قرص خواب آور ضعیف بدون نسخه

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که دچار مشکل بی‌خوابی شوید. مهم نیست که چقدر خسته هستید و احتیاج به خوابیدن دارید، شما برخی از شب‌ها با وجود خستگی فراوان در خوابیدن به مشکل خواهید داشت. اگر به دنبال قرص خواب آور ضعیف بدون نسخه هستید در ادامه با ایده آل مگ همراه باشید تا چند روش مناسب را برای تنظیم خواب شما معرفی کنیم:

مشکل بی خوابی در شب منجر به عادات خواب نامنظم یا غیر ترمیمی می‌شود. بی خوابی یا اینسامنیا مشکلی رایج است که در هر سال بیش از 3 میلیون نفر در دنیا این مشکل را گزارش می‌کنند. عوارض بی خوابی بسیار زیاد هستند و موجب بروز مشکل در انرژی، خلق و خو و توانایی عملکرد در طول روز می‌شوند. بیخوابی مزمن حتی می‌تواند به مشکلات جدی سلامت منجر شود.

از آنجا که افراد مختلف به مقادیر مختلف خواب نیاز دارند، بی‌خوابی به وسیله کیفیت خواب مشخص می‌شود و اینکه بعد از خواب چه احساسی دارید. پس نمی توان گفت تمام افرادی که زمان کمی در طول شبانه روز می‌خوابند مشکل بی‌خوابی دارند؛ حتی اگر هشت ساعت در شب بخوابید، اگر در طول روز احساس خواب آلودگی و خستگی کنید، ممکن است دچار مشکل بی‌خوابی شده باشید.

اما بی‌خوابی تنها به مشکلات مزمن مرتبط نیست. برای بسیاری از ما پیش آمده که برای خوابیدن به تخت رفته‌ایم ولی با گذشت زمان زیادی خوابمان نبرده است.

بی خوابی

دلایل مختلفی ممکن است موجب مشکل خواب شب شوند. یکی از رایج‌ترین مشکلات، مصرف بیش از حد کافئین در طول روز است. قهوه، شکلات، نوشابه‌های کولا و … دارای کافئین هستند و ممکن است موجب بی‌خوابی شوند. مشکل دیگر می‌تواند مصرف غذاهای چرب زیاد باشد که موجب بی‌خوابی می‌شوند.

اگر به هر دلیلی دچار بی‌خوابی شده اید و می‌خواهید با قرص آن را برطرف کنید داروهای زیادی هستند که می توانند به شما کمک کنند. اما باید توجه داشت که تهیه بیشتر داروها احتیاج به نسخه پزشک دارد و نمی‌توان آن‌ها را به طور خودسرانه مصرف کرد. در این مطلب قصد داریم قرص های خواب آور را معرفی کنیم:

قرص خواب آور ضعیف بدون نسخه

قرص ها و داروهای سرماخوردگی و آنتی هیستامین موجب خواب آلودگی می‌شوند و می توانند در این گونه موارد به شما کمک کنند. به طور مثال قرص ادالت کلد، شربت دیفن هیدرامین،  دیمن هیدرینات، دوکسیلامین و … از مواردی هستند که می‌توانند به عنوان داروهای کمک خواب‌ آور مصرف شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد این دارو ها می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

ملاتونین داروی خواب آور بدون نیاز به نسخه

ملاتونین

ملاتونین در واقع هورمونی است که از غده اپی فیز در مغز ترشح می شود و تاثیر آن در تنظیم ریتم شبانه‌روزی بدن است. در واقع ملاتونین هورمونی است که بدن را از شب ‌هنگام باخبر می کند. قرص ملاتونین در واقع میزان ملاتونین را در بدن بالا می برد و به نوعی مغز را گول می زند که دیر هنگام است و باید به خواب برود.

ملاتونین می تواند مشکلات بی خوابی را رفع کند اما مانند هر قرص دیگری مصرف زیاد و خودسرانه آن مضر است. دوز مصرفی این دارو در افراد مختلف متفاوت است. در طول دوران حاملگی و شیردهی بهتر است از مصرف این دارو خودداری کنید.

داروی خواب آور گیاهی

داروی خواب آور گیاهی

به جای استفاده از قرص خواب آور ضعیف بدون نسخه می توانید از انواع داروهای گیاهی برای درمان بی خوابی استفاده کنید تا مشکل بی خوابی مزمن شما حل شود.

عناب : ده عناب را در دو فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه به صورت سرد یا گرم بنوشید.

زیره سبز : زیره سبز را پودر کرده و با موز رسیده و له شده ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب مصرف کنید.

زعفران : اضافه کردن زعفران به غذاها می تواند به بهبود و تنظیم خواب کمک کند اما بهترین روش مصرف زعفران به این صورت است که به مدت 2 دقیقه درون شیر گرم بجوشانید، کمی از عسل درون آن بیفزایید و قبل از خواب بنوشید.

سنبل الطیب : یک قاشق چایخوری ریشه گیاه سنبل الطیب خشک شده را داخل یک فنجان آب داغ بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا خنک شود و بنوشید.

فراموش نکنید که به طور کلی قرص ها و کمک خواب آورها را بادی زمانی مصرف کرد که ممئن هستید زمان کافی برای استراحت کامل را دارید. زیرا این قرص ها می توانند موجب اختلال در عملکرد روزمره شوند.

قرص خواب

قرص های ضد افسردگی خواب آور

بسیاری از قرص های ضد افسردگی خاصیت خواب آوری دارند و باعث می شوند ما بیش از حد معمول خود بخوابید پس اگر از این نوع دارو ها مصرف می کنید طبیعی است که زمان بیشتری نسبت به افراد دیگر نیاز به استراحت داشته باشید.

فلوکستین، سرترالین، دوتیپین، ونلافاکسن، سیتالوپرام، آمیتریپتیلین، فلووکسامین، بوپروپیون، دولوکستین از انواع قرص های خواب آور ضد افسرگی هستند.

قرص خواب آور

اگر راه های مختلفی مانند استفاده از قرص خواب آور ضعیف بدون نسخه را برای حل مشکل خواب امتحان کرده اید و تا به حال جواب نگرفته اید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از قرص خواب آور قوی استفاده کنید.

این نوع دارو ها در طولانی مدت می توانند مشکلات مربوط به خواب را به طور کلی حل کنند، اما مصرف آن ها حتما باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و از قرص خواب آور بسیار قوی که بدون نسخه فروخته می‌شود، استفاده نکنید چون عوارض آن مطمئنا از بهبود موقتی که ایجاد می کند، بیشتر خواهد بود.

نام دارو اثر وابستگی
دیازپام مسکن و خواب‌آور دارد
اگزازپام درمان بیخوابی و آرام بخش دارد
لورازپام درمان بیخوابی و اضطراب دارد
کلردیازپوکساید درمان اضطراب و بیخوابی دارد
آلپرازولام تسکین اضطراب، اختلالات خواب و اختلال هراس دارد
استازولام آرام‌ بخشی عضلانی، ضد تشنج، خواب آور دارد
دوکسپین ضد افسردگی و خواب آور
راملتئون بهبود کیفیت خواب
زالپلون خواب آور دارد

2.8 | (5)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x