معرفی بهترین داروهای گیاهی مناسب برای آبریزش بینی

آبریزش بینی به دلیل تولید بیش از حد مخاط در مجرای بینی ما ایجاد می‌شود. این عدم تعادل منجر به ترشحات آبکی خواهد شد که از بینی ما می‌چکد و گاهی اوقات نیز پشت گلو گیر می‌افتد.

آبریزش بینی می‌تواند با یا بدون احتقان بینی رخ دهد که به آن گرفتگی بینی نیز می‌گویند. در نتیجه فرد در طول روز دچار حالتی ناخوشایند شده و گاهی حتی زمان خواب نیز مشکلاتی مانند بدخوابی را تجربه خواهد کرد.

به دلیل شروع فصل زمستان و شیوع سرماخوردگی قصد داریم در این مقاله از ایده آل مگ با معرفی انواع داروی گیاهی آبریزش بینی راهنمای مناسبی را برای رفع این مشکل به شما ارائه کنیم.

درمان آبریزش بینی با گون

رفع آبریزش بینی با داروهای گیاهی می‌تواند روش بهتری نسبت به داروهای شیمیایی باشد. به همین خاطر در راس این لیست «گون» یا همان «Astragalus» را قرار داده‌ایم تا بتوانید این عارضه پیش آمده را به راحتی برطرف کنید.

درمان آبریزش بینی با گون

این گیاه قرن‌هاست در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا ادعا شده برای تضمین سلامتی بدن، اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد پیری و ضد التهابی دارد.

اعتقاد بر این است که گون باعث افزایش طول عمر می‌شود و برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند خستگی، آلرژی و سرماخوردگی و آبریزش بینی استفاده می‌شود. همچنین برای بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر شرایط توصیه شده است.

گون که با نام huáng qí یا milkvetch هم شناخته می‌شود، بیشتر به دلیل استفاده از آن در طب سنتی چینی البته طب سنتی ایران معروف شده است.

اگرچه بیش از 2000 گونه گون وجود دارد، اما تنها دو گونه هم از این گیاه برای طب سنتی مورد استفاده هستند. این دو نوع عبارتند از:

  • Astragalus membranaceus
  • Astragalus mongholicus

به طور خاص، ریشه گیاه به اشکال مختلف از جمله عصاره مایع، کپسول، پودر و چای مورد توجه است. گاهی اوقات گون به صورت تزریقی یا IV در یک محیط بیمارستانی به بیمار داده می‌شود.

ریشه این گیاه حاوی بسیاری از ترکیبات فعال است که مسئول مزایای بالقوه آن محسوب می‌شوند. هنوز تحقیقات محدودی در استفاده از گون به عنوان داروی گیاهی آبریزش بینی وجود دارد.

اما به صورت تجربی در درمان سرماخوردگی، آلرژی‌های فصلی، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی، خستگی مزمن و موارد دیگر کاربرد زیادی داشته است.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

گفتیم که این گیاه در بهبود علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی نقش مهمی دارد. اگرچه مطالعات محدود است، اما یک مطالعه بالینی نشان داده که مصرف 160 میلی‌گرم گون دو بار در روز عطسه و آبریزش بینی را در افراد مبتلا به آلرژی فصلی و سرماخوردگی کاهش می‌دهد.

طرز تهیه دمنوش گون برای آبریزش بینی

جالب است بدانید که این گیاه هنگام جوشانده شدن، طعم شیرین و وانیل مانندی دارد. برای تهیه آن با روش سنتی چینی به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

ما دستورالعمل چینی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه بر چشیدن طعم اصیل این دمنوش، خواص اصلی آن را نیز به دست آورید.

  • 2 قاشق غذاخوری ریشه گون یا 10-15 برش کوچک تازه از آن
  • 10 برش ریشه شیرین بیان تازه
  • 2 قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه
  • 2 قاشق غذاخوری پوست پرتقال خشک
  • 1 قاشق غذاخوری دارچین
  • 1 قاشق چایخوری از دانه‌های فلفل سفید
  • نصف غلاف هل
  • سه پنجم میخک کامل و طبیعی
  • یک و نیم لیتر آب

پس از تهیه مواد تمام آنها را در یک قابلمه با هم ترکیب کرده و به جوش بیاورید. مواد باید یک ساعت جوشانده شوند. سپس از صافی گذشته و در صورت تمایل با شیر و یا عسل محلی میل شوند.

این داروی گیاهی آبریزش بینی را در حد متعادل و تنها 1 بار در روز مصرف کنید. در غیر این صورت با عوارضی مانند بثورات، خارش، آبریزش شدید بینی، حالت تهوع و اسهال روبه‌رو می‌شوید.

همچنین زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی، افرادی که داروهای مرتبط با سیستم ایمنی مصرف می‌کنند و کسانی که دیابت یا مشکلات فشار خون دارند، از خوردن این دمنوش اجتناب کنند.

درمان آبریزش بینی با زنجبیل

زنجبیل را هم می‌توان به عنوان یک درمان گیاهی آبریزش بینی در نظر گرفت. زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی بسیار مفید است.

درمان آبریزش بینی با زنجبیل

این داروی قدیمی همچنین گرفتگی‌های بینی خفیف را برطرف کرده و به عنوان یک ضد التهاب و مسکن طبیعی عمل می‌کند. دانشمندان دانشگاه جورجیا به تاثیر زنجبیل در درمان درد عضلانی در ورزش نیز پی برده‌اند.

در آلمان، ریشه زنجبیل به عنوان یک عنصر در غذاهایی مانند سوپ کدو تنبل مورد استفاده است و در تایلند به عنوان یک ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین نوعی ترشی زنجبیل برای همراهی سوشی هم تهیه می‌شود. این ریشه همه کاره همچنین در چای، اسموتی، سس سالاد، یا به عنوان یک لیموناد تابستانی با طراوت نیز مورد استفاده است.

اما نقش آن به عنوان یک دمنوش گیاهی برای رفع مشکلاتی مانند آبریزش بینی برای ما بیشتر جذاب شده است.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

برای تهیه این داروی گیاهی آبریزش بینی، چند نکته را به یاد داشته باشید.

  • هنگام تهیه چای زنجبیل، ریشه زنجبیل را قبل از اضافه کردن به آب جوش به ورقه‌های نازک برش دهید. برش‌های نازک سطح بیشتری را در معرض آب قرار می‌دهند و از قرار گرفتن متناسب با تمام مواد مغذی اطمینان حاصل می‌کنند.
  • ریشه زنجبیل را مطابق طبیعت با پوست و همه چیز آماده کنید. پس از اتمام کار می‌بینید که تمام ریشه سالم است، حتی پوسته آن نیز به جای مانده.
  • آب جوش را مستقیما به زنجبیل اضافه کنید. برخلاف تهیه ایده آل چای سیاه و سبز، آب جوش می‌تواند مستقیما به زنجبیل برخورد کند. 5 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد و لیمو یا عسل را برای طعم دهی بهتر به دمنوش خود اضافه کنید.
  • ما در صورت وجود زنجبیل طبیعی و تازه را ترجیح می‌دهیم. در نتیجه بهتر است از مصرف زنجبیلی که در معرض مواد شیمیایی و فرایندهای مصنوعی قرار گرفته، اجتناب کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از این دمنوش به صورت روزانه تنها دو بار توصیه شده است. در صورت استفاده بیش از اندازه ممکن است با عوارضی مانند سوزش سردل، اثرات گوارشی و خونریزی بیشتر بعد از جراحی مواجه شوید.

مورد آخر به این دلیل است که زنجبیل ترومبوکسان پلاکتی را در بدن مهار می‌کند. این ماده‌ای است که پلاکت‌ها می‌سازند و باعث لخته شدن خون و انقباض رگ‌های خونی می‌شوند.

رفع آبریزش بینی با اکیناسه

درمان آبریزش بینی با دمنوش های گیاهی می‌تواند تنوع زیادی داشته باشد. این میان اکیناسه هم داروی گیاهی آبریزش بینی است که شاید با آن آشنا نباشید.

رفع آبریزش بینی با اکیناسه

اکیناسه از جمله گیاهان گل‌دار است که به همراه مواردی مانند آفتاب‌گردان، کاسنی، بابونه و گل داوودی از خانواده دیزی‌ها محسوب می‌شوند.

گونه‌های دیگر این گیاه عبارتند از اکیناسه پالیدا، اکیناسه لاویگاتا و اکیناسه تننسیس که آنها هم خواص دارویی خود را دارند.

از قدیم الایام در طب سنتی از برگ و ریشه این گیاه برای کاهش التهاب و تقویت عملکرد سیستم ایمنی استفاده می‌شده است. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند گرفتگی، عطسه و فشار سینوسی و آبریزش بینی محبوب است.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا این گیاه سزاوار جایگاهی در کابینت داروهای شما هست و آیا از سرماخوردگی پیشگیری و درمان می‌کند یا خیر.

تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد توانایی اکیناسه در کاهش علائم سرماخوردگی نشان داده‌اند. به عنوان مثال، یک بررسی از 16 مطالعه به این نتیجه رسید که این گیاه دارویی در پیشگیری و درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی مؤثرتر از دارونما است.

همچنین در یک بررسی که شامل آزمایش نزدیک به 2500 نفر بود، عصاره اکیناسه خطر عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی را کاهش داد و عوارضی مانند ذات الریه، التهاب لوزه‌ها و عفونت گوش را کنترل کرد. در نتیجه استفاده از این گیاه به عنوان یک دمنوش می‌تواند گزینه عالی در رفع این عارضه باشد.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

برای تهیه این داروی گیاهی آبریزش بینی لازم است که برگ و گل‌های خشکیده آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید و با طعم دهند مورد علاقه خود، میل کنید.

طرز تهیه دمنوش آکیناسه

فراموش نکنی که اگرچه اکیناسه به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اما مصرف بیش از اندازه آن ما را با عوارض جانبی بالقوه از جمله درد معده، حالت تهوع، بثورات پوستی، مشکل در تنفس و تورم پوست همراه می‌کند.

علاوه بر این، در حالی که مطالعات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند توسط زنان باردار و شیرده هم استفاده شود. البته بد نیست تا زمانی که مطالعات انسانی باکیفیت‌تری در دسترس باشد، از آن با احتیاط استفاده کرد.

همچنین اکیناسه ممکن است در کودکان با افزایش خطر بثورات پوستی همراه باشد، به همین دلیل است که اغلب برای استفاده در کودکان زیر 12 سال توصیه نمی‌شود.

علاوه بر این موارد، اگر هرگونه بیماری زمینه‌ای دارید یا دارویی مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از استفاده از اکیناسه با پزشک خود مشورت کنید.

گزنه یک داروی گیاهی برای آبریزش بینی

مورد دیگری که برای رفع آبریزش بینی با داروهای گیاهی از آن استفاده می‌شود، گزنه است. با توجه به ترکیب طبیعی گزنه، نوشیدن چای آن در واقع می‌تواند واکنش‌های آلرژیک به گرده‌های معمولی را تسکین دهد و همچنین کهیر ناشی از واکنش‌های آلرژیک به گیاهان را از بین ببرد.

گزنه یک داروی گیاهی برای آبریزش بینی

این داروی گیاهی آبریزش بینی اغلب برای درمان مشکلات تنفسی و ادراری و همچنین کمک به بهبود شرایطی مانند اگزما، آسم، سینوزیت و رینیت هم استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به کاهش حساسیت در سرماخوردگی هم کمک کند.

این گیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان، قابض، ضد میکروب و ضد درد، می‌تواند التهاب مرتبط با آلرژی را بدون ایجاد هیچ یک از عوارض جانبی ناشی از استفاده از داروهای شیمیایی کاهش دهد.

گزنه تازه در فصل بهار در دسترس است. پختن برگ‌های آن اثرات گزنده آن‌ها را از بین می‌برد و می‌توانید آن‌ها را مانند سایر سبزی‌های برگ سبز به سالاد، سوپ یا خورش‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها به صورت خشک شده برای دم کردن چای گزنه استفاده کرد.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

تهیه چای این گیاه پیچیدگی خاصی ندارد  تنها مدت زمان لازم برای آماده شدن دمنوش چیزی حدود 10 تا 20 دقیقه است. این دمنوش را تنها 1 الی 2 باز در روز استفاده کنید تا عوارض جانبی مانند بثورات، برآمدگی، کهیر و خارش مشاهده نشوند.

طرز تهیه دمنوش گزنه

در موارد نادر، افراد ممکن است یک واکنش آلرژیک شدید داشته باشند که تهدید کننده زندگی آنها است. با این حال، این مواد شیمیایی با فراوری برگ‌ها کاهش می‌یابد، به این معنی که هنگام خوردن گزنه خشک یا پخته شده نباید دچار سوزش دهان یا معده شوید.

همچنین زنان باردار باید از مصرف گزنه اجتناب کنند؛ زیرا ممکن است باعث انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین را افزایش دهد.

زمان مصرف این داروی گیاهی آبریزش بینی، اگر داروهای زیر مصرف می‌کنید، قبل از مصرف گزنه با پزشک خود صحبت کنید:

  • رقیق کننده‌های خون
  • داروی فشار خون
  • دیورتیک‌ها
  • داروی دیابت
  • لیتیوم

درمان آبریزش بینی با خولان دریایی

خولان دریایی هم می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان درمان گیاهی آبریزش بینی باشد. برای کسانی که با این گیاه آشنا نیستند باید بگوییم که این گیاه به صورت یک درختچه یا درخت کوچک رشد می‌کند که به راحتی توسط شاخه‌های خاردار و خاکستری و میوه‌های تخم مرغی نارنجی روشن آن قابل تشخیص است.

درمان آبریزش بینی با خولان دریایی

خولان دریایی حاوی بیش از 190 ماده مغذی و فیتونوترینت است. این توت بسیار غنی از مواد مغذی مجموعه‌ای از اسیدهای آلی، تانن‌ها، کورستین، پرو ویتامین A، ویتامین E و مقدار زیادی ویتامین C و همچنین ویتامین‌های B کمپلکس را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، حاوی مقادیر زیادی سوپر اکسید دیسموتاز (SOD) است، آنزیمی که نقش مهمی در حفظ سلامت تنفسی دارد. خولان دریایی برای افرادی که از رینیت آلرژیک و همچنین آسم، سرفه‌های مزمن و سایر اختلالات تنفسی رنج می‌برند گزینه ایده آلی است.

محتوای مغذی منحصر به فرد آن سلامت چشم‌ها، دهان و غشاهای مخاطی را بهبود می‌بخشد. امروزه محصولات متعددی از خولان دریایی در بازار وجود دارند. با این حال بهتر است استفاده از آن را به صورت طبیعی در نظر بگیرید تا خواص مهم آن از دست نرود.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

استفاده از این داروی گیاهی آبریزش بینی بسیار مورد توجه کارشناسان طب سنتی قرار گرفته است؛ زیرا همه اجزا را می‌توان برای چند ماه خشک و ذخیره کرد. برگ‌های همیشه سبز و توت‌های روغنی این گیاه به خوبی تمام مواد مفید را حفظ می‌کنند.

طرز تهیه دمنوش خولان دریایی

برای درمان سرماخوردگی، آبریزش بینی، درد لوزه‌ها و سرفه، دم کرده میوه خولان دریایی که هم از توت تازه و هم از توت خشک تهیه می‌شود، کمک کننده است.

دو لیوان پر از میوه‌ها را در 1 لیتر آب جوش بریزید و میوه‌ها را ورز دهید. ترکیب بده دست آمده و صاف شده و برای درمان گلودرد و آبریزش بینی مناسب است.

می‌توانید جوشانده را با سایر مواد مفید برای درمان سرماخوردگی مخلوط کنید. به عنوان مثال، با لیمو، زنجبیل، توت و هر مورد دیگری که صلاح می‌دانید.

فراموش نکنید که مصرف خارج از اندازه این دمنوش هم می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. اطلاعات قابل اعتماد و کافی در مورد بی خطر بودن مصرف خولان دریایی در صورت بارداری یا شیردهی وجود ندارد. پس بهتر است ایمن بمانید و از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید.

همچنین ممکن است خولان لخته شدن خون را در صورت مصرف به عنوان دارو کُند کند. نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است خطر کبودی و خونریزی را در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی افزایش دهد.

ممکن است وقتی خولان دریایی به عنوان داروی گیاهی آبریزش بینی مصرف می‌شود، فشار خون را کاهش دهد. در نهایت گفته شده که لخته شدن خون را در صورت مصرف به عنوان دارو کُند می‌کند.

نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است باعث خونریزی اضافی در حین و بعد از جراحی شود. حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده استفاده از خولان را متوقف کنید.

باتربور یک درمان گیاهی آبریزش بینی

گزینه دیگری که در لیست درمان آبریزش بینی با دمنوش های گیاهی قرار می‌گیرد، گیاه عجیب باتربور است. یک درختچه بوته‌ای که در باتلاق‌های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا می‌روید.

باتربور یک درمان گیاهی آبریزش بینی

مردم به طور سنتی از آن برای درمان درد، سردرد، تب و بیماری‌های گوارشی استفاده می‌کردند. اخیرا برای عفونت‌های دستگاه ادراری، سردرد از جمله میگرن و همچنین برای درمان تب یونجه نیز استفاده می‌شود. باتربور همچنین موضوع مطالعه علمی با نتایج امیدوارکننده بوده است.

یکی از این مطالعات نشان داد که این گیاه دارویی مشابه زیرتکس، یک داروی تجویزی آلرژی عمل می‌کند. محصولات باتربور حاوی عصاره ریشه، ریزوم یا برگ هستند.

شما نباید از این گیاه به صورت خام استفاده کنید؛ زیرا حاوی آلکالوئیدهای خاصی (PA) است که برای انسان مضر است. همیشه محصولاتی را انتخاب کنید که دارای برچسب بدون PA هستند.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

برای استفاده از این داروی گیاهی آبریزش بینی معمولا ریشه آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. اگر نحوه استفاده از این قسمت را به صورت طبیعی نمی‌شناسید، بهتر است از محصولات آماده در بازار استفاده کنید.

استفاده از این محصول می‌تواند عوارض جانبی زیر را به همراه داشته باشد:

  • سردرد
  • خارش چشم
  • اسهال
  • آسم
  • ناراحتی معده
  • خستگی
  • خواب آلودگی
  • واکنش‌های آلرژیک

این موارد حاوی تمام عوارض جانبی و احتمالی نیستند و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی این گیاه، با پزشک خود مشورت کنید.

درمان آبریزش بینی با بومادران

درمان آبریزش بینی در طب سنتی با بومادران هم بسیار مورد توجه است. بومادران گیاه بومی جزایر بریتانیا است، اما در سراسر اروپا و آسیا نیز کشت می‌شود.

درمان آبریزش بینی با بومادران

این گیاه چند منظوره دارای خواص ضد عفونی کننده، معده، ضد اسپاسم، قابض و معرق است. بومادران که به طور سنتی برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و تب استفاده می‌شود، می‌تواند یک داروی مفید در برابر رینیت آلرژیک نیز باشد.

اثرات ضد میکروبی و ضد آب مروارید آن را به گیاهی ایده آل برای سیستم تنفسی تبدیل می‌کند و این درمانگر طبیعی سینوزیت و آلرژی گرد و غبار را نیز درمان می‌کند.

بومادران را می‌توانید به شکل چای یا تنتور مصرف کنید. البته استفاده روزانه بیش از حد مجاز دو هفته متوالی توصیه نمی‌شود. علاوه بر این، اگر به راگوسیا حساسیت دارید، باید از این گیاه پرهیز کنید، زیرا این دو گیاه به هم مرتبط هستند.

طرز تهیه و عوارض احتمالی مصرف

برای تهیه این داروی گیاهی آبریزش بینی به عنوان چای بومادران کافی است 1 تا 2 قاشق چایخوری گل بومادران خشک را در یک ظرف بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس آن را در یک فنجان صاف کرده و از نوشیدن یک چای سالم لذت ببرید.

در حالی که این یک محصول طبیعی است، به خاطر داشته باشید که حتی مواد طبیعی هم می‌توانند عوارض جانبی و تداخل دارویی داشته باشند.

به این محصولات مانند داروهایی با میزان مصرف متعادل فکر کنید. بومادران عموما برای استفاده دارویی بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اما عوارض جانبی احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تحریک پوست هنگام استفاده موضعی
  • سسکی ترپن‌ها در بومادران ممکن است باعث درماتیت تماسی یا بثورات پوستی شوند
  • افزایش ادرار

با این حال، برخی از گروه‌های مردم ممکن است با خطرات بیشتری از مصرف بومادران مواجه شوند. در یک گزارش موردی، زنی که به مدت یک هفته در روز پنج فنجان چای بومادران مصرف کرده بود با شکایت از تاری دید، خشکی دهان، خستگی و تپش قلب به اورژانس مراجعه کرد. مصرف بیش از اندازه این گیاه می‌تواند شامل توهم، تشنج یا کما در موارد شدید شود.

نکته مهم این است که هیچ داده‌ای وجود ندارد که تایید کند بومادران اثرات آنتی کولینرژیک دارد. با این حال، اگر پس از مصرف این ماده، هر علائم دیگری را تجربه کردید، برای ایمن ماندن به اورژانس مراجعه کنید.

کلام آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، داروی گیاهی آبریزش بینی تنوع زیاد و خاصیت‌های فراوانی دارند. داروهای گیاهی می‌توانند درمان آبریزش بینی در طب سنتی بوده و علائم رینیت آلرژیک و همچنین سایر مشکلات تنفسی را تسکین دهند.

اگر به طور معقول و پیشگیرانه استفاده شوند، می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از شروع واکنش آلرژیک جلوگیری کنند. با این حال، قبل از شروع هر روش درمانی جدید، ضروری است که با یک متخصص مشورت کنید.

همچنین اگر زمان استفاده از هر داروی گیاهی برای کنترل آبریزش بینی تجربه متفاوتی داشته‌اید، آن را در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

سوالات متداول

زنجبیل چطور به قطع آبریزش بینی کمک می‌کند؟

زنجبیل به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی، عامل ضد ویروسی قوی و تقویت کننده سیستم ایمنی عمل می‌کند. برای کاهش احتقان بینی و سردرد، حتما مقداری چای زنجبیل را امتحان کنید.

پریلا (Perilla frutescens) هم برای درمان آبریزش بینی مفید است؟

این گیاه از خانواده نعناع است و می‌تواند به شما در مبارزه با علائم رینیت آلرژیک کمک کند. پریلا برای درمان احتقان بینی، سینوزیت، آسم آلرژیک و سوزش چشم بسیار مفید است.

گزنه آبریزش بینی را چطور درمان می‌کند؟

گزینه گیاهی است که برای رفع رینیت آلرژیک مناسب است. این گیاه یک آنتی اکسیدان، قابض، ضد میکروبی و ضد درد، قوی است و می‌تواند التهاب مرتبط با آلرژی را کاهش دهد.

2 | (1)
منبع healthline mountainroseherbs healthyhildegard
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x