از این ماده وجود دارد. هنگامی که شیرین بیان استفاده طولانی مدت می‌شود، می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

پزشکان توصیه می‌کنند به دنبال چای با برچسب DGL (شیرین‌بیان deglycyrrhizinated) باشید که نشان می‌دهد ترکیب افزایش‌دهنده فشار خون در آن حذف شده است.

با این حال، اگر بتوانید این ماده را به صورت طبیعی و خالص به دست آورید، نتیجه مناسبی هم دریافت می‌کنید. زیرا شیرین بیان شرایط تنفسی فرد را بهبود می‌بخشد.

این درمان گیاهی آسم به دلیل اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی خود به بهبود شرایط تنفسی کمک کنند.

همچنین گفته می‌شود که عصاره گلیسیریزین از ریشه شیرین بیان به تسکین آسم کمک می‌کند. به ویژه زمانی که به درمان‌های مدرن آسم اضافه شود. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

روش مصرف، عوارض احتمالی

همان‌طور که ملاحظه کردید مصرف این ماده بیشتر به صورت چای و دمنوش در نظر گرفته می‌شود. البته مهم است که مصرف بیش از حد ریشه شیرین بیان را از روند تغذیه خود حذف کنید.

روش مصرف و عوارض احتمالی ریشه شیرین بیان

هم استفاده بیش از اندازه و هم دوزهای زیاد محصولات ریشه شیرین بیان ممکن است منجر به تجمع گلیسیریزین در بدن شما شود.

در تحقیقات نشان داده شده است که سطوح بالا گلیسیریزین باعث افزایش غیرطبیعی هورمون استرس کورتیزول می‌شود و عدم تعادل در سطح مایعات و الکترولیت بدن را به همراه دارد.

همچنین مصرف زیاد شیرین بیان به دلیل گلیسیریزین در دوران بارداری، ممکن است بر رشد مغز کودک شما تاثیر منفی بگذارد.

گرچه مطالعات در این مورد ادامه دارد؛ اما به دلیل عدم تحقیق کامل، کودکان و زنان شیرده باید از محصولات مبتنی بر شیرین بیان اجتناب کنند.

درمان آسم با کهن‌دار یا جینکو بیلوبا

یکی دیگر از گیاهان دارویی برای آسم با نام کهن‌دار یا جینکو بیلوبا شناخته می‌شود. جینکو (Ginkgo biloba) یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی زنده است که به عنوان درمان گیاهی آسم شناخته می‌شود.

درمان آسم با گیاه دارویی جینگو بیلوبا

اکثر محصولات جینکو با عصاره تهیه شده از برگ‌های بادبزنی شکل آن ساخته می‌شوند. اعتقاد بر این است که مفیدترین اجزا جینکو، فلاونوئیدها بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند. همچنین ترپنوئیدها با گشاد کردن عروق خونی و کاهش چسبندگی پلاکت‌ها به بهبود گردش خون کمک می‌کنند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است این گیاه علائم آسم و سایر بیماری‌های تنفسی التهابی (مانند COPD) را بهبود بخشد.

این ویژگی به ترکیبات ضد التهابی موجود در جینکو نسبت داده می‌شود که ممکن است باعث کاهش التهاب راه‌های هوایی و افزایش ظرفیت ریه شوند.

یک مطالعه قدیمی بر روی 75 نفر نشان داده استفاده از عصاره جینکو در کنار درمان دارویی با گلوکوکورتیکواستروئید برای مدیریت علائم آسم مناسب است.

سطوح ترکیب‌های التهابی در بزاق افرادی که گیاه را دریافت کرده بودند به طور قابل توجهی کمتر از کسانی بود که به تنهایی داروهای سنتی استفاده می‌کردند.

مطالعه دیگری در سال 2013 روی 100 نفر استفاده ترکیبی از گیاهان چینی را که شامل جینکو بود برای درمان علائم COPD ارزیابی کرد.

کسانی که از فرمول گیاهی استفاده کردند، کاهش قابل توجهی در سرفه و برونشیت در یک پیگیری 3 ماهه در مقایسه با گروه کنترل نشده، گزارش کردند.

در این مرحله از بررسی، نمی‌توان تعیین کرد که آیا این بهبود را می‌توان به تنهایی به جینکو نسبت داد یا اینکه این امر، اثر هم افزایی سایر گیاهان مورد استفاده در فرمول درمان گیاهی آسم بود.

در حالی که این نتایج دلگرم کننده هستند، تحقیقات بیشتری در مورد این کاربرد خاص جینکو مورد نیاز است.

روش مصرف، عوارض احتمالی

جینکو معمولا به صورت قرص خوراکی، عصاره، کپسول یا چای در دسترس است. دانه‌های جینکو را خام یا بو داده نخورید که می‌تواند سمی باشد.

بیشتر تحقیقات در مورد جینکو بر روی تاثیر آن بر زوال عقل، حافظه و درد ناشی از جریان بسیار کم خون (لنگش) متمرکز هستند اما دیدیم که این گیاه کهن سال می‌تواند برای درمان آسم هم مناسب باشد.

مهم است که قبل از قرار دادن جینکو در برنامه خود با پزشک صحبت کنید. برای بیشتر بزرگسالان، خطر مصرف جینکو نسبتا کم است، اما مواردی وجود دارد که می‌تواند آسیب جدی ایجاد کند.

اگر به گیاهانی که آلکیل فنل دارند حساس هستید یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید، اصلا جینکو مصرف نکنید. عوارض جانبی احتمالی این مصرف بدون برنامه عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • اسهال
  • سرگیجه
  • سردرد
  • دل درد
  • راش / واکنش آلرژیک

جینکو می‌تواند تداخل نامطلوبی با برخی داروها داشته باشد. برخی از تداخلات می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که تداخلات دارویی نامطلوب احتمالی عبارتند از:

  • داروهای رقیق کننده خون (وارفارین، آسپرین)
  • داروهای SSRI/MAOI/داروهای ضد افسردگی (پروزاک، زولافت)
  • NSAI (ایبوپروفن، ناپروکسون)

زردچوبه یک گیاه دارویی برای درمان آسم

گزینه مناسب درمان آسم در طب سنتی زردچوبه است. ممکن است قبلا این ادویه زرد و خوشرنگ را برای پختن غذاهای خوش طعم تهیه کرده باشید اما ندانید که درمان گیاهی آسم هم محسوب می‌شود.

زردچوبه یک گیاه دارویی برای درمان آسم

جالب است بدانید که زردچوبه رنگ خود را از کورکومین می‌گیرد. این ماده رنگی طبیعی همچنین می‌تواند التهاب را کاهش دهد. در نتیجه ممکن است زردچوبه به کنترل آرتریت و حتی سرطان کمک کند.

در مورد آسم، یک مطالعه با منبع معتبر وجود دارد که اعلام می‌کند، 77 شرکت ‌کننده مبتلا به آسم خفیف تا متوسط را که به مدت 30 روز کپسول‌های کورکومین را مورد استفاده قرار دادند.

طی انجام این تحقیق، محققان دریافتند که این مکمل به کاهش انسداد راه هوایی کمک کرده و می‌تواند یک درمان مکمل مفید برای آسم باشد.

اما تاکنون یافته‌ها نشان داده‌اند که کورکومین ممکن است به افراد مبتلا به آسم کمک کند تا بهتر نفس بکشند. اگرچه کورکومین هیچ تاثیری بر علائم آسم مانند سرفه، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه ندارد.

با این حال، هیچ عارضه جانبی قابل توجهی هم گزارش نشده است که نشان دهد کورکومین ممکن است یک درمان مکمل بی خطر برای آسم باشد.

یک مطالعه قدیمی که در ژورنال PLoS One هم منتشر شده بود و نشان می‌داد افرادی که زردچوبه را به شکل ادویه در غذاهای خود (حداقل یک بار در هفته) مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، در معرض التهابات تنفسی کمتری هستند.

روش مصرف، عوارض احتمالی

این درمان گیاهی آسم را هم به صورت پودر شده رد غذا و هم به صورت دمنوش می‌توان استفاده کرد. تا کنون گزارش خاصی مبنی بر عارضه شدید و یا حساسیت بالا به این ماده ارائه نشده است.

روش مصرف و عوارض احتمالی زردچوبه

اگر علائم خفیف آسم را تجربه می‌کنید یا متوجه شده‌اید که یک بیماری جزئی، مانند سرماخوردگی، یا قرار گرفتن در معرض مه یا آلودگی، ریه‌های شما را کمی حساس‌تر یا سفت‌تر از حد معمول کرده است، دو یا سه فنجان دمنوش زردچوبه را در طول روز امتحان کنید

فراموش نکنید که برخی از داروهای طبیعی ممکن است بتوانند علائم شما را کاهش دهند؛ اما مقدار دارویی را که باید مصرف می‌کنید به طور مستقیم با شرایط جسمی شما هماهنگ است.

همچنین داروهای خانگی زمانی بهترین کارایی را دارند که در کنار داروهای معمول تجویز شده برای آسم مصرف شوند.

درمان گیاهی آسم با گیاه جمجمه چینی

دمنوش های گیاهی برای درمان آسم در کشورهای مختلف بسته به فرهنگ و نوع تغذیه متفاوت هستند. برای نمونه در چند دهه اخیر، محققان اثربخشی ترکیبات گیاهی طب سنتی چینی را برای آسم مطالعه کرده‌اند.

درمان گیاهی آسم با گیاه جمجمه چینی

ترکیبی به نام مداخله دارویی گیاهی ضد آسم (ASHMI) یکی از آنهاست. این ترکیب شامل لینگژی (یک قارچ)، گان کائو (ریشه شیرین بیان) و کو شن (ریشه سوفورا) است.

برخی ادعا می‌کنند که این درمان گیاهی آسم می‌تواند بر خلاف داروهای استروئیدی، انقباض و التهاب راه‌های هوایی را کاهش دهد و سطح کورتیزول شما را بالا نگه دارد.

در مطالعه دیگری با منبع معتبر، محققان به بررسی اثربخشی ASHMI در بین 20 شرکت کننده غیر سیگاری مبتلا به آسم پرداختند. آنها دریافتند که ASHMI ایمن به نظر می‌رسد و شرکت کنندگان این گیاهان را به خوبی تحمل کردند.

ترکیبات دیگری از گیاهان چینی وجود دارد که ممکن است در درمان آسم مفید باشد، مانند گیاه جمجمه چینی که در این کشور محبوبیت زیادی هم دارد. این گونه با خواص دارویی دارای اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی قوی دارد.

علاوه بر این، ظاهرا جمجمه چینی جزئی از مخلوط گیاهی به نام Candbactin است. یک داروی طبیعی محبوب که برای درمان رشد بیش از حد باکتری‌های روده و تسکین درد ریه‌ها استفاده می‌شود

روش مصرف، عوارض احتمالی

ریشه‌های خشک شده این گیاه قرن‌هاست که به عنوان یک داروی سنتی چینی معروف به هوانگ کین برای درمان اسهال، بی خوابی، اسهال خونی، فشار خون بالا، خونریزی، عفونت‌های تنفسی و التهاب استفاده می‌شود.

عوارض احتمالی و روش مصرف گیاه جمجمه چینی

این گیاه در آسیا، با ترکیب دیگر داروهای گیاهی مانند Xiao Chai Hu Tang یا Sho-saiko-to (SST) استفاده می‌شود. این یک فرمول محبوب برای درمان بیماری‌هایی مانند تب، مشکلات گوارشی و بیماری‌های کبدی است.

درمان گیاهی آسم با جمجمه چینی را می‌توان با خرید به صورت کپسول، پودر و عصاره مایع در نظر گرفت. از قسمت‌های خشک شده گیاه مانند برگ‌های آن نیز برای دم کردن چای استفاده می‌شود.

مانند هر داروی خانگی دیگر این مورد هم باید با دوزهای مشخص مصرف شود. دوزهای جمجمه چینی به طور کلی از 1 تا 2 گرم در روز است و معمولا در دوزهای منقسم توصیه می‌شود.

با این حال، دوز ممکن است به نوع و شکل این گیاه بستگی داشته باشد، بنابراین بهتر است برای اطلاعات بیشتر مکمل‌های جداگانه را بررسی کنید.

چای‌های ساخته شده از این گیاه (که گاهی با گیاهان دیگر مانند بادرنجبویه ترکیب می‌شوند) در فروشگاه‌های موجود است، اگرچه ممکن است اثرات مشابه مکمل‌ها را نداشته باشند؛ زیرا چای معمولا غلیظ‌تر است.

تنتورهای حاوی جمجمه چینی و سایر گیاهان بالقوه آرام بخش، مانند ریشه سنبل الطیب نیز در دسترس هستند. مقدار مصرف تنتور به غلظت و مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد.

افدرا یک گیاه دارویی برای درمان آسم

شاید یکی از عجیب‌ترین گیاهان دارویی برای آسم، افدرا باشد. این گیاه درختچه‌ای است که بومی پاکستان، چین و شمال غربی هند است.

درمان گیاهی آسم با افدرا

برخی از گونه‌های افدرا در صحرای جنوب غربی ایالات متحده هم رشد می‌کنند. گیاه افدرا یک گیاه همیشه سبز چند ساله است که به طور متوسط 30.45 سانتی‌متر ارتفاع دارد. اما ممکن است تا 1 متر و 20 سانتی‌متر هم رشد کند.

این گزینه درمان گیاهی آسم تقریبا بدون برگ، دارای شاخه‌های باریک، استوانه‌ای، زرد – سبز و ریشه‌های زیرزمینی است. در ماه‌های بهار، گل‌ها مخروط‌های سمی، گوشتی و قرمز شبیه توت‌ها دارد.

3 گونه افدرا، افدرا سینیکا، افدرا اکویستینا و افدرا اینترمدیا، مجموعا با نام چینی ما هوانگ شناخته می‌شوند.

روش مصرف، عوارض احتمالی

افدرا می‌تواند به صورت خشک یا مایع باشد. می‌توان آن را به صورت قرص، کپسول یا به صورت چای برای نوشیدن مصرف کرد. این ماده باید فقط به صورت کوتاه مدت استفاده شود؛ زیرا استفاده طولانی مدت ممکن است منجر به اعتیاد شود.

با این حال، مقدار زمانی که ایمن در نظر گرفته می‌شود، مشخص نیست. استفاده از افدرا باید فقط تحت راهنمایی و نظارت یک متخصص مناسب آموزش دیده صورت گیرد. افدرا باید بین وعده‌های غذایی و بدون غذا مصرف شود.

همچنین شورای گیاه شناسی آمریکا هشدار می‌دهد که افراد زیر 18 سال نباید بدون نظارت دقیق پزشکی از افدرا استفاده کنند. مکمل‌های افدرا در بازار ایالات متحده ممنوع شده است.

افرادی که در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند باید احتیاط کنند و هنگام استفاده از افدرا با یک پزشک همکاری کنند. در صورت داشتن شرایط بهداشتی زیر نباید از افدرا استفاده کنید:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • فشار خون بالا
  • گلوکوم
  • بیماری قلبی
  • بزرگ شدن پروستات
  • مشکل در ادرار کردن
  • اختلال تشنج
  • اختلالات روانپزشکی
  • اختلالات تیروئید یا دیابت

هرکسی که از داروهای فشار خون بالا یا افسردگی استفاده می‌کند درمان گیاهی آسم با افدرا را کار بگذارد. همچنین زنان باردار یا شیرده باید از افدرا و آلکالوئیدهای افدرا مانند افدرین اجتناب کنند.

برای تعیین اینکه آیا افدرا برای شما ایمن و مناسب است یا خیر، با یک پزشک آگاه مشورت کنید.

درمان آسم با سیر

قبلا هم اشاره کردیم که برخی از داروهای گیاهی برای درمان آسم سابقه طولانی در تجربیات بشر دارند. سیر یکی از این موارد است که همیشه در لیست افراد قرار گرفته. جینسینگ و سیر گیاهان رایجی هستند و در انواع مکمل‌های لازم برای کنترل آسم موجود خواهند بود.

درمان گیاهی آسم با سیر

جینسینگ گیاهی از قاره آسیا است که برخی افراد ادعا می‌کنند فواید سلامتی بسیاری از جمله بهبود شرایط تنفسی دارد. همچنین تصور می‌شود که سیر فواید سلامتی قابل توجهی مانند کاهش کلسترول و فشار خون داشته باشد.

یک مطالعه کوچک که بر روی موش‌ها انجام شد، استفاده از جینسینگ و سیر را با کاهش علائم آسم مرتبط کرد. این مطالعه موش‌ها را در معرض ماده‌ای قرار داد که بر ریه‌ها تأثیر می‌گذارد.

محققان در طول چنین وضعیتی، به برخی از موش‌ها جینسینگ و سیر دادند. گروهی که این گیاهان را دریافت کردند، علائم و التهاب کمتری نسبت به گروه دیگر داشتند. با این حال، تحقیقات بیشتری بر روی انسان برای اثبات اثربخشی این گیاهان مورد نیاز است.

طبق یک مطالعه در مورد درمان گیاهی آسم در سال 2013، مشخص شد که سیر به تنهایی دارای چندین فواید سلامتی از جمله خواص ضد التهابی است.

از آنجایی که آسم یک بیماری التهابی است، سیر ممکن است بتواند به تسکین علائم بیمار کمک کند. با این حال، هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که سیر در پیشگیری از تشدید آسم موثر باشد. این مهم تنها در وضعیت‌های خفیف تا متوسط پاسخگو است.

روش مصرف، عوارض احتمالی

سیر را به صورت رنده شده در غذا و یا دمنوش می‌توان استفاده کرد. رعایت اصول و توجه به میزان مصرف صحیح این ماده بسیار مهم است.

روش مصرف و عوارض جانبی سیر

شواهد نشان می‌دهند که مصرف سیر تازه با معده خالی ممکن است باعث تهوع، استفراغ و سوزش سر دل شود. برخی از افراد به صورت تجربی بیان کرده‌اند که مصرف بیش از اندازه خوراکی سیر می‌تواند باعث سوزش سر دل و حالت تهوع شود.

این مسئله در برخی افراد باعث ایجاد ریفلاکس معده به مری شود. برای درک این عارضه جانبی سیر به تحقیقات بیشتری نیاز است.

سیر ممکن است فشار خون را هم کاهش دهد. در واقع اگر در حال حاضر داروهای فشار خون بالا مصرف می‌کنید، ممکن است سیر منجر به افت فشار خون شما شود.

از این رو، مصرف مکمل‌های سیر زمانی که از داروهای فشار خون استفاده می‌کنید می‌تواند ایده بدی باشد. مصرف خوراکی سیر نیز می‌تواند فشار خون را به میزان متوسطی کاهش دهد.

درمان گیاهی آسم با شبدر قرمز

آخرین پیشنهاد درمان گیاهی آسم در این لیست، شبدر قرمز است. این گیاه را با نام علمی Trifolium pratense هم می‌شناسند. گفته می‌شود که به همراه لوبیا و نخود از خانواده حبوبات است.

درمان گیاهی آسم با شبدر قرمز

همچنین تصور می‌شود که فواید شبدر قرمز از بسیاری از مواد مغذی موجود در گل‌های آن، از جمله کلسیم، کروم، منیزیم، نیاسین، فسفر، پتاسیم، تیامین و ویتامین C ناشی می‌شود. از سوی دیگر منبع ایزوفلاون‌ها، مواد شیمیایی گیاهی شبیه به استروژن است.

شبدر قرمز معمولا برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم یا برونشیت، اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، شرایط التهابی مانند آرتریت و مشکلات سلامتی زنان از جمله علائم قاعدگی استفاده می‌شود. عصاره ایزوفلاون از شبدر قرمز برای درمان کلسترول بالا و پوکی استخوان مورد توجه است.

این مورد پیشنهاد شده برای درمان آسم در طب سنتی می‌تواند تاثیر زیادی بر پوست و مو افراد نیز داشته باشند. جالب است بدانید در یک مطالعه تصادفی بر روی 109 زن یائسه، شرکت کنندگان پس از مصرف 80 میلی‌گرم عصاره شبدر قرمز به مدت 90 روز، بهبود قابل توجهی را در بافت مو و پوست، ظاهر و کیفیت کلی گزارش کردند.

مطالعه دیگری روی 30 مرد نشان داد که در مقایسه با استفاده از عصاره 5 درصدی شبدر قرمز به مدت 4 ماه روی پوست سر، 13 درصد افزایش در چرخه رشد مو (آناژن) و کاهش 29 درصد در چرخه ریزش مو (تلوژن) دیده شد.

با این تفاسیر شبدر قرمز نه تنها درمان گیاهی آسم به حساب می‌آید؛ بلکه می‌تواند تاثیرات خوب دیگری هم داشته باشد.

روش مصرف، عوارض احتمالی

شبدر قرمز در اشکال مختلفی از جمله چای، تنتور، قرص، کپسول، عصاره مایع و عصاره‌های استاندارد شده با مقادیر خاصی از ایزوفلاون‌ها موجود است.

روش مصرف و عوارض احتمالی شبدر قرمز

اگرچه نادر است، اما مصرف این ماده در برخی افراد عوارض جانبی شامل لکه بینی واژن، قاعدگی طولانی مدت، تحریک پوست، حالت تهوع و سردرد به همراه داشته است. علاوه بر این، چند مورد از عوارض جانبی نادر اما خطرناک شبدر قرمز هم گزارش شده است.

یک گزارش در سال 2007 اشاره کرد که یک زن 53 ساله پس از مصرف مکمل حاوی 250 میلی‌گرم شبدر قرمز و همچنین هشت گیاه دیگر برای درمان گرگرفتگی، دچار خونریزی زیر عنکبوتیه (نوعی سکته مغزی) شد. گفته می‌شود، خونریزی را نمی‌توان مستقیما با شبدر قرمز مرتبط کرد.

یک زن 52 ساله هم پس از مصرف 430 میلی‌گرم شبدر قرمز به مدت 3 روز، درد شدید معده و استفراغ را گزارش کرد. زیرا شبدر قرمز با داروی پسوریازیس (به نام متوترکسات) تداخل دارد. پس از توقف مصرف شبدر قرمز، این زن بهبودی کامل پیدا کرد.

کلام آخر

با توجه به لیست دمنوش های گیاهی برای درمان آسم می‌توانید تا حدودی بیماری خود را کنترل کنید. با وجود اینکه گفته می‌شود درمان گیاهی آسم می‌تواند به عنوان درمان اضافی آسم مفید باشند، اما (همان‌طور که اشاره شد) برخی از آنها به تحقیقات بیشتری برای تایید این مسئله نیاز دارند.

قبل از افزودن هرگونه گیاه دارویی به برنامه درمانی خود حتما با پزشک خود صحبت کنید. افزودن گیاهان دارویی بدون راهنمایی پزشک ممکن است آسم شما را بدتر کند یا باعث سایر عوارض سلامتی شود.

اگر گمان می‌کنید این راهنما از موارد مهم دیگری خالی است، آن را در قسمت کامنت‌ها درج کنید تا راهنما تکمیل شود.

سوالات متداول

آیا عسل هم می‌تواند به عنوان درمان کننده آسم مصرف شود؟

شواهد علمی محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد عسل باید به عنوان یک درمان جایگزین آسم استفاده شود. می‌توانید عسل را با یک نوشیدنی گرم مانند چای گیاهی مخلوط کنید تا علائم خود را تسکین دهید.

بهترین درمان گیاهی آسم از لیست بالا کدام است؟

پاسخ به این سوال بسته به سطح بیماری شما متغیر است. اما در کل می‌توانید این موارد را به صورت مکمل درمان‌های اصلی که دکتر تجویز کرده در نظر بگیرید.

آیا چای سیاه و چای سبز هم می‌توانند به درمان آسم کمک کنند؟

این دو چای به دلیل وجود کافئین می‌توانند تاثیر خیلی کمی بر این بیماری داشته باشند. همچنین چای سیاه می‌تواند عملکرد ریه را تا حدودی بیشتر از چای سبز بهبود بخشد.

1 | (1)
منبع everydayhealth healthline everydayhealth
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x