جاهای دیدنی دبی: نصف جهان واقعی!!

دبی یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در جهان است که دیدنی‌ها و جاذبه‌های منحصر به‌فرد بسیاری را در خود جای داده است.

بسیاری از جاهای دیدنی دبی، از جمله برج‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها یا مراکز علمی و آموزشی آن در دنیا بی‌نظیرند و در بین «ترین‌های» جهانی قرار می‌گیرند.

جالب اینکه شما اگر هر چند سال یک بار به این شهر همواره در حال پیشرفت سفر کنید، دیدنی‌ها و جاذبه‌های جدیدی را برای شگفت‌زده شدن در این شهر پیدا خواهید کرد.

در این مقاله قصد داریم شما را با جاهای دیدنی دبی از قبیل مراکز خرید، برج‌ها، اماکن تفریحی و… آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا ضمن لذت بردن از خواندن و دانستن درباره این جاذبه‌های خاص، برای سفر به دبی بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید.

بهترین برج‌های دبی، پرواز میان آسمان‌خراش‌ها

برج مشعل مارینا، برج الیت ردینس و برج کایان از بهترین برج‌ های دبی در منطقه مارینا هستند

دبی را می‌توان شهر برج‌های خارق‌العاده دانست، برج‌هایی که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده شده و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند.

تعداد برج‌های زیبا و جذاب دبی آن‌قدر زیاد است که انتخاب بهترین از بین آن‌ها کار راحتی نیست. بهترین برج‌های دبی عبارتند از:

برج خلیفه

برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع

برج خلیفه که آن را با عنوان برج دبی نیز می‌شناسند، از چهار ژانویه سال ۲۰۱۰ عنوان بلندترین برج جهان را بر دوش می‌کشد.

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، پس از افتتاح تعریف جدیدی از آسمان‌خراش را در جهان ارائه کرد.

ساخت این آسمانخراش با ۱۶۳ طبقه ۶ سال طول کشید و پس از ساخت، بسیاری به آن عنوان اولین شهر عمودی جهان را دادند.

طبقات این برج شامل صدها آپارتمان خصوصی (۹۰۰ واحد)، هتل‌ها، سالن بدن‌سازی، استخر، رستوران‌های متعدد و حتی مسجد می‌شود. سه سکوی تماشا نیز در طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ قرار دارند که به محل گشت و گذار و بازدید عمومی اختصاص یافته‌اند.

قیمت بلیط ورودی این سکوهای تماشا در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برابر با ۱۳۵ درهم امارات متحده عربی (حدود ۳۷ دلار) است که این مبلغ در بازه ساعت ۱۷ تا ۱۹ به مبلغ ۲۱۰ درهم (۵۷ دلار) می‌رسد. بازدید از هر سه سکوی تماشا ۳۷۹ درهم (۱۰۳ دلار) آب می‌خورد که برای زمان غروب، این مبلغ به ۵۳۳ درهم (۱۴۵ دلار) افزایش می‌یابد. بازدید برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

برج العرب

بلندترین زمین تنیس دنیا و سکوی فرود هواپیما در بالای برج العرب دبی

برج‌العرب تا پیش از ساخت و افتتاح برج خلیفه، به‌عنوان نماد دبی شناخته می‌شد. البته هنوز هم این برج را می‌توان یکی از نمادهای اصلی این شهر و جاذبه‌های گردشگری دبی دانست.

این برج که یکی از مشهورترین هتل‌های هفت ستاره در جهان است، با ۳۲۱ متر ارتفاع، یکی از بلندترین برج-هتل‌های دنیا (هفتمین هتل بلند جهان) نیز محسوب می‌شود.

این برج زیبا در یک جزیره مصنوعی و اختصاصی قرار گرفته است و امکان رزرو اتاق در زیر آب را نیز برای مهمان‌های خود فراهم کرده است.

بلندترین زمین تنیس دنیا و سکوی فرود هواپیما در بالای برج العرب از ویژگی‌های خاص آن محسوب می‌شود. این هتل لوکس، علاوه‌ بر اینکه از جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود، از گران‌ترین هتل‌های دبی و جهان هم است.

برج‌های اداری امارات

برج‌های اداری امارات که آن‌ها را برج‌های دوقلوی دبی نیز می‌نامند، در محدوده جمیرا و نزدیکی برج خلیفه قرار دارند

این برج‌های دوقلو، که از دیگر نمادهای شهر دبی محسوب می‌شوند، ارتفاعی بیش از ۳۵۰ متر دارند و از برج‌های قدیمی‌تر اما شناخته‌شده‌تر دبی هستند.

برج‌های اداری امارات که آن‌ها را برج‌های دوقلوی دبی نیز می‌نامند، در محدوده جمیرا و نزدیکی برج خلیفه قرار دارند. یکی از این دو برج کاربری اداری دارد و دیگری کاربری تجاری، که می‌توان از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، سالن بدن‌سازی، کافه‌ها و بوتیک‌های آن به‌عنوان جاهای دیدنی دبی بازدید کرد و لذت برد.

برج پرنسس

برج پرنسس (Princess Tower) در نزدیکی برج خلیفه و در منطقه دبی مارینا قرار دارد

برج پرنسس (Princess Tower) که در نزدیکی برج خلیفه و در منطقه دبی مارینا (محله‌ای معروف و لوکس در دبی) قرار دارد، تا سال ۲۰۱۵ عنوان بلندترین برج مسکونی دنیا را به خود اختصاص داده بود.

این برج زیبا که از معماری و سازه جذابی بهره می‌برد، در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در ۱۰۱ طبقه خود ۷۶۳ آپارتمان مسکونی، ۹۵۷ دهانه پارکینگ زیر‌زمینی و ۸ فروشگاه بزرگ را جای داده است. ارتفاع این آسمان‌خراش ۴۱۴ متر بوده و تنها کاربری مسکونی دارد.

برج مارینا ۱۰۱

برج مارینا دبی

برج مارینا یکی دیگر از برج‌های جذاب و زیبای دبی است که با ۴۲۶ متر ارتفاع و ۱۰۱ طبقه، در سال ۲۰۱۶ عنوان بلندترین برج مسکونی دنیا را از پرنسس برج ربود.

برج مارینا ۱۰۱ که دومین برج بلند دبی نیز محسوب می‌شود، در منطقه لوکس مارینا قرار دارد و در بین دیگر برج‌های زیبا و بلند این منطقه خودنمایی می‌کند.

حقیقت غیرقابل انکار این است که تعداد برج‌ها و آسمان‌خراش‌های دبی بیش از آن است که بتوان همه آن‌ها یا حتی همه معروف‌ترین آن‌ها را در این مطلب معرفی کرد.

برج مشعل مارینا، برج الیت ردینس و برج کایان تنها چند آسمان‌خراش دیگر از بهترین‌های دبی در منطقه مارینا هستند، منطقه‌ای لوکس و خاص از جاهای دیدنی دبی که اطراف یک کانال آب مصنوعی به طول ۳ کیلومتر ساخته شده‌اند.

بهترین مراکز خرید دبی، خرید از برندهای معروف

بهترین مراکز خرید دبی

دبی یک شهر به‌تمام معنا توریستی است. مراکز خرید بزرگ و متعدد شهر، این حقیقت را بیش از پیش ثابت می‌کند، مراکز خریدی که تا حدودی مراکز تفریحی نیز محسوب می‌شوند و درکنار فراهم کردن امکان خرید پوشاک، گجت‌های الکترونیکی و ارتباطی، لوازم برقی و… از مشهورترین و بهترین برندهای جهانی، شرایط لازم جهت تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان را نیز تامین می‌کنند.

بعضی از بزرگترین، معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید دبی عبارتند از:

دبی مال

دبی مال

در ابتدا اشاره کردیم که دبی شهر «ترین‌ها» است. دبی مال نیز یکی از همین ترین‌ها محسوب می‌شود.

این مرکز خرید که عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان را در سال ۲۰۰۸ از آن خود کرد، هنوز هم به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان شناخته می‌شود.

این مرکز خرید در نزدیکی برج خلیفه و فواره دبی قرار دارد و شما همزمان با بازدید از این مرکز، می‌توانید از این جاذبه‌ها نیز دیدن کرده و درصورت مناسب بودن هوا، در محوطه زیبای دبی مارینا هم قدم بزنید.

بیشتر بخوانید: همه در عجب 7 بنای حیرت انگیز جهان

البته آکواریوم، آبشار، سینما ریل و پیست اسکیت دبی مال درکنار کافه‌ها، رستوران‌ها و فودکورت‌های متعددش می‌توانند یک روز شما را به خود اختصاص دهند و احتمالا برای خرید از ۱۲۰۰ مغازه آن وقت کم بیاورید.

امارات مال

امارات مال از مراکز خرید لوکس دبی محسوب می‌شود

امارات مال از مراکز خرید لوکس دبی محسوب می‌شود که علاوه‌ بر وسعت بسیار، میزبان برندهای لوکس جهان نیز هست.

برندهایی مانند ورساچه، شنل، بربری، دیور و جیمی‌چو در این مرکز شعبه دارند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره اهرام مصر بدانید + فیلم

درکنار این برندها شما می‌توانید از مغازه‌ها و فروشگاهای ۶۳۰ برند دیگر که در این مرکز شعبه دارند، خرید نمایید.

شهر بازی سرپوشیده امارات مال، پارک خانوادگی، پیست اسکی سرپوشیده، سینما و صخره‌نوردی از تفریحات جذاب این مرکز خرید است.

وافی مال

وافی مال از مراکز خرید قدیمی‌تر دبی است که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد

وافی مال از مراکز خرید قدیمی‌تر دبی است که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. معماری آن به سبک بناهای باستانی مصری است و در کنار ۲۰۰ فروشگاه، امکاناتی مانند مرکز سرگرمی برای کودکان، سالن سینمای سه بعدی، شبیه‌ساز پرواز و پارک اسکیت را در خود جای داده است.

اوت‌لت دبی مال

اوت‌لت دبی مال

بازاری در خارج شهر دبی که این سال‌ها به‌دلیل قیمت‌های مناسب و مقرون به‌صرفه‌اش در بین توریست‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در اوت‌لت دبی مال می‌توان از برندهای معروف و معتبر جهان با قیمت‌هایی باورنکردنی خرید کرد.

 بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا در منطقه ساحلی جمیرا

همانطور که از نام بازار می‌توان برداشت کرد، این مرکز در منطقه ساحلی جمیرا قرار دارد و به سبک بازارهای قدیمی عربی ساخته شده است.

بازار مدینه جمیرا چشم‌انداز زیبایی به برج العرب دارد و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز زندگی شبانه این شهر شناخته می‌شود.

باید اضافه کرد که مغازه‌های زیبا و کوچک این بازار که به سبک مغازه‌های بازارهای قدیمی و سنتی امارات ساخته شده‌اند، بیشتر کالاهای دکوری و صنایع دستی کشورهای خاورمیانه را عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: حقایق شگفت‌انگیز درباره موزه لوور : آیا لوور روح دارد؟

کانال‌های آبی ونیزی از جاذبه‌های دیدنی بازار محسوب می‌شوند که می‌توان به گشت و گذار در آن‌ها پرداخت.

مراکز خرید این شهر توریستی نیز بیش از آن است که بتوان در این مطلب به همه آن‌ها اشاره کرد. دبی مرکاتا مال، بازار ابن‌بطویه، اوت‌لت ویلیج مال، دراگون مارت و مارینا مال تعداد دیگری از مراکز خرید بزرگ و معروف این شهر هستند که ضمن خرید خوب و رضایت‌بخش، تفریحات جذابی را نیز در خود برای شما جای داده‌اند.

بزرگراه شیخ زاید، شاهراه اصلی دبی

بزرگراه شیخ زاید، شاهراه اصلی دبی

بزرگراه شیخ زاید از سال ۱۹۸۰، یعنی از زمان افتتاح، به شاهراه اصلی دبی تبدیل شد.

این بزرگراه با هشت لاین در خط ساحلی خلیج فارس قرار دارد و مسیر بسیاری از مراکز تفریحی،‌ جاذبه‌های توریستی و جاهای دیدنی دبی از این بزرگراه عبور می‌کند.

نام این خیابان از حاکم وقت امارات در زمان احداث آن یعنی «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان» گرفته شده است؛ کسی که آنچه از امارات امروزی می‌بینیم را پایه‌گذاری نمود و به‌دلیل نقشی که در آبادانی و پیشرفت امارات متحده عربی داشته، در بین مردم امارات به نام «حکیم عرب» شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی میلان: نقاشی شام آخر را کجا ببینیم؟

بزرگراه شیخ زاید با طول حدود ۵۵۸ کیلومتر، بزرگترین جاده در کل امارات است و از ابوظبی آغاز شده، از دبی می‌گذرد و به راس‌الخیمه ختم می‌شود.

بسیاری از آسمان‌خراش‌ها و برج‌های دبی مانند برج خلیفه، برج جمیرا، برج مرکز تجارت جهانی، برج اتصالات ۲ و برج جهانی API در دو سمت این بزرگراه یا در نزدیکی آن قرار دارند. در مجموع بیش از ۸۰ برج در دو سمت این جاده بزرگ جا خوش کرده‌اند که عبور از آن را بسیار جذاب و متفاوت می‌کند.

آکواریوم‌های دبی، سفر به اعماق اقیانوس‌ها

آکواریوم‌ها از جاهای دیدنی دبی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی را باید آکواریوم‌های آن دانست. البته در دبی دو آکواریوم بزرگ داریم که یکی در مرکز خرید دبی مال قرار دارد و دیگری با نام آکواریوم لاست چمبرز در هتل آتلانتیس در منطقه پالم دبی. از این بین آکواریوم دبی قدیمی‌تر و مشهورتر است.

سعی می‌کنیم به معرفی هر دو بپردازیم تا بتوانید برای بازدید از آن‌ها در سفر به دبی، انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آبی آن

آکواریوم دبی در مرکز خرید دبی مال

آکواریوم دبی که در مرکز خرید دبی مال قرار دارد، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های سرپوشیده جهان است که شامل یک مخزن با ۱۰ میلیون لیتر آب می‌شود.

این مجموعه تفریحی-علمی دارای سه بخش عمده و اصلی است: مخزن اصلی، تونل ۴۸ متری و یک باغ‌وحش زیر آبی این سه بخش را تشکیل می‌دهند.

طول، عرض و ارتفاع مخزن اصلی آکواریوم دبی به‌ترتیب برابر ۵۱، ۲۰ و ۱۱ متر است. تونل آکواریوم در طبقه هم‌کف دبی مال است و باغ وحش آن در طبقه دوم.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی آمستردام + سفر به شهر ون گوگ

در این آکواریوم ۱۴۰ گونه از موجودات آبزی و دریایی زندگی می‌کنند و در مجموع در آن شاهد بیش از ۳۳ هزار ماهی بزرگ و کوچک، سفره ماهی و کوسه هستیم.

ایگوانا، مار پایتون برمه‌ای، حشرات کم‌یاب و بزرگ و کوچک، مارهای درختی، کروکودیل پوزه کوتاه آفریقایی، خروس دریایی، اسب دریایی، مارماهی راه‌راه، آراپایما، ماهی کمانگیر، پوزه پارویی و سیکلیدها نیز از جمله ۴۰ گونه مختلف جانوری‌اند که در بخش باغ‌وحش آکواریوم دبی می‌توان دید.

باغ‌وحش آکواریوم خود از سه بخش مختلف ساحل صخره‌ای، جنگل بارانی و اقیانوس زنده تشکیل می‌شود. غواصی، شنا و شارک واکر از جمله تفریحاتی است که می‌توان در آکواریوم دبی تجربه کرد.

قایق‌سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای، غذا دادن به حیوانات و واقعیت مجازی نیز از تفریحات باغ‌وحش آکواریوم محسوب می‌شوند.

آکواریوم لاست چمبرز هتل آتلانتیس

آکواریوم لاست چمبرز هتل آتلانتیس

این آکواریوم که بخشی از جاذبه‌های هتل بزرگ آتلانتیس دبی محسوب می‌شود، رویکردی متفاوت از دیگر آکواریوم‌های جهان دارد و با هدف فراهم کردن امکان کاوش و کنجکاوی عمیق‌تر در دنیای حیوانات زیر آب ساخته شده است.

این آکواریوم که در حال حاضر بزرگترین آکواریوم مسقف خاورمیانه و آفریقا است (بزرگتر از آکواریوم دبی) مخزنی حاوی ۱۱ میلیون لیتر آب دارد و در ۲۱ آکواریوم خود شرایط زندگی انواع ماهی‌ها، کوسه‌ها، اسب‌های دریایی و سایر حیوانات آبزی را فراهم کرده است.

در این آکواریوم می‌توانید تجربه غواصی با کودکان خود را داشته باشید. لمس برخی از حیوانات و موجودات آبزی مانند ستاره یا خیار دریایی، شنا با آبزیان، غواصی در تالاب‌ها، تماشای تئاتر آکواریومی،‌ یوگا زیر آب و غواصی با کوسه‌ها از دیگر تفریحاتی هستند که می‌توانید در آکواریوم لاست چمبرز هتل آتلانتیس دبی تجربه کنید.

باید اضافه کرد که درمورد هر دو آکواریوم یاد شده، می‌توان همزمان با بازدید از آن‌ها، از دیدنی‌های جذاب دیگر نزدیک‌شان نیز بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی‌ پرتغال: ماجراجویی از لیسبون تا پورتو

پارک آبی آکوانچر، پارک شیر دریایی و نخل جمیرا از جاهای دیدنی دبی هستند که نزدیک به آکواریوم لاست چمبرز و هتل آتلانتیس واقع شده‌اند. برج دبی، مرکز خرید دبی مال، سینمای دبی مال، فواره دبی و پیست اسکیت روی یخ دبی مال نیز از جذابیت‌های نزدیک به آکواریوم دبی محسوب می‌شوند.

بهترین ساحل‌های دبی، بهترین مناظر خلیج فارس

ساحل‌های تفریحی دبی

دبی ساحل‌های تفریحی زیادی دارد که هریک به‌ شکلی منحصر به‌فرد، زیبایی و جذابیت خلیج فارس را به نمایش می‌گذارند و در بین اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه در این ساحل‌ها امکانات تفریحی زیادی فراهم شده است.

چند ساحل معروف دبی که فاصله زیادی نیز با یکدیگر ندارند، عبارتند از:

ساحل جمیرا

ساحل دبی

ساحل جمیرا یا JBR (جمیرا بیچ رزیدنس دبی، Jumeirah Beach Residence) از جاهای دیدنی دبی است که خود ساکنین این شهر نیز به آن علاقه زیادی دارند و بسیاری از آخر هفته‌ها، آن را برای استراحت و گذران تعطیلات انتخاب می‌کنند.

نخل جمیرا یا پالم جمیرا که نام مجمع‌الجزایر مصنوعی دبی است، در این منطقه قرار دارد.

جت اسکی، موج سواری، غواصی، قایق موتوری، بنانا، ویک بورد و دلفین-جت اسکی از تفریحات این ساحل محسوب می‌شوند. پارک آبی جمیرا بیچ نیز از دیگر جذابیت‌ها و جاهای دیدنی دبی در این ساحل محسوب می‌شود.

ساحل مارینا

دبی مارینا

دبی مارینا نام یکی از مناطق دیدنی و زیبا و البته لوکس دبی است که در خط ساحلی این شهر قرار دارد.

ساحل مارینا که یک تفرجگاه ساحلی جذاب است، یکی از دیدنی‌های این منطقه معروف دبی محسوب می‌شود.

در این ساحل نیز می‌توانید از تفریحات متعدد آبی، رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی، جاده‌ای که برای پیاده‌روی ساحلی فراهم شده و البته بازدید از منطقه لوکس مارینا و پیاده‌روی در کانال آبی مارینا لذت ببرید.

بلو واترز دبی

بلوواترز یکی از جزایر مصنوعی دبی است

بلوواترز یکی دیگر از جزایر مصنوعی دبی است که در ۵۰۰ متری خط ساحلی اقامتگاه ساحلی جمیرا و در نزدیکی دبی مارینا ساخته شده و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود.

بلوواترز ساحل زیبا و جذابی دارد که به وسیله یک پل آبی به خط ساحلی جمیرا بیچ وصل می‌شود. در واقع این جزیره روبروی جمیرا بیچ واقع شده و تنها چند دقیقه با آن فاصله دارد.

بلوواترز از طریق یک پل به جاده شیخ زاید متصل می‌شود. این جزیره مصنوعی، به‌جز خط ساحلی زیبای خود، موزه مادام توسو دبی، گالری هنر معاصر مستطیلی، هتل‌ها و رستوران‌های متعدد و همچنین بزرگ‌ترین چرخ و فلک تفریحی جهان با نام عین دبی را در خود جای داده است.

دقت داشته باشید که جاذبه‌های سواحل دبی، ورزش‌های آبی متعدد آن‌ها است. اما این ساحل‌ها در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان جذابند و در فصل‌های گرم، گرمای هوا و رطوبت بالای ناشی از این گرما، مانع از لذت بردن کامل از زیبایی‌ها و تفریحات آن‌ها می‌شود.

خور دبی، نفوذ طبیعت در دل مدرنیته

خور دبی

خور دبی، به بخشی رودخانه‌ای شکل از آب‌های آزاد خلیج فارس گفته می‌شود که به داخل خاک دبی پیش رفته است.

خور دبی شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند که بر دبی و دیره نام دارند. بخش انتهایی خور دبی را نیز راس الخور می‌نامند که کمی پهن‌تر از بخش‌های دیگر آن است. خور دبی چندان عمیق نیست و از گذشته محل ماهیگیری و لنگرگاه قایق‌های کوچک ماهیگیری بوده است.

خور دبی که از قدیمی‌ترین قسمت‌های دبی محسوب می‌شود، همراه با پیشرفت و توسعه این شهر حرکت کرده و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل شده است.

در خط ساحلی خور دبی ایستگاه‌های متعددی برای توقف و پهلو گرفتن کشتی‌ها و قایق‌های کوچک و بزرگ وجود دارد. بعضی از این کشتی‌ها مخصوص جابه‌جا کردن افراد بین دو منطقه دیره و بر دبی هستند و برخی نیز شامل کشتی‌های تفریحی کروز و کشتی‌هایی که رستوران آبی نام دارند، می‌شوند.

البته خور دبی با چهار گذرگاه به نام‌های پل مکتوم، تونل الشندغه، پل قرهود و پل معبر خلیج التجاری دو منطقه دیره و بر دبی را به هم وصل می‌کند.

از آنجا که خور دبی از مناطق قدیمی دبی است، در بعضی مناطق آن مانند الشندغه، می‌توان از ساختمان‌های تاریخی مانند ساختمان غریب التراث و خانه‌های تاریخی حاکمان پیشین دبی دیدن کرد. با دیدن این خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌توان درک خوبی از بافت تاریخی و قدیمی دبی به‌دست آورد، ضمن اینکه از برخی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی دبی بازدید داشت.

دهکده الغوث و خانه شیخ سعید، پدربزرگ حاکم فعلی دبی، مسجدهای قدیمی تاریخی که به سبک خلیجی ساخته شده‌اند، موزه اسکناس و تمبر، کتابخانه عمومی، بازار دارو‌های گیاهی و اسکله کشتی‌های تجاری از دیگر دیدنی‌های خور دبی محسوب می‌شوند.

شهربازی مدرن خور دبی که بازی‌هایی مانند واقعیت مجازی، انواع بازی‌های جدید دیجیتالی و کنسول‌های بازی اختصاصی دارد و پناهگاه حیات وحش موجود در راس‌الخور که مکانی مناسب برای پرنده‌نگری است، از دیگر جاذبه‌های خور دبی هستند.

مسجد جمیرا، بزرگترین نماد اسلامی شهر

مسجد جمیرا در دبی

مسجد جمیرا یکی از نمادهای اسلامی شهر دبی است که در بین دیگر جاهای دیدنی دبی، نمادهای مدرن و آسمان‌خراش‌های این شهر، تجربه بازدیدی متفاوت را برای توریست‌ها رقم خواهد زد.

تصویر این بنا که برای مسلمانان امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس اهمیت زیادی دارد، روی اسکناس‌های ۵۰۰‌ درهمی کشور امارات نقش بسته و معماری زیبا و چشم‌نوازش آن را تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی شهر کرده است.

قدمت این مسجد که در انتهای جاده ساحلی جمیرا واقع شده است، به سال ۱۹۷۶ می‌رسد و تلفیق معماری باستانی، بیزانسی، مصری، قبطی و آفریقای شمالی که در ساخت آن اجرا شده، چشمگیر و منحصر به‌فرد است.

این مسجد گنبدی به طول ۱۶ متر و مناره‌هایی به طول ۴۰ متر دارد که سنگ‌تراشی‌هایی ظریف و هنرمندانه را روی سطح آن‌ها می‌توان مشاهده کرد. نقش ‌و‌ نگار‌ها و کتیبه‌های زیبا نیز از جذابیت‌های داخلی این مسجد است.

بازار دیره، قدیمی و اصیل

بازار دیره دبی

دیره از مناطق قدیمی و سنتی‌تر دبی است که بین خلیج فارس و خور دبی قرار دارد. این منطقه که در شرق شهر دبی واقع شده، سوق‌ها یا بازارهای سنتی عربی متعددی از جمله بازار طلا، ادویه و عطر دبی را در خود جای داده است.

این بازارهای متفاوت، دیره را به یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی تبدیل می‌کند. سیتی سنتر دیره، مرکز خرید الغریر، حمرین سنتر و مرکز المنال از مراکز خرید و بازارهای دیره هستند. دو بازار مهم و بزرگ دیگر دیره عبارتند از:

بازار ساحلی دیره

بازار ساحلی دیره در دبی

بازار ساحلی یکی از بزرگ‌ترین بازارها و مراکز خرید دبی است که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توان پیدا کرد.

ادویه، عسل، خرما، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت و مرغ و انواع آبزیان را می‌توان در این بازار خرید. لوازم خانگی و برقی از دیگر محصولاتی هستند که در این بازار عرضه می‌شوند.

بازار مرشد دیره

بازار مرشد دیره در دبی

بازار مرشد، با قدمتی که به سال ۱۹۴۹ می‌رسد، از قدیمی‌ترین بازارهای دبی است و جالب اینکه بسیاری از فروشندگان آن ایرانی هستند.

تفاوت مهم این بازار با دیگر بازارها و مراکز خرید دبی، قیمت ارزان اجناس آن است. البته فراموش نکنید که برندهای معروفی که در مراکز خرید بزرگ و لوکس شهر پیدا می‌شود، در این بازار جایی ندارند.

بسیاری از مسافران ایرانی دبی، خرید از بازار مرشد را برای تهیه سوغات‌های رنگی و یادگاری‌های ماندنی از سفرشان ترجیح می‌دهند.

گشت و گذار در بازارهای دیره، البته غیر از خرید می‌تواند حال و هوایی خاص و نوستالژیک برای ما ایرانیان داشته باشد و آن را به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی دبی تبدیل کند.

بهترین هتل‌های دبی، تجربه لاکچری‌ترین و لوکس‌ترین‌ها

هتل رافلز، هتل پارک حیات، هتل آدرس اسکای ویو، هتل آدرس بولوارد، هتل فایو جمیرا ویلیج و آدرس هتل دبی مارینا از بهترین هتل های دبی هستند

اقامت در دبی می‌تواند بسیار گران و پرهزینه یا مقرون به‌صرفه و اقتصادی باشد. بخش بزرگی از هزینه این اقامت، برای هر مدتی که باشد، بستگی به هتل انتخابی شما دارد.

در این شهر هتل‌های لوکس و گران قیمت و هتل‌های اقتصادی زیادی برای تمام گردشگران از سطوح مختلف فراهم شده است.

در این بین، هتل‌های لوکس این شهر، در میان هتل‌های لوکس جهانی قرار می‌گیرند و اقامت هرچند کوتاه در آن‌ها می‌تواند یک سفر گران قیمت و پرهزینه را رقم بزند.

جالب اینکه تعدادی از این هتل‌ها حتی در بین جاهای دیدنی دبی قرار می‌گیرند. بعضی از لوکس‌ترین و بهترین هتل‌های دبی عبارتند از:

هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس دبی

هتل آتلانتیس را می‌توان نگین زیبای دبی نامید. این هتل که در انتهای منطقه پالم دبی واقع شده است، دارای ساحل اختصاصی بوده و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود.

امکانات این هتل در کنار ۱۵ رستوران اختصاصی‌اش شامل باشگاه بدنسازی، تنیس، صرافی، پارکینگ، بخش نگهداری کودک، بیلیارد، استفاده رایگان از پارک آبی آکوا ونچر و بازدید از آکواریوم لاست چمبرز می شود.

همچنین هتل دارای فروشگاه‌های لوکسی است که می‌توان از آن‌ها خرید کرد. سوئیت‌های زیر آب این هتل نیز از دیگر ویژگی‌های خاصش هستند.

هتل آرمانی دبی

هتل آرمانی دبی در برج خلیفه

این هتل که طراحی آن توسط برند معروف «آرمانی» انجام شده، درون برج خلیفه جا خوش کرده و ۱۱ طبقه از بلندترین آسمان‌خراش جهان را به خود اختصاص داده است.

همه چیز در این هتل مجلل و لوکس اما ساده طراحی شده و دیوارهای تزئین شده با چرم دست‌ساز فلورانس، کف‌های پوشیده شده با تاتامی ژاپنی و حمام‌های ساخته شده با سنگ‌های خاکستری آلیکانته اسپانیایی تنها بخشی از جلال و جبروت این هتل محسوب می‌شوند.

همچنین هتل دارای یک استخر روباز دوست‌داشتنی و اختصاصی در یکی از گوشه‌های برج خلیفه است.

هتل پلازو ورساچه دبی

هتل پلازو ورساچه یکی از هتل های دبی

این هتل را می‌توان یک شاهکار معماری نئوکلاسیک دانست که رگه‌هایی از معماری عربی را در خود جای داده است.

سه استخر روباز با درختان نخل و کابانا، کلوب تفریحی کودکان، اتاق‌های ماساژ، سوییت اسپا، استودیو ناخن، دو حمام مراکشی، استخر سرپوشیده، حمام بخار و سونا و هشت رستوران مجلل تنها بخشی از امکانت این هتل لوکس محسوب می‌شوند.

این هتل در منطقه کالچر ویلج و امتداد سواحل نهر دبی واقع شده و تنها هشت دقیقه با برج خلیفه فاصله دارد.

 هتل والدورف آستوریا دبی

هتل والدورف آستوریا دبی

این هتل زیبا و کم‌نظیر در نزدیکی برج خلیفه و دبی‌مال و در منطقه دبی مارینا قرار گرفته است.

والدورف از یک استخر روی پشت بام خود بهره می‌برد که مشرف به مناظر خیره‌کننده از افق دبی است. معماری و دکوراسیون این هتل تداعی‌کننده فضای جذاب نیویورک دهه شصت است.

این هتل که طبقه ۱۸ تا ۵۵ مرکز مالی بین‌المللی والدورف آستوریا دبی را به خود اختصاص داده است، از ۳ رستوران، اسپا و مرکز تناسب اندام، تراس روی پشت بام با استخر و جکوزی در فضای باز با کنترل دما بهره می‌برد.

هتل ریتز کارلتون دبی

هتل ریتز کارلتون دبی

این هتل در امتداد خط ساحلی جمیرا قرار دارد و تا منطقه لوکس مارینا تنها ۵ دقیقه فاصله دارد.

این هتل که تمامی اتاق‌های آن منظره رو به دریا دارند و از بالکن اختصاصی مشرف به باغ و استخر بهره می‌برند، دارای ساحل اختصاصی و در مجموع شش استخر سرپوشیده و روباز است.

باشگاه ورزشی، حمام‌های عربی و حمام‌های بخار، استخرهای سرد و گرم و اسپای حرفه‌ای برخی از امکانات این هتل هستند. مرکز نگهداری کودکان در این هتل آموزش‌ها و تفریحات جذابی برای کودکان ارائه می‌کند.

باید گفت یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جهان، یعنی برج العرب که در بالا به آن اشاره شد نیز در این لیست جای می‌گیرد، اما به‌منظور پیشگیری از تکرار، تنها به نام بردن مجدد از آن بسنده می‌کنیم؛ ضمن اینکه تعداد هتل‌های لوکس و لاکچری دبی بیش از آن است که بتوان در این مطلب از همه آن‌ها نام برد.

سخن پایانی؛ آنچه باید پیش از سفر به دبی بدانیم

در آخر باید اضافه کرد که جاهای دیدنی دبی، بیش از آن است که بتوان در یک مقاله کوتاه به تمامی آن‌ها اشاره کرد. تعداد موزه‌ها، پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها، پارک‌ها و مکان‌هایی که به نوعی نماد دبی تبدیل شده‌اند، آن قدر زیاد است که برای بازدید از همه آن‌ها به یک تور طولانی مدت یا سفر چندباره به این شهر نیاز است.

دبی فریم، موزه آینده دبی، دهکده جهانی دبی، شهربازی آی ام جی، باغ معجزه دبی، گاردن گلو دبی، ریور لند و پارک آبی وایلد وادی برخی از دیگر جاهای دیدنی دبی هستند.

کویر گردی و بیابان گردی، اسکای دایو، اسکی در پیست اسکی دبی و تماشای فلامینگوها در خور دبی نیز بعضی از تفریحات جذاب و متفاوت این شهر توریستی محسوب می‌شوند.

بنابراین بهتر است پیش از سفر به این شهر، تمامی جاهای دیدنی شهر را به‌خوبی شناخته و بررسی کرده و اولویت‌ها و انتخاب‌های خود را مشخص کنید؛ ضمن اینکه تهیه بلیط این مراکز پیش از سفر ممکن است راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد.

گاهی می‌توان در بعضی از سایت‌های تخفیفی و جشنواره‌های فصلی، پکیجی از بلیط‌های بازدید را تهیه کنید که قیمت بسیار مناسب‌تری دارد. به‌این ترتیب می‌توانید سفری مفیدتر، دلچسب‌تر و جذاب‌تر داشته باشید و از تعداد بیشتری از جاهایی دیدنی دبی بازدید کنید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x