13 بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه از عفونت

دمنوش و جوشانده مخصوصا در خانواده‌های ایرانی بسیار پرطرفدار است. قدیمی‌ها تاثیر گیاهان دارویی را بر انواع بیماری‌های حاد و مزمن امتحان کردند، با خواص آن‌ها آشنا شدند و دانش خود را به ما منتقل کردند.

بعدها تک‌تک این خواص تایید شد و استفاده از آنها برای درمان بیماری‌های مختلف در مقیاس گسترده‌تر پذیرفته شد.

از پر استفاده‌ترین این جوشانده‌ها می‌توان به انواع دمنوش برای عفونت ریه اشاره کرد که استفاده از آنها مخصوصا به افرادی که در شهرهای شلوغ و در معرص هوای آلوده زندگی می‌کنند،‌ توصیه می‌شود.

در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ با موثرترین دمنوش‌های گیاهی که سلامت ریه را به شکل معجزه‌آسایی تقویت می‌کنند، آشنا خواهیم شد.

پاکسازی ریه از عفونت با دمنوش خانگی

معمولا در اثر مشکلات و بیماری‌هایی مثل آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا که ریه را درگیر عفونت می‌کنند، بخش زیادی از آب بدن به صورت تب از دست رفته و دفع می‌شود. این حجم آب از دست رفته باید به‌ سرعت جایگزین شود تا انرژی فرد تحلیل نرود.

تاثیر دمنوش های گیاهی بر سلامت ریه

از سوی دیگر برای دفع ترشحات عفونی و پاکسازی ریه از عفونت غلیظ، باید به‌اندازه کافی مایعات در قالب شربت، نوشیدنی، غذای مایع و دمنوش مصرف شود تا سیستم تنفسی هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کند.

به همین خاطر دمنوش‌های گیاهی در این دوره به‌ شدت توصیه می‌شوند. مصرف منظم دمنوش به‌ سرعت عفونت را از ریه و سایر ارگان‌های درگیر ویروس پاکسازی می‌کند.

این جوشانده‌های گیاهی خس‌خس سینه را برطرف می‌کنند، دردهای ریوی را آرام کرده و در کنار این‌ها، بی‌شمار فواید سلامتی دیگر برای بدن به‌همراه دارند.

دمنوش برای عفونت ریه

در ادامه با چند دمنوش معجزه‌آسا برای درمان عفونت ریه آشنا می‌شویم:

1- دمنوش زردچوبه برای پاکسازی عفونت ریه

زردچوبه از گذشته‌های دور پا به پای دارچین به‌عنوان یک ادویه دارویی برای درمان انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلات سلامتی مورد استفاده گرفته و هنوز هم یکی از موثرترین داروهای طبیعی محسوب می‌شود.

چای زردچوبه

جوشانده زردچوبه، عالی‌ترین داروی گیاهی برای ریه و تنگی نفس بشمار می رود. خواص التهابی معجزه‌آسای این ادویه به تسکین درد کمک مي‌کند و درد قفسه سینه را آرام می‌کند. این داروی طبیعی سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی برای درمان عفونت ریه است.

طرز تهیه دمنوش زردچوبه

چند فنجان آب جوش در قوری بریزید و یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد و بعد تفاله زردچوبه را با صافی بگیرید.

می‌توانید برای تغییر طعم و بوی این دمنوش برای ریه، مقداری عسل و لیمو هم به آن اضافه کنید. بدون محدودیت هرچند بار که تمایل داشتید این چای را نوش جان کنید و از خواص آن برای عفونت ریه بهرمند شوید.

2- دمنوش نعنا فلفلی برای پاکسازی ریه

نعنا فلفلی را به خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی آن می‌شناسند. البته این گیاه ضد احتقان هم هست و تحریک سیستم تنفسی را کمتر می‌کند و از آنجا که خاصیت خلط آوری دارد، کمک می‌کند مخاط گلو راحت‌تر دفع شود و به پاکسازی ریه از عفونت کمک کند.

برای تهیه این دمنوش پاکسازی ریه هم می‌توانید از برگ‌های تازه نعنا استفاده کنید، هم می‌توانید برگ‌های خشک شده این گیاه را از عطاری تهیه کنید یا از فروشگاه‌ها چای نعنا کیسه‌ای خریداری کنید. در هر صورت این دمنوش یک گزینه عالی برای برطرف کردن عفونت ریه است.

طرز تهیه دمنوش نعنا فلفلی

برای تهیه این دمنوش ابتدا در قوری مقداری آب جوش بریزید، برگ‌های خرد شده نعنا را به قوری اضافه کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از 5 دقیقه برگ‌های نعنا را با صافی جدا کنید و با مقداری شیر یا عسل و لیمو نوش جان کنید.

دمنوش برای سرفه کرونا

اگر برای درمان سرفه کرونا به دنبال یک دمنوش برای ریه هستید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید تا با بهترین آنها آشنا شوید.

3- جوشانده مریم‌گلی

یکی دیگر از بهترین دمنوش‌ها برای پاکسازی ریه از خلط، گیاه مریم‌گلی است که از خانواده نعنا و از گیاهان دارویی با خاصیت ضد ویروسی به شمار می رود و از گذشته‌های دور برای درمان بیماری‌های ویروسی مصرف می‌شد.

خاصیت ضد ویروسی این گیاه حتی با HIV که عامل اصلی بیماری ایدز محسوی می شود، مبارزه می‌کند. جالب است بدانید که ترکیبات این گیاه اجازه نمی‌دهد ویروس HIV روی سلول‌های بدن بنشینند و جاگیری کنند و به این ترتیب از بیماری فوق‌العاده خطرناک ایدز جلوگیری می‌کند.

اما خاصیتی که اینجا مدنظر ما است، تاثیر این گیاه بر کاهش سرفه و کمک به تقویت ریه‌های آسیب‌دیده در اثر کرونا است.

طرز تهیه دمنوش مریم‌گلی

دو فنجان آب جوش در قوری بریزید و دو قاشق غذاخوری برگ مریم‌گلی به آن اضافه کنید. یک ربع صبر کنید تا جوشانده به‌خوبی دم بکشد و آماده مصرف شود.

موقع استفاده می‌توانید مقداری عسل یا نبات به آن اضافه کنید. برای درمان سرفه کرونا، این جوشانده را تا دو فنجان در روز مصرف کنید.

4- پونه کوهی

پونه کوهی یک داروی گیاهی عالی برای ریه و تنگی نفس و درمان سرفه کرونا به شمار می رود. پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی معروف است که تقریبا در تمام خانه‌های ایرانی یافت می‌شود. بدون شک همه ما با خواص دارویی این گیاه کاملا آشناییم و می‌دانیم چقدر در درمان علائم سرماخوردگی مثل سرفه خوب عمل می‌کند.

دمنوش پونه کوهی

بر اساس آزمایش‌های انجام شده،‌ ترکیب ضد ویروسی موجود در پونه کوهی به نام «کارواکرل» ظرف 15 دقیقه کلیه ویروس‌ها را از بین می‌برد و بدن را پاکسازی می‌کند.

این گیاه تبخال را از بین می‌برد، اسهال کودکان را برطرف می‌کند و عفونت تنفسی را از ریشه می‌خشکاند. همه این خواص دارویی در کنار هم جوشانده این گیاه را به یکی از محبوب‌ترین و موثرترین انواع دمنوش برای ریه و سرفه کرونا تبدیل کرده است.

طرز تهیه دمنوش پونه کوهی

در یک فنجان آب جوش بریزید و به آن 2 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده یا 3 الی 4 قاشق غذاخوری پونه تازه اضافه کنید. روی فنجان را با نعلبکی ببندید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا جوشانه خوب دم بکشد.

در نهایت قبل از خوردن مقداری عسل به آن اضافه کنید. برای درمان سرفه کرونا، این جوشانده را تا سه فنجان در روز مصرف کنید.

5- سرخارگل

سرخارگل گیاه دارویی دیگری است که برای درمان و پاکسازی عفونت ریه مورد استفاده قرار می گیرد. مهم‌ترین مزیت سرخارگل تقویت سیستم ایمنی بدن است و از قدیم‌الایام بومیان آمریکا از این گیاه (گونه ایکناسه) جهت مقابله با بیماری‌های ویروسی مثل آنفلونزا استفاده می‌کردند.‌

به همین خاطر مصرف آن در دوره کرونا به عنوان یک دمنوش برای ریه، برای تقویت سیستم ایمنی و درمان سرفه‌های ناشی از کرونا توصیه می‌شود.

طرز تهیه دمنوش سرخارگل

برای تهیه این جوشانده باید ابتدا ریشه این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی فنجان را ببندید تا خوب دم بکشد. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و بعد جوشانده را از صافی رد کنید و با عسل و در صورت تمایل زنجبیل نوش جان کنید. برای درمان سرفه کرونا، این جوشانده را قبل از هر وعده غذایی نوش جان کنید.

6- زنجبیل

در مورد خواص درمانی زنجبیل احتمالا زیاد شنیده اید. اکنون نوبت درمان سرفه‌ حاصل از سرماخوردگی و یا درمان سرفه کرونا با زنجبیل است. جوشانده زنجبیل به عنوان یک دمنوش برای ریه به سرعت سرفه‌های ناشی از کرونا را برطرف می‌کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

زنجبیل تازه را رنده کنید. یک قاشق مرباخوری از آن را با مقداری زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط کنید. آب را در قوری بریزید و جوش بیاوید. سپس ادویه‌ها را به قوری اضافه کنید. پس از 10 دقیقه که خوب دم کشید، جوشانده را از صافی رد کنید و با یک قاشق چای‌خوری عسل نوش جان کنید.

برای درمان سرفه کرونا توصیه می‌کنیم در روز تا دو فنجان از این دمنوش پاکسازی ریه را مصرف کنید.

برای آشنایی بیشتر با فواید زنجبیل می‌توانید 10 تا از خواص زنجبیل برای مردان و خواص زنجبیل در بارداری را بخوانید.

7- دمنوش اسطوخدوس

اسطوخدوس فقط یک گیاه معطر نیست. بسیاری از طرفداران این گیاه، آن را به خاطر خواص دارویی و درمانی‌اش دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند.

دمنوش اسطوخدوس

کسانی که به طب سنتی و داروهای گیاهی بیشتر از داروهای شیمیایی علاقه دارند و فکر می‌کنند با مصرف بسیاری از داروهای تجویزی یا بدون نسخه جان خود را به خطر انداخته‌اند، می‌توانند از مزایای بالقوه این گیاه برای سلامتی بهره ببرند.

مهم‌ترین خاصیت این گیاه دارویی خاصیت آرام‌بخشی و رفع مشکل بی‌بخوابی شبانه است. در کنار آن با درمان جوش‌ها سلامت پوست را تضمین می‌کند، دردهای حاد یا مزمن را آرام می‌سازد، فشار خون بالا را پایین می‌آورد و تپش قلب را تسکین می‌بخشد.

اما در کنار تمام این خواص، یکی از مهم‌ترین فواید این گیاه دارویی درمان سرماخوردگی است. دمنوش اسطوخدوس در کنار گیاهان دیگر همچون نعنا، پونه و آویشن، درد ریه را آرام می‌سازد و سرفه‌های خشک را برطرف می‌کند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش اسطوخدوس

کافی است گیاهان دارویی فوق را به مقدار برابر در دو لیوان آب مخلوط کنید و بعد روی حرارت قرار دهید. دمنوش باید 15 دقیقه خوب دم بکشد. سپس تفاله‌ها را با صافی بگیرید و اگر تمایل دارید دمنوش‌تان شیرین‌تر باشد، مقداری عسل اضافه کنید. یک لیوان از این دمنوش آرام‌بخش را یک‌ساعت بعد از هر وعده‌ی غذایی نوش جان کنید.

8- دمنوش دارچین و عسل

از قدیم‌الایام همه می‌دانیم که دارچین یکی از ادویه‌های معجزه‌آسا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. خواص ضد‌ویروسی، ضد‌قارچی و ضد‌میکروبی این ادویه با قدرت فراوان از ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند.

دمنوش دارچین و عسل

اگر خاطرتان باشد، قدیمی‌ترها هر مشکلی که پیش می‌آمد، فورا یک لیوان دمنوش برای ریه و سلامت باقی اندام‌های بدن تجویز می‌کردند. این ادویه در درازمدت می‌تواند خطر ابتلا به ایدز را هم کمتر کند.

از مهم‌ترین خواص دارچین می‌توان به تسکین تب اشاره کرد. همچنین با خاصیت رقیق کنندگی خون می‌تواند به جریان خون در رگ‌ها کمک کند و گردش خون را بهبود ببخشد. حتی دردهای عضلانی را هم برطرف می‌کنند.

اما از همه اینها که بگذریم، دارچین یکی از پرخاصیت‌ترین داروهای طبیعی برای تقویت ریه محسوب می‌شود. به همین خاطر به عنوان یک داروی اصلی برای درمان بیماری‌های تنفسی مربوط به ریه و برطرف کردن سرفه‌های مرطوب و خلط‌‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن تنگی نفس را هم بهتر می‌کند و صدای گرفته را باز می‌کند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش دارچین

برای تهیه این دمنوش برای ریه تعدادی چوب دارچین (یا مقدار کمی پودر دارچین) را در یک قوری کوچک بریزید و یک لیوان آب به قوری اضافه کنید.

بعد از آن‌که آب درون قوری به جوش آمد، 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا دمنوش کاملا دم بکشد و آماده مصرف شود. مقداری عسل یا نبات اضافه کنید تا شیرین شود و 3 تا 5 فنجان در روز نوش جان کنید تا اثرات مثبت آن بر ریه را کم کم احساس کنید.

9- آویشن

آویشن را همه می‌شناسیم و با خواص آن برای سلامتی آشناییم. مخصوصا در دوره کرونا که هر مطلبی می‌خواندیم، هر فیلم آموزشی که نگاه می‌کردیم، همه‌جا پر بود از خواص آویشن برای سلامتی ریه.

جوشانده آویشن

به طور کلی گیاه آویشن جوشانده مناسب برای عفونت ریه و یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای درمان دیگر مشکلات مربوط به ریه و درمان عوارضی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا (و او میکرون که از خانواده همین‌ها است) و برطرف کردن سرفه‌های خشک است.

خاصیتی که باعث شده این گیاه تا این اندازه بدن را پاکسازی کند، خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ی قوی آن است. البته خواص آویشن به درمان گیاهی گلودرد و سرماخوردگی ختم نمی‌شود، بلکه حتی از آن برای جلوگیری از آلزایمر و حتی مشکلات پیچیده‌تر پزشکی مثل درمان سوزش سر دل و معده درد هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه و مصرف دمنوش آویشن

جهت آماده کردن این دمنوش برای ریه، چهار فنجان آب داغ را در یک قوری کوچک بریزید و بعد یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن یا گیاه خشک‌شده آن را به قوری اضافه کنید.

15 دقیقه زمان دهید تا جوشانده به خوبی دم بکشد. پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت خاصیت این گیاه، مقداری پودر زنجبیل یا دارچین هم به جوشانده اضافه کنید و بعد نوش جان کنید.

دمنوش آویشن را می‌توان تا روی 3 الی 5 فنجان هم مصرف کرد. با توجه به شدت علائم تصمیم بگیرید چند بار در روز باید مصرف شود.

10- دمنوش لیمو، زنجبیل و نعنا برای پاکسازی ریه

در مورد قبلی اشاره کردیم که برای تقویت اثربخشی دمنوش آویشن، مقداری زنجبیل هم به آن اضافه کنید. دلیلش این است که زنجبیل سرشار از خواص ضد التهابی است و تاثیر بسزایی در رفع هرگونه علائم التهاب تنفسی و مشکلاتی مثل نفس تنگی دارد.

در کنار این‌ها خواص دیگری مثل تنظیم قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن از دیگر ویژگی‌های دمنوش دارویی است. پس هر زمان احساس کردید ریه و سیستم تنفسی‌تان با مشکل مواجه شده، خس‌خس سینه دارید یا احساس تنگی نفس می‌کنید، قبل از آنکه به سراغ داروهای شیمیایی بروید، حتما شانس خود را با یک لیوان دمنوش زنجبیل امتحان کنید را امتحان کنید.

خاصیت این ماده دارویی مخصوصا در کنار سایر داروهای طبیعی قطعا بیشتر می‌شود، به همین خاطر توصیه می‌کنیم موقع تهیه این دمنوش برای ریه، مقداری لیمو و نعنا هم به آن اضافه کنید. لیمو خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و به‌خوبی و با قدرت با عفونت ریه مبارزه می‌کند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش زنجبیل

یک قاشق زنجبیل و مقداری نعنا داخل یک قوری بریزید و یک فنجان آب به قوری اضافه کنید. چهار عدد لیمو ترش را پوست بگیرید، آن‌ها را رنده کنید و عصاره پوست لیمو را به قوری اضافه کنید. 6 دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد و آماده مصرف شود. در صورت تمایل موقع نوشیدن مقداری عسل اضافه کنید تا شیرین شود.

11- چای سبز

چای سبز از دیگر انواع دمنوش برای ریه است که همه ما با خواص آنتی اکسیدان‌های آن آشنا هستیم. بر اساس مطالعات انجام شده، این چای گیاهی به‌قدری پرخاصیت و دارویی است که حتی می‌تواند سرطان ریه را مهار کند، مشکلات جزئی ریوی و سیستم تنفسی را نیز به راحتی حل می‌کند.

چای سبز برای ریه

اگر بخواهیم به دیگر خواص و فواید این گیاه اشاره کنیم، می‌توانیم بگوییم به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند، عملکرد مغز را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا دیابت نوع 2 را نسبتا کم می‌کند. حتی می‌تواند مشکلات و عوارض سیگار کشیدن را به طور معجزه‌آسایی کاهش دهد.

افرادی که با مشکلات تنفسی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند با اضافه کردن این دمنوش پرخاصیت به رژیم غذایی خود، به سادگی با این مشکلات مقابله کرده و سلامت خود را تضمین کنند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش چای سبز

همانطور که چای سیاه را دم می‌کنید، مقداری چای سبز را در قوری بریزید، آب جوش اضافه کنید و روی بخار آب داغ 20 دقیقه نگه دارید تا به خوبی دم بکشد و آماده مصرف شود.

می‌توانید برای بهتر کردن طعم این دمنوش مقداری هل، زنجبیل یا لیمو به آن اضافه کنید. قبل از خوردن با کمی عسل یا نبات شیرین کنید و هر روز یک یا 2 فنجان این دمنوش پاکسازی ریه را نوش جان کنید.

12- دمنوش خرگوشک

خرگوشک همان گل ماهور است که از قدیم‌الایام برای درمان مشکلات تنفسی مثل آسم، برونشیت یا خلط گلو از برگ‌های آن به‌عنوان یک دمنوش برای ریه استفاده می‌شود. خرگوشک یکی از گیاهان دارویی و معجزه‌آسای طب سنتی شناخته می‌شود و تاثیر آن برای حل مشکلات ریوی کاملا اثبات شده است.

از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توانیم به اثر ضدالتهابی و آرامش عضلات تنفسی اشاره کنیم. جالب است بدانید از خرگوشک روغن می‌گیرند و روغن آن در درمان انواع اگزما و زخم و حتی بواسیر معجزه می‌کند. گوش‌درد را درمان می‌کند و سرفه‌های دائمی را آرام می‌سازد. امراض گوارشی مثل اسهال و درد مفاصل هم به راحتی با جوشانده خرگوشک درمان می‌شوند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش خرگوشک

برای تهیه این دمنوش برای ریه، هم می‌توانید برگ‌های خشک این گیاه را از عطاری تهیه کنید و هم می‌توانید چای کیسه‌ای آن را از فروشگاه خریداری کنید.

در یک فنجان مقداری آب جوش بریزید و بعد مقدار کمی برگ خرگوشک به آن اضافه کنید. هم بزنید تا برگ‌ها خیس شوند و روی فنجان را با نعلبکی بپوشانید.

بعد از حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه دمنوش دم می‌کشد و آماده مصرف می‌شود. البته توصیه می‌کنیم قبل از نوش جان کردن این جوشانده مناسب برای ریه، برگ‌ها را با صافی جدا کنید تا گلو تحریک نشود.

13- دمنوش شیرین بیان

یکی دیگر از دمنوش‌هایی که مخصوصا در دوره کرونا معروف شده و توصیه می‌شود در کنار سایر جوشانده‌ها برای تقویت سیستم تنفسی مصرف شود، دمنوش شیرین بیان است.

این دمنوش علائم اختلالات تنفسی را کمرنگ می‌کند و از گذشته‌های دور به‌عنوان درمان بیماری‌های ریوی مثل آسم یا حتی آلرژی شناخته می‌شد. فقط باید مراقب باشید این دمنوش را بیش از اندازه مصرف نکنید.

زیاده‌روی در استفاده از این جوشانده با عوارضی مثل بالا رفتن فشار خون، به‌هم ریختن نظم ضربان قلب یا حتی دردهای عضلانی همراه خواهد بود.

طرز تهیه و مصرف دمنوش شیرین بیان

برای آماده کردن این دمنوش برای ریه، کافی است یک لیوان آب جوش در یک قوری بریزید و بعد یک قاشق چای‌‌خوری شیرین‌ بیان آسیاب شده را به آن اضافه کنید. بگذارید 10 الی 20 دقیقه روی حرارت بخار آب بماند و خوب دم بکشد تا آماده مصرف شود. برای شیرین کردن این دمنوش قبل از خوردن مقداری نبات یا عسل به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید که این جوشانده را نباید بیشتر از 3 لیوان در روز نوش جان کنید و طول مدت استفاده از آن نیز باید کمتر از سه هفته باشد تا درگیر عوارض آن نشوید.

شربت برای تخلیه عفونت ریه

در کنار داروهای گیاهی و دمنوش‌هایی که در قسمت‌های قبل معرفی کردیم، برخی شربت‌های بدون نسخه هم در داروخانه‌ها موجود هستند که می‌توانند به تخلیه عفونت ریه کمک کنند.

از مهم‌ترین شربت برای تخلیه عفونت ریه می‌توان به آزیترومایسین اشاره کرد که البته به صورت قرص و کپسول هم در دسترس است.

با این‌حال و از آن‌جایی که مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد؛ توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به مصرف شربت آزیترومایسین، حتما با پزشک مشورت نمایید.

کلام آخر

در این مطلب با تعداد زیادی دمنوش برای ریه و خواص دارویی هر یک از آنها آشنا شدیم. همچنین با روش آماده‌سازی هرکدام آشنا شدیم.

اکنون شما بگویید. کدام‌یک از این دمنوش‌ها را ترجیح می‌دهید؟ تجربه استفاده از کدام‌یک را دارید؟ تاثیر آنها را مشاهده کرده‌اید؟ خواهشمندیم نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهانمان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

برای عفونت ریه چه دمنوشی بخوریم؟

دمنوش زرد چوبه و جوشانده نعنا فلفلی بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه و درمان عفونت ریه محسوب می‌شوند.

برای سرفه کرونا چه دمنوشی بخوریم؟

برای برطرف کردن سرفه‌های کرونا، دمنوش‌های گیاهی مریم‌گلی، سرخارگل، پونه کوهی و جوشانده زنجبیل توصیه می‌شود

بهترین دمنوش پاکسازی ریه کدام است؟

بهترین جوشانده‌ها و دمنوش‌های پاکسازی ریه عبارت‌اند از دمنوش اسطوخدوس، جوشانده دارچین و عسل، دمنوش آویشن، زنجبیل و نعنا، چای سبز، جوشانده خرگوشک و دمنوش شیرین بیان

3.8 | (59)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x