معرفی 20 رژیم چاقی برای افزایش سریع وزن

همانگونه که افراد چاق به دنبال راه‌هایی برای چربی سوزی و کاهش وزن سریع هستند، افراد لاغر نیز به دنبال رژیم چاقی برای افزایش وزن خود هستند، چرا که لاغری نیز می‌تواند همانند عارضه چاقی، خطراتی برای سلامت فرد به دنبال داشته باشد.

علاوه بر زمینه‌های سلامتی، دلایل زیاد دیگری نیز برای افزایش وزن وجود دارد. اگر شما جز افراد لاغر هستید و قصد دارید مقداری افزایش وزن داشته باشید، باید از خود بپرسید که برای چاق شدن سریع چه بخوریم؟ نگران نباشید، در گام اول شما نیازمند یک رژیم چاقی سریع، سالم و اصولی هستید.

غذاهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارند که با اضافه کردن آنها به رژیم غذایی، می‌توان به راحتی وزن خود را اضافه کرد. در این مقاله قصد داریم 20 ماده غذایی مقوی و پر کالری برای افزایش وزن را به شما معرفی کنیم؛ لطفا ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

تجربه افزایش وزن با مصرف برنج

برنج یکی از موارد اصلی در رژیم افراد لاغر است که در کمک به افزایش افزایش وزن آنها بسیار اثربخش عمل می‌کند. تهیه و ترکیب برنج در وعده‌های غذایی رژیم چاقی ، کار چندان سختی نیست. برنج منبع غنی کربوهیدرات است و در هر فنجان حدود 200 کالری تامین می‌کند. همچنین مقادیر زیادی پروتئین و فیبر دارد که مشکل ضعف سیستم ایمنی بدن افراد لاغر را بهبود می‌بخشد.

برنج یک غذای بسیار سیر کننده و مقوی است که می‌توان آن را در کنار دیگر غذاهای پرکالری یک رژیم چاقی سریع، مصرف کرد. شما می‌توانید در یک قابلمه متوسط، برای چند روز برنج آماده کنید و آن را همراه با انواع پروتئین‌ها و چربی‌های مفید میل کنید.

رژیم چاقی

شیر به افزایش وزن کمک به‌سزایی می‌کند

شیر ترکیباتی از چربی، کربوهیدرات و پروتئین را ارائه می‌دهد. همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم است. از آنجایی که شیر سرشار از پروتئین است، به افزایش وزن و عضله سازی کمک بسیاری می‌کند. از این رو این گزینه برای افرادی که قصد عضله سازی و افزایش وزن دارند، انتخاب خوبی است.

در یک رژیم چاقی ، نوشیدن دو لیوان شیر در روز توصیه می شود.

تخم مرغ غذایی سالم و مناسب برای افزایش وزن

تخم مرغ یکی از سالم‌ترین غذاهای عضله‌ساز روی کره زمین است. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، چربی سالم و دیگر مواد مغذی است که بیشتر مواد مغذی آن، در زرده قرار دارند. همچنین سفیده نیز، یک منبع غنی از پروتئین است. بنابراین می‌توان گفت یک تخم مرغ کامل، به افزایش وزن و تجمع عضلات، کمک شایانی می‌کند.

خوردن تخم مرغ برای افراد لاغر محدودیتی ندارد و آنها می‌توانند یک رژیم چاقی سریع را با آن تجربه کنند. در صورت تمایل، می‌توانید حداقل سه تخم مرغ را در طول شبانه‌روز میل کنید.

رژیم چاقی

چربی‌ها و روغن‌های سالم

از دیگر مواد غذایی پر کالری برای افزایش وزن، می‌توان به انواع چربی‌ها و روغن‌های سالم اشاره کرد. روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن بادام زمینی، روغن نارگیل، کره حیوانی، روغن ماهی، روغن ذرت، روغن کنجد و… از جمله چربی‌ها و روغن‌های سالم و مفید هستند که می‌توان در رژیم چاقی خود از آنها استفاده کرد.

اگر به دنبال رژیم چاقی سریع هستید، باید از انواع چربی‌ها و روغن‌های سالم و طبیعی به غذایتان اضافه کنید، مصرف آنها علاوه بر افزایش وزن، فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن به دنبال دارد.

افزایش وزن با مصرف ماست پر چرب

ماست پرچرب، از دیگر مواد غذایی موثر و مفید برای افزایش وزن است. ماست پرچرب حاوی انواع پروتئین، چربی‌های مفید، کربوهیدرات، املاح معدنی و … است. به همین علت از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان گفت، از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای عضله‌سازی و افزایش وزن است.

افزایش وزن با مصرف ماست پرچرب

میان‌وعده‌های خوشمزه و سالم زیادی بر پایه ماست پرچرب و برای عضله‌سازی وجود دارند که در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • ماست+ میوه: برای تهیه ماست و میوه می‌توان چند قاشق از ماست را با انواع میوه‌های تازه یا خشک و همچنین مغزها ترکیب کرده و به عنوان میان وعده میل کنید.
  • اسموتی: اسموتی‌ها بخش جدایی ناپذیر از هر رژیم چاقی هستند، برای دریافت پروتئین بیشتر می‌توانید ماست را با انواع اسموتی مخلوط کنید.

پنیر منبع خوب کالری و پروتئین

پنیر نیز همانند تخم‌مرغ و انواع لبنیات، یک منبع خوب برای پروتئین و کالری است. به همین علت، بهترین ماده غذایی برای رژیم چاقی سریع افراد لاغر اندام است. پنیر به دلیل طعم بی‌نظیرش، بسیار محبوب و پرطرفدار است و می‌توان آن را با انواع غذاهای لذیذ و محبوب نظیر پیتزا، ساندویچ‌ها، سالادها و… برای افزایش وزن ترکیب کرد.

 پنیر منبع بسیار خوبی از پروتئین و چربی‌های سالم است و در صورت نیاز به افزایش کالری، می‌توانید آن را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

با مصرف شکلات تلخ افزایش وزن را تجربه کنید

امروزه شکلات تلخ به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در بین  پیر و جوان و حتی کودکان تبدیل شده است. شکلات تلخ با کیفیت، حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، فیبر، آهن، مس، منیزیم و برخی دیگر از مواد مغذی و معدنی سالم و مفید برای بدن است و ممکن است در درمان بیماری‌های قلبی عروقی و کنترل فشار خون موثر باشد.

تقریباً در هر 100 گرم شکلات تلخ، 600 کالری انرژی وجود دارد و این ثابت می‌کند که افراد لاغر، می‌توانند آن را در رژیم چاقی خود گنجانده و از آن، برای افزایش وزن کمک بگیرند.

با مصرف شکلات تلخ، افزایش وزن را تجربه کنید

آووکادو سرشار از چربی و مناسب برای افزایش وزن

آووکادو برخلاف دیگر میوه‌ها منبع چربی است. به عبارتی حدود %15 از آن را چربی تشکیل می‌دهد. آووکادو نه تنها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و اشباع شده است؛ بلکه دارای ویتامین K، پتاسیم و فیبر است.

آووکادو به علت برخورداری از چربی‌های مفید، کالری زیادی تامین می‌کند به عبارتی، می‌توان گفت هر عدد میوه آووکادو، حدود 200 کالری تامین می‌کند. پس نتیجه می‌گیریم این میوه، یک گزینه سالم و خوشمزه برای گنجاندن در رژیم چاقی سریع، برای عضله سازی سالم است.

نان‌های سبوس دار

نان‌های سبوس‌دار از دیگر موارد مهم برای کمک به افزایش وزن هستند. این نان‌ها، سرشار از کربوهیدرات، آهن، روی، ویتامین‌های ضروری و برخی دیگر از املاح معدنی و مواد مغذی برای سلامت بدن و عضله‌سازی مفید هستند.

اگر قصد دارید مقداری وزن اضافه کنید، باید حتماً نان‌های سبوس‌دار را به رژیم چاقی خود بیفزاید. برای نتیجه‌دهی سریع‌تر، بهتر است نان‌ها را با ترکیبی از انواع پروتئین، نظیر تخم‌مرغ، گوشت، لبنیات و… میل کنید.

نان های سبوس دار

ماهی غذایی برای افزایش وزن

ماهی‌ها از دیگر مواد‌ غذایی مهم در لیست ما برای افزایش وزن هستند. غذاهای دریایی مانند ماهی‌های آزاد، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین‌ها، ید، پروتئین و املاح معدنی مورد نیاز بدن هستند که علاوه بر کمک به افزایش وزن و عضله‌سازی سالم، به عملکرد بهتر مغز نیز کمک می‌کنند.

تجربه چاقی موثر و مفید با مصرف انواع لوبیاها

انواع لوبیاها نیز می‌توانند بخشی از رژیم چاقی سریع شما باشند. لوبیا‌ها منبع خوب پروتئین، منیزیم، فیبر، ویتامین ب، آهن و فسفر هستند به همین علت خوردن آنها فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن به همراه دارد.

برای داشتن یک رژیم غذایی چاقی موثر می‌توانید انواع لوبیای سیاه، قرمز، چیتی و چشم بلبلی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید . چرا که هر فنجان لوبیا تقریباً 15 گرم پروتئین دارد.

تجربه چاقی موثر و مفید با مصرف انواع لوبیاها

میوه‌های خشک شده

میوه‌های خشک شده نیز می‌توانند بخشی از رژیم چاقی افراد لاغر را تشکیل دهد. انواع میوهایی نظیر توت، سیب، زرد‌آلو و… را به راحتی می‌توان در خانه خشک کرد یا در بسته‌بندی آماده، آنها را خریداری کرد.

میوه‌های خشک، کالری بیشتری به نسبت میوه تازه دارند و همچنین حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان نیز هستند. از انواع میوه ‌های خشک شده به علاوه خرما، انجیر و آلو خشک شده می‌توان در رژیم چاقی سریع خود استفاده کرد. این خوراکی‌ها را می‌توان به صورت میان وعده‌های مقوی و موثر میل کرد.

مصرف روغن زیتون

روغن طبیعی زیتون، یک ماده غذایی ضروری برای افزایش وزن محسوب می‌شود. این روغن، سرشار از چربی‌های اشباع نشده مفید است و همچنین، از کالری بالایی نیز برخوردار است.

می‌توانید از این روغن، بر روی ماکارونی، نان و سبزیجات پخته شده استفاده کنید تا شاهد افزایش وزن خود باشید. روغن زیتون در هر 100 گرم حدود 800 کالری انرژی دارد.

افزایش وزن با روغن زیتون

مصرف انواع آجیل‌ها

انواع آجیل‌هایی نظیر بادام هندی، تخمه آفتابگردان، دانه کتان، دانه کدو تنبل و بسیاری از دانه‌های دیگر، حاوی چربی‌های چندگانه هستند که کالری‌های سالمی به رژیم چاقی شما می‌افزایند.

خوردن انواع آجیل به صورت خام یا بوداده یا افزودن روزانه آنها به غذاها به صورت پودر یا خرد شده بهترین روش مصرف آن‌ها است.

اسموتی‌ها

امروزه انواع اسموتی‌ها به دلیل طعم فوق‌العاده و انرژی بالایی که دارند، طرفداران بی‌شماری پیدا کرده‌اند. اسموتی‌ها همچنین به بخش جدایی‌ناپذیری از رژیم ورزشکاران نیز تبدیل شده‌اند. این نوشیدنی‌ها منبع خوب پروتئین، اسیدهای چرب مفید، مواد معدنی و مغذی هستند. از این رو علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به عضله‌سازی سریع‌تر افراد لاغر نیز کمک می‌کنند.

در اینجا با طرز تهیه دو نمونه اسموتی مقوی و خوشمزه آشنا خواهید شد:

اسموتی گردو ماست

اسموتی گردو و ماست، ترکیبی فوق‌العاده خوشمزه و سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری برای یک رژیم چاقی سریع و موثر است. این ترکیبات، علاوه بر کمک به افزایش وزن می‌تواند عملکرد گوارش، ذهن و سیستم جسمانی افراد را نیز بهبود بخشد.

برای تهیه اسموتی گردو و ماست، شما نیاز به میزان 6 عدد گردو، 150 گرم ماست، یک قاشق غذاخوری وانیل و یک قاشق غذاخوری کشمش دارید. اکنون گردو، ماست و وانیل را درون مخلوط کن بریزید و اجازه دهید مواد، بافتی کرمی پیدا کنند. در آخر، کشمش را به مواد اضافه کرده و نوش جان کنید.

اسموتی موز، پنیر و شیر

مواد لازم:

  • پنیر خورده شده: 2 قاشق غذاخوری
  • موز: یک عدد
  • شیر: یک فنجان فاقد چربی
  • جود دوسر: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این اسموتی، فقط کافیست تمام مواد را درون مخلوط کن آشپزخانه خود بریزید و اجازه دهید تا موادی کرمی مانند، حاصل شود. این اسموتی، سرشار از پروتئین است و می‌توانید روزانه یک لیوان از آن میل کنید.

سیب‌زمینی یک غذای پرکالری و مقوی

سیب‌زمینی‌ها منبع خوب ویتامین K و کربوهیدرات‌ها هستند. از این رو به عنوان یک غذای پرکالری و مقوی برای افزایش وزن عمل می‌کنند. افراد لاغر می‌توانند برای افزایش وزن یک رژیم چاقی سریع با سیب زمینی تهیه کنند.

سیب زمینی را می‌توان به صورت آب‌پز، سرخ‌کرده یا اضافه شده به انواع سبزیجات، تهیه و نوش جان کرد.

رژیم چاقی

با مصرف انواع جوانه‌ها وزن خود را افزایش دهید

انواع جوانه‌ها اعم از جوانه گندم، عدس، ماش، نخود و… منبع خوب پروتئین و مواد مغذی هستند. به همین دلیل، می‌توانند انتخابی مناسب برای یک رژیم چاقی باشند. اگر می‌خواهید سالم و اصولی، مقداری وزن اضافه کنید، بیشتر جوانه بخورید. چرا که تنها با مصرف مقدار کمی از جوانه‌ها، می‌توانید درصد بالایی از مواد مغذی را دریافت کنید.

جوانه‌ها را می‌توان در محیط خانه پرورش داد یا به صورت آماده خریداری کرد.

تجربه رژیم چاقی سریع با مصرف گوشت قرمز

حتماا شما نیز به خوبی می‌دانید که گوشت قرمز، منبع عالی پروتئین است. با گوشت قرمز، می‌توان یک رژیم چاقی سریع را تجربه کرد و در کمترین زمان، به وزن دلخواه خود دست یافت.

برای دریافت پروتئین گوشت، می‌توانید از گوشت چرب یا فاقد چربی کمک بگیرید. اما برای کسانی که می‌خواهند به سرعت وزن اضافه کنند، بهتر است از گوشت‌های چرب‌تر استفاده کنند.

رژیم چاقی

کره بادام زمینی

برای افزایش وزن باید کالری بیشتری دریافت کرد و این کالری را باید از چربی‌های سالم و مفید به دست آورد. کره بادام زمینی، یکی از انواع مواد غذایی سالم است که سرشار از مواد ضروری مانند پروتئین، ویتامین، چربی‌های سالم و مواد معدنی است.

بد نیست بدانید تراکم کالری در این ماده به دلیل داشتن میزان زیادی چربی، بسیار بالا است. کاملا واضح است که دریافت کالری بیشتر، می‌تواند منجر به افزایش وزن و تراکم حجم عضله‌ها گردد. در رژیم چاقی خود می‌توانید از کره بادام زمینی به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده استفاده کنید.

اسفناج

اسفناج از جمله سبزیجات برگ سبز و حاوی مواد مغذی و املاح معدنی ضروری مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، کلسیم، آهن، فسفر، مس و منگنز است. به عبارتی این گیاه، برای سلامت تمام اعضای بدن مفید است.

افزایش وزن با مصرف اسفناج

برای عضله سازی و افزایش وزن بیشتر از این گیاه استفاده کنید و آن را در رژیم خود بگنجانید. با خوردن اسفناج و دریافت مقادیر بالایی از مواد مغذی آن، به سرعت عضله سازی خواهید کرد.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x