زیباترین حیوانات جهان: رقص رنگ‌ها در دنیای ناشناخته طبیعت

زیبایی یک مفهوم کاملا ذهنی است. هیچ‌گاه نمی‌توان زیباترین را در قالب استانداردهایی ثابت تعریف کرد و اغلب، زیبایی در نگاه افراد مختلف متفاوت است و زیباترین برای هر فرد تعریف خاص خود را دارد.

بنابراین هیچ پاسخ قطعی به سوال «زیباترین حیوانات جهان کدامند؟» وجود ندارد. با این حال، برخی از حیوانات به دلیل رنگ‌های درخشان یا ویژگی‌های منحصر به فرد ظاهری خود، زیباتر تلقی می‌شوند.

در ادامه سعی کرده‌ایم زیباترین حیوانات جهان را به شما معرفی کنیم. چند لحظه‌ای را فارغ از دنیا همراه ما به تماشای این زیبایی‌ها بنشینید.

ماکائوی سرخ

ماکائوی سرخ، از زیباترین پرنده‌های جهان

ماکائوی سرخ یک طوطی بزرگ و رنگارنگ از خانواده آرا است.

ماکائوها پرندگان عجیب و غریبی هستند که در جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند.

آنها به خانواده‌ای از پرندگان به نام Psittacidae تعلق دارند که از اصلی‌ترین گونه‌های طوطی محسوب می‌شود. پرهای زیبا و درخشان آن‌ها با رنگ‌های مختلف زرد روشن، قرمز زرشکی، سبز چمنی، آبی سلطنتی و نارنجی‌ از اصلی‌ترین دلایل زیبایی فوق‌العاده آن‌ها است.

ماکائوها پرندگانی با جثه متوسطند، اما بالهای بزرگی دارند که وقتی باز می‌شوند توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند.

آنها پرندگان بسیار اجتماعی هستند و معمولا گروهی زندگی می‌کنند. دیدن پرواز گروهی ماکائوها که به نقاشی رنگین کمان در آسمان شبیه است، قرار گرفتن این پرنده زیبا را در لیست زیباترین حیوان‌ های جهان توجیه می‌کند.

البته از نظر ما ماکائو قرمز یکی از زیباترین‌ها در نوع خود است، اما انواع دیگری از طوطی مانند لوریکیت رنگین کمان وجود دارد که به همان اندازه زیبا است.

ببر بنگال سفید

ببر بنگال سفید از زیباترین حیوانات جهان

ببر سفید بنگال یک زیرگونه از ببر بنگال است که به رنگ سفید متمایزش شناخته می‌شود.

نوعی جهش ژنتیکی که باعث کمبود رنگدانه می‌شود، دلیل سفیدی آن‌ها است. ببرهای سفید بنگال شبیه به ببرهای بنگال معمولی هستند، اما موهای سفید با راه‌راه‌های سیاه دارند.

این ببرها ممکن است دارای چشمان آبی یا زرد باشند. ببرهای سفید بنگال در جنگل‌های بارانی و ساواناهای هند، بنگلادش و نپال یافت می‌شوند.

از آنجایی که نادر بودن، یک حیوان را زیباتر می‌کند، این ببر سفید بنگال به‌جای ببر بنگال معمولی در لیست ما قرار می‌گیرد. اما باید اضافه کرد که همه ببرها زیبا هستند و اغلب در لیست زیباترین حیوانات جهان قرار دارند.

در نهایت باید گفت، ببرهای سفید بنگال بسیار کم هستند. تخمین زده می‌شود که تنها حدود ۱۰۰ ببر سفید بنگال در جهان وجود داشته باشد.

خوشبختانه این نوع ببر منقرض نشده ولی اگر می‌خواهید با حیواناتی که در یک قرن اخیر از بین رفته‌اند آشنا شوید، حیوانات منقرض شده در ۱۰۰ سال گذشته + عکس‌ را بخوانید.

همچنین بخوایند: تفاوت ببر و پلنگ – مقایسه علمی از نظر ظاهری و قدرت

همچنین بخوانید: معرفی ببر + تفاوت شیر و ببر {شیر قویتر است یا ببر؟}

طاووس سفید

طاووس سفید، از منحصر به‌فردترین و زیباترین حیوانات جهان

طاووس سفید نیز مانند ببر بنگال سفید، یک نوع نادر از طاووس هندی است که با رنگ سفید متمایز خود شناخته می‌شود.

این طاووس‌ها نیز تحت تاثیر جهش ژنتیکی دچار کمبود رنگدانه شده و سفید می‌شوند.

طاووس سفید شبیه به طاووس هندی معمولی است، اما پرهای سفید با طرح‌های سیاه دارد. طاووس سفید در زیستگاه‌هایی مشابه طاووس هندی معمولی یافت می‌شود، اما تعداد اندک آن باعث شده تا بیشتر در اسارت باشد.

بیشتر بخوانید: حیوانات عجیب دنیا: ترسناک اما بی‌خطر

این پرنده یک سوپرمدل واقعی است که همیشه ژست می‌گیرد و زیبایی خود را به همه کسانی که از کنارش عبور می‌کنند، نشان می‌دهد. طاووس سفید نمادی از زیبایی و ثروت در بسیاری از فرهنگ‌ها است و در هند حیوانی مقدس محسوب می‌شود.

اسب فریژن

اسب فریژن با یال‌های بلند از زیباترین اسب‌های جهان

اسب فریزین یا فریسن یک نژاد اسب بومی منطقه فریسلاند در هلند است.

نژاد این اسب به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نژادهای اسب اهلی در جهان شناخته می‌شود.

این اسب‌ها را با یال‌های سیاه براق و دم بلند و پرپشت‌شان می‌شناسند. خلق و خوی آرام و مطیع این اسب‌ها آن‌ها را به حیواناتی مهربان معروف کرده است.

بدن عضلانی و قوی، سر کوچک و گردن بلند از دیگر ویژگی‌های ظاهری این حیوان زیبا محسوب می‌شود. این نژاد معمولا کاملا سیاه و براق است اما گاهی اوقات لکه‌های سفید کوچکی در صورت یا پاهای کوتاه و عضلانی آن‌ها دیده می‌شود.

آنها هم‌چنین اسب‌هایی باهوش و مشتاق یادگیری هستند. اسب‌های فریسن در هلند یک نماد ملی‌اند.

باید اضافه کرد که اسب‌ها اصولا موجوداتی زیبا محسوب می‌شوند و نژاد‌های مختلفی مانند اسب عربی، اسب ترکمن و اسب اندلسی همواره در لیست زیباترین حیوانات جهان قرار می‌گیرند.

اسب‌ها اگرچه سریع هستند، اما در فهرست سریع ترین حیوانات جهان به گرد پای سریع‌ترین حیوانات دنیا نمی‌رسند.

پروانه بال شیشه‌ای

پروانه بال شیشه‌ای، یکی از زیباترین حیوانات جهان

پروانه بال شیشه‌ای یکی از عجیب‌ترین پروانه‌های جهان است. پروانه منحصر به‌فرد به لطف بافت بال‌های زیبایش در این لیست قرار می‌گیرد، بال‌هایی کاملا شفاف با کناره‌های سفید و قهوه‌ای.

شفافیت بال‌های این پروانه باعث می‌شود رنگ آن‌ها بسته به محیطی که در آن هستند تغییر کند و تقریبا به‌طور کامل در محیط اطراف خود استتار شوند.

بال شیشه‌ای نازک و شفاف این پروانه از شبکه‌ای از رگ‌های سیاه و سفید تشکیل شده است. این رگ‌ها به پروانه کمک می‌کنند تا نور را منعکس کرده و ظاهری شیشه‌ای به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اژدهای کومودو ؛ آیا این هیولا آدم می‌خورد؟

پروانه بال شیشه‌ای یک پروانه مهاجر است و در طول سال مسافت‌های طولانی را طی می‌کند. این پروانه را نمادی از زیبایی و شکنندگی طبیعت می‌دانند.

باید گفت رقابت زیادی در این لیست بین پروانه‌های مختلف وجود داشت. بعضی از پروانه‌ها مانند مورفو آبی به‌دلیل رنگ آبی براق و درخشان بال‌هایش و بعضی دیگر مانند پروانه سلطنتی به‌سبب نقش و نگار پیچیده و جالب بال‌هایش همواره در بین زیباترین حیوانات جهان قرار می‌گیرند.

اردک ماندارین

اردک ماندرین با رنگ‌های جذاب یکی از زیباترین حیوانات جهان است

اردک ماندارین با پرهای چشمگیر متفاوتش تقریبا شبیه یک اردک اسباب بازی است.

این پرنده آبزی در آب‌های شیرین و شور و در گروه‌های کوچک زندگی می‌کند. گیاهان و حیوانات کوچک، رژیم غذایی این پرنده اجتماعی زیبا را تشکیل می‌دهد.

اردک ماندارین هم‌چنین یک پرنده مهاجر است و در زمستان به مناطق گرمسیر مهاجرت می‌کند. این اردک به‌دلیل جذابیت و تفاوت ظاهری یک پرنده محبوب در باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری حیوانات است.

ببینید: تصاویر ترسناک: اژدهای کومودو، بز را درسته بلعید!

جنس نر این پرنده به دلیل زیبایی و جذابیت خود معروف است و پرهای پر زرق و برقی از رنگ‌های مختلف، از جمله نارنجی تیره، بنفش، سبز و سفید دارد.

تنوع رنگ در جنس ماده آن کمتر و به دو رنگ قهوه‌ای و سفید محدود است، اما زیبایی آن با طرح‌های پیچیده روی پرها و بدنش تامین می‌شود. درخشش و برق پرهای اردک ماندرین زیر نور آفتاب زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

هاسکی سیبری

سگ هاسکی، سگی زیبا با چشمانی آبی

قرار گرفتن بعضی از کمیاب ترین حیوانات جهان در لیست ما نباید باعث شود که حیوانات پرجمعیت‌تر اما زیبا را نادیده بگیریم.

در دنیای سگ‌ها، گزینه‌های جذاب متعددی وجود دارد اما هاسکی سیبری جایزه ما را برای زیباترین سگ جهان می‌گیرد.

در واقع نمی‌توان از زیبایی حیوانات حرف زد و این حیوانات خزدار سفید و خاکستری زیبا با چشمان آبی نافذ را در لیست قرار نداد. چهره هاسکی سیبری با نگاه نافذش که حس امنیت و همراهی را در خود دارد، هر انسانی را به تحسین وا می‌دارد.

ببینید: تصویر عجیب: تمساحی که پوزه‌اش را بریده‌اند!

هاسکی سیبری با بدن متوسط و عضلانی که معمولا به رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری و به‌صورت تک رنگ یا ترکیبی است، سر کوچک، گردن بلند و دم پرپشت، از محبوب‌ترین نژادهای سگ در جهان است. این حیوان بسیار باهوش بوده و آموزش‌پذیری آن مثال‌زدنی است.

قوی ساکت

قوی ساکت مادر همراه جوجه‌هایش

برای همه ما داستان جوجه اردک زشت که تبدیل به یک قوی زیبا شد، یک استعاره معروف و مشهور است؛ استعاره‌ای که انکارناپذیر بودن زیبایی مثال‌زدنی قوها را اثبات می‌کند.

در بین آن‌ها می‌توان قوی ساکت یا قوی گنگ را زیباترین در نوع خود دانست. زیبایی، ظرافت و لطافت مفاهیمی هستند که در این پرنده تداعی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از خطرناک ترین حیوانات دنیا ؛ یک فهرست غافلگیرکننده

جالب این‌که قوی ساکت از سایر گونه‌های قو پر صداتر است. این گونه با گردن منحنی و چشمان سیاه و منقار بزرگ و نارنجی‌اش شناخته می‌شود. سایر گونه‌های قو معمولا منقار کوچک‌تر و روشن‌تری دارند.

آفتاب پرست

آفتاب پرست با رنگ‌های جذاب و زیبا

آفتاب پرست ها شاید زیباترین خزندگان جهان باشند. قرار گرفتن این حیوان در لیست زیباترین حیوانات جهان ممکن است کمی عجیب باشد. اما مگر می‌شود از بازی رنگ‌ها در این حیوان چشم پوشید! تصور کنید بسته به محیط اطراف خود بتوانید رنگ خود را تغییر دهید. زیبا نیست؟

ببینید: خرس قوی‌تر است یا گربه؟ یک ویدیوی غافلگیرکننده!

آفتاب‌پرست‌ها از این توانایی برای شکار، پنهان شدن از دست شکارچیان و البته رفتن به مراسم خواستگاری استفاده می‌کنند.

قرقاول طلایی

قرقاول طلایی نر

قرقاول طلایی نر، پرنده‌ای بزرگ و زیبا است که در جنوب شرقی آسیا یافت می شود.

این پرنده به دلیل پرهای طلایی و قرمز رنگ خود معروف است. قرقاول طلایی نر یک پرنده بزرگ به طول ۹۰ تا ۱۰۵ سانتی‌متر است. این پرنده بدنی بزرگ و گرد، گردن بلند و منحنی و سر کوچک دارد. آنها دارای چشمان سیاه و منقاری بزرگ و زرد هستند.

قرقاول طلایی نر تاج طلایی بزرگی در بالای سر خود دارد که زیبایی خود را تا حد زیادی مدیون آن است. جالب اینکه این تاج در فصل جفت‌گیری به‌شکل قابل توجهی بزرگ‌تر می‌شود. باید اضافه کرد که قرقاول طلایی نر و ماده از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند. قرقاول طلایی ماده دارای پرهای قهوه‌ای و سفید است. پرهای ماده‌ها نیز در فصل جفت‌گیری تیره‌تر می‌‌شوند.

زیبایی‌های ناتمام حیوانات جهان

گربه‌سانان از زیباترین حیوانات جهان

حقیقت انکارناپذیر این است که انتخاب ده حیوان زیبا به عنوان زیباترین حیوانات جهان هیچ‌گاه کار ساده‌ای نیست، چرا که زیبایی‌های طبیعت بیش از آن است که بتوان در محدوده‌ای کوچک بررسی‌اش کرد.

در این لیست می‌توان به جای خالی آبزیانی مانند ماهی ماندرین که تقریبا همواره در بین زیباترین حیوانات قرار دارد، پلنگ برفی که سرشار از جذابیت و زیبایی توامان است، آخوندک ارکیده که خاص و منحصر به‌فرد بودن را معنی می‌کند، مارهایی مانند مار رنگین کمان و روباه قطبی اشاره کرد. حتی قورباغه‌‌های دارت سمی یا سوسک طلایی نیز در زیبایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اما وقتی پای اندازه‌گیری زیبایی به میان می‌آید، چه کسی می‌تواند اولویت‌ها و زیباترین‌ها را مشخص کند؟

5 | (1)
منبع
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x