چگونه لباس مجلسی و ورزشی انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال بهترین لباس مجلسی هستید باید بدانید که نسخه واحدی برای همه وجود ندارد. این انتخاب به عوامل زیادی مثل نوع مناسبت، فرم اندام و چهره شما و… وابسته است.

البته خوشبختانه آخرین ترندهای مد همیشه انتخاب‌های زیادی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند و مدل‌های مختلف لباس مجلسی در کنار شیک‌ترین کفش‌های مجلسی می‌توانند استایل واقعا خیره‌کننده‌ای بسازند.

البته این موضوع فقط به لباس شب ختم نمی‌شود و شما می توانید برای استایل کژوال روزانه خود و حتی بهترین و شیک‌ترین لباس‌های ورزشی یا لباس راحتی روزانه سری به ژورنال‌ها بزنید و از آخرین مدل‌ها باخبر شوید.

اما آیا می‌دانید که در نظر گرفتن چه مواردی باعث می‌شود که انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشید؟ با ما همراه باشید تا راهی برای انتخاب‌های بهتر از دنیای هزار رنگ مد بیابیم.

انتخاب بهترین لباس مجلسی و ورزشی و ویژگی‌های چهره و پوست

هیچ‌وقت سعی نکنید بدون در نظر گرفتن اندام و چهره خود چیز شیکی انتخاب کنید.

لباسی که انتخاب می‌کنید باید بهترین ویژگی‌های شما را برجسته کند. برای مثال، اگر پوست روشنی دارید، رنگ‌های روشن مانند زرد مناسب شما نیستند. با‌این‌حال، شما در رنگ قرمز تیره یا شرابی، خیره‌کننده به نظر خواهید رسید.

همچنین می‌توانید یک لباس شب یا لباس‌های مجلسی فوشیا را در رنگ‌های سرد زنده مانند سبز زمردی، کبالتی یا آبی سیر امتحان کنید.

برای نمونه، مدل‌ها و رنگ‌های زیر را ببینید:

لباس مجلسی زنانه ساده به رنگ قرمز سیر
لباس مجلسی شاین‌دار و مینیمال به رنگ قرمز سیر
واضح است که انتخاب کفش مجلسی هم باید هماهنگ با رنگ لباس باشد و در این مورد می‌توانید از طیف رنگ‌های هم‌خانواده رنگ اصلی استفاده کنید.
شیک‌ترین لباس‌های مجلسی زنانه با رنگ‌های تیره و تند
آبی کبالتی، رنگی جذاب برای لباس‌های مجلسی
قانون رنگ‌ها درباره انواع لباس‌های ست روزانه و حتی انتخاب لباس ورزشی هم صادق است. شاید عجیب به نظر برسد اگر بگوییم که انتخاب یک دست لباس ورزشی مناسب که به شما بیاید، روحیه شما را حین ورزش بسیار بهتر و سرزنده‌تر خواهد کرد.
لباس ورزشی زنانه به رنگ زیتونی
ست شیک لباس و کفش ورزشی زنانه با رنگ‌ زیتونی

هماهنگی بهترین کفش و لباس مجلسی با فرم بدن

در نظر گرفتن فاکتوری مثل فرم بدن در یک لباس ورزشی چندان برجسته نیست، اما این موضوع نقش پر‌رنگی در انتخاب لباس‌های مجلسی دارد. به این نکات توجه کنید:

  • اگر فرم بدنی مستطیلی دارید، در یک لباس شب با فرم A عالی به نظر می‌رسید. همچنین می‌توانید با انتخاب یک لباس یقه دلبری، روی قسمت بالاتنه خود تاکید کنید.
  • اگر سیبی شکل هستید، می‌توانید یک لباس کوکتل (نیمه رسمی) ساخته شده از مواد نرم و روان را امتحان کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از پوشیدن لباس‌های شب گشاد و بی‌شکل خودداری کنید.
  • در صورتی که بالاتنه شما کوچک‌تر از پایین‌تنه باشد، اندام گلابی شکل دارید. در این صورت می‌توانید با پوشیدن یک لباس شب همراه با دکوری چشم‌نواز در قسمت بالای لباس، روی بالاتنه خود تاکید کنید.
  • برای خانم‌هایی که اندام آن‌ها شکل ساعت شنی دارد، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک لباس شب با خط کمر مشخص باشید و با نپوشیدن لباس‌های یقه بلند، تاکید بر فرم اندام خود را حفظ کنید.
مقاله برای هر اندامی چه لباسی زیباتر است؟ | لباس مناسب هر اندام را بخوانید تا اطلاعات کامل‌تری در‌این‌باره کسب کنید.
راهنمای جامع بهترین مدل‌های لباس مجلسی
لباس مجلسی با مدل ماهی، مناسب اندام ساعت شنی

هماهنگی لباس مجلسی با نوع مناسبت

بسیار مهم است که آن لباس شبی را برای مراسم پیش رو انتخاب کنید که منعکس‌کننده سلیقه شما و رعایت آداب باشد.

به‌عنوان مثال، اگر در عروسی شرکت می‌کنید، نباید لباس سفید یا عاجی بپوشید. هنگامی که به‌دنبال یک لباس شب هستید، لباسی را بیابید که برش مناسبی داشته باشد و به فرم اندام شما بیاید.

مهم نیست لباسی که دوست دارید چقدر شیک باشد، هر لباسی برای همه رویدادها مناسب نیست. اگر به یک مهمانی عصرانه اداری می‌روید، یک کت و شلوار براق به جای یک لباس کوتاه بسیار مناسب‌تر است، در حالی که در دورهمی‌های دوستانه و صمیمانه، لباس‌های کوتاه و نسبتا راحت، انتخاب‌های مناسب‌تری هستند.

لباس شب شیک زنانه برای مجالس رسمی و عروسی
لباس شب آف شولدر با رنگ آبی شاین‌دار و دنباله تور حریر

انتخاب اکسسوری های مناسب برای لباس مجلسی و ورزشی

استفاده از اکسسوری‌های مناسب، یک راه عالی برای افزودن درخشش به ظاهر شما است.

برای مثال، یک جفت گوشواره لبه‌ای و یک جفت کفش پاشنه‌بلند براق، حال و هوای یک لباس شب ساده را حسابی عوض می‌کند.

بنابراین هنگام انتخاب بهترین لباس مجلسی به فکر ست کردن بقیه ملحقات لباس هم باشید.

هماهنگی زیور‌آلات با کیف و کفش، جزیی جدایی‌ناپذیر از استایل شما است. هرچند این موضوع در لباس‌های شب، جلوه بیشتری دارد، اما در ست کفش و لباس ورزشی و استایل‌های کژوال روزانه هم می‌توان رد پای آن را دید.

جزییات زیادی مثل بند ساعت، مدل کفش، نوع جواهرات، مدل کیف و… وجود دارند که نباید از دید شما پنهان بماند. به‌این‌ترتیب، کل مجموعه استایل شما به‌طرز شگفت‌انگیزی با هم هماهنگ می‌شود و نیازی به خرید چیز اضافی نخواهید داشت.

شیک‌ ترین مدل‌ های کیف و کفش مهمانی
ست شیک کیف و کفش مجلسی با گلدوزی
مدل‌ های شیک کیف و کفش مجلسی زنانه
کیف و کفش شیک مجلسی به رنگ سبز براق
در هنگام خرید لباس شب، یک قانون کلی این است که اگر لباس شب شما جزییات مفصلی دارد، از اکسسوری‌های ساده استفاده کنید تا جلوی ایجاد یک ظاهر نامرتب را بگیرید. برعکس، اگر لباس شب شما ساده است، می‌توانید با استفاده از جواهرات پر‌زرق‌و‌برق‌تر، جلوه بیشتری به آن بدهید.

به یاد داشته باشید که اکسسوری‌ها می‌توانند کل ظاهر شما را تغییر دهند. همان لباس با یک جفت کفش جدید، کلاه و شال کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. با‌این‌حال، انتخاب‌های مختلف را امتحان کنید و از آزمایش نترسید!

ست لباس ورزشی برای مردان
هماهنگی لباس و کفش ورزشی در یک ست ورزشی و شیک مردانه

انتخاب لباس شب با کیفیت از فروشگاه های معتبر

ممکن است در حین جستجوی آنلاین در نت، گزینه‌های ارزان‌قیمت زیادی برای لباس شب پیدا کنید. بسیاری از این لباس‌ها، ظاهر و زرق‌و‌برقی وسوسه‌انگیز دارند.

با‌این‌حال، ممکن است در یک بازدید حضوری، نظر شما به‌ کلی عوض شود. البته در این بین، وب‌سایت‌هایی مثل ایده آل مگ، اطلاعات مفیدی درباره نحوه انتخاب بهترین لباس مجلسی یا موضوعات مشابه را در اختیارتان قرار می‌دهند.

از این اطلاعات جامع که مطابق با آخرین ترندهای روز طراحان مد است، استفاده کنید و در‌این‌باره، با هوشمندی هزینه کنید.

بهترین لباس‌های مجلسی زنانه مد روز
رنگ سبز شاین‌دار در لباس مجلسی زنانه برای پوست‌های روشن

هرچند که به طور معمول قیمت لباس مجلسی از انواع ست‌های روزانه گران‌تر است، اما موضوع کیفیت در مورد تمام مدل‌های لباس صادق است.

برای مثال، ورزش با یک دست لباس و کفش ورزشی نامرغوب، اثر خوبی روی بدن شما ندارد و ممکن است تبادل حرارتی با محیط به‌خوبی برقرار نشود و بیش از اندازه عرق کنید.

انتخاب یک لباس بی‌کیفیت بر عملکرد روزانه شما هم تاثیر سوء خواهد داشت و می‌تواند حس راحتی و تمرکز شما در انجام فعالیت‌های مهم را بگیرد. بنابراین خرید از وب‌سایت‌های معتبر و فروشگاه‌های خوش‌سابقه را در اولویت قرار دهید.

لباس و کفش ورزشی زنانه
ست شیک لباس ورزشی زنانه با کفش اسپرت و رنگ‌های شاد

خرید لباس مجلسی و انجام تغییرات ضروری

به‌سختی می‌توان لباس شبی را پیدا کرد که کاملا مناسب شما باشد. در بیشتر مواقع باید تغییراتی را برای رسیدن به بهترین تناسب ممکن انجام دهید و لباس خود را با اندازه‌های واقعی خود تنظیم کنید.

برای مثال، احتمالا بیشتر شما تجربه کوتاه کردن لباس شب را داشته‌اید. البته راه‌حل دیگری هم وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های جامعی مثل ایده آل مگ، ایده‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

در این سایت، مجموعه‌ای از کامل‌ترین ژورنال‌های لباس شب، لباس عروس، لباس‌های مردانه و… وجود دارد که به شما در یک انتخاب بهتر کمک می‌کند.

پس از انتخاب مدل لباس شب، به سراغ یک خیاط ماهر بروید تا لباس شما را طبق آنچه در ذهن دارید، بدوزد و یا تغییرات مناسب اندام شما را روی لباس اعمال کند.

راهنمای انتخاب لباس مجلسی مناسب
لباس مجلسی زنانه با پارچه دانتل مشکی و دنباله بلند

انتخاب پارچه مناسب برای لباس‌های مختلف

پارچه لباس هم بر ظاهر و مد مورد نظر شما تاثیر زیادی دارد. برای مثال، استفاده از پارچه‌های شاین‌دار در جدیدترین مدل لباس مجلسی غوغا می‌کند.

همچنین پارچه‌های مخمل، تورهای تزئین شده و پارچه‌های ساتن هم طرفداران زیادی دارند. با‌این‌حال، کمک گرفتن از یک طراح لباس می‌تواند ایده‌های بهتری برای انتخاب یک پارچه مناسب به شما بدهد.

برای مثال، پارچه‌های حجیم توری برای افراد لاغر اندام مناسب است، اما اگر هیکل درشتی دارید، پارچه‌های ساده‌تر را انتخاب کنید.

در نظر گرفتن فصل هم در این انتخاب موثر است. برای مثال، در فصول سردتر به سراغ پارچه‌های مخمل، بروکاد، تافته و ساتن بروید و پارچه‌های نازک‌تر و سبک‌تری مثل ابریشم یا ارگانزا را برای بهار و تابستان نگه دارید.

به هر حال، هر پارچه‌ای، ظاهر و احساس منحصر‌به‌فردی در لباس شب ایجاد می‌کند و اگر این انتخاب مطابق با ساختار بدنی شما باشد، حس زیبایی و اعتماد به نفس شما تقویت خواهد شد.

انتخاب بهترین لباس‌های مجلسی با مد روز
لباس مجلسی شیک با کت گرم پوست، مناسب زمستان
انتخاب لباس مجلسی متناسب با فرم بدن
حجیم کردن فرم بدن با پارچه چند لایه توری

سخن آخر

همان‌طور که دیدید عوامل زیادی بر انتخاب بهترین لباس مجلسی یا لباس‌های راحتی مثل لباس ورزشی اثر می‌گذارند؛ بنابراین سعی کنید ضمن حفظ استایل شخصی خود، بهترین گزینه را با در نظر گرفتن راهنمایی‌های این مقاله انتخاب کنید.

به این ترتیب، هم با مد روز پیش رفته‌اید و هم احساس بهتری خواهید داشت.

سوالات متداول

پارچه‌های مناسب برای لباس شب در فصول سرد چیست؟

برای این منظور می‌توانید از پارچه های مخمل، بروکاد، تافته یا ساتن استفاده کنید.

لباس مجلسی مناسب اندام مستطیلی چیست؟

این افراد بهتر است از لباس‌هایی با فرم دامن A استفاده کنند تا متناسب‌تر به نظر برسند.

برای افرادی با پوست روشن، چه رنگ لباسی مناسب‌تر است؟

رنگ‌های تیره و گرم مثل قرمز تیره و شرابی و رنگ‌های تند سرد مثل آبی کبالتی انتخاب مناسبی است.

5 | (1)
منبع 1
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x