کالری گوجه سبز و چغاله بادام چقدر است؟

فصل بهار است و خوشمزگی‌هایش! در صدر این خوشمزه‌ها هم مطابق انتظار، گوجه سبز و چغاله بادام با آن مزه ترش و دلفریب، خودنمایی می‌کنند. ولی حتی وقتی که در حال لذت بردن از این بزرگوارها هستید هم نباید کالری گوجه سبز و چغاله بادام را فراموش کنید!

بهرحال چه بخواهیم و چه باب میل‌مان نباشد؛ ما با واژه‌هایی مانند رژیم غذایی، لاغری، چاقی، اضافه وزن، کاهش وزن و … احاطه شده‌ایم. و همه این پیچیدگی‌ها، به یک مفهوم مهم به نام کالری مربوط می‌شوند.

پس جای تعجب ندارد که حتی آن ترکیب ترش گوجه سبز و چغاله بادام با شوری نمک هم نمی‌توانند برخی‌ها را بیخیال فکر کردن درباره چاق شدن یا رژیم گرفتن نماید!

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به بررسی کالری گوجه سبز و چغاله بادام بپردازیم. اگر هوس خوردن این خوشمزه‌ها را کرده‌اید و نگران سلامتی خود هم هستید؛ حتما تا پایان با ما همراه باشید.

کالری گوجه سبز چقدر است؟

خب مقاله را با محبوب دل‌ها یعنی گوجه سبز شروع می‌کنیم. این میوه ترش و آّب‌دار که هر سال در فصل بهار حسابی دل شکموها را می‌برد، چقدر کالری دارد؟

کالری گوجه سبز چقدر است؟

جالب است بدانید که هر 100 گرم گوجه سبز دارای 47 کالری انرژی است. به عبارتی دیگر، هر عدد گوجه سبز متوسط (اگر وزن تقریبی آن را 60 گرم در نظر بگیریم)، 30 کالری انرژی دارد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، گوجه سبز یک میوه کم کالری است؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی از بابت اضافه وزن، می‌توانید آن را نوش جان کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر به گوجه سبز نمک اضافه کنید (چه کسی می‌تواند بیخیال این ترکیب عالی شود!) باز هم کالری آن تغییر نمی‌کند؛ چون کالری نمک صفر است.

یکی دیگر از افزودنی‌های محبوب به گوجه سبز، دلال یا دلار یا درار (یک چاشنی محبوب شمالی) است. از آن‌جایی که این چاشنی از سبزیجات تازه تهیه می‎شود، با خیال راحت می‌توانید آن را نوش جان نمایید.

کالری گوجه سبز خشک شده

از آن‌جایی که فصل گوجه سبز تازه خیلی زود تمام می‌شود؛ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این میوه را خشک کرده و در تمام سال، از آن میل نمایند. اما کالری میوه خشک شده گوجه سبز چقدر است؟

بد نیست بدانید که هر 100 گرم گوجه سبز خشک شده، دارای 30 کالری انرژی است. به عبارتی دیکر، هر عدد گوجه سبز خشک شده متوسط، 8 کالری انرژی دارد.

ارزش غذایی گوجه سبز چقدر است؟

در بررسی یک میوه، نمی‌توان تنها به کالری اکتفا کرد و باید آن را از نظر ریز مغذی‌هایی مانند کربوهیدرات، قند، فیبر، ویتامین‌ها و … هم مورد مطالعه قرار داد. این قضیه درباره گوجه سبز هم صدق می‌کند.

ارزش غذایی گوجه سبز چقدر است؟

بر اساس تحقیقات، هر 100 گرم گوجه سبز تازه، دارای ارزش غذایی زیر است:

کربوهیدرات پتاسیم فیبر ویتامین C پروتئین چربی ویتامین A کلسیم آهن
8.51 گرم 3.6 درصد 0.5 درصد 13 درصد 1.6 گرم 2.8 گرم 5 درصد 5 درصد 5 درصد

منظور از درصد در جدول بالا، درصد نیاز روزانه بدن است. به عنوان مثال، مصرف 100 گرم گوجه سبز می‌تواند 13 درصد از نیاز روزانه بدن شما به ویتامین C و 5 درصد نیاز به ویتامین A را برطرف نماید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، گوجه سبز یک منبع غنی از وینامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است. بنابراین علاوه بر مزه فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند تا حد زیادی برای سلامتی هم مفید باشد.

شواهد و مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که مصرف گوجه سبز می‌تواند به سلامت قلب، جلوگیری از سرطان، بهبود سلول‌های پوستی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و … کمک کند.

کالری چغاله بادام چقدر است؟

نوبتی هم اگر باشد، نوبت دیگر محبوب دل‌ها در فصل بهار، یعنی چغاله بادام است. به نظر شما این میوه خام درخت بادام، به ازای هر 100 گرم، چقدر کالری دارد؟

کالری چغاله بادام چقدر است؟

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که ما این‌جا با بادام طرف هستیم. بنابراین اصلا خیال نکنید که با خیال راحت می‌توانید هرچقدر دلتان خواست، چغاله بادام میل کنید!

بر اساس تحقیقات، هر 100 گرم چغاله بادام تازه، دارای 577 کالری انرژی است. بنابراین هر عدد چغاله بادام متوسط، در خود بیش از 90 کالری انرژی دارد.

احتمالا شما هم مانند ما تعجب کردید که کالری چغاله بادام بیش از 10 برابر، بیشتر از گوجه سبز است! این تفاوت به خانواده این دو میوه مربوط می‌شود (یکی بادام و دیگری آلو)

پس اگر رژیم دارید، حسابی مراقب مصرف چغاله بادام باشید. توضیه می‌کنیم خود را با چند عدد چغاله بادام قانع کرده و به سراغ گوجه سبز بروید!

ارزش غذایی چغاله بادام چقدر است؟

همان‌طور که ارزش غذایی گوجه سبز را بررسی کردیم، در جدول زیر هم به ارزش غذایی مقدار 100 گرم چغاله بادام تازه می‌پردازیم:

کربوهیدارت پروتئین چربی سدیم کلسیم پتاسیم ویتامین A آهن
20 گرم 21.3 گرم 50 گرم 1 میلی‌گرم 248 میلی‌گرم 728 میلی‌گرم 5 میلی‌گرم 4 میلی‌گرم

شاید در نگاه اول، نگران چربی بالای چغاله بادام شوید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها 3 گرم از این چربی، به صورت اشباع شده و مضر است!

مانند همه میوه‌های خانواده بادام، چغاله هم برای سلامت پوست از اهمیت زیادی برخوردار است (به دلیل غنی بودن از ویتامین E و خواص ویتامین E برای پوست). همچنین برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو هم بسیار موثر است.

کلام آخر

هر سال فصل بهار که می‌شود، همه ما دلمان هوای خوردن چغاله بادام و گوجه سبز می‌کند. اما در این میان، هستند افرادی که نگران کالری این دو میوه باشند.

در این مقاله به بررسی کالری گوجه سبز و چغاله بادام پرداختیم. اگر همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x