همه چیز درباره بایسکشوال (دوجنس گرایی) و علائم آن

گرایش بای سکشوال یا دوجنس گرایی چیست و چه علائمی دارد؟

بایسکشوال چیست ؟ این سوال مدتی است ذهن برخی از افراد را به خود درگیر کرده است. شاید تا چند سال قبل، گرایش‌های مختلف جنسی از اهمیت چندانی برخوردار نبود. به عبارتی دیگر، با توجه به اینکه آگاهی‌رسانی در این زمنیه بسیار کم بود، خیلی از مردم هیچ اطلاع و برداشتی از گرایش و تمایلات جنسی خود نداشتند.

اما اخیرا با افزایش سطح آگاهی مردم در این زمینه، این تمایلات به یکی از دغدغه‌های ذهنی جامعه و به ویژه جوانان تبدیل شده است. بای سکشوال ( Bisexuality ) یکی از همین تمایلات است که امروز می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم.

ما در مجله اینترنتی ایده آل مگ امروز به بررسی افراد بایسکشوال پرداخته‌ایم و ضمن معرفی علل بروز این گرایش، مشکلات اجتماعی آن را نیز مطرح کرده‌ایم. در نهایت نیز راه‌هایی برای اینکه بفهمیم بایسکشوال هستیم یا خیر ارائه شده است.

بایسکشوال چیست و یعنی چه ؟

کلمه Bisexuality برای اولین بار در سال 1824 وارد فرهنگ لغت شد. در آن زمان، این مفهوم برای توصیف کسانی به کار می‌رفت که دارای هر دو اندام جنسی زن و مرد باشند. اما از سال 1950 معنی این کلمه، به صورت کامل عوض شد.

بایسکشوال ( Bisexuality ) در واقع یکی از تمایلات جنسی است که در آن ، فرد به بیش از یک جنس تمایل دارد. این گرایش فقط در زمینه تمایلات جنسی بروز نمی‌کند؛ بلکه در مواردی دیده شده است که فرد از نظر عاطفی هم به هر دو جنس مذکر و مونث تمایل دارد.

آشنایی با بایسکشوال

یک باور غلط و خطرناک !
اکثر افراد بر این باورند که افراد بایسکشوال  همان افرادی هستند که به آن‌ها هم‌جنس‌گرا گفته می‌شود، در حالی که این تصور غلط است. افراد بایسکشوال در واقع دوجنسگرا هستند و به هر دو جنس تمایل نشان می‌دهند؛ به عبارت دیگر یک مرد بایسکشوال هم نسبت به مردان و هم به زنان تمایلات جنسی دارد. در زنان نیز ممکن است این پدیده رخ داده و یک زن به هر دو جنس مذکر و مونث تمایل داشته باشد.

نمودار زیر به خوبی نشان می‌دهد که در حال حاضر، بیش از نصفی از جامعه دگرجنس‌گرایان جهان را بایسکشوال‌ها تشکیل می‌دهند:

نمودار پراکندگی دگرجنس گرایان
پراکندگی دگرجنس‌گرایان بر اساس گرایش جنسی

باور غلط دیگری که در مورد افراد بایسکشوال وجود دارد، این است که بعضی‌ها، این افراد را با کسانی که در اصطلاح دوجنسه هستند اشتباه می گیرند. افراد دوجنسه با اینکه ظاهری بر فرض پسرانه دارند ولی روحیات و اخلاق و رفتار آن‌ها شبیه دختران است و بر عکس.

تمایلات این افراد هم مانند تمایلات زنان نسبت به مردان است. این قضیه در مورد دخترانی که گرایش دو جنسه بودن را دارند کاملا برعکس است. بایسکشوال اما از پایه و اساس با دو جنسه بودن متفاوت است .

نکته بسیار مهمی که باید در مورد این افراد بدانیم، این است که بایسکشوال ها از نظر روحی و رفتاری، هیچ تضادی با جنسیتی که از خود نشان می‌دهند، ندارند.

به عنوان مثال، یک مرد با این گرایش، از نظر رفتاری، کاملا مردانه رفتار می‌کند، هیچ تمایلی به اینکه زن باشد ندارد و روحیات این فرد دقیقا مثل روحیات سایر مردان است.

بای سکشوال یا بایسکشوال

تفاوت این افراد با افراد معمولی در تمایلات آن‌هاست. به عبارتی دیگر، این افراد هم دوست دارند با جنس خودشان رابطه جنسی و عاطفی داشته باشند و هم با جنس مخالف!

بایسکشوال‌ها را قضاوت نکنیم!
لازم است بدانید افراد دو جنس گرا در زندگی خود به همان اندازه خیانت می‌کنند که افراد معمولی این کار را انجام می دهند. همان‌قدر هوس‌ران هستند که بقیه به این شرایط دچار می‌شوند. پس به هیچ‌وجه نباید در هنگام مواجه با افراد بایسکشوال، خصوصیات اخلاقی منفی را فقط بخاطر گرایششان به آن‌ها نسبت دهیم.

بایسکشوالیتی در حیوانات

نکته قابل توجه در مورد دو جنس گرایی این است که تنها انسان‎‌ها نیستند که این تمایل را در خود احساس می‌کنند؛ مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد که در پاره‌ای از موارد،  این گرایش در حیوانات نیز مشاهده شده است.

بر اساس مقاله‌ای که در سال 2015 و در وب سایت Pride منتشر شد، علائم بایسکشوال بودن، در حیواناتی مانند: زرافه، شیر آفریقایی، نهنگ قاتل، دلفین، پنگوئن هومبولت، قوی سیاه و فلامینگوی شیلیائی دیده شده است.

علائم بایسکشوال بودن چیست ؟

بایسکشوال یک گرایش جنسی است و علائم آن ممکن است به راحتی قابل تشخیص نیست. به ویژه که هنوز هم بسیاری از افراد، به درستی نمی‌توانند تمایلات خود را شناسایی کنند. با این‌حال به نظر می‌رسد اولین و مهم‌ترین علامت یک فرد بای سکشوال، همان تمایل همزمان به هر دو جنس است. 

افراد دوجنس‌گرا معمولا به تماشای عکس‌ها و فیلم‌های افراد هم‌جنس و مخالف خود به یک اندازه تمایل دارند. آن‌ها همچنین در احساسات عاطفی و گاها جنسی نسبت به دوستان هم‌جنس خود، دچار دوگانگی و تردید می‌شوند. 

علت بایسکشوال بودن برخی افراد چیست ؟

محققان معتقدند احساسات جنسی یک مسئله صفر و صدی نیست که یا صفر باشد یا صد (یا کاملا به سمت مردان متمایل باشد یا کاملا زنان)، بلکه یک مقیاس است و بر اساس عواملی، می‌تواند بیشتر متمایل به صد یا متمایل به صفر شود.

 

گرایش های جنسی زن و مرد

حال اگر از میان این فاکتورها، فردی به مقدار تقریبا مساوی از فاکتورهای مرد بودن و زن بودن برخوردار باشد، مقیاس جنسیت وی در جایی بین زن و مرد قرار می‌گیرد. این افراد به هر دو جنس تمایل دارند و به هر دو جذب می‌شوند.

 باید توجه داشت که ممکن است میزان کشش فرد دوجنسگرا به هر دو جنسیت در همه زمان‌ها مساوی نباشد؛ مثلا در یک دوره از زندگی به برقراری روابط عاطفی با مردان علاقه داشته و در دوره‌ای دیگر به زنان متمایل شود.

هرچند هنوز دلایل قطعی و اصلی این مسئله مشخص نشده، اما برخی تحقیقات علمی نشان‌دهنده دخالت عوامل ژنتیکی در این امر است. همانطور که می‌دانید عوامل ژنتیکی به وراثت برمی‌گردند و قبل از تولد در فرد شکل می‌گیرند.

چند درصد افراد بایسکشوال هستند ؟

نمی‌توان به طور قطع، به این سوال پاسخ داد؛ زیرا از طرفی گرایش‌های جنسی همچنان در بسیاری از کشورهای جهان آزاد نیستند و به طبع سرشماری هم نمی‌شوند و از طرف دیگر، خیلی از کسانی که بایسکشوال هستند، خودشان از این گرایش اطلاع ندارند. 

آمار و ارقام!
با اینحال بر اساس اعلام وب سایت UCLA در حال حاضر 3.5 درصد از افراد در کشور ایالات متحده آمریکا، دگرجنس‌گرا هستند. این درصد تقریبا معادل 9 میلیون نفر است. از آنجایی که بیش از نصف افراد دگرباش‌گرا را بایسکشوال‌ها تشکیل می‌دهند، می‌توان گفت که اکنون فقط در کشور آمریکا، بیش از 4.5 میلیون نفر دوجنس‌گرا زندگی می‌کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بیش از 50 درصد افراد بایسکشوال جهان، هنوز از گرایش خود اطلاع ندارند.
به هیمن دلیل، پیش‌بینی می‌شود که آمار افراد دوجنس‌‌گرا با افزایش مطالعات در زمینه علائم و نشانه‌های Bisexuality روز به روز افزایش یابد 

از کجا بفهمیم بایسکشوال هستیم ؟

آیا شما فکر می‌کنید که دارای گرایش جنسی بایسکشوال هستید؟ اجازه بدهید سوالمان را به این صورت مطرح کنیم: از کجا بدانیم که بای سکشوال هستیم؟ ما در ادامه این مقاله چند راهکار موثر را برای پاسخ به این سوالات معرفی کرده‌ایم:

در مورد این گرایش زیاد تحقیق می‌کنید

اگر در چند سال و یا حتی چند ماه گذشته، عباراتی مانند ” آیا من بایسکشوال هستم” و یا “علائم افراد بایسکشوال” را در گوگل جستجو کرده‌اید، ممکن است نشانه‌های Bisexual بودن را در خود داشته باشید.

از کجا بفهمیم که بایسکشوال هستیم؟

البته این جستجوها ممکن است فقط یک کنجکاوی ساده باشد؛ اما اگر به طور مداوم به افراد دوجنس‌گرا فکر می‌کنید و یا به دنبال یافتن نشانه‌های آن‌ها هستید، وقت آن است که کمی بیشتر در مورد تمایلات جنسی خود فکر کنید.

از احساسات و تمایلات خود مطمئن نیستید

آیا گاهی اوقات از احساسی که نسبت به یک فرد هم‌جنس خود دارید مطمئن نیستید؟ یا علاقه‌ای که به او دارید، دقیقا شبیه به احساسی است که نسبت به فرد غیر هم‌جنس خود دارید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، شما ممکن است نشانه‌های بایسکشوالیتی را در خود داشته باشید.

از احساسات خود در زمینه بایسکشوال بودن مطمئن نیستید

بسیاری از افراد Bisexual از احساسات خود نسبت به دوستانشان مطمئن نیستند و دلشان می‌خواهد که با بعضی از آن‌ها وارد رابطه عاطفی شوند. این در حالیست که آن‌ها دقیقا همین احساس را نیز درباره دوستان غیر هم‌جنس خود نیز دارند.

هر دو شخصیت زن و مرد فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را دوست دارید

تا به حال برایتان پیش آمده که نسبت به احساستان درباره شخصیت‌های زن و مرد فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان دچار تردید شده باشید؟ به عبارتی دیگر، شما دوست دارید هم با قهرمان زن سریال و هم با شخصیت اصلی مرد، خیالپردازی کنید.

اگر اتفاقات مشابهی برای شما افتاده است، ممکن است یکی از افرادی باشید که به هر دو جنسیت، علاقه‌مند هستید.

ویژگی‌های افراد بایسکشوال را مناسب خود می‌دانید

ممکن است متوجه شده باشید ایده‌هایی که پیرامون افراد بای سکشوال مطرح می‌شوند، کاملا متناسب با شخصیت شما هستند. در واقع، ممکن است به راحتی با یک فرد Bisexual که در فضای مجازی و یا تلویزیون می‌بینید، ارتباط برقرار کنید.

ویژگی‌های افراد بایسکشوال را مناسب خود می‌دانید؟؟

بسیاری از افراد دوجنس‌گرا، ساعت‌های زیادی از وقت خود را صرف مشاهده شخصیت‌های بایسکشوال در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب می‌کنند. آیا شما هم در این دسته قرار دارید؟

نسبت به رابطه عاطفی فعلی حود دچار تردید شده‌اید

ممکن است شب‌ها قبل از خواب به این مساله فکر کنید که آیا رابطه فعلی که در آن هستید، تمام نیازهای شما را پاسخ می‌دهد یا خیر؟ در این صورت، قطعا در خیالتان، فردی هم‌جنس با خودتان را به جای شریک عاطفی فعلی‌تان می‌گذارید.

در رابطه عاطفی خود تردید دارید

حال جالب اینجاست که به هیچ‌عنوان دوست ندارید، شریک فعلی خود را از دست بدهید؛ زیرا شما یک دوجنس‌گرا هستید و هرگز به هم‌جنس‌گرایی علاقه ندارید.

آیا تست روانشناسی برای تشخیص بایسکشوال بودن وجود دارد ؟

یکی از تست‌های مهم و قابل اعتماد برای تشخیص گرایش جنسی، یک آزمون 15 سوالی است که توسط روانشناس مطرح، مایکل استورمز (Michael Storms) طراحی شده است. این تست به دلیل دقت زیاد و سختگیرانه به جزئیات، مورد ستایش و استقبال زیادی قرار گرفته است. 

برای انجام این آزمون و تشخیص گرایش جنسی، می‌توانید وارد این صفحه از وب‌سایت idrlabs.com شده و به 15 سوال طراحی شده، پاسخ دهید. 

یکی دیگر از راه‌های تشخیص بایسکشوال بودن، مراجعه به تست The Ultimate Sexuality Test for both genders است. در این آزمون نیز با پاسخ دادن به چند سوال ساده اما مفهومی و عمیق، می‌توانید از گرایش جنسی خود آگاه شوید. 

نماد و پرچم بایسکشوال چیست و از کجا آمده ؟

پرچم بایسکشوال یک مستطیل است که از سه رنگ صورتی، ارغوانی و آبی تشکیل شده است. ترکیب این سه رنگ در پرچم به شکل زیر است:

پرچم بایسکشوال‌ها

همانطور که مشاهده می‌کنید، 40 درصد بالایی پرچم را رنگ صورتی، 40 درصد پایینی را آبی و 20 درصد مرکزی را ارغوانی تشکیل می‌دهد. 

این پرچم، برای اولین بار در ماه می سال 1998 و توسط فردی به نام مایکل پیج (Michael Page) طراحی و معرفی شد. هدف وی از ساخت این پرچم، متحد کردن جامعه دوجنس‌گرایان با همدیگر و به رسمیت شناختن آن‌ها بود. 

جالب است بدانید!
رنگ صورتی به عنوان نماید تمایلات جنسی به فرد هم‌جنس در این پرچم قرار گرفته است. از طرفی دیگر، رنگ آبی نیز به عنوان نشانه گرایش به فرد غیر هم‌جنس در نظر گرفته شده است. وقتی که این دو رنگ با هم ترکیب شوند، رنگ ارغوانی شکل می‌گیرد که در مرکز پرچم، شاهد آن هستیم. 

نماد بایسکشوالیتی نماد Bisexuality هم سه دایره در هم ادغام شده هستند که از قسمت پایین به یک علامت مثبت و از بالا به یک فلش یا پیکان رو به افق، محدود شده‌اند. بد نیست بدانید که این نماد، به نوعی ترکیبی از نمادهای هم‌جنس‌گرایی مردان و هم‌جنس‌گرایی زنان است. 

 

مشکلات افراد بایسکشوال چیست ؟

مشکلات افراد دوجنس‌گرا حتی از افراد هم‌جنس‌گرا نیز بیشتر است.

مشکلات افراد بایسکشوال

یک مشکل بزرگ!
با اینکه همجنسگراها نیز از سوی جوامع، مورد پذیرش نیستند، اما افراد بای سکشوال به دلیل اینکه به یک جنس مشخص تمایل ندارند و هر از گاهی ممکن است تمایلاتشان از جنسی به جنس دیگر تغییر کند، بسیار کمتر درک شده و حتی از سوی هم‌جنس‌گراها نیز مورد قبول واقع نمی‌شوند.

از این رو برخی از این افراد کلا از برقراری ارتباط عاطفی و جنسی با دیگر افراد (هم زنان و هم مردان) اجتناب می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند تمایلشان به یک جنس را مخفی کرده و فقط با جنس دیگر رابطه عاشقانه برقرار کنند.

مشکلات افراد بایسکشوال

شاید به همین دلیل، از نظر روانشناسی نیز تا مدت‌ها وجود چنین اختلالی پذیرفته نبود و برخی نیز تصور می‌کردند بایسکشوال بودن حالتی گذراست و فرد با گذشت زمان به یک ثبات خواهد رسید.

حتی اگر اطرافیان افراد دوجنس‌گرا درک بالایی از تیپ‌های شخصیتی مختلف داشته باشند، ثابت کردن این قضیه که “من یک بایسکشوال هستم” کار دشواری است؛ چرا که هیچ علامت مشهودی وجود ندارد و آزمایشی نیست که بایسکشوال بودن یک نفر را ثابت کند. لذا زندگی این افراد تا زمانی که با یک فرد در یک رابطه عاطفی هستند، می‌تواند ثبات داشته باشد؛ اما وقتی شریک جنسی و عاطفی خود را تغییر دهند، دوباره وارد درگیری‌های جدیدی با اطرافیان خواهند شد.

آنچه که مسلم و قطعیست، این است که شما نمی‌توانید تمایلات جنسی یک فرد را تحت هیچ شرایطی تغییر دهید؛ همان‌طورکه یک پسر معمولی از بدو تولد به دختران مانند یک عروسک زیبا نگاه می‌کرده و هرگز نمی‌تواند با هم‌جنس خود وارد رابطه عاطفی شود.

لازم است بدانید دگرباشی می‌تواند برای هر دو جنسیت زن یا مرد رخ دهد؛ هرچند اکثر این افراد برای اینکه از سوی جامعه طرد نشوند، تمایلات خود را پنهان می‌کنند.

به عنوان یک مثال کوچک، نه تنها افراد معمولی بلکه حتی هم‌جنس‌گراها نیز تمایلی به داشتن روابط احساسی با یک فرد بایسکشوال ندارند.

نظر دین اسلام درباره بایسکشوال چیست؟

دین اسلام، تا به امروز، جبهه روشن و مشخصی در مقابل دوجنس ‌گرایی نگرفته است. با این‌حال، از آنجایی که این گرایش تا حد زیادی به هم‌جنس‌گرایی شباهت دارد، می‌توان نتیجه گرفت که بایسکشوال هم مانند تمایل به هم‌جنس، جایگاهی در اسلام ندارد و پذیرفته نیست. 

اسکات سراج‌الحق کگل از محققان به نام، در زمینه پزوهش‌های اسلام و گرایش‌های جنسی، در کتاب ” اسلام و هم‌جنس‌گرایان” به صراحت می‌گوید که هیچ برداشتی از دین اسلام وجود ندارد که بتواند با دوجنس ‌گرایی سازگاری داشته باشد. 

مشهورترین افراد بایسکشوال جهان

با گذشت زمان و پذیرفته شدن دو جنسگرایی به عنوان یک گرایش جنسی، افراد بسیاری در سراسر جهان به بایسکشوال بودن خود اقرار کردند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از افراد مشهور و شناخته شده جهان نیز در لیست افرادی که اعلام کرده‌اند بایسکشوال هستند، قرار دارند.

از جمله افراد مشهوری که رسما بایسکشوال بودن آن‌ها بنا به گفته‌های خودشان اثبات شده است؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کریستن استوارت 

Kristen Stewartاین بازیگر آمریکایی که از محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار است، در سال 2017 رسما اعلام کرد که بایسکشوال است. استوارت در مصاحبه با گاردین گفت که به هیچ عنوان از اینکه یک دو جنس گرا است، گیج نشده و به راحتی توانسته با این موضوع کنار بیاید.

میشل رودریگز

Michelle RodriguezMichelle Rodriguez دیگر بازیگر محبوب آمریکایی است که در سال 2015 اعلام کرد که یک بایسکشوال است. این بازیگر 41 ساله معتقد بود که باید در این رابطه صادق بود و به جای کلنجار رفتن با این حقیقت، به راحتی آن را پذیرفت.

 

کینان لانسدیل

Keiynan LonsdaleKeiynan Lonsdale بازیگر و خواننده استرالیایی نیز در فهرست افراد مشهوری قرار دارد که بایسکشوال بودن خود را به صورت رسمی اعلام کرده‌اند.

 

 

درو بریمور

Drew BarrymoreDrew Barrymore تهیه کننده و بازیگر سرشناس 45 ساله نیز بایسکشوال است و اعلام کرده که این مساله باید همانند طرز لباس پوشیدن یا مدل موی سر افراد، توسط جامعه پذیرفته شود.

 

جاش هاچرسون

Josh HutchersonJosh Hutcherson بازیگر 27 ساله نیز اخیرا اعلام کرده است که یک دوجنس‌گرا می‌باشد.

 

 

کلام پایانی

طبق تحقیقاتی اخیرا صورت گرفته، تعداد افراد بایسکشوال طی دهه‌های اخیر افزایش یافته است.

البته این به معنی افزایش این اختلال در میان مردم نیست؛ بلکه نشان می‌دهد با آزادتر شدن جوامع، از یک طرف افراد آزادانه‌تر در مورد تمایلاتشان صحبت می‌کنند و از طرف دیگر، برخی افراد بدون رنج بردن از این مشکل، صرفا برای اغنای حس تنوع‌طلبی‌شان به هر دو جنس تمایل نشان می‌دهند.

آیا شما احساس می‌کنید که در دسته افراد بایسکشوال قرار می‌گیرید؟ اگر پاسختان مثبت است برای ما بگویید که با چه مشلاتی روبه‌رو هستید؟ اطرافیان و نزدیکان شما از مشکل شما آگاه شده اند؟ واکنش آن‌ها به این تمایل شما چگونه است؟

آیا در بین نزدیکان شما فرد بایسکشوالی وجود دارد؟ شما چگونه با او برخورد کرده‌اید؟ تا چه اندازه تمایلات او را پذیرفته‌اید؟ تجربه‌های خود را در این زمینه با ما در میان بگذراید.

سوالات متداول در ارتباط با بایسکشوال

بایسکشوال چیست و یعنی چه ؟

بایسکشوال به معنی دو جنس‌گرایی است. با یک بیان ساده می‌توانیم بگوییم که افراد بایسکشوال، می‌توانند با هر دو جنس موافق و مخالف خود، وارد رابطه عاطفی و جنسی شوند.
در تعریف Bisexual باید به این نکته توجه داشته باشیم که علاقه افراد دوجنس‌گرا به جنسیت‌های مخالف و موافق، لزوما به یک اندازه و یا در یک زمان مشخص نیست.

علائم بایسکشوال بودن چیست ؟

بیشتر افرادی که این گرایش را دارند، از تماشای فیلم‌های هر دو جنس به یک اندازه لذت می‌برند. آن‌ها معمولا وقت زیادی را صرف جستجو درباره Bisexuality می‌کنند و با شخصیت‌های بایسکشوال نیز ارتباط راحتی دارند

گرایش بایسکشوالی چیست و چه تفاوتی با هم‌جنس‌گرایی دارد؟

افرادی که خود را بایسکشوال می‌دانند، به داشتن رابطه عاطفی و جنسی با هر دو جنس، تمایل دارند. این درحالیست که افراد هم‌جنس‌گرا، هیچ اشتیاقی به جنسیت مخالف نداشته و تنها علاقمند به برقراری رابطه با هم‌جنس خود هستند.

از کجا بفهمیم بایسکشوال هستیم ؟

به طور کلی می‌توان گفت که اگر به برقراری ارتباط عاطفی و جنسی با هم‌نوع خود به اندازه جنس مخالف لذت می‌برید، به احتمال زیاد گرایش دوجنس ‌گرایی را در خود دارید. 
یک راه دیگر برای شناسایی این گرایش، میزان جستجو و تحقیق شما در اینترنت است. اگر بارها در گوکل درباره علائم بایسکشوال جستجو کرده‌اید، ممکن است یک Bisexual باشید. 

پرچم بایسکشوال چیست ؟

پرچم این گرایش، یک مستطیل سه رنگ است که بالای آن صورتی و پایینش آبی است. این دو رنگ با هم ترکیب می‌شوند که در مرکز پرچم، رنگ ارغوانی را تشکیل می‌دهند.

خصوصیات افراد بایسکشوال چیست ؟

این افراد از نظر اخلاقی و رفتاری، هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارد. تنها تمایز آن‌ها، به نوع روابط عاطفی و جنسی بازمی‌گردد. بایسکشوال‌ها هر دو جنس موافق و مخالف خود را می‌پسندند و از بودن با هر دو، به یک اندازه لذت می‌برند.

4.3 | (32)
منبع medium.com healthline shape.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

165 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
165
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x